Autor Wątek: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat  (Przeczytany 29692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 02, 2020, 12:58:02 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jedna, że póki nie będziesz miał wszystkich potrzebnych części, nie ma sensu rozgrzebywać auta.

Druga, że póki jest w stanie oryginalnym, możesz dostać na niego opinię rzeczoznawcy i robić sobie legalne przerwy w płaceniu OC.

Nie mam zamiaru rozgrzebywac auta póki nie zdobede kompletu części.
Co do żółtych blach to tez myslem żeby tak zrobić.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 02, 2020, 13:04:55 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
No niewiem,ceny skrzyń,belek,stabilizatorów i całej reszty typowej dla rovera potrzebnej do przekladki są obecnie takie że z jakąkolwiek opłacalnością to niema już nic wspolnego.Jedyny plus taki że odkrecasz jedno i montujesz drugie  <spoko>

Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 02, 2020, 13:24:18 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
No niewiem,ceny skrzyń,belek,stabilizatorów i całej reszty typowej dla rovera potrzebnej do przekladki są obecnie takie że z jakąkolwiek opłacalnością to niema już nic wspolnego.Jedyny plus taki że odkrecasz jedno i montujesz drugie  <spoko>


Wiem wiem.
Najlepiej byłoby kupic calego 1.4 w stanie gruz od osoby ktora nie jest swaidoma tego co sprzedaje. :-)

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 02, 2020, 15:13:54 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
Pisząc "będzie hejt" miałem na myśli to że pewnie będzie wiele głosów typu "zostaw gle bo masz silnik w fajnym stanie"

I to ma być "hejt"? Zwykła opinia.

słabe osiągi, wysokie spalanie a przede wszystkim uperdliwa regulacja "wszystkiego" która trzeba wykonywać dość często.

Regulacja zaworów co 10kkm. Wot cała regulacja... Gaźnik raz na parę lat, zapłon tak samo. Jak miałeś wszystko na raz rozregulowane, to konsekwencją były słabe osiągi, nie mające wiele wspólnego z fabrycznymi. Gaźnik na "ekonomię" ustawisz tak, że będzie palił mało :P.

Już naprawdę bez przesady, pamiętam, że nie mogłeś ogarnąć tego silnika, ale to nie jest aż tak strasznie skomplikowane jak się wydaje. To nie syrena. Po prostu wolisz pójść na łatwo i mieć te ponad 100 kucy w aucie i zrobić z niego maszynę do latania, a OHVki nie dałeś rady/nie chcialeś ogarnąć. Nie prościej tak napisać? :P

Co do cen części łututu, to ludzie faktycznie powariowali, jak zobaczyłem, w jakiej cenie sprzedawane są części do swapa. Już chyba fajniej by było wrzucać jakieś ciekawiej brzmiące silniki zamiast zelmera (wspomniane dohce, V-ki). Poszukaj okazji, na spokojnie, dłużej, zrobić taki silnik i mieć fajną maszynę.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2020, 15:23:06 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 02, 2020, 15:19:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A co chcesz robić w zawieszeniu? Jaki efekt chcesz uzyskać?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 02, 2020, 15:37:51 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Co do cen części łututu, to ludzie faktycznie powariowali, jak zobaczyłem, w jakiej cenie sprzedawane są części do swapa. Już chyba fajniej by było wrzucać jakieś ciekawiej brzmiące silniki zamiast zelmera (wspomniane dohce, V-ki). Poszukaj okazji, na spokojnie, dłużej, zrobić taki silnik i mieć fajną maszynę.
Myślałem jeszcze nad smapem na gsi i dołożeniu turbo.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 02, 2020, 15:38:45 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A co chcesz robić w zawieszeniu? Jaki efekt chcesz uzyskać?
Efekt nie kladzenia się na klamkach na zakrętach.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 02, 2020, 15:42:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Myślałem jeszcze nad smapem na gsi i dołożeniu turbo.

