Autor Wątek: Most Volvo vs FSO??  (Przeczytany 46512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 08, 2014, 08:07:01 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Teraz mam zimówki ET 43 i mogło by być większe ET tu się zgodzę, przy upalaniu nie

Oj zdziwiłbyś się. Seryjne auto może się prowadzić dobrze albo źle, ale cokolwiek się stanie na drodze, to wszystko jest przewidziane tak żeby nic się nie rozpadło, a opony nie wybuchły. Nie można tego niestety powiedzieć o amatorskich samoróbkach. Jeżeli przerobiłeś zawieszenie tak że opony wystają i nie został skorygowany skok, to tylko przypadkowe wpadnięcie w dużą dziurę albo awaryjne omijanie gruntowym poboczem wymuszającego dzieli Twoje auto od uszkodzenia/rozerwania opony.

. Przy upalaniu niestety opona rozwaliła plastikowe nadkole i rant błotnika pociął oponę,

Nie po to fabryka robiła takie głębokie nadkole żeby koło się tam nie mogło schować. A w testach okazuje się że nawet na seryjnym zawieszeniu można przypalić oponą osłony antykorozyjne z tyłu. Na seryjnym kole! Jeżeli koło nie jest schowane w nadwozie z zapasem minimum 1cm (w zasadzie powinno być dwa, ale ponieważ most chodzi na boki to przy skręcaniu sam sobie zewnętrzne koło trochę wciąga), to trzeba koniecznie albo przerobić błotniki, albo zainstalować większe odbojniki. 30 centymetrowej dziury już pewnie tak gładko nie zeżre, ale jak ktoś przerabia zawieszenie to się powinien liczyć z tym że mu auto głowę urwie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2014, 08:12:02 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 08, 2014, 15:50:40 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Spoko, nadkole będzie pocięte. Mi akurat o bezpieczeństwie nie musisz mówić, ale wszystko wychodzi w praniu. Dzięki za troskę :)

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 08, 2014, 21:12:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
. Mi akurat o bezpieczeństwie nie musisz mówić

To raczej takie uzupełnienie dla postronnych. Czasem ludzie mają nadto duże upodobanie do uczenia się na błędach i koniecznie swoich :)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 09, 2014, 08:31:46 am »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p



Rama i wahacze robione własnymi rękoma, wszystkie podzespoły pochodzą z forda scorpio, dyfer 3,66
Moc V-ki

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 09, 2014, 13:07:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Bardzo mi się podoba ta wydumka :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 09, 2014, 14:16:28 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Tarcza hamulca 253mm wentylowana, tłoczek zacisku 42mm, ręczny na linke. Dyfer wymienny, można dobrać sobie odpowiednie przełożenie, są też dyfry ze szperą.
W karoserii zamontowane poduszki tuż pod śrubą drążka reakcyjnego i przyspawany uchwyt drążka poprzecznego (panhard) reszta seria.
W ramie zrobiłem regulacje kata pochylenia koła
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2014, 14:19:20 pm wysłana przez ujban88 »
Moc V-ki

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 09, 2014, 15:55:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Bardzo mi się podoba ta wydumka :)

Coś takiego jak projektowałem tutaj:

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=38542.20



Tylko że ja postulowałem żeby to po prostu powiesić na resorach piórowych i w ten sposób uniknąć problemu prawnego wynikającego ze zmiany konstrukcji zawieszenia, a przy okazji uprościć przeróbkę na maksa.

Rama i wahacze robione własnymi rękoma

Powiedz proszę, bo nie widzę tego na zdjęciach: w jaki sposób zapewniłeś wykrzyżowanie mostu przy powieszeniu go na wahaczach ? Z tego co widzę to do sztywnej ramy domontowałeś wahacze na tulejkach. Jeśli tak, to uniemożliwi wykrzyżowanie mostu. A to, pomijając kolosalne przeciążenia na mocowaniach wahaczy do budy i do mostu na każdym zakręcie, spowoduje że auto będzie miało tendencję do podrywania jednego koła w zakręcie i utraty napędu. Podobnie będzie przy wpadaniu w nierówność jednym kołem. W takim wypadku to będzie dobrze działać tylko na równej drodze podczas jazdy na wprost.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2014, 16:12:05 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 09, 2014, 18:01:41 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Tulejki są gumowo-stalowe przy wahaczu, most się krzyżuje oczywiscie już nie tak bardzo jak na resorach ale w czasie jazdy nie odczułem problemu, bez drążka panharda całość ruszała się względem karoserii jakies 20mm w lewo i prawo czyli skok na boki wynosił conajmniej 40mm
Moc V-ki

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 09, 2014, 20:29:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Masz bardzo krótki skok zapewne, więc dlatego nie czuć tego. Ja bym zastosował do normalniejszych prześwitów pojedynczą tulejkę przy moście jak w Ładzie, albo po prostu zostawił resory.

Propo, można by Watta pobudować:

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most Volvo vs FSO??
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 10, 2014, 08:59:31 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Albo jeden wahacz wzdłużny i panhard, albo wahacz głowny wzdłużnie i mocowany na tulejach boczny odkos od niego, to wtedy by się zachowywało prawidłowo.
Jednak przy niewielkim skoku powinno działać tak jak jest, tylko, że występuje skręcanie, co może się odbić na trwałości. Wahacze działają teraz jak stabilizator
Ogólnie niezła robota
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r