Autor Wątek: Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !  (Przeczytany 22481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 10, 2006, 21:04:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Elwood#1887,
ale wszystkie cechy jakie chcesz posiada wtrysk od GSI
wystarczyloby przeprogramowac go na inna mape zaplonu i wtrysku


Ale tutaj chodzi o to aby zejsc z kosztów. Nikt kto ma dohc na wtrysku Le czy L-Jetronic nie bedzie kupował wtrysku MPI od PN i rzezbił z kolektorem, kołem pasowym itd co oczywiscie nie znaczy ze pewnych elementów nie da sie przerobic lub wykorzystac. Mozna wykorzystac orginalne koło pasowe od Digiplexa z czujnikiem- ma ono 2 zęby co 180 stopni -za jego pomoca mozna okreslic kiedy któras para tłoków zbliza sie do GMP lub wykorzystac koło od abimexa -6 naciec co 60 stopni + 7 do okreslenia GMP. W zapłnonie widziałbym 2 dwubiegunowe cewki od abimexa, wiekszosc pisze ze to gówno ale ja nigdy nie miałem z tym problemu. Takze przerwe mozna spokojnie ustawic na swiecy 1,2 mm- zapala w kazdych warunkach :mrgreen:  Czujnik podcisnienia i temp tez mozna od abimexa wykorzystac. Natomiast zespół wtryskiwaczy wraz z kolektorem i przepustnica musi pochodzic od 2,0 IE
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 10, 2006, 21:47:10 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
co do megasquirta to cena wyglada tak :
-Map sensor 140 zl mnie kosztowal
- wszystkie plytki ze zlozeniem 200 zl (sam nie chcialem tego lutowac)
- procek 50 zl
- Driver fet  3,65 zl (z przesylka prawie 17)  i to tyle

do tego trzeba obudowe , i kabel pomiedzy plytke przekaznikow (mozna z niej zrezygnowac ) a MS i tyle chyba

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 10, 2006, 22:29:55 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Elwood: z tymi kołami to może być problem - je?li to od digiplexa ma 2 z?bki - to sk?d sterownik będzie wiedział która para cewek ma dawać iskrę ???? Koło od abimexa ok - tutaj jest pewna niesymetria pozwalaj?ca zidentyfikować położenie wału - to samo dotyczy kół bosch 60-2 z?bki (po to brakuje z?bków lub s? dokł?dane aby mierz?c czasy między nimi sterownik mógł okre?lić od którego z?bka jest któa para cewek, k?t zapłonu itp.)
Z MS będzie kłopot z abimexem gdyż nie ma napisanego do tego koła dekodera  :?
Lepiej zastosować koło z GLI Bosch.
Co do map sensora to MS ma go w sobie więc odpada dokładanie dodatkowego, jedyn? modyfikacj? w przypadku 2.0i będzie wywalenie przepływki i wstawienie rurki z czujnikiem temp powietrza (oryginalnie ten czujnik jest w przepływce !)
Co do cewek to jest dowolno?ć - jak kto? woli - może nawet zastosować system Coil on Plug (cewka na ?wiecy :roll: ) , mog? być cewki abimexa (zreszt? bardzo poularne w USA - tam wiele aut ma takie seryjnie z modułem DIS 4,6,8 cylindrowym).
Ja ze wględu na cenę zastosowałbym (o ile teraz miałbym kupować) cewkę od forda - 4 biegunowa , ok 50 zł + kable)
Tyle z mojej strony na razie.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 11, 2006, 12:37:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Elwood: z tymi kołami to może być problem - je?li to od digiplexa ma 2 z?bki - to sk?d sterownik będzie wiedział która para cewek ma dawać iskrę ????


Sterownik nie musi wiedziec  :)  Dla niego wazna jest jedynie informacja ze któras para tłoków zbliza sie do GMP i w jednym z tych 2 cylindrów nast?pi za chwile zapłon mieszanki. W odpowiednim momencie daje wiec sygnał na zapłon który daje iskre na wszystkich 4 cylindrach i zapala mieszanke akurat w tym gdzie jest suw sprezania .W pozostałych 3 nic sie nie stanie- tam gdzie jest wydech iskra moze przeskoczyc i moze odpalic ewentualnie jakies niedopalone resztki, tam gdzie jest suw pracy tez sie nic nie stanie -mieszanka juz sie pali od jakiegos czasu, tam gdzie jest ssanie tez nic sie nie stanie -jest to okres współotwarcia zaworów i płukania cylindra - za chwile tłok rusza w dół, po chwili zamyka sie zawór wydechowy i zaciaga mieszanke do cylindra. Wiec mozna dawac iskre na wszystkie cylindry co 180 stopni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 11, 2006, 12:58:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co do tego suwu ssania to nie bylbym raczej takim optymista
tez tak kiedys myslalem przy zaplonie na 4 cyl ale po analizie sadze jednak ,ze zaplon na 4cyl jest realizowany na wtrysku wielopunktowym  
tak wiec sadze ,ze poprostu przy ssaniu iskra mija sie z momentem wtrysku

