Autor Wątek: Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !  (Przeczytany 22479 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« dnia: Czerwiec 04, 2006, 21:43:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wreszcie po roku niepowodzeń, jaki? miesi?c temu udało mi się zrobić poldka tak że prawie normalnie je?dzi - poradziłem sobie już z pozycjonowaniem wału , dawkami paliwa i prawie z wolnymi obrotami (jeszcze czasem ga?nie po nagłym wci?nięciu sprzęgła po hamowaniu silnikiem).

Tutaj s? fotki dotycz?ce prototypu:
http://www.kswiecicki.prospect.pl/polonez_efi/

Tutaj s? fotki z kręciołka z moim udziałem - niestety pechowo się zakończył gdyż wyrwało mi ?ruby z pisty z przodu (widać na fotkach) , tam też znajduje się fotka z silnikiem jak to obecnie wygl?da:

http://www2.star.net.pl/~adminttt/galeria/thumbnails.php?album=46

I to co najważniejsze - auto dostało niezłego kopa , poprawił się moment obrotowy oraz nie mam już dziury w momencie dodania gazu.

Co do poweru to potrafi bez najmniejszego problemu wykręcić b?czka na betonie na oponach 195/50/15 , obrotomierz dochodzi do 7000 obrotów bez problemu.

Nie jest to zasług? tylo wtrysku ale i wałka rozż?du (rajdowy od grabowskiego) , zmodfikowanej głowicy i zaworów , odchudzonego koła zamachowego oraz kolektora wydechowego od gsi wraz z wypatroszonym wydechem.


Je?li kto? jest bardziej zainteresowany projektem to proszę pytać.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2006, 21:50:40 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
no to jest ciekawe musze powiedziec. Pochwal sie jak zmodyfikowałes głowice i zawory. Aha i ładne Akwarium  :smile:

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2006, 22:52:21 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Głowica jest puszczona 0.5 mm w dół , wszystkie kanały były wygładzone, usunięte kryzy i nierówno?ci i wypolerowane na lustro - przy okazji zwiększyłem ?rednicę o jakie? 0.5 mm.
Zawory maj? troszkę zmiejszon? ?rednicę grzybka (czę?ć wystaj?c? poza gniazdo), same grzybki zostały nieco podtoczone i wypolerowane.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2006, 23:18:16 pm »

Meggido

  • Gość
O co tu chodzi???? Co to za wynalazek????

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2006, 23:54:00 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
widać co? nowego do poloneza z silnikiem ohv może jaki? filmij jeden ze ?rodka jak to przy?piesza od0 do 100 a drugi by się przydal taki z zewn?trz co to potrafi :D gratuluje pomysłu

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2006, 01:55:55 am »

batorejro

  • Gość
a sprawdzales go na hamowni??

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2006, 08:14:55 am »

Russell

  • Gość
Ale o co chodzi kapitanie???  Może jaki? opis zrób co zrobiłe?. Jakis widziałem chyba kolektor czy wtrysk rzezbiony jest tak? O co biega z tym EFI?

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2006, 08:40:34 am »

e_gregor

  • Gość
O ja pier... SZACUN!!! Kole? zrobił samemu układ wtryskowy do ohv-ki. DEBE|CIAK widzę że jest samoróbka kolektora dolotowego, samoróbka komputera itp. Wielka rzecz zrobić co? takiego samemu

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2006, 09:15:03 am »

Lodówa#1826

  • Gość
EFI - to wtrysk wielopunktowy, który kolega zamontował w  1,6 bez hydrauliki  ;)

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 05, 2006, 09:34:58 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Megasquirt - to jest odpowiedz  co zrobil pozdrawiam i gratuluje :)

[ Dodano: 2006-06-05, 09:43 ]
jeszcze jedno pytanie , na flanszy kolektora dol nie widze wyjscia wody z bloku :>  jak to ominoles ?? :O

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 05, 2006, 11:56:37 am »

Arnold

  • Gość
EFI generalnie oznacza chyba Electronic Fuel Injection

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 05, 2006, 12:19:44 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No więc tak - po pierwsze mianem EFI okre?la się z reguły wtrysk wielopunktowy choć dokładne znaczenie jest powyżej , jako 1 punk SPI (Single Point Injection)

Co do podgrzewania kolektora dolotowego to wywaliłem to w ten sposób że przyspawałem króciec na wyj?ciu z głowicy i poci?gn?łem wężem bezpo?rednio do pompy (jak kto? się dopatrzy to zamocowałem jeszcze mały uchwyt z dodadkowym czujnikiem temperatury)

Ponieważ samochód jest robiony na moc maksymaln? więc zależało mi aby powietrze było jak najzimniejsze.

