FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: sikorak w Grudzień 11, 2013, 00:30:13 am
-
Witam,
Zaczęło się w dzieciństwie ale za długo, by opowiadać...cofnę się jednak o ponad rok, czyli do 22 października 2012r. Wtedy to kupiłem swojego docelowego Poloneza tzw. borewicza.
Następnego dnia postanowiłem opisać swoją przygodę z zakupem samochodu kumplom i napisałem reportaż. Pomyślałem, że właśnie tym tekstem rozpocznę opis swojego samochodu.
Nie jestem poetą a tekst był pisany w emocjach, więc wybaczcie stylistykę.
Dnia Wtorek, 23 Października 2012 13:46
Wczoraj obudziłem się o 6 rano, zabrałem spakowaną wcześniej walizkę narzędzi, CB radio, dwie linki holownicze, woltomierzem, latarkę i ruszyłem w drogę na dworzec Główny w Warszawie w drodze do Szczecina. Spodziewałem się kibiców LEGII, ponieważ tego samego dnia miał odbyć się mecz przyjaźni pogoń Pogoń - Legia, ale chyba nie wyobrażałem sobie ilości kibiców i tego, co mnie czeka w podróży. Przechodząc przez kordon policji myślałem, modliłem się tylko o to, aby nie zapytali mnie o to, co mam w torbie, bo chyba bym nie był w stanie im tego racjonalnie wytłumaczyć. No a na pewno by mi nie uwierzyli jak bym powiedział, po co mi łom i klucz francuski :)
Udało się, usiadłem z dwójką "KIBOLI" starszych ode mnie, to miało gwarantować mi spokojną podróż a jak dosiały się do nas "KIBOLKI" to już byłem pewien, że będzie miło..
Oprócz nawalonego towarzystwa w przedziałach i generalnej atmosfery melanżu było ok., nawet udało mi się kimnąć. Postój w Poznaniu był trochę głośniejszy :), ale odjechaliśmy o planowanej godzinie. Dopiero w miejscowości "Krzyż" zaczęły się drobne problemy. Oczywiście zabawne było jak "KIBOLE" zaczęli wykrzykiwać: "Gdzie jest KRZYŻ!"..."Gdzie jest KRZYŻ!"..."Gdzie jest KRZYŻ!" i podobne okrzyki prosto spod Pałacu Prezydenta. Ale i z tej stacji odjechaliśmy o planowanej godzinie. Pociąg wydawało się przyspiesza spokojnie, ale nagle.... pppppppiiiiiiiiiisssssssssskkkkkkkkk i zzzzgggżżżyyyttt. Geneza była banalna - hamulec ręczny!!! Okazało się, że nie zabraliśmy ze sobą trzech typków, co poszli po piwo. No i odblokowywanie hebla trwało z dwadzieścia minut. Od następnej stacji mieliśmy towarzystwo w wagonach osiłków dziwnie wyróżniających się z tłumu, czyli "PAŁY" a dodatkowo już do samego szczecina latał nad nami śmigłowiec! Poczułem się jak ktoś "wyjątkowy"! ;) Pomija zasadność całej akcji. Na miejscu byłem przed 15-tą, odebrał mnie młody sympatyczny gość Hondą Civic z 2008r, podobnie jak właściciel nie potrafię sprecyzować koloru hmmm .... szary niech będzie.
Zajechaliśmy jeszcze do bankomatu po gotówkę i ruszyliśmy na oględziny bohatera tego maila.
Jesteśmy.
JEST, był piękny, wspaniały. Progi zdrowe. Zapomniałem, że mam jeszcze negocjować wcześniej ustaloną kwotę i powiedziałem BIORĘ! Moja pozycja negocjacyjna nie była zbyt dobra ale udało mi się utargować 200zł na paliwo! Bak był pusty, więc zatankowaliśmy, posprawdzaliśmy płyny i kolega z żalem musiał się rozstać ze swą miłością. Był to prezent na 18 urodziny, naprawdę widziałem łezkę w jego oku jak odjeżdżałem :( Na początku jechałem do 80 dych, ale na autostradzie nie miałem wyboru. Przycisnąłem i SZOK, to auto nie ma 5 biegu!!!!!?????? Więc wkręcałem "wiertarkę" na obroty 4,5 tyś, co dawało prędkość 100km - 110km. W pewnym momencie wyprzedzając kolejnego TIRa lewym pasem poldi "tygrys" stracił kompletnie moc. Zero, null... Ale nie zgasł! Była nadzieja, że coś się da zrobić, ale co się ma dać zrobić jak jestem na autostradzie, ciemno jak w dupie i nie jestem mechanikiem. Byłem załamany, ale musiałem się otrząsnąć, wziąć się w garść - przecież byłem na szkoleniu z zarządzania kryzysowego i z sytuacji stresujących. <lol2>
Wysiadłem z samochodu odpaliłem wcześniej spakowaną latarkę i patrzę, że coś się stało z linką gazu. Wszystko działało, ręcznie ruszając przepustnica silnik wchodził na obroty, ale pojawił się olej! Tak czy inaczej nie mogłem dłużej stać na poboczu autostrady w nocy i we mgle. Wyciągnąłem ssanie, dwójka, trójka, czwórka i z prędkością 50km/h dojechałem do najbliższej stacji. Jechałem tak z 15 kilometrów. Niezła jazda, modliłem się, aby przeżyć, ale miałem czas na przemyślenia, co to może być no i jak to naprawić.
