Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Układ Hamulcowy / Odp: Hamulce Palio 240 mm wentylowane zamiast Lucasa, czy pasuje bez przerobek ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mihals dnia Listopad 20, 2024, 22:17:44 pm »
Brak numerów na odlewie, w katalogu fiat Eper, również nie doszukałem się nigdzie numerów. Całą problematyką tych hamulcy jest znikoma dostępność jarzm, bo zaciski, to od ręki można nowe kupić.
22
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mihals dnia Listopad 20, 2024, 22:14:08 pm »
E10 od samego wprowadzenia mam wlane w plastikowozie, polonezie, motorynce, simsonie i kosiarce, wszystko chodzi i pali od strzała.  <mysli>
23
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Listopad 20, 2024, 20:20:17 pm »
a to auto z gaznikiem bez powrotu, ze moze zaciagnac inna frakcje? ... a nie czekaj, ma wtryski, a wiec ma tez w baku pompe paliwa ktora tloczy paliwo, ktore wrca drugim przewodem i sie miesza, albo nie ma powrotu i miesza paliwo w obudowie pompy,
i skad ta woda w baku? bak 50L to 5l spirytu w E10, spiryt 95%, wiec na caly bak to szklanka wody, ktora nie ma jak sie wytracic bo jest caly czas mieszana,

moze jednak jezdzenie na rezerwie i lapnie na zakretach oparow zamiast plynu "zapowietrzylo" wtryski, a moze od jezdzenia na rezerwie zatarles pompe

W sumie masz rację, tylko człowiek, jak mu się coś złego stanie, zawsze ma nadzieję na niemożliwego farta.

Po dolewce benzyny i dodatków auto dalej w stanie w jakim było, tzn. odpala ale strasznie trzęsie, V-max z dużym wysiłkiem 50 na godzinę i przy horrendalnym spalaniu stukowym. Jeszcze zaczęły się dziwne cyrki jak pokazywanie przez chwilę prędkości 20km/h na postoju.
24
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: GSI - za wczesne odcięcie zapłonu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Listopad 20, 2024, 20:18:33 pm »
A ewentualny offset na standalone wynika np. z dividera, który powinien być w formie tabeli 2D względem obrotów,
A to mnie zaskoczyłeś, spodziewałem się że jest to funkcja liniowa i sterownik nie powinien nic mieszać przy poprawnie ustawionym tacho divider tylko dawać impulsy proporcjonalnie do obrotów.
25
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: GSI - za wczesne odcięcie zapłonu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Multec dnia Listopad 20, 2024, 20:02:44 pm »
5900 ma GSi i niezależnie od typu obrotomierza zawsze tyle pokazywały.
A ewentualny offset na standalone wynika np. z dividera, który powinien być w formie tabeli 2D względem obrotów, jak np. w MaxxECU, a w większości jest to pojedyncza wartość i o ile ustawimy go dobrze w idle czy powiedzmy do 4000rpm to nie jest powiedziane, że wartość będzie prawidłowa dla 6000rpm.
26
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: GSI - za wczesne odcięcie zapłonu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Listopad 20, 2024, 19:18:41 pm »
A jednak nie, i tu ja się pomyliłem, nie 6000 tys/obr a 6500, tak przynajmniej podaje Trzeciak.
A guzik prawda, jakiś błąd musi być w książce. To bardziej pasuje do Abimexa. Nie żebym rzucał słowa na wiatr i chciał robić ferment - w weekend jeździłem Kombi brata i zdecydowanie odcina przed 6k rpm. Identycznie jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=7GgnDOFd7Qo
27
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: GSI - za wczesne odcięcie zapłonu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Multec dnia Listopad 20, 2024, 18:26:49 pm »
Jak nie chce się dokręcać i dzwoni pod obciążeniem to zacząłbym od pomiaru ciśnienia paliwa.
28
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: GSI - za wczesne odcięcie zapłonu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Listopad 20, 2024, 17:57:50 pm »
A czujnik temperatury silnika ten co daje sygnał na kompa sprawdzałeś?
Jeszcze nie, ale jest w kręgu podejrzeń, bo przy temperaturze otoczenia poniżej 20stC w fazie rozgrzewania auto trochę drętwo idzie.

Robi łututu na luzie?
Na to akurat nie wpadłem, ale jak będę miał furę pod ręką to nie omieszkam sprawdzić.
Gsi ma jak mnie pamięć nie myli na 5800 odcinkę
A jednak nie, i tu ja się pomyliłem, nie 6000 tys/obr a 6500, tak przynajmniej podaje Trzeciak.