No i to by była jakaś ciekawostka i fajna odmiana na zlotach, zamiast taśmowo ustawionych obok siebie swapów na k16, parę osób na forum uturbiało OHV i z tego co słyszałem bardzo fajnie to jeździ, jak to miałby być zlotowóz i auto do okazjonalnych przejażdżek, to czemu nie :) Nie musiałbyś nawet szukać GSi tylko można na siłę zostać przy oryginalnym silniku, zmienić tylko oprzyrządowanie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 02, 2020, 15:55:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pytałem kiedys na forum czy jest możliwość przemiany gaźnik na wielopunkt o podobno nie ma takiej możliwości. Na abimexa owszem. Mowie o zamianie oprzyrządowania, w sensie pozostawania slupka tego co mam.
A propo jeszcze mojego ohv to ma on kilka irytujących usterek. Klawiatura jest do wymiany i laski popychaczy także doborze byłby wymienić. Jest luz w napędzie rozdzielcza zapłonu - znak drży podczas sprawdzania zapłonu lampą. No i sa luzy ma oskach przepustnic. Tak wiec nie da sie go ustawić tak jak powinn być.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 02, 2020, 20:29:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak możesz to nie wypowiadaj się w tematach które ja poruszam.
tego akurat nie moge dla ciebie zrobic ;]
Pytałem kiedys na forum czy jest możliwość przemiany gaźnik na wielopunkt o podobno nie ma takiej możliwości.
glupoty piszesz - taki temat faktycznie poruszales i chyba nawet odpowiadalem, wiec albo faktycznie nie czytasz tego co pisze ja i inni, albo nie rozumiesz slowa pisanego...
mozliwosc zamiany GLE w GSI istnieje i jest to czynnosc relatywnie prosta,
potrzebujesz do tego zajechanego silnika z GSI i wiazki ,czyli pierwszego lepszego GSI na szrocie,
silnik kupisz pewnie taniej niz belke do rowerka, wiec koszty nie wysokie,
w swoim GLE wymieniasz obudowe rozrzadu i kolo pasowe, zdejmujesz glowice, bo trzeba zalozyc ta z GSI,
z glowic robisz mieszanke i pozbywasz sie problemow swojego silnika, bo klawiatura zostaje z GSI (tylko zdjac ja trzeba tak,zeby sie nie rozsypala) - mieszanka polega na tym,ze odswiezasz i dopieszczasz sobie glowice GSI, skoro masz ja luzem i zakladasz sprezyny z GLE,
w ten sposob uzyskujesz GSI bez hydro  (ja tak powoli skladam 1.5 GSI/GLI)


Już chyba fajniej by było wrzucać jakieś ciekawiej brzmiące silniki zamiast zelmera (wspomniane dohce, V-ki).
te to sa oklepane i drogie ,ale jest troche silnikow o stosunku mocy do ceny lepszej niz rowerek np. PSA 1.8 i 2.0 nawet 16v, albo w cenie zlomu <> F3R ,a moze i F4R (musialbym obejzec jak to wyglada od dolu) - oczywiscie <> trzeba by troche porzezbic przy misce olejowej i dzwonie do skrzyni, ale to maly problem, bo silniki jakies takie zgrabnie waskie,
fabryka seryjnie montowala PSA, wiec metoda dopasowania klockow wszystko ladnie siadzie,
z koleji fabryka wieswagena wsadzala na takiej rzezbie garazowej, ze dopasowanie <> wieksza rzezba nie bedzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 02, 2020, 21:17:00 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A czemu tak koniecznie chcesz to gsi? Jak musi być wielopunkt, to można założyć sobie osprzęt abimexa, gaz sekwencyjny, i masz i ekonomie, i dynamikę, i wielopunkt... Bez tego denerwującego "barana", którego trzeba demontować. A jeśli miałaby być opcja z turbo, to przecież właśnie na abimexie z tego co pamiętam było tutaj stawiane turbo.

A propo jeszcze mojego ohv to ma on kilka irytujących usterek. Klawiatura jest do wymiany i laski popychaczy także doborze byłby wymienić. Jest luz w napędzie rozdzielcza zapłonu - znak drży podczas sprawdzania zapłonu lampą. No i sa luzy ma oskach przepustnic. Tak wiec nie da sie go ustawić tak jak powinn być.

Co do aparatu to jak jest luz warto wrzucić inny, bo tego jest pełno, wczoraj miałem w ręku i załatwiałem znajomemu do borewicza aparat 1.6 i z kilku żaden z nich nie miał luzu, więc święty graal to nie jest. Ale czemu niby klawiatura i laski popychaczy mają być do wymiany? To ile ma ten silnik przejechane - pół miliona kilometrów? Ja wymieniałem dla formalności koniki po 200kkm, ale teraz wiem, że to było kompletnie niepotrzebne.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2020, 21:25:29 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 02, 2020, 21:25:18 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Co do aparatu to jak jest luz warto wrzucić inny, bo tego jest pełno, ale czemu niby klawiatura i laski popychaczy mają być do wymiany? To ile ma ten silnik przejechane - pół miliona kilometrów? Ja wymieniałem dla formalności koniki po 200kkm, ale teraz wiem, że to było kompletnie niepotrzebne.
Może to dziwnie zabrzmi ale ma przejechane 99 tys z hakiem. I jest to przebieg realny.
Silnik ma już drugie pierścienie i panewki, coś było robione także w głowicy. Był okres że palił 2 litry oleju na 1000km. I wałek rozrządu także jest już drugi. Poprzedni miał ogolone krzywki.
Regulacja zaworów nie przynosi pożądanych rezultatów. Za ten stan rzeczy winię klawiaturę.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2020, 21:26:54 pm wysłana przez Tales »

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 02, 2020, 21:27:05 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
 ;-| No to ogolone wałki po 99 tysiącach w silnikach bez hydro to rodzynek, tak samo jak zużyta klawiatura. Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim, a parę tych silników rozmontowałem. Może masz głowicę od hydro, twardsze sprężyny i stąd zgoliło wałek?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 02, 2020, 21:34:19 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Po czym poznać głowicę od hydro?
Autem wczesniej jeździła moja mama. W bienych czasach - przełom lat 90-tych - 2000-nych auto było naprawiane na zasadzie "byle taniej". Kto wie co tam było grzebane...
Na marginesie dodam że mam fakturę z aso z roku bodajże 95 lub 96 po lekturze której można wnioskować że "pół" silnika zostało wymienione. Mama mówi że auto trafiło do serwisu bo cały czas świeciła się kontrolka od ciśnienia oleju.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 02, 2020, 21:41:56 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
przełom lat 90-tych - 2000-nych auto było naprawiane na zasadzie "byle taniej". Kto wie co tam było grzebane...

