Autor Wątek: Econo  (Przeczytany 8514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Econo
« dnia: Luty 11, 2006, 00:02:43 am »

RADDn/z

  • Gość
Jak w temacie.. jaka to jazda ,,ekonomiczna' poldkiem po miescie?lepiej mulic np czwork? 50 pare przez miasto czy ,,trojk?' trzymac pod 60tkę?

Econo
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2006, 00:12:56 am »

Poldek#1838

  • Gość
jak jedziesz 50 to na III
jak jedziesz 60 to na IV
50 na IV mozna sie toczyć ale nie nalezy wciskać gazu do oporu,
chyba ze masz diesla:D

Econo
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2006, 10:12:28 am »

RADDn/z

  • Gość
Dziekuje za odpowiedz..

Econo
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2006, 10:32:44 am »

thomas#1840

  • Gość
RADDn/z , zaloguj sie  zawsze, żeby?my my jako modzi mieli ułatwione zadanie , wyrzucić temat czy dać mu trwać , narazie tamat do usunięcia . Jak się odezwiesz to go odpuszczę i poprowadzę na dalszy tor odpowiedzi ( chyba że będziesz szybszy   ;)  )  8)

szukajka-obtroty- technika- posty, dasz sobie radę   ;)

Econo
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2006, 15:13:21 pm »

ajk#1212

  • Gość
Wiec ekonomia to zielone pole na obrotomierzu niby..a jazda na gazie to ,,luz' czy odpuszczanie na biegu'?

Econo
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2006, 23:55:55 pm »

mieciob

  • Gość
Zielona  kreska  ekonomia hmmm  ja  jezdze  staraj?c sie  jej  z byt często nieprzekraczac ale  wyniki tego sa dziwne. W pazdzerniku dało sie bez problemu 8l gazu  spalic  przy   srednio 80-100km/h 80km wkładalem  IV bieg i  bez specjalnych wymagan  do predkosci sie jechalo, teraz to juz ruletka  raz jest 8 puzniej  10  ale  ojciec trohe pojezdzil  i niewiem ile z tego na benie zrobil no i  caly czas grzebie  przy  regulacji ciezkok sie pozbierac z sond? Osfald  mi wyjasnił troche na co  zwrocic uwage.
ekonomia tak ale bez przy?pieszania na IV z 50 do 80km bo ani przyspieszenia ani  mniejszego zurzycia.

Econo
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2006, 13:00:16 pm »

philips

  • Gość
zalezy czy masz 1.5 czy 1.6 bo przelozenie tylnego mostu jest inne ale generalnie powinienes dazyc do jechania na jaknajwyzszym biegu czyli lepiej troche szybciej jechac i miec IV a kiedy znajdzie sie jakas uzasadniona okazja to odrazu wrzucac luz. a co do zielonego obszaru to raczej trzeba czuc samochod gaz naciskac tylko tyle ile trzeba

Econo
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2006, 23:05:53 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a kiedy znajdzie sie jakas uzasadniona okazja to odrazu wrzucac luz
nie wiem czy moge sie zgodzic, z tego co wiem to GLI, gdzie jest komp, po odpuszczeniu gazu odcina dawke, wiec po co jezdzic na luzie...? mniej ekonomiczne to wtedy jest. nie wiem czy to prawda, ktos mi kiedys takie cos na?ciemniał. trzeba sprawdzic albo niech ktos madrzejszy sie wypowie. u mnie silnik do 2 tys nie chce pracowac wiec ponizej 2 tys schodze przy ruszaniu i zmiany na 2 bieg, inaczej staram sie nie. moj lubi obroty, ale przy 3,5 tys wyje. trzeba, jak juz ktos to napisal, miec wyczycie, kiedy chce jechac, jak sie zbiera i próbować. ja próbowałem i wyszlo mi ze jak wlokę sie po miescie bierze mi 14litrów, a jak daje mu calkiem calkiem (nie przekraczam 3,5) i troche jednak dusze to bierze 11l. próba, próba i jeszcze raz próba. raczej staraj sie zeby nie mial ciezko a wtedy bedzie malo palił (no i nie dawaj za mocno!).
pzdr.