Nie sprawdzałem go na hamowni , może jak uzbieram kasy. :sad:

Filmiki będ? jak zmienię piastę z przodu bo widać na zdjęciach co się stało - oczywi?cie wszystko zależy od pogody  :(

Co do megasquirta to jest bardzo blisko ale nie dokładnie - MS nie ma softu do dekodowania koła z GLI (6+1 z?bków) a takowe posiadam. Nie chciałęm również używać modułu DIS z GLI - cena + jako?ć (lubi? sobie pa?ć).
Komputer składa się z procesora 6502 a dokładniej 65816 taktowanego 5.12 MHz , układu ADC 0809 - 8 kanałów A/D , 82c54 - do sterowania wtryskiwaczami i zaworem PWM , 8250 - CIA do odmierzania czasu , generację przerwań i sterowania cewkami , pomp? paliwa itp.
Czę?ć kodu jest faktycznie przekonwertowana z MSq i dotyczy głównie obsługi wtryskiwaczy , natomiast zapłon, mierzenie obrotów, czas zwarcia cewek oraz dekoder do koła z GLI jest napisany od zera prze ze mnie.

Kolektor jest pospawany ze stalowych rur i blachy, przepustnica jest z forda DOHC.
Czę?ć czujników jest z mitsubishi, peugeota, poloneza.

Jak kto? chce dokładniejszych danych to musiałby się bardzo rozpisać - kod programu ma jakie? 4500 lini w assemblerze.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 05, 2006, 13:21:48 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
o fuck  , w takim razie wielki szacunek

ps. ja jestem DOHC z forum MS

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 05, 2006, 13:27:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jaka pompa paliwa to zasila?? bo widzę zewnętrzn?. jakie daje ci?nienie na listwę

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 05, 2006, 13:32:46 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
te gniazda wtryskiwaczy sa dosc dlugie , jak daleko siega wtryskiwacz ?? , jestes pewny ze paliwo nie leci na scianki tych rurek??

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 05, 2006, 13:40:01 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Pompę mam Bosch - wyci?gn?łem z jakiego? fiata - daje do 5 bar ci?nienia , a regulator denso z lancera daje 3.75 na listwie  :D  tak że pompa wydala (pompę mam przymocowan? do pokrywy paska rozż?du)

A DOHC poznaję z forum MS (zreszt? mam zamiar złożyć MS do zabaw ale na R19 16V)
Co do MS to dużo zaczerpn?łem z tamtego projektu (np końcówki do wtrysków, zasilacz,ukł?d pomiarowy czujników)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 05, 2006, 13:51:16 pm »

Meggido

  • Gość
Dobre, ja kupiłem silnik GSI i wykopałem wtrysk na rzecz prostego ga?nika... Ale jaja... Jedni chc? wtrysk nie maj?c go, inni ga?nik...

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:09:03 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
bo gaznik klasa jest i tez moze kiedys sobie go zaloze, jak bedzie mnie stac

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:27:32 pm »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "|więty"

Komputer składa się z procesora 6502 a dokładniej 65816

Za to "uogólnienie" to Cię kiedy? chyba kto? zabije.
Wiesz jakie cuda robili ludzie z tym procem po zast?pieniu nim w małym atari 6502?
Dema były lepsze jak na dużym atari no i podobne ilosci pamięci się dawało włożyć.
Ale to znowu mega offtop. :lol:

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:43:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NONONO jestem pod silnym wrażeniem. Ciekawe jak ze spalankiem wyjdzie no i przydałyby się jakie? pomiary choćby na 400m czy do 100....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.