Po dojechaniu na stację okazało się, że uchwyt trzymający linkę gazy obluzował się a w efekcie odkręcił od obudowy silnika. Niestety spowodowało to zerwanie gumowego węża spod filtra powietrza, nie wiem, do czego służy, ale lecą z niego resztki oleju. Wykręciłem podobne śrubki z innego miejsca w silniku i przykręciłem . Działa, jestem uratowany. Ruszyłem w drogę zbaczając z autostrady (tak było bezpieczniej), ale jak wszystko działało przed poznaniem wjechałem na A2 i już tak do Warszawy.
Na miejsce dojechałem przed 3 w nocy, po ciężkiej drodze w jedną i druga stronę. Byłem zmęczony, ale zadowolony. Jak już przekroczyłem zieloną tabliczkę Warszawa zastanawiałem się czy podjąłbym ryzyko jeszcze raz... Nie, nie podjąłbym. Jak myślę, coby się stało i jakie koszta za sobą pociągnęło zatrzymanie się na autostradzie bez przeglądu i tak dalej. Miałem farta, że gość, który mi sprzedał borka był uczciwy i sprzedał mi porządną maszynę, która praktycznie bez problemu przejechała dystans ponad 600 kilometrów za jednym razem.
I zdjęcia:
(http://fotoo.pl//out.php?t=670171_pl1.jpg) (http://fotoo.pl/show.php?img=670171_pl1.jpg.html)
https://picasaweb.google.com/sikorakrz/POLDEKTYGRYS?authuser=0&feat=directlink (https://picasaweb.google.com/sikorakrz/POLDEKTYGRYS?authuser=0&feat=directlink)
Tematy powiązane:
Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata. (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=37501.msg636517#msg636517)
{BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka? (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=37649.0)
To co się dzieje aktualnie, wkrótce...
-
trzeba bylo nie jechac autostrada bogolu :p ,
Ja w drodze do Gorzowa Wlkp. i z powrotem sukcesywnie omijalem autostrade droga równoległą -byla calkiem przyzwoita ,a najwazniejsze,ze oplata za autostrade bylaby drozsza niz paliwo na takim odcinku drogi
na gazniku stawiasz dohca ,czy wtrysku ?
-
Na początku wtrysk ze standardowym komputerem, po złożeniu będzie wiadomo jak to chodzi i na co kasę zbierać :)
-
to lepiej umiesc cala wiazke wtrysku i ECU pod maska,bo prawdopodobnie szybko wyleci :p
-
Bardzo lubię ten samochód, miałem okazję złapać nim kontakt, jedynie chrakter ma dość kapryśny ale dzięki temu miałem z kim pogadać całą podróż do łodzi :)
-
Niedługo będziesz miał okazję zobaczyć go ponownie <radocha>
On nie kapryśny, tylko wiedział co się święci <figielek>
-
Hmm może też na wiosnę czymś zaskoczę to się złapiemy spod świateł :P
-
Jak się dobrze domyślam to nie mam żadnych szans :)
-
mysle ,ze masz szanse ,borek teoretycznie lzejszy jest od caro,
a teoretyczna roznica mocy na silnikach moze byc zweryfikowana po swapie
-
Choleta wie co Wy tam modzicie :)
-
,borek teoretycznie lzejszy jest od caro,
No chyba raczej niezbyt, muszę w dowody spojrzeć żeby porównać albo Morawskiego, który leży w garażu. Ale zawsze wydawało mi się, że w Caro zredukowali masę własną.
-
,borek teoretycznie lzejszy jest od caro,
No chyba raczej niezbyt, muszę w dowody spojrzeć żeby porównać albo Morawskiego, który leży w garażu. Ale zawsze wydawało mi się, że w Caro zredukowali masę własną.
przeciez ich nie wazylem, tylko porownalem mase wlasne w dowodach,
w borewiczu bylo 1080kg
-
Dawcą jest silnik od fiata Argi 2.0 DOHC na wtrysku.
Zdjęcia z wyciągania motoru:
(http://images61.fotosik.pl/550/5e3eda29b85e74e0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5e3eda29b85e74e0) (http://images62.fotosik.pl/552/dee3e82641d8f3bdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dee3e82641d8f3bd) (http://images61.fotosik.pl/550/71a06767ecd02cebm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71a06767ecd02ceb) (http://images62.fotosik.pl/552/bc6159c01b7c646em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bc6159c01b7c646e) (http://images64.fotosik.pl/553/6bf40a0c103d3098m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6bf40a0c103d3098)
Następnego dnia pojechaliśmy zawieść motor do Łodzi:
(http://images65.fotosik.pl/552/b793a7b3b8b78d5bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b793a7b3b8b78d5b) (http://images64.fotosik.pl/553/8baab836413720b7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8baab836413720b7) (http://images62.fotosik.pl/553/f52b8dd85a243575m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f52b8dd85a243575) (http://images62.fotosik.pl/553/f52b8dd85a243575m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f52b8dd85a243575)
Niestety Borek nie dojechał nawet do A2:
(http://images64.fotosik.pl/553/4db52df3879f2438m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4db52df3879f2438)
Tu WIELKIE DZIĘKI Lazarowi za pomoc.