Econo
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2006, 23:10:05 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
to na luzie mozna jezdzic? :roll:
ktos mi tlumaczyl ze spalanie nie zalezy od obrotow silnika ino od otwarcia przepustnicy i ja sie tego trzymam
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Econo
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2006, 23:12:00 pm »

karol-1987

  • Gość
no wła?nie, nie uczyli na eLce, że sie nie jezdzi na luzie...? :twisted:

Econo
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2006, 01:29:37 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
spalanie zalezy najbardziej od obrotow jezeli chodzi o utrzymywanie stalych obrotow
przy dynamicznych zmianach obrotow to spalanie zalezy od obrotow i otwarcia przepustnicy
jazda na luzie to najstarszy sposob na oszczedzanie - oczywiscie skuteczny

co do hamowania silnikiem to Morawski pisze ,ze odciecie dawkowania paliwa nastepuje po 3s od zamkniecia przepustnicy i przy 1400 obr/min dawkowanie jest przywrocone ,by silnik nie zgasl
to teraz wyobrazcie sobie przez jaki czas paliwo nie bedzie podawane
ja wole sie wlec na luzie pod swiatla

no i pare sloganow - akurat adekwatnych
1. najwieksza sprawnosc silnika = najmniejsze jednostkowe zuzycie paliwa = najwiekszy moment obrotowy
zla interpretacja tego polega na zalecaniu trzymania poloneza na 3500obr/min
2. zuzycie paliwa jest proporcjonalne do obrotow silnika (dla zadanego uchylenia przepustnicy)
zla interpretacja polega na jezdzeniu na jak najnizszych obrotach (przeciazanie silnika)

najlepiej dorwac wykresy momentu,jednostkowego i faktycznego zuzycia paliwa od obrotow i zobaczyc gdzie sie te kreski przecinaja
ale nie musimy tego robic bo mamy zielone pole na obrotomierzu - ono naprawde spelnia swoje zadanie
tak wiec powyzej II ladujmy na zielonym polu ,dla III niech to beda 2k ,dla IV tez 2k bo to juz 60km/h ,ale jezeli jeszcze sie rozpedzamy to lepiej wiecej na III przeciagnac,
na V ponizej 2.5k dla stalej jazdy (90km/h) nie schodzmy
to dla benzynki -wtrysk i dobrze ustawiony gaznik
pedal wciskac umiarkowanie dla wtryskow ,a dla gaznikow mozna mocniej

dla gazu to inna historia - inna liczba oktanow , rozne dawkowanie ,opoznienia reakcji ,wiec rozny sklad mieszanki ,nie pelen zakres dzialania
to wplywa na moment obrotowy ,ale tez na samo bezwzgledne zuzycie gazu
ten szereg bolaczek ktore trapia instalacje (oprocz IV i V generacji) pozwala generalnie wywnioskowac ,ze z racji mikserow preferowane sa raczej wyzsze obroty i mocniejsze wcisniecia pedalu
choc to naprawde indywidualna sprawa instalacji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Econo
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2006, 07:02:49 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "KGB"
spalanie zalezy najbardziej od obrotow jezeli chodzi o utrzymywanie stalych obrotow
przy dynamicznych zmianach obrotow to spalanie zalezy od obrotow i otwarcia przepustnicy
jazda na luzie to najstarszy sposob na oszczedzanie - oczywiscie skuteczny

moze wogole nie dotykac pedalu gazu, no i na luzie tez ruszac - bo sie da :P
no ale:
Cytuj (zaznaczone)
co do hamowania silnikiem to Morawski pisze ,ze odciecie dawkowania paliwa nastepuje po 3s od zamkniecia przepustnicy i przy 1400 obr/min dawkowanie jest przywrocone ,by silnik nie zgasl
to teraz wyobrazcie sobie przez jaki czas paliwo nie bedzie podawane
ja wole sie wlec na luzie pod swiatla

