Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015  (Przeczytany 177546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #300 dnia: Marzec 18, 2015, 16:05:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mi bardziej chodziło o krzywą momentu. U mnie też powyżej 5500 RPM spadała tyle że tu spadek nie jest taki drastyczny jak u mnie.

Tak BTW to coraz bardziej zastanawiam się czy ta hamownia zlotowa aż taka optymistyczna czy mój N/A na seryjnych wałkach taki wyczesany bo pod 200Nm to nie pamiętam czy jakiś rover N/A dociągnął.

Jak poskładam auto to chyba odżałuję te parę zł i pojadę na inną hamownię bo i mnie to już mocno intryguje...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #301 dnia: Marzec 18, 2015, 16:51:48 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
4w1 przesuwa moment w górne partie obrotów, ale daje wiekszy przyrost mocy. 4-2-1 daje mniej, ale za to moment jest niżej.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #302 dnia: Marzec 18, 2015, 17:19:38 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Bocian mocno optymistyczna, bo odkąd siedzę w K-Serii i jej tuningu to w UK nawet mocno podłubane 1.8 nie osiągają momentu w okolicach 200Nm. Na pewno u Ciebie duży wpływ ma kolektor wydechowy, aczkolwiek na obciążeniówce tak dobrych wyników bym się spodziewał. W każdym razie jest to dobra baza do "dalszego" rasowania skoro i tak już ponad serię się wdrapał. :)

Śledzik - Przeciwnie. Kolektor 4-2-1 to idealne rozwiązanie do tego silnika - przetestowane w wielu projektach w UK. 4-1 i to jeszcze ten o którym mówimy (schodzący się w 1 w zasadzie po parudziesięciu centymetrach rury, zresztą nierównych...) to totalna porażka. W stosunku do żeliwa i tak jest lepszy, ale w 1.8 czy VVC to raczej powinno być tymczasowe rozwiązanie.
U mnie wyszło 163N i jak zerknąłem przed chwilą na wykres to w zasadzie krzywa nie specjalnie opada aż do samego odcięcia. Tyle że jest dół przy 3200 spowodowany zapewne przestawieniem VVC.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #303 dnia: Marzec 18, 2015, 21:35:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tak BTW to coraz bardziej zastanawiam się czy ta hamownia zlotowa aż taka optymistyczna czy mój N/A na seryjnych wałkach taki wyczesany bo pod 200Nm to nie pamiętam czy jakiś rover N/A dociągnął.
Czekam tylko na telefon od szlifierzy, ktorzy szykuja mi glowice na duzych zaworach (od VVC). Przy obu wałkach od VVC i kompie od 135 powinno peknać wiecej jak 200Nm. W planach mam wyspawac kolektor ssacy i wydechowy: ssacy na krotszych rurach i wiekszej puszce + air box przed filtrem powietrza, kolektor wydechowy na dluzszym 4 w miare rownych odległościach potem krotsze 2 a nie jak dwururka z OHV'ki i reszta 55mm.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #304 dnia: Marzec 18, 2015, 21:41:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
U mnie wyszło 163N i jak zerknąłem przed chwilą na wykres to w zasadzie krzywa nie specjalnie opada aż do samego odcięcia. Tyle że jest dół przy 3200 spowodowany zapewne przestawieniem VVC.
w moim przypadku 164Nm to najslabszy pomiar. Kilka kolejnych nie schodzilo ponizej 173Nm. Mielismy spore problemy z ustaleniem obrotow silnika. Przebicia na przewodach nie pozwolily na naprawde dokladny pomiar. Przy podpietym zacisku na przewod WN tj. pod lampe storoboskopowa pokazywalo ze odcinka jest przy 8000rpm :D w koncu udalo sie ogarnac te obroty i wynik był 137.7Km i 173Nm. Dopiero gdy recznie wpisał, że odcinka jest przy 7200rpm wyszlo, ze ma tyle co widac na zdjeciach z wykresu. W kazdym razie ubytek KM pozostaje mi do rozwiazania. Nie znam stanu pompy paliwa i wtryskiwaczy. Być może przebicia na przewodach również mogą miec wplyw na brakujace 5KM i 10Nm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #305 dnia: Marzec 18, 2015, 21:53:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja też liczyłem na 180niuta i 160koni, ale widać co wyszło. Hehe.

Ano bez dokładnego pomiaru prędkości obrotowej to dokładność pomiaru mocno spada. :P Ja u siebie miałem hamownie podłączoną do OBD więc nie było z tym problemu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #306 dnia: Marzec 18, 2015, 22:03:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
swoja droga 175Nm z pojemnosci 1800ccm to słaby wynik. najsmieszniejsze jest to, ze w przypadku K-serii róznice wieksze sa w mocy niz momencie :) A i zapomnialem dodac ze te VVC, ktore skladalem jest na przepustnicy od PN'a 1.4
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #307 dnia: Marzec 18, 2015, 22:08:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a i zauwazcie, ze moc podana jest w BHP a nie PS/KM a to róznica :) dokladnie moc w KM to 141.1 KM :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #308 dnia: Marzec 18, 2015, 22:44:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak BTW to coraz bardziej zastanawiam się czy ta hamownia zlotowa aż taka optymistyczna czy mój N/A na seryjnych wałkach taki wyczesany bo pod 200Nm to nie pamiętam czy jakiś rover N/A dociągnął.
liczac,ze nikt na kabel nie nadepnal i moc wyszla prawidlowa,to moment zalezy od obrotomierza i pana od hamowni