a skad to wnioskuje ? poprostu bawilem sie troche silnikiem w fiaciorze i zawsze po przemieszaniu kabli silnik pracowal nieprawidlowo ,ale nawet na najlagodniejszych roznicach dalo sie wymusic kichniecie w gaznik

inna sprawa ,ze trzebaby bylo rozrysowac momenty otwarcia i zamkniecia zaworow i mona wtedy dobrac taki kat wyprzedzenia zaplonu by iskra wystepowala tylko przy zamknietych zaworach ssacych
tylko szkoda troche swiec ,zuzywalyby sie szybciej niz w dwusuwie  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 11, 2006, 14:29:43 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Je?li chodzi o system zapłonu bezrozdielaczowego to Elwood napisałe? tak? herezję że mi się włos zjerzył na głowie  8)
Owszem - cylindry musz? pracować parami tak jak np w abimexie - cylinder 1-4 i 2-3 ale cewki pracuj? na zmianę co 180 stopni - bo tak je?li 1 ma suw sprężanie/praca - czyliu potzrzebuje zapłonu wtedy 4 ma wydech/ssanie - bo tłoki s? w tym samym miejscu, ale wtedy 2-3 s? odpowiednio między ssanie/sprężanie - tutaj iskra zrobiłaby niezły wystrzał w dolot(bo się zawór dopiero zamyka!) i praca/wydech - tutaj nic by się nie stało.
Tak że cewki pracuj? synchronicznie ale na zmianę co 180 stopni.
Zreszt? po co w abimexie byłby dodatkowy z?bek na kole pasowym , je?li Elwood twoje rozumowanie byłoby dobre - każdy moduł zapłonu bezrozdielaczowego najpierw synchronizuje się z wałem , dopiero potem zaczyna sypać iskr?!
Ja już to przerabiałem bo pisałem dekoder do koła z abimexa więc miałem to rozrysowane na kratce bardzo dokładnie i opisywałem jakie były fajerwerki przy pomyłkowym zapłonie na wszystkich ?wiecach na raz !

Tutaj jest dokładnie rzrysowana praca modułu dis z abimexa:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-gmdis.html

Popatrzcie sobie na relację Spark i sensor signal to zobaczycie dokładnie o co mi chodzi!

PS wtedy kiedy zacz?łem się bawić w ten wtrysk tej srony jescze nie było więc sam musiałem dochodzić kiedy co ma nast?pić :?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 11, 2006, 15:34:23 pm »

krzychu

  • Gość
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=217566#217566

|więty na tym filmiku można zobaczyć twojego Polda w akcji a ty się nie chwalisz!!!!!.

Pozdr.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 11, 2006, 15:35:14 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytat: "|więty"

Ja ze wględu na cenę zastosowałbym (o ile teraz miałbym kupować) cewkę od forda - 4 biegunowa , ok 50 zł + kable)
Tyle z mojej strony na razie.


od jakiego konkretnie proponujesz?

[ Dodano: 2006-06-11, 15:36 ]
Cytat: "gogo4"
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=217566#217566

|więty na tym filmiku można zobaczyć twojego Polda w akcji a ty się nie chwalisz!!!!!.

Pozdr.


w tym temacie rozmawiamy o czyms innym i prosze bez OT

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 11, 2006, 15:39:03 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
nawet w roverze jesli sa dwie dwubiegunowe cewki zamiast rozdzielacza to do tego jak sie nie myle jest czujnik fazy na jednym z kol rozrzadu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 11, 2006, 16:27:39 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
z cewk? od forda to w sumie obojętnie - moja rada - z takiego co występuje tam moduł  zapłonowy EDIS. Te cewki s? dobrze udokumentowane na stronach MSq tak że nie ma z nimi problemów.
Do zapłonu bezrozdzielaczowego nie jest potrzebny czujnik wałka rozż?du - ten czujnik byłby przydatny jedynie do wtrysku sekwencyjnego b?d? zapłonu sekwencyjnego - czyli 4 cewki i każda sterowana osobno.Choć z obliczeń na amerykonskich stronach wynika że wtrysk sekwencyjny tak naprawdę działa jedynie do 3000 obrotów poprawnie , potem już to nie ma znaczenia.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 15, 2006, 15:30:08 pm »

philips

  • Gość
w zwiazku z tym ze pisales Swięty ze to pochlania duze ilosci paliwa to niedalo by sie zrobic w kompie jakiegos drugiego eproma coby mial jakies ekonomiczne mapy i moglbys przelaczac pomiedzy parametrami silnika miedzy jazda a sport?

