Autor Wątek: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat  (Przeczytany 29688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 10, 2019, 06:02:38 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
https://www.youtube.com/watch?v=wV2mfoBRWJk
https://www.youtube.com/watch?v=OtHtTuQhjuo
Sie wie! <cwaniak2>

Odwrotnie podlaczone przewody między modułem a rodzielaczem zaplonu. Trzeba je bylo podłączyć odwronie niz sugetowalaby ich długość.
<winko> Oby tylko takie awarie się zdarzały!

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 10, 2019, 10:48:09 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ty, ale tak w ogóle, co tam dało się pokręcić, skoro przewody między modułem a rozdzielaczem są w jednej ekranowanej wiązce,a wtyczka przewodu łączącego moduł z cewką ma inaczej rozmieszczone piny?

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 10, 2019, 11:07:41 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
W rozdzielaczu źle bylo podłączone.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 11, 2019, 12:20:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Chciałem się upewnić. Czy ten zbiornik będzie pasował do gaźnikowca? Bo w opisie jest napisane że to do diesla.
Chyba to najsensowniejszy zbiornik jaki znalazłem na allegro.
https://allegro.pl/oferta/zbiornik-paliwa-bak-polonez-polonez-caro-diesel-6263781701

Ten jest lepszy bo bez króćca powrotnego, ale nic o gwarancji:
https://allegro.pl/oferta/zbiornik-paliwa-bak-fso-polonez-gaznik-nowy-orgina-7766507737
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2019, 12:26:40 pm wysłana przez Tales »

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 11, 2019, 12:36:58 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Będzie pasował, ale w zapewnienia o oryginalnym zbiorniku produkcji FSO bym nie wierzył.. Oryginał ma wybite na dole logoFSO
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 11, 2019, 19:33:20 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dziękuję za informację.

Kolejna sprawa: Kupie element przetloczenia podlogi pod kolem zapasowym. Auto kiedys mialo chwilowo gaz i zostal po tym slad. Chciałbym odtworzyć fabrykę. Jak ktos na przyklad zlomuje Poloneza i moglby wyciąć ten element to proszę o kontakt.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/517ffb1c8e6c97ef

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 11, 2019, 20:00:31 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Eee tam, dla takiej dziurki przegrzewać zdrową blachę diaksem i migomatem. Ja bym założył z powrotem LPG  :P

Swoją drogą ciekawie musiała być zamontowana (czy bardziej tylko włożona) ta butla jak tylko trzy dziury  ;>.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 11, 2019, 20:14:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Z tego co pamietam butla byla przykrecona dwoma srubami -  male otwory. Duzym otworem szly przewody.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 11, 2019, 20:47:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Wytniesz, wspawasz, korozja będzie nieustannie atakować spawy, a oryginalny ten niewidoczny fragment i tak już nie będzie.

Chcesz żeby wyglądał jak oryginał, to wytnij blaszki w odpowiednim kształcie, przyłap spawem punktowym i zacynuj.

Ja to bym po prostu potraktował włóknem, żywicą i wyszlifował na kształt.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 11, 2019, 20:48:42 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie pakuje mocnych hampli. Zapytałem tylko jaka jest możliwość najprostszego swapu. Od zapytania do wykonania droga daleka.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 11, 2019, 20:49:57 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wytniesz, wspawasz, korozja będzie nieustannie atakować spawy, a oryginalny ten niewidoczny fragment i tak już nie będzie.

Chcesz żeby wyglądał jak oryginał, to wytnij blaszki w odpowiednim kształcie, przyłap spawem punktowym i zacynuj.

Ja to bym po prostu potraktował włóknem, żywicą i wyszlifował na kształt.

Tam było jeszcze ucho do przykręcenia koła zapasowego.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 11, 2019, 21:48:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Swoją drogą ciekawie musiała być zamontowana (czy bardziej tylko włożona) ta butla jak tylko trzy dziury
normalnie na dwie sruby, do malego garba tak sie da, do duzego sie nie da, bo trzeba wyciac,
w plastikowozach garba zazwyczaj brak i dlatego taki jest standardowy sposob montazu (sruby w zestawie z butla)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 12, 2019, 05:05:08 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wytniesz, wspawasz, korozja będzie nieustannie atakować spawy
Zależy, jak przed tą korozją zabezpieczy.  ;p