Na miejscu "rozłożyliśmy" motor i ustaliliśmy co dalej robimy:
(http://images63.fotosik.pl/551/f316862bf20916b5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f316862bf20916b5) (http://images65.fotosik.pl/552/e4e0f9cdbaccff0dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e4e0f9cdbaccff0d) (http://images64.fotosik.pl/553/73918973a75aab18m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=73918973a75aab18) (http://images63.fotosik.pl/551/59f8997ae774ab42m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=59f8997ae774ab42)
Blok był w stanie bardzo dobrym, z głowicy nie było już czego planować.
Ciąg dalszy nastąpi...
-
ooo jeszcze moje Caro jeździło o własnych siłach ;)
Nie ma sprawy polecam się!
-
Kto go będzie robił ?
-
sikorak - za wczasu jak masz dół na wierzchu to zmień broki.! Groszowe sprawy.
-
Kto go będzie robił ?
Narazie będę tajemniczy w tej sprawie ale osoba, która składa silnik zna się na robocie :)
sikorak - za wczasu jak masz dół na wierzchu to zmień broki.! Groszowe sprawy.
Oczywiście zakupione i wymienione. Może jeszcze dziś napiszę o wszystkich gratach, któe będą wymienione.
-
Głowica:
Pełna regeneracja, zawory od cromy turbo:
Koszt: 1000zł (jak dobrze pamiętam)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/20/qq33.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/822/97vo.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/59/jyg4.jpg)
Wałki rozrządu 285st. REWAR:
Koszt: 738zł z przesyłką
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/nf7d.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/196/2zrx.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/855/k2zw.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/21/m731.jpg)(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/571/lvih.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/854/v53f.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/19/ocyx.jpg)
-
a pod glowica ozety spuchniete na 15 cali ;>
nie chcesz tlokow 86mm ,zeby zrobic 2.1cdm ;>
za bardzo sie pospieszyles z tymi nowkami do DOHC ;p
-
nie chcesz tlokow 86mm ,zeby zrobic 2.1cdm ;>
za bardzo sie pospieszyles z tymi nowkami do DOHC ;p
Pospieszyłem się, bo mogłem wziąć bardziej garbate :D
-
Czyli wstawiałeś zawory 43.5mm ? Dużo płaciłeś za wstawienie większych gniazd ?
-
nie chcesz tlokow 86mm ,zeby zrobic 2.1cdm ;>
za bardzo sie pospieszyles z tymi nowkami do DOHC ;p
Pospieszyłem się, bo mogłem wziąć bardziej garbate :D
to na ktory szlif w koncu ida cylindry ?
-
Czyli wstawiałeś zawory 43.5mm ? Dużo płaciłeś za wstawienie większych gniazd ?
Tak jak piszesz 43,5mm. Za zrobienie głowicy zapłaciłem 1 000zł, jak dobrze pamiętam.
Głowica była robiona u Ceglińskiego - www.ceglinski.pl/zaklad/historia.htm
to na ktory szlif w koncu ida cylindry ?
Na drugi.
-
Pracowałem u Ceglińskiego, też tam sobie robiłem przejście z 41.8 na 43.5mm. Tym samym jestem prawie pewien kto robi ten silnik, bo gadałem z kolegami którzy tam pracowali i pytali czy to moje ewentualnie ktoś ode mnie :)
-
Pracowałem u Ceglińskiego, też tam sobie robiłem przejście z 41.8 na 43.5mm. Tym samym jestem prawie pewien kto robi ten silnik, bo gadałem z kolegami którzy tam pracowali i pytali czy to moje ewentualnie ktoś ode mnie :)
:)
-
Tarcza sprzęgła została zastąpiona zrobiona na zamówienie u Radzikowskiego tarczą spiekową razem z zregenerowanym zaciskiem. Przy okazji odelżono i wyważono koło zamachowe.
Stara tarcza z racji zbyt małej ilości nitów nienadawała się do spieka.
Koszt: 750zł
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/27/acj2.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/600/wkep.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/weh6.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/tqc2.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/829/8vzd.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/12/pnfq.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/836/64q2.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/28w4.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/547/u1aj.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/571/csjq.jpg)
Wał korbowy, wykonane łezki olejowe, wyczyszczone kanały olejowe oraz szlif (II). Ostatecznie wszystko wyważony razem z kołem zamachowym i dociskiem.
Koszt 550zł.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/703/q8zi.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/827/dfbm.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/834/eerm.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/4edu.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/17/wcwh.jpg)
Do tego nowe panweki główne i korbowodowe i orginalne panewki wałka pośredniego:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/543/i1cg.jpg) (https://imageshack.com/i/f3i1cgj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/593/r7m4.jpg) (https://imageshack.com/i/ghr7m4j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/607/6xy6.jpg) (https://imageshack.com/i/gv6xy6j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/35/mlh2.jpg) (https://imageshack.com/i/0zmlh2j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/513/7grh.jpg)
-
jaki koszt jest takiej przeróbki sprzęgła?
-
Tłoczki od 1.8 na drugi nadwymiar 84.4
Koszt: 1200zł
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/0o0w.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/10/lo2z.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/827/3ctr.jpg)
(http://imageshack.com/a/img21/7264/jubf.jpg)(http://imageshack.com/a/img202/5783/5u62.jpg)
-
W jaką moc celujecie ?
Panewki wałka pośredniego gdzie kupowaliście ? To oryginał czy zamiennik ?
-
Wszędzie wkoło tylko groclin, gleba i odcinka
Nareszcie coś innego, miło oglądać porządną robotę,
-
W jaką moc celujecie ?
Panewki wałka pośredniego gdzie kupowaliście ? To oryginał czy zamiennik ?
