Autor Wątek: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V  (Przeczytany 5890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« dnia: Wrzesień 22, 2016, 17:52:35 pm »
Jest to mój drugi Polonez, poprzedniego, 1.6GSI z 2000r., miałem raptem 2,5 miesiąca do kolizji na jednym z elbląskich skrzyżowań. Obeszło się bez obrażeń, ale auto nie wyszło z tego cało, a ratować nie było za co.
 
Następcy szukałem przeszło rok, skupiony przede wszystkim na jednostce Rovera i tylko w Plusie - może i najmniej klasycznej, ale dla mnie najbardziej estetycznej generacji. Jest to Polonez z Brzeźna oglądany przedtem przez kilku użytkowników forum, cena niższa niż w ogłoszeniu i wyższa niż wynegocjował user Tomekk, ale za późno przeczytałem tamten wątek. :)

Polonez dotarł cało do Elbląga i zajął w garażu miejsce Skody, która trafiła pod chmurę, choć na zimę coś jej ogarnę. Na zdjęciu już po rejestracji na miejscowe blachy. Kolor 43E, tapicerka niebieski welur.



Do rzeczy. Co jest:
- alufelgi 13 cali Rial
- centralny zamek z pilota
- radio Sony z pilotem
- car audio JBL
- nielegalne diody do jazdy dziennej (za mały odstęp) :)

Jeszcze trochę ze środka:




Odkleiłem tandetne gumodrewno z kokpitu, odkręciłem moskitierę z tyłu, wymieniłem pękniętą tylną lewą lampę oraz olej w skrzyni na TransElf Type B 80w90 (kupiony i niewykorzystany przy GSI) i olej w silniku na Lotos 10w40. W wyniku tego skrzynia sporo uchichła, jest słyszalna głównie na 2 biegu, ale nie ma porównania z tym co było w dniu zakupu.

Trochę pojeździłem i auto odzyskało część dynamiki, naprawdę czuję różnicę w porównaniu do moich dotychczasowych bolidów, ale nie mam z kolei porównania do wzorowego egzemplarza. Zmiana przełożeń jeszcze do wyczucia. Luzy na kierownicy dają się we znaki przy prędkościach ponad 100km/h, więc też do zrobienia.

Jest problem śrub w tylnych kołach, tarło w obu co obrót koła, były one jakby z 2 różnych kompletów różniących się "kantem" na stożku, część śrub została też wcześniej docięta. Tymczasowo siedzą 2 szt. krótszych śrub, ale będę chciał wymienić cały komplet z tyłu, bo momentami jeszcze coś trze. Dlatego tutaj pytanie:

Na ile powinna wystawać z felgi aluminiowej (w tym wypadku Rial) śruba prawidłowej długości, aby być dobrze dopasowana długością do gwintu bębna?

Blacharka - nie jest nadgryziony bardziej niż GSI i Skoda, ale trzeba to ogarnąć. Samochód nie będzie jeździł zimą ani o ile to możliwe w deszczu i powoli chciałbym doprowadzać go do ładu. Auto ma być głównie do weekendowych cruisingów, zaraz po zakupie było blisko deja vu, ale zdążyłem uciec.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2016, 18:52:06 pm wysłana przez JanekEG »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2016, 20:21:17 pm »
widac,ze garazowany,skoro deska z 1997 sie nie wybrzuszyla na srodku,
co do srub to poszukaj tematu,bo nie pamietam juz dlugosc,a  raczej kiedys mierzylem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3073
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2016, 20:27:05 pm »
Już Ci pomagam.
32mm alu oraz stal system lucas.
28mm stal -system lucas oraz bendix ( 4x tarcze)
36mm alu-system bendix.
Podoba mi się on na Rialu.
Jak nie uszkodziłeś tych oklein to bym je z chęcią przygarnął.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2016, 20:47:15 pm »
Coś tam jest uszkodzone z tego co pamiętam, może nie pourywane, ale porozciągane jeśli chodzi o okleinę prawej kratki nawiewu. Jutro zerknę co się ostało i w jakim jest stanie, bo leży to w kupie. Zrobię zdjęcia i podeślę na PW. Dzięki za info odnośnie śrub.

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 171
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2016, 12:05:49 pm »
O proszę, polonez w Elblągu to niezbyt częsty widok :) Fajny egzemplarz! Do zobaczenia na ulicach miasta ;)

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2016, 17:00:48 pm »
Sam koniecznie też szukałem Caro plusa GTI,i dość długo mi to zajęło ;) Plusorovery mają fajny klimat,gratuluję zakupu :)
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1351
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2016, 18:03:11 pm »
W sumie fajnie że został lokalnie. Nie był zły, wymagał tylko wielu drobnych poprawek. Sprawdź koniecznie przełożenie mostu - poprzedni właściciel wspominał mi że go naprawiał ale coś mi mówi że wymieniał po prostu most od GLI, stąd nieco słabsza dynamika w stosunku do Rovera.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1906
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2016, 19:40:46 pm »
Przyjemny Polonez sądząc po zdjęciach, dobrze, że trafił w dobre ręce. Ogarnij niedoskonałości blachy, w Polonezie rdza postępuje bardzo szybko, zakonserwuj i ciesz się jazdą :)

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 28, 2016, 19:54:14 pm »
Sprawdź koniecznie przełożenie mostu - poprzedni właściciel wspominał mi że go naprawiał ale coś mi mówi że wymieniał po prostu most od GLI, stąd nieco słabsza dynamika w stosunku do Rovera.
Obudowa mostu tak zasyfiona lub pordzewiała, że nie byłem w stanie odczytać oznaczeń. Most ogólnie cały zapocony, więc chcąc nie chcąc będę musiał zdjąć dekiel i wtedy może uda się ustalić co za most w tym aucie jest. Ogólnie czeka mnie trochę roboty z tym samochodem, gdzie nie zajrzę tam coś nowego, ale spokojnie, nigdzie mi nie ucieknie. :)

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2016, 00:52:41 am »
Jest praktycznie koniec sezonu, ale ciągle muszę coś gmerać w aucie, choć jeszcze za grubsze rzeczy się nie zabrałem, ale na to jest cała zima. Póki co szlag mnie trafiał na klekot rodem z diesla po zalaniu Lotosem 10w40, więc po miesiącu spuściłem i zalałem Liqui Moly MoS2 10w40 i jak ręką odjął, co prawda dalej klepanie popychacza jest słyszalne, ale już na akceptowalnym poziomie. Wniosek, że nie ma co się pierdaczyć z olejem, jeśli kocha się samochód to trzeba z wyższej półki. To w skali roku żaden wydatek.

Poczytawszy kilka wątków z forum i przejechawszy kilka km skłaniam się ku opinii użytkownika Tomekk, że tam może siedzieć most z 1.6, na ekspresówce już pokonywałem niemalże prędkość dźwięku, kierę wyrywało z rąk, a na blacie raptem 120, nie miałem jak odpalić GPS bo bałem się o swoje życie. Niebawem, jak pisałem wcześniej, zajrzę do mostu, ale obawiam się, że siedzi ten z 1.6 i stąd te przekłamania.

Poza tym priorytet na dziś to blacha i usunięcie widocznych ognisk, cała zima w garażu zostanie temu poświęcona i mam nadzieję, że wiosną błyśnie. :)

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2016, 16:27:49 pm »
Lotosem 10w40
Wszystkie wyroby lotosu czy orlenu są wyrobami olejo-podobnymi i nadają się tylko do smarowania zawiasów w furtce na podwórku.

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2016, 16:52:41 pm »
Nie miałem wcześniej z nimi problemu w Skodzie, a GSI latał 15 lat na mineralnym Lotosie. Może te starożytne konstrukcje jakoś to wytrzymują, ale więcej nie zaleję polskiego oleju.

Na szybko, po uruchomieniu silnika (na oko jakieś 15-20 sekund po) włącza się ogrzewanie tylnej szyby, wcześniej topiło bezpiecznik, obecnie już nie topi, ale cały czas włącza się samo. Przewody w klapie całe, nie wiem dlaczego tak się dzieje. Może włączać się automatycznie pod wpływem temperatury otoczenia? W sumie to nie skojarzyłem ile było stopni, ale ostatnie dni były chłodne.

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2016, 17:04:45 pm »
Jak jest poniżej 7 stopni bodajże to podgrzewanie szyby samo się włącza

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2016, 19:12:44 pm »
Lotosem 10w40
Wszystkie wyroby lotosu czy orlenu są wyrobami olejo-podobnymi i nadają się tylko do smarowania zawiasów w furtce na podwórku.
zwalszcza PAO 10W60 ,ten od Castrola EDGE ,czyli ... Orlen 10W60   <lol2>
goownianej tancerce to nawet majtki przeszkadzaja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4729
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 19, 2016, 22:48:31 pm »
Przewody w klapie całe, nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Ogrzewanie tylnej szyby jest w Polonezie Plusie automatyczne. I w Caro chyba też.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1351
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2016, 23:02:10 pm »
Lotosa do niego szkoda bo chyba na syntetyku latał i jak kojarzę silnik cichutko chodził.
Fajnie że go robisz, to doba baza do zrobienia ideału.
Fiat 1500'66, Fiat 125: '66,'71,76, Fiat 132: '72,74,78, Fiat Fiat 131:'76,'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLE'94,94,95,Caro Plus:'99,Kombi: '99, ATU Plus 02, Plus 1,4 GTI, 1,8 GTI, Mercedes 500E'91, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4729
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2016, 14:04:39 pm »
Zwłaszcza że nie ma półsyntetyka który by klasą lepkościową odpowiadał temu co jest zalecone w suplemencie do instrukcji obsługi.
Już nie pamiętam, 5W50 albo 10W50.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline JanekEG

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro MR91 1.6 GLE
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2016, 14:43:46 pm »
K16 ma standardowo zalecane 10w40, poprzedni właściciel lał Valvoline MaxLife o takich właśnie parametrach (choć ludzie leją też 5w40), ja trochę poszedłem po taniości z tym Lotosem, tym bardziej, że w innych autach nie miałem złych doświadczeń, a tutaj taka niespodzianka. Niby klasa API ta sama, ale różnicę słychać od razu.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 20, 2016, 14:54:09 pm »
u mnie Lotos 10W40 w bardziej skomplikowanym silniku nie robil problemow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3118
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: JanekEG, Caro Plus 1997, 1.4 GTI 16V
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 20, 2016, 23:56:36 pm »
Lotosem 10w40
Wszystkie wyroby lotosu czy orlenu są wyrobami olejo-podobnymi i nadają się tylko do smarowania zawiasów w furtce na podwórku.

Do tego jeszcze pewnie Specol, bo też Made in Poland.