Ja to bym po prostu potraktował włóknem, żywicą i wyszlifował na kształt.
Ja również.  :] ...chociaż odnośnie szlifowania, nie wiem, czy by mi się chciało w takim miejscu tak się z tym pitolić.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 12, 2019, 11:01:28 am »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Najlepiej wstawić małe łatki chwycone punktowo w kilku miejscach, pomalować epoksydem, na to szpachla z włóknem,wyrównać i znów pomalować.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 12, 2019, 20:41:52 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Silniczek wytegulowany, pali na dotyk. :-)
Felgi z fiata 500 oddalem do malowania proszkowrgo. Udalo sie dobrac podobny kolor do felg polonezowskich więc glupi nie pozna ze to nieoryginalne koła. Kupię male czarne kolpaki i będzie prawie orginal. Swoja drogą ostatnio widzialem film U pana Boga w ogródku i tam komendat jeździł szerokim caro z malymi czarnymi kolpakami. Ciekawe bo myślałem ze caro juz takich kołpakow nie mialy.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 12, 2019, 21:03:34 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jedna rzecz mnie martwi. Pod korkiem oleju zrobił sie majonez a pod wydechem kałuża wody. Może uszczelka pod głowicą powiedziała dość. Ale pojezdze troche i zobacze..

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 12, 2019, 23:40:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Tales nie panikuj. Musisz wypalić przez 100 km. Jak długo stał to ma dużo wilgoci . Zmień olej, filtr i olej w moście. Tylko przed wymiana rozgrzej most. Często po długich postojach gnije most i potem rdza miesza się z olejem. Powstaje wtedy taki olej jak kawa, który szybko zabija łożyska w moscie.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 13, 2019, 10:17:45 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
To możesz zmienić też od razu w skrzyni, niezły syf się potrafi tam zebrać.

Tak jak powiedzieli przedmówcy, zmień oleje, filtr oleju, potem rozgrzej auto delikatnie jeżdżąc, jak wskaźnik wody wejdzie na 90 stopni, to przejedź jeszcze kilka km. normalnym tempem, a potem na trasę i gaz. Nie musisz szybko jeździć żeby nie ryzykować, zwłaszcza jak odwykłeś od jazdy Polonezem, ale zrób z kilkanaście ostrych przyspieszeń do 100km/h, tak z 2 biegu. Z obrotami startuj powyżej 2 tys., kończ gdzieś na 6, 6,5 tys. potem jak jak już go poprzeganiasz to potocz się trochę na 5 biegu z 3 tys, obrotów żeby po tych zrywach ustabilizowała się temp.

W ten sposób bezpiecznie usuniesz całą wilgoć z silnika. Uszczelką się nie przejmuj póki nie będzie wyraźnych objawów- bardzo napuchnięte węże chłodnicze, temperatura podchodząca pod górę skali, znikający szybko płyn chłodniczy, albo taka zasłona dymna:
https://youtu.be/g66Jw4Vt-fw?t=104
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 13, 2019, 12:21:58 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jęzeli chodzi o olej do silnika to jakiś czas temu kupiłem:
https://allegro.pl/oferta/lotos-synthetic-plus-thermal-control-5w40-4l-7209738567
oraz
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-engine-flush-0-3l-2640-czysci-silnik-5217080512
Mój Polonez od "zawsze" jeżdził na olejach mineralnych. Watro wypłukać silnik i przejść na syntetyka?

A co polecacie do skrzyni i mostu? Bo do tej pory to zawsze hipol 80W90 był lany. Most chciałbym jak najbardziej wyciszyć bo wyje strasznie.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 13, 2019, 18:22:15 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Dużo olejem mostu nie wyciszysz, ale jak radzą tutaj na forum możesz zastosować olej 85W140, a jak samochód jeździł na Hipolu, to jeździć może dalej, u mnie w skrzyni cały czas Hipol a na trzaskane mam już ponad 250tys km
więc do mostu np to https://gorabbit.pl/orlen-hipol-85w140-1l-gl-5.html?gclid=EAIaIQobChMI_eO51c7_4AIVxpIYCh0zhQljEAQYASABEgLiHfD_BwE
lub syntetyk http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/HIPOL__SYNTHETIC_GL-5_75W-140.aspx
a do skrzyni to https://wpolu.pl/olej-hipol-1l.html?gclid=EAIaIQobChMImZaJqc__4AIVCaqaCh0mcgJ3EAQYAyABEgL4S_D_BwE lub półsyntetyk http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=HIPOL__SEMISYNTETIC_GL-5_75W-90.aspx
Oczywiście nic nie szkodzi aby zalać mu oleje lepszych marek, wybór należy do ciebie. Choć pamiętaj nie zawsze warto przepłacać