Z mocą trudno powiedzieć i czy uda się to wystroić na standardowym kompie. Hamownia wszystko zweryfikuje.
A panewki oryginał, zdobyty tu na forum :D Podziękowania dla kolegi: piotrek72.
-
Wszędzie wkoło tylko groclin, gleba i odcinka
Nareszcie coś innego, miło oglądać porządną robotę,
Dzięki. Choć uważam, że jest kilka projektów grubszych od mojego i bardziej pracochłonnych.
-
Dzięki. Choć uważam, że jest kilka projektów grubszych od mojego i bardziej pracochłonnych.
ale stanowią ułamek wszystkich swapów, teraz to wrzucić groki i rovera pod maske i mamy tuning :D
-
Tych swapów na ciekawe silniki Rovera to niemalże można policzyć na palcach jednej ręki.
-
Tych swapów na ciekawe silniki Rovera to niemalże można policzyć na palcach jednej ręki.
to to ja wiem, ale powiedziałem na czym polega tuning wg niektórych na tym forum ;)
-
Myślałem, że planujecie ok.200KM skoro pakujecie spiek :)
Przy okazji, wiesz może coś więcej o tych wałkach z Rewaru ? Wznios, czasy otwarcia, zamknięcia ?
-
Myślałem, że planujecie ok.200KM skoro pakujecie spiek
to by nie pakował 8v, poprawiony dohc, to lubie! powodzenia ;)
-
Myślałem, że planujecie ok.200KM skoro pakujecie spiek :)
Przy okazji, wiesz może coś więcej o tych wałkach z Rewaru ? Wznios, czasy otwarcia, zamknięcia ?
Czasy nie były zmierzone a wznios jak dobrze pamiętam to 10,5. Właśnie zastanawiam się czy gdzieś zapisałem te informacje.
Spiek jest bo ma być sportowy charakter samochodu. Nie wykluczam, że jak się nie sprawdzi to wleci cywilna tarcza.
to by nie pakował 8v, poprawiony dohc, to lubie! powodzenia
Dokładnie o taki efekt mi chodzi.
-
ale tyle roboty i pieniedzy w to wkladasz,ze nie mniej niz 140KM powinno byc
-
ale tyle roboty i pieniedzy w to wkladasz,ze nie mniej niz 140KM powinno byc
Pewnie można to jakoś wyliczyć.
Ja patrzyłem na Crofta ale nie chcę się napalać a później rozczarować. Nie jeden już pisał, że będzie xxx a wychodziła seria :(
-
Gniazda są zrobione tak jak Croft radzi ? Kolektor jaki robicie ? Możesz podać kod głowicy ? Są tam kanały poprawione ?
-
Gniazda są zrobione tak jak Croft radzi ? Kolektor jaki robicie ? Możesz podać kod głowicy ? Są tam kanały poprawione ?
Kanały obrobione, rozfrezowane gniazda pod większe zawory, wałki i barany. Obrobiony też kolektor ssący.
A kolektor będzie taki:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/822/1izj.jpg)
Reszta wydechu do lata pozostanie seryja. Albo kogoś znajdę, kto mi pomierzy i zaprojektuje wydech albo będzie rura o średnicy 45mm z dopasowanymi tłumikami. Zobaczę jeszcze.
-
Ale Croft akurat napisał w swojej książce jaki wydech zrobić pod silnik jaki robisz. Ja bym robił nowy tak jak on radzi, 38mm wewnątrz, długość 91mm, od podstaw 4w1, resztę dał 50mm z dwoma tłumikami przelotowymi. Kanały jakie mają średnice ? Jaki promień przy przejściu w strefę przyzaworową ? Gniazda rozfrezowane, tzn. że zostawiłeś jednak stare z 41.8 przy przejściu na 43.5 ?
-
Ale Croft akurat napisał w swojej książce jaki wydech zrobić pod silnik jaki robisz. Ja bym robił nowy tak jak on radzi, 38mm wewnątrz, długość 91mm, od podstaw 4w1, resztę dał 50mm z dwoma tłumikami przelotowymi. Kanały jakie mają średnice ? Jaki promień przy przejściu w strefę przyzaworową ? Gniazda rozfrezowane, tzn. że zostawiłeś jednak stare z 41.8 przy przejściu na 43.5 ?
Wydech narazie będzie taki jak napisałem, później zobaczymy. Ale rzeczywiście średnica w okolicach 50mm, nie wiem czemu napisałem 45.
Co do kanałów nie wiem dokładnie ale myślę, że zostały po staremu. Mogę się dopytać.
-
Sprawdź, bo tam jest sporo pracy bez której nie ma co spodziewać się dobrego wyniku niestety.
-
To do Ciebie trafił mój stary kolektor ??????? Bo tak wygląda jakby to było moje foto i moja robota heh, na tym kolektorze 1.6 dohc wypluło 112km i 141Nm - ciekawe co 2.0 będzie miało do powiedzenia, o ile dobrze pamiętam to wydech który tam wychodził był fi 55
-
Tak, słyszałem, że ty go robiłeś. Kupiłem od kolegi Hagara.
-
Przy 2.0 55 mm to wcale nie będzie za dużo - mam na myśli średnicę wewnętrzną.
Nie zapominaj o tym że przy bardziej rasowych wałkach silnik potrzebuje więcej powietrza i paliwa, więc i wydech musi mieć większą przepustowość.