Można posprawdzać lewe powietrze, może mieć za ubogo. Gazownia jest?
Już sprawdzałem, przy okazji wymiany uszczelek pod kolektorem i przepustnicą. Na wejścia przewodów podciśnienia też dozowałem zmywacz do hamulców chcąc wywołać podwyższenie obrotów i tym samym znaleźć miejsce ew. nieszczelności, bez skutku. Gazu nie ma.

Zastanawia mnie jeszcze to, że im wyższy bieg tym wcześniej odcina. W rozmowie z fachowcem od wtrysków, zasugerowano mi że przyczyną może być zasilanie pompy paliwa, nie dochodzi pełne napięcie do pompy i jej wydajność spada. Głupio to nie brzmi i sens ma, ale też na razie tego nie sprawdzę. Zostaje mi póki co zbierać wiedzę... 
29
CAŁA POLSKA / Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Listopad 20, 2024, 17:24:19 pm »
A co z resztą, bo sam sterownik łatwo idzie kupić?
30
CAŁA POLSKA / Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Listopad 20, 2024, 16:57:59 pm »
Gość tu cuda na kiju robi, żeby się z Boshem w polonezie połączyć.
slodkie to bylo, gdy myslal, ze odpali system z pena na takim sprzecie, a w koncu uzyl dyskietki FDD - mlode wilki myslaly, ze wydymaja system, a to system wydymal ich,
a wczesniej jaka euforia, ze odpala na emulatorze -   tak odpala, ale nie polaczy sie,
wystarczylo zaczerpnac wiedzy tajemnej sprzed dekady, a wlasciwie przyswoic jedno haslo: nie pojdzie na zadnym emulatorze i adapterze COM

jako prekursor (jeden z kilku, juz nie bede sobie dodawal) zalatwilem sprawe szybciej, bo zaczalem od starego laptoka z natywnym COM i win98se,
moim slepym zaułkiem byl fejs KKL na optorezystorach, ktory kupilem jako "ten wzmocniony" - na takim nie idzie, musi byc najprostszy K-line na max232,
dziwne, ze nie zatrybilo na DOS 7.0, czyli trybie ms-dos z win98se, ale moze to byl dziwny przypadek,
idac w dysk startowy sprobowalem startowej plyty CD nagranej taka opcja w NERO z dorzuconym programem do PN,
i takim trybem dosowym poszlo,
a FDD pozostalo tam, gdzie jej miejsce, czyli na polce czekajac na prawdziwe wyzwania nie do przeskoczenia ;>



Jak to dobrze, że nie mam problemu u siebie ze sterownikiem. Prosty, tani, dostępny, działa.  ;>
i nie ma problemu z laczenie sie z nim ani przez COM, ani USB, ani BT, ani WiFi czy IR,
niezaleznie czy to win98, XP, 7, 11 a nawet iOS lub Android
<hahaha>


Na szczescie działa przejściówka USB-RS232.
Ale mam w odwodzie jeszcze starego lapka z XP i RS232 do zadań specjalnych
dzialajaca USB-RS232 to burzujstwo, ja miewalem problemy z nowszymi PCMCIA-RS232, chociaz pewnie wynikaly z tego, ze prawdopodobnie jest identyfikowana jako urzadzenie USB, bo byla taka moda,
dlatego majac jednego laptoka z natywnym RS232 pod win98se dokupilem drugiego na zapas, ciut mocniejszy i tam koslawo dzialajacy winXP stanal obok win98se,
gdyby jeszcze ktorys mial dzialajaca baterie  ;-|, gdybym tego czesto uzywal to musialbym zbudowac taka, ktora z 30min wytrzyma


Co kto lubi, ja odczekuję od sterownika trzymania ustawień i tyle. Jak wiesz, że da się wyłączyć tą opcję przełączania w tryb bez sondy, to podpowiedz jak, bo chętnie się jej pozbędę i dla mnie największa wada tego sterownika zniknie, i się nawet do niego przekonam.
przeciez stagi same wracaja do regulacji po sondzie, gdy ta zacznie pracowac, wiec nie wiem o jakim znikaniu ustawien piszesz,
opcje pracy bez sondy to ustawienie krokowca dla 900rpm i dla 3000rpm - jak je ustawisz, to posrednie stany bedzie sobie aproksymowal

Jeszcze nie wiem, jaka opcja wygra, ale chciałbym kiedyś wypróbować możliwości uniwersalnego sterownika do wielopunktowego/jednopunktowego wtrysku na starym silniku, w tym wypadku wołdze.
OK, ale najtansze stanalone to teraz  1100pln, a to poczatek kosztow konwersji dla samej benzyny, a jeszcze instalacje gazowa trzeba doliczyc,
ale kto bogatemu zabroni,
ja to sobie do zabawy kupilem uzywany sterownik LPG na alledrogo za 45pln
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10