Autor Wątek: Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.  (Przeczytany 11016 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« dnia: Styczeń 06, 2004, 00:19:52 am »

mati_lecha#332

  • Gość
Po nocnym postoju i gdy temperatura spada do minus 5 i mniej pedał hamulca jest twardy tak jakby nie działało serwo. Hamuje dobrze , zaciski nie są zapieczone tylko trzeba mocno dusić na hamulec. Po pierwszym lub drugim mocniejszym naciśnięciu pedał robi się miękki i wszystko wraca do normy. Czy to serwo nawala czy ten typ tak ma czasem ? Czym grozi bagatelizowanie tej sprawy ? A może to nie serwo tylko coś bardziej niebezpieczne ?

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2004, 00:36:55 am »

Eater#851

  • Gość
Ja mam tak, ze przy duzych mrozach pedal staje sie bardziej miekki... ale przyjade kawalek i jest ok. Sprawdzalem caly ukl. hamulcowy i wszystko bylo ok.

Hamulce sa ok, wiec sie nie przejmuje.

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2004, 07:06:57 am »

Bardos#779

  • Gość
Na 99% blokuje sie zaworek zwrotny znajdujacy sie na przewodzie laczacym serwo z kolektorem. Taka koncoweczka oczkowa na koncu przewodu przy samym serwie. Gdy sie zatnie to poprostu slabnie wspmaganie co obajawia sie twardszym pedalem i koniecznoscia silniejszego cisniecia w pedal hamulca.
Mam to samo, ale ze szkoda mi bylo poki co kasy (ok.20PLN) to zdemontowalem, popsikalem WD40 dziala lepiej. Najlepiej jednak kupic nowy, bo ten zawsze sie juz bedzie zacinal i trzeba bedzie go co jakis czas potraktowac jakim srodkiem.

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2004, 16:21:53 pm »

Anonymous

  • Gość
Ja tam problemów niemam ale nasuneło mi się że może płyn masz stary i woda w nim zamarza

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2004, 17:08:30 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Bardos#779"
Na 99% blokuje sie zaworek zwrotny znajdujacy sie na przewodzie laczacym serwo z kolektorem. Taka koncoweczka oczkowa na koncu przewodu przy samym serwie. Gdy sie zatnie to poprostu slabnie wspmaganie co obajawia sie twardszym pedalem i koniecznoscia silniejszego cisniecia w pedal hamulca.
Mam to samo, ale ze szkoda mi bylo poki co kasy (ok.20PLN) to zdemontowalem, popsikalem WD40 dziala lepiej. Najlepiej jednak kupic nowy, bo ten zawsze sie juz bedzie zacinal i trzeba bedzie go co jakis czas potraktowac jakim srodkiem.

U mnie objawe są podobne i chyba faktycznie będę się musiał tym zająć, gdyż ogólnie praca układu nie bardzo mi odpowiada, a wszystko jest zrobione, więc to tym bardziej denerwuje. Tylko nie bardzo wiem pomimo dokładnego opisu, gdzie zanajduje się ta końcówka. Ma ktoś może zdjęcie, lub rysunek ?

Pozdrawiam
Jeff

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2004, 17:10:51 pm »

Gifter

  • Gość
no dobra co zrobic aby to usunąć???? jaki to zaworek??? ja mam 1.4 i tam zaworkow nie widzialem :( Help :(

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2004, 09:04:33 am »

Darek

  • Gość
Nie wiem jak jest w servie od Lucasa, ale u mnie jest polonezowskie serwo i miałem taki objaw. Servo ma taki cycek, na który nasunieta jest rurka od kolektora ssącego. Ten cycek jest przykręcony taką większą śrubą. Trzeba zdjąć rurkę i odkręcić tę śrubę. Oglądając zdjęty cycek zauważymy dziurki, którymi idzie powietrze. Wewnątrz jest jakaś kulka metalowa pełniąca rolę zaworu. Powinna luŹno sobie grzechotać. Ja przepłukałem wnętrze naftą (pewnie i WD40 będzie dobre), przedmuchałem pompką, zamontowałem z powrotem na miejsce i od tej pory jest w porządalu.
Darek

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2004, 16:10:47 pm »

Bardos#779

  • Gość
hmmm, ciekawe okreslenie zaworu zwrotnego - "cycek". Czysto techniczne, podoba mi sie :) .
Ale do rzeczy, w zwyklym Poldku (tzn. ze starym hamulcami) zaworek ten zanajduje sie w koncowce oczkowej, ktora zakancza przewod podcisnienia przy serwie i przykrecona jest do obudowy serva za pomoca sruby oczkowej. Stojac przed autem widzimy to przylacze po lewej stronie od popmy hamulcowej. Sama kocówka oczkowa jest wsadzona w przewod podcisnienia i i zacisnieta opaska. Wymiana nie jest trudna i potrzebny jest do tego klucz 24 (najlepiej nasadowy z przedluzka) do odkrecenia sruby oczkowej i srubowkret do odkrecenia opaski na przewodzie. Odkrecic jedno i drugie, wyjac koncowke i na jej miejsce zalozyc nowa. Poskrecac wszystko zeby szczelne bylo i bedzie git.
Co do 1,4 Roverka to taki zawor tez jest na 100% tylko ze moze byc gdzies na przewodzie (moze blizej silnika, albo gdzies w polowie dlugosci) podcisnienia idacym od kolektora do serwa. Wyglada jednak na pewno inaczej niz ten wyzej opisany. To bedzie taka "puszeczka" (nie wiem jak inaczej to nazwac) wstawiona pomiedzy dwa konce rozcietego przewodu. Przy montazu nalezy zawsze zwrocic w tym przypadku na kierunke przeplywu oznaczony strzalka, ktora musi byc skierowana w strone kolektora ssacego.