-
Różne są teorie o wydechach do 2.0. Dlatego chciałbym, aby ktoś mi to wymierzył (z lekkim zapasem mocy), wycenił i zrobił :) Ale to w połowie roku.
Kolejne będzie zawieszenie i heble. Potem dopiero układy wydechowy.
-
A ja bym zostawił 55 zewnętrzną - tak miałem w 1.6 8v i teraz też taki mam, nie zapominajmy że poza ilością spalin ważna jest ich dynamika - nadmierne rozprężenie wydechu pogorszy zamiast poprawić efekt i zabierze to co w 2.0 najważniejsze - fajny moment z dołu. Dlatego nie rozprężałbym wydechu aby uzyskać jakąś prędkość spalin i moment z dołu dzięki bezwładności ich masy.
-
w rajdowym fiacie 131 na silniku 1.8 było fi48 i 3 tłumiki wiec przy 2.0 tak powyżej 50 powinno być git
-
Cudem udało się zdobyć pompę oleju.
Koszt: bezcenna ;)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/18/hk7g.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/541/p664.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/04pz.jpg)
A jak już w temacie olejowym, to jeszcze taki rarytas.
Koszt: bezcenne
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/13/fwp3.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/89/0g7a.jpg)
Pompa wody również nowa:
Koszt: 110zł
-
Fiatowskie DOHC osiągające 180-190KM mają średnicę wewnętrzną 50mm, i tego bym się trzymał. Sporo ludzi którzy dłubie te silniki m.in Croft bądź ludzie z Australii też ładują 50mm. Co do kolektora, ja dla siebie będę robił 4w1 ze średnicą wewnętrzną 38mm i długości 91cm i 4w2w1 gdzie fi wew 38mm, długość 720mm, dalej rury 44mm o długości 350mm. Sprawdzę na którym lepiej będzie chodził i wybiorę, ale dalej na pewno będą dwa przelotowe tłumiki i rura 50mm. Ten 4w1 który opisałem działał np. w Lotus Ładzie z Top Gear i dawał radę, ten 4w2w1 miał Walezy u siebie 131 i jemu się dobrze sprawował.
Z czego ta podstawka i chłodnica ?
Hagar, o jakim 131 rajdowym mówisz ? Bo fabryka nigdy do rajdowych aut nie montowała 1.8 tylko 2.0. 1.8 było w 124 Abarth :)
-
fabrycznie nie montowali to fakt ale kto ludziom zabroni montować silnik o mniejszej pojemności by startować w rajdach :P
-
no skoro wewnętrzna średnica rury jest 50 to zewnętrzna będzie jakieś 53-55 w zależności od grubości rury a to by się zgadzało z tym co mówię
-
Blok prawie już przygotowany do składania.
Koszt: 950zł
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/cpm1.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/716/oaj9.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/836/qqkh.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/834/gw8c.jpg) (http://imageshack.com/a/img707/1496/4jpi.jpg) (http://imageshack.com/a/img827/9438/vnwv.jpg) (http://imageshack.com/a/img703/598/9pri.jpg) (http://imageshack.com/a/img838/4609/fhwq.jpg) (http://imageshack.com/a/img36/3668/jb91.JPG) (http://imageshack.com/a/img845/7207/rxfx.jpg) (http://imageshack.com/a/img577/9868/y86o.jpg) (http://imageshack.com/a/img811/3513/qbdf.jpg) (http://imageshack.com/a/img843/3810/vlm5.jpg)
Uszczelki:
Koszty:
300zł zestan na silnik
100zł zestaw na skrzynię
70zł Uszczela pod głowicę Victor Reinz
100zł Śruby głowicy Elringa
100zł Małe koło rozrządu (nowe)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/822/mev4.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/15/jhr8.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/819/wbvc.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/62/refi.jpg)(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/706/2z49.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/801/g5vx.jpg)
Układ zapłonowy będzie w zasadzie nowy.
Nowa kopułka 200zł
Nowy palnec 150zł wiem ile przepłaciłem :)
Koło zębate aparatu 50zł
Cewka 150zł
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/27/ehm2.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/12/5vr3.jpg)
-
bez jaj ,sruby RIBE to chyba nie jest oryginal ;p
-
Nie wiem czy w starym DOHC np. w 130TC były już śruby RIBE, ale np. w Cromie już tak.
-
bez jaj ,sruby RIBE to chyba nie jest oryginal ;p
Daj spokój...
Widziałeś gdzieś inne nowe "normalne", które można kupić?
-
no skoro wewnętrzna średnica rury jest 50 to zewnętrzna będzie jakieś 53-55 w zależności od grubości rury a to by się zgadzało z tym co mówię
po zmianie z 45 na 60 zauwazylem znacznapoprawe
-
bez jaj ,sruby RIBE to chyba nie jest oryginal ;p
Daj spokój...
Widziałeś gdzieś inne nowe "normalne", które można kupić?
szczerze mowiac nie patrzylem ,ale RIBE i TORX sa takie wq... w uzyciu ,ze az zal,
jednak cena tych przyzwoita ,bo do 20v zdecydowanie wiecej krzycza
-
Jestem coraz bardziej ciekaw efektu końcowego :) 3mam kciuki!