Hee... jak se z gorki jade bez gazu, to mam nieraz 3,5tys :D Nooo.. to ladnie ja rozrzutny jestem :| Cza bedzie sie przezucic na jazde na lOOzie.. Ale bajerka :lol:
Cytuj (zaznaczone)
zla interpretacja polega na jezdzeniu na jak najnizszych obrotach (przeciazanie silnika)

Nie ma to jak dozynanie silnika na ekhm niskich obrotach :? A to to co niby jest:
Cytat: "KGB"
tak wiec powyzej II ladujmy na zielonym polu ,dla III niech to beda 2k ,dla IV tez 2k bo to juz 60km/h ,ale jezeli jeszcze sie rozpedzamy to lepiej wiecej na III przeciagnac,
na V ponizej 2.5k dla stalej jazdy (90km/h) nie schodzmy
to dla benzynki -wtrysk i dobrze ustawiony gaznik
pedal wciskac umiarkowanie dla wtryskow ,a dla gaznikow mozna mocniej

A jakby tak dolozyc jeszcze z 15 biegow to mamy zas co 2k coraz wiecej to tak bybylo okej, i jeszcze ze trzy biegi jalowe dolozyc coby ci co sa "wylOOzowani" tez mogli se wajcha pomachac.
A moze by tak wogole wywalic skrzynie biegow i calyczas na luzie jechac? To by byla dopiero oszczednosc :mrgreen:



Ps. A tak na marginesie jak kto by to przeczytal o tym oszczedzaniu to pozniej nie dziwota ze sie jakas pani na forum pyta co to jest "hamowanie silnikiem" :|
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Econo
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2006, 07:33:58 am »

Drobek

  • Gość
niechce mi sie tego wyżej zabardzo czytac ale jazda ekonomiczna to jazda która polega na delikatnym operowaniu gazu, delikatne przyspieszanie i oczywicie i wyłacznie hamowanie silnikiem i żadna jazda na luzie! nie jezdzi sie na luzie.

Econo
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2006, 07:35:05 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Drobek"
niechce mi sie tego wyżej zabardzo czytac ale jazda ekonomiczna to jazda która polega na delikatnym operowaniu gazu, delikatne przyspieszanie i oczywicie i wyłacznie hamowanie silnikiem i żadna jazda na luzie! nie jezdzi sie na luzie.

dokładnie! mnie tez tak uczyli i tego się trzymam!
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Econo
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2006, 08:06:03 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To ja dorzuce jeszcze cos. Moge sie wypowiedziec bo mam wakuometr. Wszysko zalezy jeszcze od jakosci paliwa. Jezeli jest dobre to silnik (akurat u mnie 1.4) przy 60ciu na czworce lekko sobie ciagnie wiec utrzymywanie tej predkosci ogranicza sie do muskania gazu. Natomiast jezeli jest slabszej jakosci to do ekonomicznej jazdy trzeba jechac z 70siat. Ma to zastosowanie do wszystkich biegow.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Econo
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2006, 10:05:31 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
widac ze mlodzi gniewni pamietaja zalecenia z kursu
tylko ze one nie maja nic wspolnego z oszczedna jazda
zapiecie biegu ma umozliwic szybka reakcje ,a nie jakiekolwiek inne zadanie
na kursie ,na egzaminie,po kursie przez jakis czas jezdzilem wedlug zalecen (z perspektywy czasu to smiesznie mechanicznie wygladalo)
po paru uwagach ojca i zastosowaniu sie do nich zauwazylem ze Fiat 125p 1.5 od poloneza zamiast 12l zaczal palic 10l w miescie (pozniej podregulowalem gaznik i chlal 11l ,ale jazda o wiele przyjemniejsza byla  :P )