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2004, 17:40:31 pm »

spajk

  • Gość
wg mnie zaden zawór zwrotny... jezeli dzieje sie tak tylko przy ujemnej temperaturze to tylko i wylacznie wina jest płynu hamulcowego.... ten temat byl juz ostatnio długo wałkowany na FSO AK. W miare starzenia sie płynu hamulcowego jest w nim coraz wiecej wody (higroskopia) i to ta woda w płynie zamarza co blokuje hamulce....

kiedy kolega po raz ostatni wymienial plyn w ukladzie?

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2004, 18:37:30 pm »

kaovietz

  • Gość
Spajk dobrze prawi :lol: Gdyby wina leżała po stronie zaworka,pedał byłby "twardy" cały czas.Zaś te objawy są własnie typowe dla starego płynu.Ja zresztą mam ten sam problem i czeka mnie wymiana płynu gdy tylko się troszke ociepli :D .

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2004, 20:26:02 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "kaovietz"
Spajk dobrze prawi :lol: Gdyby wina leżała po stronie zaworka,pedał byłby "twardy" cały czas.Zaś te objawy są własnie typowe dla starego płynu.Ja zresztą mam ten sam problem i czeka mnie wymiana płynu gdy tylko się troszke ociepli :D .

Krzysiek a może to jest właśnie przyczyna występowania twardego pedłu u mnie ? Co o tym sądzisz? Jeżeli chodzi o płyn to wymieniałem 2 miesiące temu całość na DOT 4, więc to napewno nie jest powód słabego działania wspomy...

Pozdrawiam
Jeff

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2004, 01:11:32 am »

Anonymous

  • Gość
Cytat: "spajk"

kiedy kolega po raz ostatni wymienial plyn w ukladzie?



W lutym 2002 na DOT-3.

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2004, 07:50:36 am »

Bobi#1197

  • Gość
Wymieni i zobacz czy wszystko będzie Oki a jeszcze jedno pytanie czy przypadkiem nie było tak ze brakło ci płyny i dolewałeś jakiegoś innego albo nie mieszalnego :?:  :?:  :?:  :?:  :?:  :?:

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 10, 2004, 16:24:47 pm »

Anonymous

  • Gość
Płynu nigdy nie brakowało i nigdy nie dolewałem.

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 10, 2004, 18:27:05 pm »

kaovietz

  • Gość
Cytat: "Jeff_Colby#938"
Cytat: "kaovietz"
Spajk dobrze prawi :lol: Gdyby wina leżała po stronie zaworka,pedał byłby "twardy" cały czas.Zaś te objawy są własnie typowe dla starego płynu.Ja zresztą mam ten sam problem i czeka mnie wymiana płynu gdy tylko się troszke ociepli :D .

Krzysiek a może to jest właśnie przyczyna występowania twardego pedłu u mnie ? Co o tym sądzisz? Jeżeli chodzi o płyn to wymieniałem 2 miesiące temu całość na DOT 4, więc to napewno nie jest powód słabego działania wspomy...

Pozdrawiam
Jeff
Jest to jakiś pomysł.Będziesz jutro na spocie?Sprawdzimy :D

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2004, 16:00:17 pm »

Gifter

  • Gość
ja mialem połroczny płyn i tez dupa z pedałem :(

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 12, 2004, 11:55:52 am »

Darek

  • Gość
To na pewno ten zaworek. U mnie tak było. Też się zacinał jak były niskie temperatury. Trzeba było kilka razy depnąć w pedał żeby odpuściło. Można to wytłumaczyć, że albo zbierająca się wilgoć przymarzała go, albo obudowa kurcząc się minimalizowała luzy i wtedy zanieczyszczenia blokowały zaworek. Przemycie naftą pomogło. Objaw całkowicie zniknął. Nie trzeba nic wymieniać.
Darek

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 12, 2004, 15:09:49 pm »

Gifter

  • Gość
Darek jakbys dal tu link do fotki tego serwa i zaznaczyl w czerwone kuleczko co i jak po kolei to bardzo bym był wdzięczny bo nie wiem jak ten zaworek wyglada i jak to zrobic :)

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2004, 16:31:57 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Gifter#354"
Darek jakbys dal tu link do fotki tego serwa i zaznaczyl w czerwone kuleczko co i jak po kolei to bardzo bym był wdzięczny bo nie wiem jak ten zaworek wyglada i jak to zrobic :)

Dołączam się do kolegi. Byłoby ekstra jakbyś zamieścił zdjęcie z zaznaczonym miejsce tego zaworka...

Pozdrawiam
Jeff

Twardy pedał hamulca po nocnym postoju.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 12, 2004, 20:12:43 pm »

spajk

  • Gość
ludzie, naprawde nie wiecie gdzie jest ten zawór??? jest tylko jeden na puszce serwa... nie wiem jednak jak jest w lukasie