-
W sumie nie przywiązuje wagi do błyskotek ale co tam.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/580/ls37.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/69/l6xn.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/27/j947.jpg)
Regeneracja wiązki elektrycznej:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/690/cma2.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/829/iy3e.jpg)
-
Zregenerowany rozrusznik:
Koszt: 90zł
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/706/1tak.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/543/ignw.jpg)
-
Silnik i skrzynia wymontowane:
(http://imageshack.com/a/img534/8915/xyhv.jpg) (http://imageshack.com/a/img844/4262/nubj.jpg) (http://imageshack.com/a/img819/9661/gwmk.jpg) (http://imageshack.com/a/img853/2131/elyr.jpg) (http://imageshack.com/a/img853/9614/ygiv.jpg) (http://imageshack.com/a/img202/9176/e7yt.jpg) (http://imageshack.com/a/img37/5964/9qgu.jpg) (http://imageshack.com/a/img36/9418/a1b.JPG) (http://imageshack.com/a/img32/1835/uj8.JPG)
-
malujesz komorę?
-
Komora zostanie tylko wyczyszczona. Sprawami blacharskimi zajmę się w kolejnych latach bo projekt mam rozpisany na lata :)
W tym roku chcę skupić się na kwestiach mechanicznych na tyle ile funduszy wystarczy.
-
to kiedy planowany odpał DOHCa?
-
projekt mam rozpisany na lata
Dokładnie. FSO to pasja i frajda więc nie ma się co spieszyć. lepiej dłużej ale dokładniej.
-
Dłubiecie gdzieś na mokotowie?
-
projekt mam rozpisany na lata
Dokładnie. FSO to pasja i frajda więc nie ma się co spieszyć. lepiej dłużej ale dokładniej.
To nawet nie chodzi o pośpiech jak o pieniądze. Trzeba ciułać, ciułać bo zabawki są drogie :)
Dłubiecie gdzieś na mokotowie?
Nie ale samochód jest z mokotwa.
to kiedy planowany odpał DOHCa?
Chciałbym jak najszybciej ale to musi trwać :D Myślę, że realnie to tak w połowie lutego może odbiorę jak nie będzie komplikacji z zestrojeniem.
-
Skrzynia wyczyszczona i poskładana:
(http://imageshack.com/a/img856/2514/78t9.jpg) (http://imageshack.com/a/img31/1016/5rlk.JPG) (http://imageshack.com/a/img268/6669/ey8.JPG) (http://imageshack.com/a/img198/7697/ybp7.JPG)
-
a co to za wielki dzwon ?
-
chyba argenta diesel o ile się nie mylę
-
Tak wyglądał smok po wyjęciu pompy oleju :|
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/853/jtth.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/541/q7q6.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/802/799m.jpg) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/vvb6.jpg)
-
a co tam robil silikon ?
-
Na żywo tego nie widziałem ale zdaje się, że ktoś pożałował na uszczelkę miski olejowej.
-
ale silikonu nie pozalowal i dal na bogato,
niezbyt to dobrze swiadczy o poprzednim masterkowiczu
-
Uszczelniacz w skrzyni też nie pasował to naładował kitu <uoee>
-
no to widze,ze wartosc mojego zestawu na swapa rosnie :p
-
Dół poskładany:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/33/6dk1.jpg)
Kiera i wspomaganie już na miejscu: Porównanie ze starą kierą FSO:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/t3fj.jpg) (http://imageshack.com/a/img819/7901/0d6g.jpg)
Docelowo będzie trójramienna ABARTHa ale to za jakiś rok :)
Taka:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/822/o4py.jpg)
-
zdecydowanie kiera od malucha musi wyleciec - kiepski widok
-
ta kiera wygląda jak moja :P (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05103.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05103.jpg.html) jeszcze na mojej byłej carowce teraz w caro plusie jest :)
-
zdecydowanie kiera od malucha musi wyleciec - kiepski widok
napewno leprzy niez to wielkie cos przypominające kolo sterowe i wizualnie tez niegrzeszące wdziekiem.
jaka wspome zalozyles? dohcowa pompa plus ktoras z przekladni z poloneza?
-
Na górze dodałem zdjęcie ze starą kierą to można sobie prównać :)
Wspomaganie jest od argi:
(http://imageshack.com/a/img822/3927/9ehu.jpg) (http://imageshack.com/a/img706/7940/neqr.jpg)
-
ojoj ,trzeba bylo zapytac wczesniej,to bym Ci powiedzial ,ze ta z argi to jakas porazka jest - bardzo rosnie promien skretu Poloneza ,a nie zauwazylem,zeby byly jakies zewnetrzne ograniczniki
-
ojoj ,trzeba bylo zapytac wczesniej,to bym Ci powiedzial ,ze ta z argi to jakas porazka jest - bardzo rosnie promien skretu Poloneza ,a nie zauwazylem,zeby byly jakies zewnetrzne ograniczniki
Po przełożeniu zacisków na przód (szerokie zawieszenie) nie odczuwałem problemu z promieniem skrętu.
-
jak wiesz u mnie to ona siedzi w waskim,
a czy odczowales,czy nie to nie wiem - nie wiem iloma Polonezami na raz jezdziles ,bo ja kilkoma (slimak, ZF, JKC) i roznica od razu mi sie rzucila na rece
-
jak wiesz u mnie to ona siedzi w waskim,
a czy odczowales,czy nie to nie wiem - nie wiem iloma Polonezami na raz jezdziles ,bo ja kilkoma (slimak, ZF, JKC) i roznica od razu mi sie rzucila na rece
Ja nie twierdzę, że nie jest mniejszy. Piszę tylko, że mi wystarczał, choć może się to zmienić. Nie ma co biadolić jak i tak już siedzi.
