To możesz zmienić też od razu w skrzyni, niezły syf się potrafi tam zebrać.
Tak jak powiedzieli przedmówcy, zmień oleje, filtr oleju, potem rozgrzej auto delikatnie jeżdżąc, jak wskaźnik wody wejdzie na 90 stopni, to przejedź jeszcze kilka km. normalnym tempem, a potem na trasę i gaz. Nie musisz szybko jeździć żeby nie ryzykować, zwłaszcza jak odwykłeś od jazdy Polonezem, ale zrób z kilkanaście ostrych przyspieszeń do 100km/h, tak z 2 biegu. Z obrotami startuj powyżej 2 tys., kończ gdzieś na 6, 6,5 tys. potem jak jak już go poprzeganiasz to potocz się trochę na 5 biegu z 3 tys, obrotów żeby po tych zrywach ustabilizowała się temp.
W ten sposób bezpiecznie usuniesz całą wilgoć z silnika. Uszczelką się nie przejmuj póki nie będzie wyraźnych objawów- bardzo napuchnięte węże chłodnicze, temperatura podchodząca pod górę skali, znikający szybko płyn chłodniczy, albo taka zasłona dymna:
https://youtu.be/g66Jw4Vt-fw?t=104