a hamowanie silnikiem to porzyteczne zjawisko - jak sie pojedzie w gory :roll:
zapewniam ,ze zadna malo zorientowana pani nie zapyta co to "hamowanie silnikiem" ,poniewaz jak ja nauczyli na kursie tak jezdzi

co do 2k dokladnie napisalem ,wiec nie wal glupa o ilosci biegow - kazdy z nich jest wymieniony osobno (oprocz I)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Econo
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 13, 2006, 10:14:14 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
co do 2k dokladnie napisalem ,wiec nie wal glupa o ilosci biegow - kazdy z nich jest wymieniony osobno (oprocz I)


A to niby kogo ma sie tyczyc?

KGB, nie pisz bredni. Oprocz innych zastosowan hamowania silnikiem, w samochodzie z wtryskiem przy puszczeniu gazu jest odciecie wtryskiwaczy (przynajmniej w 1.4) i fuel idzie na przelew wiec nie pitol mi ze na luzie mniej spale niz na puszczonym gazie w zasprzegleniu. Chyba to normalne. W gaznikowcu moze i jest inaczej.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Econo
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2006, 10:23:57 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "OZi#1845"
A jakby tak dolozyc jeszcze z 15 biegow to mamy zas co 2k coraz wiecej to tak bybylo okej, i jeszcze ze trzy biegi jalowe dolozyc coby ci co sa "wylOOzowani" tez mogli se wajcha pomachac.
A moze by tak wogole wywalic skrzynie biegow i calyczas na luzie jechac? To by byla dopiero oszczednosc
Senn#1869,
czy juz jasne ?

Cytat: "KGB"
co do hamowania silnikiem to Morawski pisze ,ze odciecie dawkowania paliwa nastepuje po 3s od zamkniecia przepustnicy i przy 1400 obr/min dawkowanie jest przywrocone ,by silnik nie zgasl
to teraz wyobrazcie sobie przez jaki czas paliwo nie bedzie podawane

co jest? mam to zeskanowac z ksiazki i wkleic czy jak ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Econo
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 13, 2006, 10:59:04 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hmm, ciekawe czy tyczy sie to rowniez 1.4. Wogole mnie to zastanawia bo co z tego ze silnik niby gasnie, kiedy znowu dostanie dawke fuelu i pojedzie sobie dalej. Nie wiem po co jest przywracane dawkowanie fuelu.
Podsumowujac, nawet kiedy dawkowanie wraca, to i tak hamowanie silnikiem sprawi mniejsze zuzycie paliwa poniewaz jakis tam czas uplywa zanim sie dojdzie do 1400 obr. Moze beda to znikome ilosci, ale jednak. Jak to mowia kropla do kropli. Globalnie zawsze zuzycie bedzie mniejsze.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Econo
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2006, 11:31:25 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przejedz sie po miescie i zobacz jak dlugo hamujesz silnikiem ,przed wcisnieciem sprzegla lub gazu
dla ulatwienia licz sobie do 3 co 1s  :mrgreen:
pozniej masz przywrocenie stechiometrycznej mieszanki dla obrotow 1400
dlaczego stechiometryczna ? bo gdyby byla uboga niedoszlo by do zaplonu ,a po takiej ilosci weglowodorow katalizator bylby do wywalenia po 10kkm takiej jazdy
sadzisz ze silnik przy 1400 o/m zuzyje mniej paliwa niz na wolnych obrotach ? a co z tymi 3s na wyzszych obrotach przy dosc wolnym schodzeniu z obrotow w stosunku do wrzucenia na luz
a co z instalacja gazowa w ktorej cut-off jest jeszcze mniej doskonalym narzedziem hamowania silnikiem?

Morawski pisze o abimexie ,ale ameryki nie odkryjesz , w innych wtryskach musi byc podobnie

JA jezdze na luzie po miescie ,a klocki za 30pln wystarczyly mi na 30kkm ,spalanie gazu mam na przyzwoitym poziomie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.