-
to dasz sie karnac i powiem ,czy jest tak jak u mnie :p
-
to dasz sie karnac i powiem ,czy jest tak jak u mnie :p
Chyba po dotarciu :D
-
to dasz sie karnac i powiem ,czy jest tak jak u mnie :p
Chyba po dotarciu :D
moge i w trakcie - potrafie docierac silniki ,promien skretu sprawdza sie na wolnych obrotach :p
-
KGB jakbyś nie wiedział jak sprawdzić promień skrętu to mam film instruktażowy (http://www.youtube.com/watch?v=XGHhnhrhJh0) :d
-
jakbym nie wiedzial, to bym pewnie obejrzał
-
Jest progress? Sezon coraz bliżej :)
-
Altek po regeneracji oraz będzie przeniesiony na stronę kolektora wydechowego. Chłodnica na dwóch wiatrakach:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/kwi1.jpg) (https://imageshack.com/i/n7kwi1j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/19/fi8m.jpg) (https://imageshack.com/i/0jfi8mj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/513/m3jv.jpg) (https://imageshack.com/i/e9m3jvj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/845/oae5.jpg) (https://imageshack.com/i/nhoae5j)
W międzyczasie pojawiło się kilka problemów ale pomału widać efekt końcowy:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/580/vt8e.jpg) (https://imageshack.com/i/g4vt8ej) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/855/6llp.jpg) (https://imageshack.com/i/nr6llpj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/824/fcbf.jpg) (https://imageshack.com/i/mwfcbfj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/uu0q.jpg) (https://imageshack.com/i/5nuu0qj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/571/jzet.jpg) (https://imageshack.com/i/fvjzetj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/71b8.jpg) (https://imageshack.com/i/5n71b8j)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/571/z193.jpg) (https://imageshack.com/i/fvz193j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/855/iigm.jpg) (https://imageshack.com/i/nriigmj)
-
*Z okazji PRIMA APRILIS:
Silnik został odpalony po remoncie. Pochodził kilkanaście minut, temperatura podskoczyła na czerwone pole,silnik zgasł. Po chwili zapalił ale wydawał trochę dziwny dźwięk,jakby stukot,po za tym pracował równo,nie stracił na mocy ale cały czas coś stukało. Zgasiłem auto. Po odczekaniu aż temperatura spadnie sytuacja się powtórzyła. Znów zapalił,ale po kilku minutach zgasł i już więcej nie zapalił Niestety silnik się nie kręci, rozrusznik ma siłę szarpnąć ale silnik zblokowany. Na biegu też wał się nie porusza. Olej ok,bez śladu wody, woda ok bez śladu oleju.
Osobiście mam dosyć DOHCa i się poddaję. Krwi koryto i kupę kasy poszło w błoto. Nie chcę mi się całej sytuacji komentować.
Nie wiem i nie chcę wiedzieć co się stało, co było powodem zatarcia silnika. Całość razem z polonezem opchnę za 9 500zł.
Samochód do odebrania na lawecie.
-
panewki wszystkie dobrane pod wał ? powodzenia ze sprzedażą kota w worku za tą kase...
-
Litości... Przecież dziś 1 kwietnia... swoją drogą irytujący jest dzień, w którym każdy każdego wkręca.
-
Litości... Przecież dziś 1 kwietnia...
o cholera faktycznie :D totalnie zapomniałem ...
-
Litości... Przecież dziś 1 kwietnia...
o cholera faktycznie :D totalnie zapomniałem ...
Leonek, Panowie,
Sorki, za wkrętkę ale jakoś nie mogłem się powstrzymać. Walentynek nie obchodzę ale PRIMA APRILIS nie mogłem odpuścić :)
-
wkręt ,hmm
ciekawe kiedy DOHCy obchodza PA - wtedy moga sobie wkręcić jedna panewkę na druga :p
-
Akumulator wylądował w bagażniku:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/835/wx9d.jpg) (https://imageshack.com/i/n7wx9dj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/845/dh2h.jpg) (https://imageshack.com/i/nhdh2hj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/822/5vfk.jpg) (https://imageshack.com/i/mu5vfkj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/842/s5ty.jpg) (https://imageshack.com/i/nes5tyj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/835/onp0.jpg) (https://imageshack.com/i/n7onp0j)
W międzyczsie pojawił się problem wieloklinu napędu pompy oleju. Problem rozwiązany.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/577/j8xe.jpg) (https://imageshack.com/i/g1j8xej) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/819/45k6.jpg) (https://imageshack.com/i/mr45k6j)
Finalnie wylądowal nowy standardowy wieloklin.
-
coś się ruszyło w temacie?
-
Ruszyło się i to dosłownie:
https://www.youtube.com/watch?v=gF89SIUECDU&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=gF89SIUECDU&feature=youtu.be)
Trzeba to jeszcze wyregulować, jeśli na standardowym osprzęcie w ogóle się da. Nic tylko trzymać kciuki :)
-
Siema ,jakie ciśnienie oliwy masz na około 1000 obr?tak to nawet fajnie kałata i niech żyje jak najdłużej.Pozdr
-
a ja się muszę przyczepić bo widzę jedną rzecz , która mi się nie podoba - to niebieskie pod maską to pompa paliwa ? jeśli tak to nie ma to raczej prawa bytu zwłaszcza jak bak masz z gaźnikowca - ja miałem taki setup i nie sprawdza się. Po pierwsze - paliwo ucieka spod smoka jak masz rezerwę bądź chcesz sobie polatać bokami - efekt - szarpanie zaraz po zaciągnięciu powietrza przez pompę. Po drugie - u mnie pompa lubiała się przez to przypowietrzyć tak że nie zaciągała paliwa z baku, jedynym rozwiązaniem było odpięcie rurki wysokociśnieniowej i włączenie pompy na chwilę - skończyło się to pożarem więc jak dla mnie najlepsze wyjście to bak z wtryskowca z utopioną pompą i masz spokój.
