Autor Wątek: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V  (Przeczytany 14474 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 10, 2017, 23:03:19 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Generalnie każdy prędkościomierz samochodowy jest homologowany w ten sposób że pokazuje ok. 10proc więcej aniżeli GPS. Czyli jadąc 100km/h GPS powinien pokazywać 92km/h. Jeżeli licznik pokazuje Ci idealnie z GPS to oznacza że masz "za długi" most w stosunku do skrzyni. Poprawność wskazań licznika możesz też sprawdzić przy pomocy słupków drogowych. Sprawdź czy przejechane 3-4km pokryją się z tym co pokaże licznik km na zegarach.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 10, 2017, 23:43:13 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wychodzi na to że skrzynie masz z Poloneza 1.4 a most 3.9 z Poloneza 1.6
Prędkościomierze w PNach pokazują różnie, a takie przekłamania nie koniecznie oznaczają, że ma inny most.

W moim GTi wskazania prędkościomierza pokrywają się z GPSem w zakresie 0-170km/h. Dopiero po przekroczeniu 160 pojawia się przekłamanie o 1, może 2km/h, ale ciężko to stwierdzić bo przy takich prędkościach to lepiej skupiać się na drodze. Więcej nie miałem okazji jechać z odpalonym GPSem.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 10, 2017, 23:50:32 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
A nie prościej policzyć obroty wału i kół i sobie wyliczyć przełożenie ?

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 11, 2017, 05:57:18 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Maćko,miałem identyko GTi jak ty masz, i też wskazania liczmika z gpsem się pokrywały,za to w caro minusie 1.4 już zawyza o te 4 km/h :p

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 16, 2017, 06:01:08 am »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Linka gazu pękła przy samej przepustnicy, na szczęście 100 metrów od garażu, a nie w połowie drogi do Świnoujścia gdzie spędzę najbliższe pół roku, a po tym jak nie widziałem na ulicach żadnego Poloneza stwierdziłem, że jakiś być musi. Niestety dał do zrozumienia, że nie chce. :) Z powodu świąt nie zdążę póki co kupić nowej linki, ale tak łatwo mu nie odpuszczę.

Pytanie do Was o linkę właśnie, jak z dostępnością oryginału (mile widziane namiary), bo póki co widzę same Linexy, które, delikatnie mówiąc, nie cieszą się dobrą sławą na forum.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 16, 2017, 10:27:54 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jeszcze ze 2 lata temu, bez problemu szło kupić oryginał w cenie poniżej 10pln sztuka. No ale źródło namierzyli forumowo-fejsbukowi handlarze i cena skoczyła 5-krotnie <spoko> Raczej nie znajdziesz w żadnych sklepach czy hurtowniach oryginału. Pozostaje forum, fejsbuk i allegro, no ale ceny...
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 16, 2017, 15:03:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale bez przesady, linka gazu to i od linexa powinna dlugo pojedzic,
problemy sa z linkami sprzegla,bo przy slabym wykonaniu zacieraja sie od wysokiej temp.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 19, 2017, 18:39:26 pm »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Nadarzyła się okazja kupna młodszego (2000) GSi w zdrowej budzie za naprawdę śmieszny pieniądz. Obejrzałem, pojeździłem, masa pierdół do zrobienia, ale nic poważnego. I tu rodzi się dylemat, czy robić podgnitego 1.4 za kilka koła czy przesiąść się do zdrowszego muła bagiennego, przełożyć fotele, boczki (tam są szare szmaciaki z ubytkami, u mnie welurki), przełożyć Riale i w dalszej perspektywnie zainstalować paliwo przyszłości, na takim jeździłem 2 lata temu i były to moje najprzyjemniejsze 3 miesiące za kółkiem. Powiem Wam, że Rover naprawdę zagina czasoprzestrzeń w porównaniu do OHV, zbiera się pięknie nawet z (prawdopodobnie) dłuższym mostem, OHV z kolei nie trzeba tak wysoko kręcić, ale wyżej dupy nie podskoczy. To jakiś rodzyn z nagrzewnicą z Trucka, brzydki jest ten panel, kolor srebrny też brzydki, ale zdrowy i ze sporo mniejszym przelotem. Muszę się przespać z tym tematem.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 19, 2017, 19:56:03 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zostaw Rovera ;) Większa przyjemność z jazdy a oto w Polonezie chodzi no i w budzie plusa jest ich mało więc ciekawszy ;)

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 19, 2017, 21:07:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Kupić, zrobić przeszczep i cieszyć się.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 19, 2017, 21:09:18 pm »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Coś w tym jest, tym bardziej, że powracając po 2 latach do GSi czułem się nieco dziwnie i nieswojo, dużo tu już koreańskich patentów - klamki, regulacja fotela, której przez dłuższy czas nie mogłem ogarnąć. Remont blach to przecież nie koniec świata, a fabrycznych Poldoroverów coraz mniej. Jeśli chodzi o samą jazdę to naprawdę między OHV i K16 jest PRZEPAŚĆ, niemniej do takiego spokojnego bujania się po mieście OHV na multiwtrysku jest wystarczające. Dwóch Polonezów nie ogarnę, bo mam tylko jeden garaż, a pod chmurą każdego szkoda. Z kolei za cenę, na której stanęliśmy to aż żal tego nie wziąć w tej kondycji blacharskiej. Całe 1500 cebulionów.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 20, 2017, 20:35:03 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Kupić, zrobić przeszczep i cieszyć się.