No i właśnie doszliśmy do powodu, z którego ten, i część innych OHVek jest w takiej kondycji, a nie innej.

Strasznie wesoły żywot miał ten samochód z tego, co piszesz.

Oglądałem w zeszłym tygodniu głowicę z boscha, i szczerze mówiąc różnic między głowicą bez hydro nie widziałem. Głowica GSi różni się rozstawem szpilek i ładniej wyprofilowanymi komorami spalania. Może w warsztacie, przykładowo, uszkodzili głowicę, i w jakiś sposób do silnika trafiła głowica z boscha - z twardszymi sprężynami, goląc następnie wałek. Mam w garażu 3 wałki, jeden z silnika po 170kkm, drugi z silnika po 130kkm i trzeci o niewiadomym przebiegu, wszystkie w bardzo dobrej kondycji, z minimalnym zużyciem krzywek.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #175 dnia: Luty 02, 2020, 21:48:16 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mam w garażu 3 wałki, jeden z silnika po 170kkm, drugi z silnika po 130kkm i trzeci o niewiadomym przebiegu, wszystkie w bardzo dobrej kondycji, z minimalnym zużyciem krzywek.
Szkoda że nie mam zdjęcia a wałek wywaliłem już na złom.
Niektóre krzywki były praktycznie okrągłe.
Przez wszystkie ww powody obrzydł mi silnik OHV, szczególnie w wersji z gaźnikiem.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #176 dnia: Luty 02, 2020, 21:48:56 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Regulacja zaworów nie przynosi pożądanych rezultatów.
Jak koniki są ugniecione pod zaworem to tak będzie. Ale szlifuje/pilnikuje się cześć której trzonek zaworu nie dotyka (pozostawiając cześć pracującą - ona automatycznie się ugniata i utwardza) żeby nie oszukiwać szczelinomierza i reguluje jak książka przykazała. W innym wypadku szkoda się za to zabierać.

Przez wszystkie ww powody obrzydł mi silnik OHV, szczególnie w wersji z gaźnikiem.
Wiesz, że dokąd nie zbudujesz sobie sam silnika to z K16 możesz mieć to samo :p

Ogólnie to powiem Ci idziesz pod prąd, patrząc np. na grupy na FB ile pomodzonych OHV zaczyna wypływać.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2020, 21:50:36 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #177 dnia: Luty 02, 2020, 21:53:24 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przez wszystkie ww powody obrzydł mi silnik OHV, szczególnie w wersji z gaźnikiem.

No to życzę, żebyś trafił dobrą szesnachę, bo jak tak szybko tracisz cierpliwość do OHV, to zobaczysz, jak potrafi wkurzyć roffer po ingerencjach niektórych polskich "mechaników", który bądź co bądź jest bardziej wymagającą i skomplikowaną konstrukcją od OHV <rotfl2>

Edit: Sławek mnie już ubiegł :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #178 dnia: Luty 02, 2020, 21:53:48 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jak koniki są ugniecione pod zaworem to tak będzie. Ale szlifuje/pilnikuje się cześć której trzonek zaworu nie dotyka (pozostawiając cześć pracującą - ona automatycznie się ugniata i utwardza) żeby nie oszukiwać szczelinomierza i reguluje jak książka przykazała. W innym wypadku szkoda się za to zabierać.
Ale ja o tym wiem i już to dawno zrobiłem.

Odp: Polonez Caro 1.6GLE 94r. + garażo-warsztat
« Odpowiedź #179 dnia: Luty 02, 2020, 21:57:22 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
No to życzę, żebyś trafił dobrą szesnachę, bo jak tak szybko tracisz cierpliwość do OHV, to zobaczysz, jak potrafi wkurzyć roffer po ingerencjach niektórych polskich "mechaników", który bądź co bądź jest bardziej wymagającą i skomplikowaną konstrukcją od OHV
Planuję kupić kompletne auto, np rover 45 z sinikiem 1.8 aby przekonać się że silnik nie jest kompletnym złomem.
Na pewno nie kupić silnika na palecie.
Nie planuję robić z Poloneza rakiety. Zwykły 1.8 na pewno by mi wystarczył, być może nawet 1.6. Mam Ocvatię z silnikiem o mocy 120KM. W zupełności wystarcza to do normalnej jazdy, po mieście jak i na autostradzie.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2020, 22:00:13 pm wysłana przez Tales »