hmmm, ciekawe okreslenie zaworu zwrotnego - "cycek". Czysto techniczne, podoba mi sie
.
Ale do rzeczy, w zwyklym Poldku (tzn. ze starym hamulcami) zaworek ten zanajduje sie w koncowce oczkowej, ktora zakancza przewod podcisnienia przy serwie i przykrecona jest do obudowy serva za pomoca sruby oczkowej. Stojac przed autem widzimy to przylacze po lewej stronie od popmy hamulcowej. Sama kocówka oczkowa jest wsadzona w przewod podcisnienia i i zacisnieta opaska. Wymiana nie jest trudna i potrzebny jest do tego klucz 24 (najlepiej nasadowy z przedluzka) do odkrecenia sruby oczkowej i srubowkret do odkrecenia opaski na przewodzie. Odkrecic jedno i drugie, wyjac koncowke i na jej miejsce zalozyc nowa. Poskrecac wszystko zeby szczelne bylo i bedzie git.
Co do 1,4 Roverka to taki zawor tez jest na 100% tylko ze moze byc gdzies na przewodzie (moze blizej silnika, albo gdzies w polowie dlugosci) podcisnienia idacym od kolektora do serwa. Wyglada jednak na pewno inaczej niz ten wyzej opisany. To bedzie taka "puszeczka" (nie wiem jak inaczej to nazwac) wstawiona pomiedzy dwa konce rozcietego przewodu. Przy montazu nalezy zawsze zwrocic w tym przypadku na kierunke przeplywu oznaczony strzalka, ktora musi byc skierowana w strone kolektora ssacego.