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 15, 2006, 20:49:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
W sumie to żaden problem gdyż eprom mam podzielony na 8 banków po 16kb , przeł?czanych dip switchem więc przeprogramowanie kompa nie problem.
Sama charakterystyka silnika jest ostra - choć elastyczno?ć jest szok - na pi?tce da się jechać na 1500 obrotów (przynajmniej nie szarpie i nie przy?piesza prawie) - to jako ciekawostka.
Po za tym ten typ wałka z tego co wyczytałem na forum megasquirta, niezbyt lubi mieszanki ubogie. Nawet na wolnych obrotach lepiej żeby miał lekko wzbogacon?.

Teraz my?lę nad zapłonem wieloiskrowym - tak np do 2-3 tys. obr żeby sterownik dawał np 3 iskry na raz co np 5-10 stopni.My?lę że zwiększyłaby się kultura pracy na wolnych obrotach i mniej silnik by przerywał podczas czę?ciowych obci?żeń.
Tyle że obrotomierz musiałbym zmienić na ten z caro GLI lub sam? elektronikę.
Niestety komp musiałby w takim wypadku osobno sterować obrotomierzem.

Tak przy okazji to mogę podpowiedzieć jak sterować obrotomierzem z dwóch cewek, a przystosowanym do pracy z 1. Np abimex a obrotomierz ze zwykłego gle.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 15, 2006, 21:51:50 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
podpowiedz :D

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 15, 2006, 21:55:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co to znaczy ,ze walek nie lubi mieszanek ubogich ?
to bedzie raczej problem wtrysku  ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 15, 2006, 22:08:31 pm »

RooS

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Tak przy okazji to mogę podpowiedzieć jak sterować obrotomierzem z dwóch cewek, a przystosowanym do pracy z 1. Np abimex a obrotomierz ze zwykłego gle.

mozesz tez podpowiedziec co zrobic zeby dzialczylo na odrot czyli z abimexa do gle ;)

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 15, 2006, 22:09:28 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Z cewkami to robi się tak - wsadzasz 2 diody 1n4007 między uzwojenie pierwotne a wyj?cie modułu na cewkę (przy abimexie mog? być problemy).
Tak:

              1n4007
cewka1 ------>|---
                          |
cewka2 ------>|--x----------- obrotomierz
                          |
                         | | Rezystor 22k
                         | |
                          |
                          _ masa

U mnie działa super - zreszt? widać na filmiku :D


Co do wałka to ma duże k?ty współotwarcia. Testowałem na ga?niku chyba ze 20 różnych ustawień i zawsze przerywał przy czę?ciowych obci?żeniach - dopiero jak mu otwarłem przepustnicę ok 70% to zacz?ł noramlnie ci?gn?ć - na wtysku jest lepiej ale nadal problem pozostaje nie do końca rozwi?zany.......

Cholera co? schemat się rozjechał ale nie wiem jak to zmienić
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 23, 2006, 19:41:51 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "RooS#1885"
Cytuj (zaznaczone)
Tak przy okazji to mogę podpowiedzieć jak sterować obrotomierzem z dwóch cewek, a przystosowanym do pracy z 1. Np abimex a obrotomierz ze zwykłego gle.

mozesz tez podpowiedziec co zrobic zeby dzialczylo na odrot czyli z abimexa do gle ;)


no ja tez bym byl wdzieczny za taka podpowiedz :D

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 26, 2006, 15:27:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tu niestety nie da się tak prosto ale można spróbować tak - stabilizator 7805 lub lm2940 -5.0 .
Tutaj trzeba byłoby założyć transoptor 4n35 , najlepiej tak jak w obwodzie wej?ciowym z megasquirta przy sygnale z cewki, potem jaki? tranzystor za transoptorem podwieszony do +5v przez rezystor np 330 ohm. Z kolektora tego tranzystora spróbowałbym zasilać obrotomierz z GLI.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 26, 2006, 23:26:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Je?li chodzi o system zapłonu bezrozdielaczowego to Elwood napisałe? tak? herezję że mi się włos zjerzył na głowie  


Rzerczywiscie  :oops:  :oops:  :oops:  :?  nie ma to jak pokickac cos po % ;)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Konwersja gażnika na EFI - finalna wersja !
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 08, 2006, 18:31:48 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tutaj zacząłem robić stronkę odnośnie prototypu - www.kswiecicki.prospect.pl  , proszę o pomoc w postaci komentarzy co byście chcieli abym zamieścił na tej stronce. Myślę o schematach sterownika oraz o udostępnieniu pliku z programem Źródłowym strownika. Mogę również opisać zasadę działania oraz mój sposób na dekodowanie ząbków z koła pasowego GLi itp.
Czekam na odpowiedzi
"jest ryzyko , jest zabawa"