Autor Wątek: Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !  (Przeczytany 22480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:44:27 pm »

SerU#408

  • Gość
Piękna robota-moje gratulacje :mrgreen: Zdolniacha z Ciebie  :roll:

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:46:28 pm »

Meggido

  • Gość
G.T.#092, czemu stać?

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 05, 2006, 17:44:39 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "Meggido"
G.T.#092, czemu stać?


pewnie na wachę ;)

A co do tematu to ja też jestem pod takim wrażeniem że aż mi oko zbielało  :mrgreen:  My?lałem że sobie odpu?cisz ale wytrwałe?. Brawo!!!

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 05, 2006, 17:46:19 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Je?li chodzi o offtopic: Cyneq#1748 , ja sam jestem koderem z małego Atari z grupy Zelax więc nie musisz mi mówić o możliwo?ciach 65816 (wejd? sobie na http://www.pouet.net/groups.php?which=2727 i zobacz nasze prodsy ...... a tu jest o mnie: http://atariki.krap.pl/index.php/%C5%9Awi%C4%99ty )

A jak kto? chce ga?nik z tego poldka co był wcze?niej to za jakie? 30 zł mogę sprzedać - gażniczek wypolerowany, rurki emulsyjne szczelinowe - robione na zamówienie wg ksi?żki , gardziele 24 - przetoczone i 27 , inne gysze i rozpylacze).
Do tego mam kolektor kwadratowy , wypolerowany.
Jak co? to na priva...

Pomiary jak napisałem wcze?niej to po zmianie piasty (choć widz?c pogodę to nieprędko :twisted: )
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 05, 2006, 17:49:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
respectpa za to ze potrafiles to stworzyc i za to ,ze ci sie chcialo
JA bym wolal kupic jakiegos kompa i go przeprogramowac  ,ale TY storzyles od poczatku i jestes gosc :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 06, 2006, 22:05:09 pm »

philips

  • Gość
to jak masz stale cisnienie to mozesz zalozyc czujnik predkosci z abimexa i do kompa dopisac sobie obliczanie zuzycia paliwa i rzucac to na jakis wyswietlacz LCD. Moze napisal bys wiecej o tym imponujacym dziele lub jakies schematy rzucil dla ciekawych(bardziej o elektronika mi chodzi) bo robota taka ze kopara siada - respect

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 06, 2006, 23:58:33 pm »

Piotrek_

  • Gość
piekna robota! respect

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 07, 2006, 00:15:45 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jestem pod wrazeniem :)  Gratuluje pomysłowosci i wykonania. W koncu stworzyc DZIAŁAJˇCY wtrysk  od zera z wykorzystaniem elementów z róznych aut i zestroic to tak aby to zaskoczyło i odpaliło to nie w kij dmuchał :P  Tez kiedys byłem maniakiem wtrysku ale po ostatnich przygodach wyleczyłem sie z elektroniki na rzecz paliwozernych i zawodnych ;)  gazników  :twisted:  Widac ze masz wiedze i umiesz ja spozytkowac- w wolnej chwili mógłbys sie zaj?c budowa "normalnego" wtrysku do silników fiat dohc z wykorzystaniem orginalnych elementów z wtrysku L-Jetronic/Le-Jetronic  z Fiata Argenty(tak aby był w pełni sekwencyjny i sterował jakims zapłonem bezrozdzielaczowym oraz nie posiadał debilnego przepływomierza) -mysle ze wiele osób byłoby Tobie niezmiernie wzdzięcznych  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :twisted: Pozdro  i czekamyna ci?g dalszy  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 07, 2006, 00:20:37 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887,
ale wszystkie cechy jakie chcesz posiada wtrysk od GSI
wystarczyloby przeprogramowac go na inna mape zaplonu i wtrysku ,co dla |więtego podejzewam ,ze byloby pryszczem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 07, 2006, 15:41:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Co do ci?nienia paliwa to regulator jest podł?czony z kolektorem dolotowym ale różnica ci?nień jest zawsze stała. Można by było zmierzyć ilo?ć aktualnie spalanego paliwa - co do wy?wietlacza LCD to jest wbudowany w kompa (na razie komp to troszkę paj?k) 2x16 znaków + 8 klawiszy funkcyjnych, do tego 3 diody LED.
W kabinie mam jeszcze tak? mał? linijkę diodow? wskazuj?c? aktualny AFR - niedokładnie bo ze zwykłej sondy ale w przybliżeniu co? widać. Do tego 2 diody - AE (acceleration enrichment - symulacja pompki przy?pieszaj?cej z gażnika) i INDEX (?wiec?ca się w gdy komp nie zsynchronizował się z kołem pasowym). My?lę o SHIFT LIGHT gdzie? w obrotomierzu - muszę kupić czerwon? superjasn? duż? diodę LED.

Co do 2.0 z mirafiorki to może będę miał okazję się powyżywać 8)  bo kumpel zrobił takiego poldka na rajdy i zamierza tam wrzucić wtrysk więc może pozwoli mi trochę pomixować.
Z przepływk? to jest szansa zrobić tak? przej?ciówkę MAF->MAP ale to będę testował dopiero na kadecie gsi....  kiedy zrobię (a mam mało czasu)

Z kompem od GSI to go na oczy nie widziałem - musiałbym zdeassemblować kod programu o ile jest jaki? zrozumiały (czyli ma zno?ny procek - najlepiej mortoroli)
Choć nie twierdzę że się nie da...

Dla wszystkich chętnych do zabawy polecam jednak megasquirta , po zmianie oprogramowania, dołożeniu kilku rzeczy może się zmienić w pełny układ sterowania silnikiem - wtrysk, zapłon i wolne obroty.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 07, 2006, 17:22:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Hmm A jaki procek ma roverek?? nie czasem motorolka?? Jest rozwojowy a przerobienie na pełna sekwencję to już co?

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 07, 2006, 18:23:11 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
dokladnie moze kolega zajal by sie tez kompem rovera jest na motoroli  :mrgreen:
fajnie by bylo wpinac w miejsce kompa cos ala Emerald :-)
albo elektronicznym zaplonem do jawy 350 :-) wykorzystujacym czujnik indukcyjny

a wracajac do tematu to gratuluje  wiedzy i pracy !!
swego czasu na necie widzialem wtrysk dorobiony do malucha mam to nawet gdzies na kompie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 07, 2006, 18:44:50 pm »

Arnold

  • Gość
już z koleg? o tym rozmawiałem kilka dni temu ale...

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 07, 2006, 20:41:08 pm »

philips

  • Gość
a ze tak spytam jak sie konczyly jakies nieudane proby bo odrazu wszystko chyba niedzialalo?? byly wybuchy? :D

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 08, 2006, 09:54:05 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Przy pierwszych próbach w garażu były fajerwerki (w momencie zabawy z zapłonem)  - silnik odpalałem bez chłodzenia i na wolnym wydechu , ga?niku - pojawiał się ogień z gażnika i kolektora wydechowego podczas błędów w algorytmie (np sypał cztery iskry w momencie rozruchu).
Co do póżniejszych prób - zdarzał się dym przez stożek , oraz wystrzały z tłumika ale nic więcej destrukcyjnego się nie stało  :)
A przy gubieniu pozycjonowania wału potrafił pojawić się ogień z tłumika i strzały w dolot.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 10, 2006, 13:38:26 pm »

tomallus1

  • Gość
A powiedz nam roverowcom |więty czy da się od podstaw tak, jak ty to zrobiłe?, zbudować jednostkę steruj?c? do silnika rover w oparciu o jego osprzęt, wtryski, czujniki i móc go w jaki? sposób modyfikować, porogramować?

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 10, 2006, 14:50:31 pm »

Arnold

  • Gość
o to także kolegę pytałem i zostałem odesłany na stronę o megasquircie :)

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 10, 2006, 15:05:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale po co zmieniac komputer - jak ktos chce przeprogramowac to mozna kupic programator ROMow roznych za 200pln i nowa kostke eprom za 30pln i sobie zaprogramowac orginalny komp
tylko wlasnie najgorzej z tymi umiejetnosciami programowania  :oops:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 10, 2006, 15:05:35 pm »

tomallus1

  • Gość
Ile to kosztuje? Ten megasquirt?

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 10, 2006, 15:35:24 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Co do megasquirta - to sam sterownik jest idealnym rozwi?zaniem dla tych którzy chc? się bawić w mapowanie silnika - ma w zasadzie wszystko co jest do tego potrzebne, dodatkowo program w wersji megasquirt&extra posiada dekodery do różnego rodzaju kół tachometrycznych (np. 36-1 lub 60-2 z typowych).W tym momencie poprzez dołożenie układu kształtuj?cego impulsy z czujnika wału i 2 tranzystorów mamy pełny bezrozdzielaczowy zapłon. Nie wiem tylko jaki ma nastawnik biegu jałowego silnik rovera.
Ostatnia najlepsza funkcja to rs232 i możliwo?ć flashowania wszystkich danych, strojenie , ł?cznie ze zmian? oprogramowania z notebooka.
Tak naprawdę nie trzeba znać się na programowaniu aby zestroić silnik! Potrzeba jedynie dobrze poustawiać parametry pocz?tkowe i powinno działać.

Do tego jest napisane oprogramowanie do ?ci?gania logów z silnika itp.
W zasadzie najtańszy sterownik o dużych możliwo?ciach , dobrze udokumentowany oraz wielu ludzi na całym ?wiecie się nim bawi,więc napewno po rzuceniu tematu na którym? z forum , znajdzie się kto? kto nam może pomóc.

Co do ceny to trzeba zapytać go?cia - turbonez - on to wła?nie co? takiego bydował ostatnio więc chyba będzie najlepiej zorientowany.
"jest ryzyko , jest zabawa"