Autor Wątek: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat  (Przeczytany 29695 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #180 dnia: Luty 02, 2020, 22:02:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak musi być wielopunkt, to można założyć sobie osprzęt abimexa, gaz sekwencyjny, i masz i ekonomie, i dynamikę, i wielopunkt
nie mąć mu juz informacjami blednymi - na abimexie nie postawisz sekwencji - nalezy to zanotowac i zapamietac, zeby pozniej nie rozpowszechniac bzdurnych informacji,
jezeli chcesz stawiac sekwencje na jednopunkcie, to potrzebny jest bosch

Ale czemu niby klawiatura i laski popychaczy mają być do wymiany?
tam kilka razy byla glowica sciagana, wiec klawiature juz pewnie tak pomieszali, ze i tak dobrze, ze koniki nie szczekają ;]
Po czym poznać głowicę od hydro?
majac w reku tylko jedna nie masz porownania, wiec nierealnym jest odroznic glowice od abimexa i wczesnego boscha,
od 99' juz chyba wszystkie bosche mialy glowice z odlewanymi komorami i czesto nadlewy do mocowania koletora z GSI, wiec wtedy poznasz golym okiem
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2020, 22:04:08 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #181 dnia: Luty 02, 2020, 22:12:26 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Fopa. Faktycznie sekwencja dotyczyła boscha. Nie wiem czemu zapamiętałem, że caro Miśka było na abimexie.

Co do głowic, akurat z mojego silnika po boschu miała takie same komory spalania jak abimex, później je ujednolicili i szły podobne, jak do gsi?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #182 dnia: Luty 02, 2020, 22:20:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a po co mieli utrzymywac dwie rozne metody produkcji glowic,
szedl jeden odlew pasujacy do GSI i robili z tego glowice do GLI,
wczesniej komora spalania byla obrabiana frezowaniem, a to komora wielokulista (polskie HEMI, czyli dwa razy mniej cylindrow,ale dwa razy wiecej kulistosci na komore ;p ) wiec kilka przejsc musialo byc,
ulepszenie polegalo na tym, ze ksztalt komory byl odlewany, wiec produkcja byla szybsza i krawedzie przejsc kulistych staly sie lagodne,
wczesniej nikt ich nie wygladzal, bo to by byla kolejna obrobka i to reczna - mam nadzieje, ze przy remoncie silnika troche pomiziales glowice po komorach ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #183 dnia: Luty 03, 2020, 14:56:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jak już będziesz tego Rovera zakładał, to zmierz też kompresję, żeby się nie okazało że stado koni uciekło przez wypalone zawory.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #184 dnia: Luty 03, 2020, 15:19:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
No i właśnie doszliśmy do powodu, z którego ten, i część innych OHVek jest w takiej kondycji, a nie innej.

Były kiedyś takie powiedzenia:
"Biednego nie stać na tanie" i "Chytry dwa razy płaci"

A że czasy były biedne, to i nie zdziwiłoby mnie, gdyby biedni mechanicy, np. naprawiając zawieszenie, wsypywali klientowi piasku do silnika, żeby wrócił szybko na remont silnika.

Choć już same tanie oleje z tamtego okresu zostawiały w silniku coś w rodzaju grubej warstwy ziemi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #185 dnia: Luty 03, 2020, 15:34:43 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A to akurat ciągle norma, parę lat temu jak jeszcze jeździłem do "zwykłych" mechaników miałem olej wymieniony w skrzyni i moście tylko na rachunku.

KGB - pomiziałem, żeby wygładzić :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #186 dnia: Luty 03, 2020, 21:12:46 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Co do głowic, akurat z mojego silnika po boschu miała takie same komory spalania jak abimex, później je ujednolicili i szły podobne, jak do gsi?

Takie same. GSI miało tylko "otwory" pod wtryski.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #187 dnia: Kwiecień 04, 2020, 20:38:17 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
W temacie Poloneza na razie nic się nie dzieje, natomiast wykorzystując w pełni wolną sobotę skończyłem regał i zrobiłem trochę porządku w garażu.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/4840466f8541db96

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #188 dnia: Maj 09, 2020, 19:29:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Kiedyś pisałem tutaj coś o stole spawalniczym.
W końcu udało mi się go zrealizować.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/f59d0dcba65ac9b7

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #189 dnia: Maj 09, 2020, 22:06:27 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 930
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Fajny :-)
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE