Autor Wątek: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut  (Przeczytany 10910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 04, 2021, 23:13:03 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
U siebie mam założone MTS i z tego co pamiętam nic nie rzeźbiłem, zwykła podmianka tyle że u mnie są resory na 12cm zrobione więc nic nie trzeba było naciągać <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 18, 2021, 23:15:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Do DF wkładałem amory z E30 pasują - chodzi o tył. Z przodu dawałem od T4 ale to już trzeba sprężyny ciachnąć o 1 zwój minimum i przetoczyć ori tuleje ze starych amorów do Vw oraz obciąć osłony. Mają tez trochę krótki skok.

Co wy się czepiacie tego sztywnego mostu skoro corvette ma taki. Każde rozwiązanie techniczne ma plusy i minusy...
Jak ktoś chce przekładać zawias z tyłu do poloneza to są wg mojej opini tylko 4 opcje :
1)Fiat Argenta - dzisiaj czyli 2021 nie do zdobycia
2)Łada ale części jakościowo słabe
2) Ford Sierra KOMBI tez tez już słabo z dostępnością ale lepiej niż argenta
3) E36 compact - teraz łatwo kupić , spore możliwości ale nie pasuje i jest sporo szersze. Do poloneza spoko wystarczy od 1.8IS/316 po 1997 z silnikiem 1.9 bo ma tarcze. Z wersji 1.6 benzyna i 1.7D  ma bebny wiec szkoda prądu a  znowu zawias od 323 jest drogi i poszukiwany(do E30) bo to tzw duża głowa -wytrzymuje V8 ale jest sporo cięższe.  I potrzebne są tarcze hamulcowe które występowały TYLKO w 323ti

Zamiast zmieniać zawias to nie wiem czy nie lepiej poszukać jakieś w miarę nowego auta o podobnych wymiarach i przerzucić samą budę na nową płytę - myślę ze zakres pracy podobny
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2021, 23:33:18 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 21, 2021, 16:19:50 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nikomu nigdy nie przeszkadzał w polonezie brak możliwości otwierania klapy od zewnątrz? ;)

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 21, 2021, 18:43:05 pm »

Offline Grzesiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 1994 r.
Myślałem nad tym kiedyś i doszedłem do wniosku, że najlepiej byłoby linkę pociągnąć pod klapkę wlewu (i tam umieścić rączkę), żeby nie kombinować z zamkami.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 21, 2021, 20:13:31 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Jest to czasem uciążliwe, przyznam, ale otwieranie klapki wlewu, żeby pociągnąć za dźwignię, też mija się z celem. Najlepiej, to jak niektórzy tu zrobili, siłownik od centralnego i albo dodatkowy kanał w pilocie od centralnego, albo całkiem osobny pilocik do tego i po problemie. Ewentualnie, umieścić pod tablicą rejestracyjną, na środku, prosty przycisk, który oczywiście po wciśnięciu, wracałby w położenie pierwotne. Wiercimy otwór w wytłoczeniu pod tablicę i montujemy tam przycisk, ale tak, żeby pracował dopiero po zdecydowanym naciśnięciu na tablicę. Żeby tablica była lekko odepchnięta, można by dać jakąś sprężynkę między tablicą, a karoserią. Sam przycisk, pasowało by jakimś sposobem uszczelnić, żeby woda nie robiła spustoszenia, jakiś gumowy kapturek, czy coś.
Wiem, że pomysł głupi, ale fachowe wykonanie, przyniosło by wymierne efekty. Podchodzimy do auta, naciskamy na tablicę w środku i zamek się otwiera.
Ewentualnie, zrobić to samo, ale przycisk dać na widoku, w sensie, że zamaskować go właśnie jakąś gumową przelotką, w podobieństwie tych, którymi są zaślepione otwory technologiczne w progach itd, tylko oczywiście mniejszą.Sam przycisk w ogóle by nie wystawał, tylko byłby schowany równo z czołem blachy i ładnie zakryty gumowym korkiem, który jednocześnie uszczelniał by otwór. Wtedy tylko naciskamy palcem na korek i przez niego na przycisk i już, bagażnik otwarty. Dla chcącego, naprawdę nic trudnego. Dzisiaj, to pewnie można by było kupić takie zaślepki silikonowe, w podobnym do karoserii kolorze. Albo zrobić na zamówienie taki korek z logiem FSO. Przyjemne z pożytecznym.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 21, 2021, 20:48:13 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nikomu nigdy nie przeszkadzał w polonezie brak możliwości otwierania klapy od zewnątrz?
nigdy w zyciu, przeszkadza mi brak otwierania z wnetrza, ale to w szkaradzie - jedyne auto w ktorym otwieram kluczykiem (bo musze),
w innych chyba zamki w klapach pozarastaly - chociaz w sumie nie wiem, bo nie przypominam sobie, bym probowal otwierac kluczykiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ulepszenia Poloneza bazujące na komponentach z innych aut
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 21, 2021, 22:25:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
U mnie w pierwszym polonezie był mikroswitch we wnęce na palce w w caro.
W borku wystawał gwoździk z tylnej lampy.

Oba bagażniki można było otworzyć tylko przy otwartych zamkach centralnego.

Dodatkowo drugi kanał na pilocie.

Polecam...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.