Autor Wątek: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat  (Przeczytany 29691 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« dnia: Luty 05, 2019, 21:12:11 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Witam,
Wątek będzie poświęcony mojemu Polonezowi oraz miejscu gdzie będzie on przywracany do jak najlepszego stanu.
Jest to Polonez Caro 1.6GLE. Rok produkcji 1994r. Kod lakieru L-45. Obecny przebieg 99000km. Kupiony jako nowy przez moją mamę.
Stan Poloneza oceniam na średni. Od maja 2016r. nie jest on użytkowany, stoi w drewnianej starej szopie. Dzisiejsza noc jest ostatnią jaką tam spędza, jutro planuję przeprowadzę do nowego miejsca. Owe miejsce to garażo-warsztat który budowałem przez 2,5 roku. Budowałem go z myślą, że będzie to miejsce w którym będzie można serwisować Poloneza i inne auta oraz realizować inne mechaniczne zachcianki, ale przede wszytym będzie to garaż dla Poloneza.
Kilka zdjęć mojego garażo-warszatu:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/afb63b707a515344
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0bc377be7766ae5b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/dcace6520fd1aad0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b3208429e9b555e3
https://www.fotosik.pl/zdjecie/595d89216d055c45
https://www.fotosik.pl/zdjecie/41feee2321487354
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2709c771048d225a
W najbliższym czasie warsztat wzbogaci się w solidny falban i regał.

Jutro wrzucę kilka zdjęć Poloneza.


Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2019, 21:25:56 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Piękna sprawa...
Zastanawiałem się swego czasu, czy nie zrobić sobie na dziko kanału w garażu na wiosce...

PS. Moja mama chyba nigdy nie była skłonna kupić poloneza. :)

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2019, 21:30:55 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ciasny, ale własny :) Jednak do dłubania przy tych naszych parchach to jednak rzecz niezbędna coby się nie denerwować. Szkoda tylko że nie masz w suficie belki do podwieszenia wyciągarki.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2019, 21:32:19 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jest żuraw i stojak do silników.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2019, 21:33:31 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jest żuraw
Widziałem na foto ;) Ale mam lekki uraz do tego urządzenia, nie wiem jakoś nie umiem nim delikatnie opuszczać silników i już kilka razy zdarzyło mi się to zrobić z łomotem :p wyciągarka jednak precyzyjniejsza ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2019, 21:35:19 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2019, 21:37:03 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Nie mam słów, ja o takim garażu mogę tylko pomarzyć.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2019, 10:03:21 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Ja mam garaż z kanałem na poloneza. Ale mój garaż przy twoim to wygląda jak chata Mieszka I z dziurą na środku <lol> <jupi>

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2019, 10:18:10 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
garażo-warsztat który budowałem przez 2,5 roku. Budowałem go z myślą, że będzie to miejsce w którym będzie można serwisować Poloneza i inne auta oraz realizować inne mechaniczne zachcianki, ale przede wszytym będzie to garaż dla Poloneza.

W najbliższym czasie warsztat wzbogaci się w solidny falban i regał.
Gratuluję i zazdroszczę jednocześnie.

Nie widzę tylko dość istotnych rzeczy (w ogóle u mało kogo je widać):
ani jednego koca, ani jednej gaśnicy.  Pomyśl o tym.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2019, 12:25:18 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Planowałem apteczkę, ale gaśnica też się przyda w sumie tzn. oby się nie przydała ale lepiej niech będzie. :-)

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2019, 13:33:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Daj tam dużą na wózku, śniegową, i na wszelki wypadek hydrant.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2019, 13:38:10 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Taaaa....

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2019, 20:45:07 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Kilka zdjęć Poloneza umytego na mrozie z grubej warstwy kurzu:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d6b9ffd8388e6ec1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ff6019369b5b72e3
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ceeba509618fd948
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a18af9203557aebf
https://www.fotosik.pl/zdjecie/20bc95a53998d4bf
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bdc5c30d9dd40b4e
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0ea2d3e90a7c1674

Plan na najbliższe tygodnie:
1. Uruchomić silnik
2. Ogarnąć na tyle aby przeszedł przegląd.

Jeżeli chodzi o warsztat to w tzw. międzyczasie będę spawał falban i regał.
W planach jest też zrobienie podnośnika kanałowego i wiertarki stołowej.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2019, 22:43:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W planach jest też zrobienie podnośnika kanałowego i wiertarki stołowej.
jak masz zamiar zrobic wiertarke stolowa ? to raczej zupelnie nie oplacalna operacja, biora pod uwage,ze nowki kosztuja juz od ~300pln

malowanie garazu jakbym juz gdzies widzial,
kanal spoko, podnosnik moze jedzic po tych katownikach,
auto masz po matce i biale blachy, zamiast czarnych - bedzie hejt  :d