Kocham podejście ludzi,którym w Polonezie trochę zgniją progi albo drzwi,i od razu kupowaliby drugą budę i robili przeszczep  <lol2>
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 22, 2017, 20:12:32 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Kupić, zrobić przeszczep i cieszyć się.


Kocham podejście ludzi,którym w Polonezie trochę zgniją progi albo drzwi,i od razu kupowaliby drugą budę i robili przeszczep  <lol2>


To zapłac sobie za wstawienie progów 500zł, do tego drzwi, spawanie podłogi i innych dupereli.
Co innego jak robisz sam i umiesz.
Jak nie umiesz i nie masz czym  to rzeźbisz i prosisz się.

Jedna zasada z
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 22, 2017, 20:34:11 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Co do progów, nie oodałbym komuś kto powie za to 500zł bo uważam, że tą kwotę nie będzie to zrobione dobrze, tylko poheftane na odwal się. Przyzwoite zrobienie obydwu progów to koszt około 1000zł ale jak zrobi się to dobrze, to będzie na długie lata  <spoko> i przy wieku naszych aut niestety radzę się pogodzić, że trzeba będzie to robić, bo to w Polonezach lubi lecieć a coraz młodsze te auta nie są.

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 22, 2017, 20:55:10 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Tylko największym problemem jest znalezienie kogoś kto zrobi to dobrze. Jak samemu nie zrobisz przy samochodzie to znakomita większość "fachowców" spieprzy robotę, bo to tylko Polonez...

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 22, 2017, 20:57:58 pm »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Temat umarł póki co, bo są jakieś problemy z zakończeniem postępowania spadkowego i auto nie może zostać sprzedane, inaczej już dziś byłoby u mnie. Nie planowałem przeszczepu K16, choć to popularne rozwiązanie to po głowie chodził mi chyba jeszcze bardziej popularny zestaw OHV+LPG, ale muszę poczekać lub w ogóle sobie odpuścić. Faktem jest, że Rovera szukałem długo i choć nie jest idealny to jak najbardziej do uratowania i taki był pierwotny zamysł, natomiast to, że po drodze pojawiają się inne rozwiązania to po prostu życie :) Po drodze pewnie będzie jeszcze kilka innych wariantów, a skończy się robieniem blacharki tak jak było planowane, tylko właśnie, kto zrobi dobrze?

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 23, 2017, 00:24:30 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Mam w Łodzi dwóch fachowców którzy zrobią dobrze progi w Polonezie :)

Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 23, 2017, 00:30:57 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kocham podejście ludzi,którym w Polonezie trochę zgniją progi albo drzwi,i od razu kupowaliby drugą budę i robili przeszczep
w takim razie mnie musisz nienawidzić
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: JanekEG, Caro Minus 1993, 1.6GLE 8V ;)
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 11, 2018, 21:32:54 pm »

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Aby nie tworzyć kolejnego wątku, niczym srebrna drużyna Janusza Wójcika z IO 1992, "zmieniamy szyld i jedziemy dalej". ;)

Plusorover został jakiś czas temu sprzedany. W związku z tym, że została mi książka Morawskiego, aby nie kupować kolejnej literatury, trzeba było kupić kolejnego Poloneza. Tym razem nie miałem sprecyzowanych oczekiwań co do wersji, bardziej zależało mi na stanie ogólnym czyt. aby było zdrowo. Trochę szukałem, trochę dzwoniłem, coś tam oglądałem.

Padło na lokalnego wąskiego z niskim przelotem i w fajnym stanie. Niezbyt wcześniej miałem pojęcie o specyfikacji MR91, bo ciągle tylko Plusy. Ale ta generacja podchodzi mi chyba bardziej, mam tu na myśli zegary, miękkie fotele, ogólną stylistykę wnętrza. Silnik CB OHV daje radę, ale swoje pić musi. W planach jazda głównie rekreacyjna, utrzymanie w serii, doposażenie w OZy.

Z bardziej osobistych historii, mój ojciec miał dwa takie wąskie Caro, ale przynajmniej jeden z motorem 1.5 AB, co udało się ustalić na podstawie rodzinnych fotografii. Na razie zdjęcie sprzed kilku dni, w jesiennym krajobrazie.



PS. Czy da się samemu zmienić nazwę wątku? Zmieniałem przy odpowiedzi, ale nie przeszło.
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2018, 21:39:54 pm wysłana przez JanekEG »