-
Tak to pompa paliwa i pewnie wyleci na rzecz pompy z wielopunktu wpuszczonej w zbiornik ale z powodu przelewania wtrysku. Póki co strojenie nie napawa optymizmem. W tygodniu będę w warsztacie to zobaczę jak to wygląda na żywo.
-
Podczas awarii FSOPTK okazało się, że na standardowym swtrysku i kompie to auto nie będzie jeździło. Było zdecydowanie za mało paliwa podawanego przez wtryski.
Tymaczasowo auto będzie jeździło na gaźniku od poldka 1,6 i w przyszłym tygodniu pojawi się na mieście ;)
Po dotarciu silnika, ogarnięciu zawieszenia i hebli będę dumał czy iść w stronę podwójnych gaźników czy innego wtrysku i kompa.
-
jakbyś potrzebował jakiegoś stand alona czy świnki to daj znać :)
-
sikorak nie zartuj z tymi gaznikami,
jest tyle roznych wtryskow,ze mozna cos dobrac z grubsza pod moc np. nubira 2.0,
ale docelowo i tak jakas swinka by sie przydala,ale strojenie o niebo prostsze i szybsze niz zabawa z gaznikami
-
sikorak nie zartuj z tymi gaznikami,
jest tyle roznych wtryskow,ze mozna cos dobrac z grubsza pod moc np. nubira 2.0,
ale docelowo i tak jakas swinka by sie przydala,ale strojenie o niebo prostsze i szybsze niz zabawa z gaznikami
jestem jak najbardziej za rozwiązaniem wtryskowym, dlatego też do końca walka trwała o zachowanie szprycy.
-
Z racji wakacji i dużej ilości roboty, dawno nie dawałem znaku co i jak z projektem, więc aktualizacja.
Pierwsze wrażenia z jazdy. Super elastyczny motor z każdego biegu ma odejście. Z racji oryginalnego wydechu i problemów gaźnikowych przyspieszenie średnio. Czuć jednak potencjał patrząc na odejście z 4 biegu. Myślę, że kluczowy będzie wydech i przełożenie muszę musowo zmienić na dużżżżoo krótsze.
Auto w tej chwili niestety nie na chodzie :( W trakcie jazdy rozsypał się dzwon, tak na gorąco nie było wiadomo co się stało ale po dokładniejszej analizie... Urwały się śruby koła zamachowego co spowodowało, że dzwon rozsypało na drobny mak. Dodatkowo do wymiany wałek sprzęgłowy, zamach i docisk sprzęgła.
Z racji zmiany położenia silnika linka gazu zaklinowała się i motor przez ułamek sekundy miał mega obroty. Całe szczęście po kontrolnym rozebraniu motoru, układ korbowodowy jest ok. i nic więcej nie ucierpiało.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/674/WMsU5T.jpg) (https://imageshack.com/i/iqWMsU5Tj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/IWdYVB.jpg) (https://imageshack.com/i/eyIWdYVBj)(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/904/ceVKaj.jpg) (https://imageshack.com/i/p4ceVKajj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/674/z8r8TT.jpg) (https://imageshack.com/i/iqz8r8TTj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/O7akJb.jpg) (https://imageshack.com/i/idO7akJbj)
Trudno na 100% stwierdzić co było powodem tego "incydentu". Najgorsze jest to, że auto już miało jechać na zrobienie profi układu wydechowego a tak to dupa.
Tak czy inaczej walczę dalej i się nie poddaję :)
-
no stary,takie rzeczy same z siebie sie nie robia - ktos dal ciala przy skrecaniu,
a co do walka sprzeglowego ,to rozumiem,ze sie zgiął, wiec to moze byc grubsza sprawa w skrzyni niz sam walek,
ale duzo nie ryzykujesz ,najwyzej i tak bedziesz musial cala skrzynie zmienic
-
kup nowe sruby twardość min 10.9 i dojeb je syto ok 130Nm z tego co pamiętam z dodatkiem kleju do śrub... na pewno dobrze były dokręcone? nie skręcałeś je czasami z podkładkami?
a co do linki gazu jak masz ta dluga z Borewicza utop ja na noc w oleju....
-
niekoniecznie musiał dać ciała przy skręcaniu - gdyby coś było źle wyważone to też mogłoby wpaść w wibracje i śruby by pourywało, śruby były nowe czy stare ?
Po za tym dałbym to koło do sprawdzenia czy jest dobrze wyważone.
-
Jakby były nowe śruby to nic by nic takiego nie miało miejsca. Jak masz już koło zdjęte to wstaw kołki ustalające, pomogą dodatkowo aby nie było powtórki z rozrywki. Śruby weź z ARP od Nissana KA24DE, pasują bez przeróbek.
-
widać że śruby zostały ukręcone. pracuj kluczem dynamometrycznym. koło zamachowe dokręca się momentem 85 N. m. tyle starczy. te śruby sam zniszczyłeś.