Zastanawiałem się swego czasu, czy nie zrobić sobie na dziko kanału w garażu na wiosce...
a rob sobie na dziko, tylko nie zdziw sie, gdy nikt z nazdoru budowlanego nie bedzie chcial sie taka "samowola" zainteresowac ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 06, 2019, 23:00:09 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Te wiertarki za 300zl sa nic nie warte. Wolę wydać nawet i 1000zl na budowę i mieć cos co bedzie można porównywać w WS-15 i stsrczy mi do smierci. W sumie to myslalem nawet o wiertarko-frezarce.
Auto nie jest na czarnych blachach bo swego czasu bylo przeresjestrowane na mnie. Tak, wiem mkzna kombinować zeby zostawic czarne ale odpuscilem.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 07, 2019, 00:19:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Te wiertarki za 300zl sa nic nie warte. Wolę wydać nawet i 1000zl na budowę i mieć cos co bedzie można porównywać w WS-15 i stsrczy mi do smierci. W sumie to myslalem nawet o wiertarko-frezarce.
nie wiem jak chcialbys zrobic samodzielnie wiertarke za 1000pln, skoro wiekszosc elementow trzeba kupic, a kazdy z nich kosztuje krocie kupowany oddzielnie,
tez na poczatku chcialem robic, ale poszukalem czesci, podliczylem je i elementy dorabiane u slusarzy i odpuscilem - kupilem duzy model za 6 stow,
tzn. najpierw obejrzalem co jest w castoramie i najwieksza za 7.5 stowy sprawiala wrazenie solidnej,
poszukalem na alledrogo w jakich to cenach chodzi (bo wiadomo,ze w casto ceny sa 1.5-2x najczesciej) i okazalo sie, ze wcale w casto nie ma duzej przebitki,
trafilem na cos takiego i kupilem https://allegro.pl/oferta/wiertarka-kolumnowa-stolowa-1450w-duza-imadlo-kd-6850796073

Auto nie jest na czarnych blachach bo swego czasu bylo przeresjestrowane na mnie. Tak, wiem mkzna kombinować zeby zostawic czarne ale odpuscilem.
szkoda, bo z racji ,ze samochod masz po rodzicu i rejestrowales na to samo miejsce zamieszkania, to zadnej kombinacji nie bylo,
ale juz za pozno, teraz to tylko na zolte mozna zmienic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2019, 18:16:45 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Te tanie wiertarki maja zazwyczaj ta wadę że kolumna jest wykonana z rury o cienkiej sciance co powoduje że sie wygina podczas wiercenia. Trzeba na dzień dobry by ja zmienic na rurę gruboscienna. Poza tym to nje ma na pewno tej mocy, jak ten silnik ma 500W to wszystko.
Jakas koncepcję na swoja mam. Będę mial wiecej czasu to zaczne projektowac w 3d. Marzeniem jest aby można ją kiedys przerobic na wiertarko frezarke, a wiec musi byc sztywna i musi wysuwac sie cala kolumna z podstawy a nie tak jak w tych tanich wierarkach kolumna jest stala a odległość od pinoli reguluje sie podnoszac lub opuszczajac stolik.
Myślę o czyms takim, tzw Zosce:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6026924164
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2019, 18:24:09 pm wysłana przez Tales »

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 07, 2019, 22:49:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiertarki za 6 stow nie nazwalbym tania, bez przesady,
rura kolumny jest cienkoscienna (w stosunku np. do stalowej wodnej), ale sie nie odksztalca, wiec tu tez przesadzasz - to jest wiertarka, a nie prasa,
wiertlo skrawa material, a nie go przebilja, gdyby mialo przebijac to nazwywaloby sie steplem,
pracowalem kiedys na bardzo solidnej duzej wiertarce stolowej (wlasciwie to na podlodze stala) o wysokosci ~1.5m, wiec mam porownanie i swoja kupilem swiadomie,

przez chwile tez myslalem o wiertarko-frezarce, widzialem ta za 2 kafle i jako ze 2 kafle to juz spory pieniadz, to zaczalem sie zastanawiac co mozna by frezowac na takim sprzecie,
przeprowadzilem wirtualizacje na czyms stosunkowo prostym, bo wiadomo ze glowicy to sie na tym nie splanuje,
podstawowa sprawa : czy da sie na tym w miare precyzyjnie i powtarzalnie sfrezowac denka kompletu tlokow o 1.5mm - no niby na sile sie da, ale tak srednio przyjemna by to byla robota z watpliwa precyzja,

taka z tego frezarka, jak z wiertarki recznej wiertarka stolowa - wiec odpuscilem, bo nie potrzebuje zabawki za gruby pieniadz, a gdy bede potrzebowal frezowania toskorzystam z uslug zakladu slusarskiego (frezowanie 4 tlokow kosztuje nie wiecej niz 100pln)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 10, 2019, 18:56:30 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mała aktualizacja.
W temacie Poloneza na razie bez zmian, za to korzystając w wolnego niedzielnego popołudnia zaprojektowałem pobieżnie falban.
Wymiary 2000x80x90. Falban będzie wykonany z profili 80x80x3 oraz 80x40x3. Nie będzie on przykryty jednolitym arkuszem blachy tylko ośmioma płaskownikami 100x5 o długości 2000 (płaskowniki wchodzą korzystniej cenowo niż arkusz blachy 2000x1000). Będzie jeszcze wspawane wzmocnienie pod imadło.
Widoczne na modelu otwory to siatka otworów z gwintem M10 (siatka 100x100). Falban ma pełnić rolę stołu spawalniczego dlatego ta siatka otworów aby mocować detale do spawania.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/cefe3c360397f317
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1eb763e87b144ce

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2019, 08:19:11 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ja bym dołożył jeszcze jakieś szuflady/półki :)

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 11, 2019, 15:26:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a liczyles ile to bedzie wazylo ? zanosi sie na sroga nieruchomosc ;>
te 80 gwintowanych otworow to niezly plan - albo masz bardzo duzo czasu i samozaparcia, albo realizacja zbiegnie sie z data zakonczenia wydobycia wegla ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.