a i zauwazcie, ze moc podana jest w BHP a nie PS/KM a to róznica :) dokladnie moc w KM to 141.1 KM :D
zauwazylem,ze moc jest w kW i zgadza sie po przeliczeniu na KM z tym, co jest indeksowane BHP - to tylko nie zmieniona nazwa w kompie, przelicznik jest prawidlowy i masz 139.3 KM

cos ta moc nie lamie sie do odcinki ,wiec mozesz poprobowac z lekkim przefazowaniem walkow - tak zeby moc zostala taka sama, ale moment moze urosnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #309 dnia: Marzec 19, 2015, 09:08:31 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
trudno je bedzie przefazować skoro tam sa zmienne fazy rozrzadu fabrycznie...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #310 dnia: Marzec 19, 2015, 11:11:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w sumie to chyba latwiej niz na zwyklych walkach,bo mozesz zmienic sprezynke, czy tam trzpien ruszajacy tarcza,
albo, jezeli jest tam czujnik polozenia kontrolujacy zmiane, to przesuwajac czujnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #311 dnia: Marzec 19, 2015, 13:26:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jedyne co moge zmienic to przestawic walek posredni wzgledem młynków ale to raczej zmieni kulture pracy i silnik bedzie talepac gorzej jak dziwka :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #312 dnia: Marzec 19, 2015, 13:28:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a tak BTW to wydaje mi sie, ze nie wiesz jak pracuje system VVC. to nie stary fiat czy lancia ani nie vtec i i-vtec
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #313 dnia: Marzec 19, 2015, 20:25:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
spokojnie, Multec mi wytlumaczyl jak dziala ;]
zmienne fazy maja to do siebie,ze mozna zostawic na wolnych obrotach standardowe ustawienia,a zmienic fazy na roboczych obrotach i roznych obciazeniach,
tego wlasnie brakuje w twoim silniku, zeby uzyskac okreslone efekty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #314 dnia: Marzec 19, 2015, 20:26:57 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Dziś przybyło 122 KM ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #315 dnia: Marzec 19, 2015, 20:38:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dziś przybyło 122 KM ;)
no to ladnie , 206 KM z OHVki to nowy rekord forum

3 dni zmienialem przewody hamulcowe w Kappie,
musialem zniszczyc jeden dobry,zeby dostac sie do zlego,
jeden przewod ma z jednej strony koncowke M12x1 co wymagalo rajdu po miescie w celu znalezienia takiego przewodu,
intercars i fota nie oferuje ,
sklep o nazwie Armot sprowadzil, takie przewody produkuja w Imielinie,
podobno Francuzi lubia taki mieszanki, ale widac Włosi tez nie pogardza,
w pompie ABSu tez rozne gwinty ,bo cztery M10x1 i dwa M12x1 , a pompa Boscha ,wiec chyba jednak Niemcy nam zgotowali ten los ...
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #316 dnia: Marzec 19, 2015, 21:07:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zmienne fazy maja to do siebie,ze mozna zostawic na wolnych obrotach standardowe ustawienia,a zmienic fazy na roboczych obrotach i roznych obciazeniach,tego wlasnie brakuje w twoim silniku, zeby uzyskac okreslone efekty
                     
                  
                  
                     
                     
                     
                        
pewnie dlatego na kompach Motoroli te silniki maja 160KM. tutaj jest jeszcze starszy MEMS
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #317 dnia: Marzec 19, 2015, 21:30:00 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jeden przewod ma z jednej strony koncowke M12x1 co wymagalo rajdu po miescie w celu znalezienia takiego przewodu,
intercars i fota nie oferuje ,
Jeśli mówisz o miedzianych to jedni i drudzy mają. W Focie kilka lat pracowałem, a obecnie w Carsie od ponad miesiąca i takie przewody miedziane bez problemu są dostępne.
Jest tylko jeden problem, jako detalista nie jesteś mile widziany w takich miejscach :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2015, 22:04:09 pm wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #318 dnia: Marzec 19, 2015, 22:12:29 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
Przełożyłem koła na letnie (całoroczne na alu) liczę na to że śnieg już nie zawita :)
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #319 dnia: Marzec 20, 2015, 19:57:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13849
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jeden przewod ma z jednej strony koncowke M12x1 co wymagalo rajdu po miescie w celu znalezienia takiego przewodu,
intercars i fota nie oferuje ,
Jeśli mówisz o miedzianych to jedni i drudzy mają. W Focie kilka lat pracowałem, a obecnie w Carsie od ponad miesiąca i takie przewody miedziane bez problemu są dostępne.
Jest tylko jeden problem, jako detalista nie jesteś mile widziany w takich miejscach :-)
mieszkam na mazurach - tutaj kazdy klient jest mile widziany, jezeli chcesz miec kase na rachunki,
IC i Fota sa na jednej ulicy pod jednym wjazdem ,w IC 5 stanowisk obslugi klienta i pustki ,w Focie 3 stanowiska i pustki - w obu sklepach poinformowano mnie, ze takich przewodow miedzianych uniwersalnych nie maja,
tylko dwie strony M10
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.