Autor Wątek: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?  (Przeczytany 19224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 13, 2006, 22:28:13 pm »

beton

  • Gość
u mnie też ręcznego nie odczuwam jak sobie jade, nawet normalnie hamuj?c to bardzo słabo bębny łapi?, na piasku widać bieżnik. Nie wiem jaka jest przyczyna tego.
Wiem tylko, że wymnieniłem cylinderki, okładziny, samoregulatory, linkę i też nic.
Bez zmian, zostało mi omin?ć korektor, dać trójnik i sprawdzić
Mam przeróbke więc mam go nad mostem,
czy może kto? mi przsłać mocowanie tego pręta od korektora do o?ki. (fotkę)

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 13, 2006, 22:47:50 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
bębenki do przetoczenia/wymiany, szczęki do przetarcia papierem i bedziesz miałręczny żyletka!  :smile:

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 13, 2006, 22:55:44 pm »

beton

  • Gość
my?le o wymianie bębnów, porównywał je do nowych i wiela się nie różni?.
Jak przetarłem papierem ( tylko gruboziarnistym ) to tylko poprawiło o 5 %
Sprawdze korektor , może być zawieszony, jest do?ć dziwne zamocowanie do osiki tego pręta.
Znalazłem takie mocowanie na rys. w tracku i wygł?da całkiem inaczej jak umnie.
wrzuce fotkę jutro i sami zobaczycie.
Samodzielnie zamieniane zawieszenie i korektor nie jest przy serwie
jak powinno byc w Lucasie.

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 14, 2006, 16:15:16 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
o ile dobrze pamietam to korektor w lukasie jest w okolicach mostu...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 14, 2006, 17:16:10 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
u mnie a razczej w caro rover 96 byl pod maska
u brata plusorover jest niedaleko lapy sprzegla w tunelu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 14, 2006, 17:55:05 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
no wlasnie nie pamietam dokladnie... moze to byly okolice skrzyni ale u mnie (C+) napewno nie ma korektora pod maska
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 14, 2006, 21:54:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
korektor w caro jest pod pompa hamulcowa ,a w caro+ na wyskosci silnika/skrzyni - czyli dostepny od spodu auta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 15, 2006, 10:16:03 am »

jankiel

  • Gość
a co ma korektor  do siły ręcznego???? przeciez ręczny to linka a ten korektor służy do tego zeby korygował ci  ci?nienie przy hamulcu zasadniczym , być może same okładziny s? kiepskie i dlatego tak jest ze nie zarzucisz tyłem :) trzeba by kupić oryginalne lucasa  szczęki to pewnie stan? w miejscu koła na zaci?gnietym recznym

pozdro

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 15, 2006, 10:54:15 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
nie rozmawialismy o tym czy korektor ma udzial w hamowaniu recznym... bo oczywiscie takiego udzialu nie ma... byly watpliwosci gdzie znajduje sie korektor!

co do recznego... mam oryginaly lucasa i bebny i szczeki, wszystko wyregulowane na cacy, a reczny dalej nie lapie na jednym kole (tz. lapie kiepsko)... linka recznego takze zostala w miedzyczasie wymieniona
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 15, 2006, 23:56:04 pm »

jankiel

  • Gość
jak lapie kiepsko to trzeba sprawdzic czy samoregulatro dziala lekko i czy nie przekrecila sie taka mala blaszka na nim, poza tym pod samochodem mozna sprubowac przesunac lekko ten trojnik od linki  w jena strone bo czasem on sam sie przesunac nie chce i nie ustawia linki na srodku

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 16, 2006, 07:20:05 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
cięzko chodz?cy ręczny i jego nie łapanie to też wina linki. która się zaciera zanim przekaże siłe na hample. Nigdy nie miałem problemów z tymi hamplami. musz? byc aby czyste. schodzi lekko a reczny żyletka. łapie w okolicach 4-5zęba ale to już blokowaniem kół.
Te hample wystarczy odpowiednio złożyc. ustawić laszkę na zęby samoreguatora bo czasem sama nie chce naskoczyć na miejsce. kilka okr?zen wokoło domu i juz hample s? ułożone. tył rozbieram raz do roku w celu kontroli bo wrazie wycieku kompletnie przestaja hamować i hałasuja przy zatrzymywaniu w momencie odbicia auta po zatrzymaniu.
Co do sposobów zdejmowania zawsze młotkiem przekonuje kilkakrotnie poczym dwie sruby i jazda. i nie zdarzyło mi się zeby po 2 minutach hampel nie był cały rozebrany. co do zwalania silnikiem wpeirw ze póło?ka kręci w bembnie przy próbie a dwa ze jak jużten bemben spadnie noga dalej bedzie na hamplu. Wyci?nie tłoczki cylinderka - wyciek- zapowietrzenie i dużo więcej roboty.

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 16, 2006, 13:24:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
co do zwalania silnikiem wpeirw ze póło?ka kręci w bembnie przy próbie a dwa ze jak jużten bemben spadnie noga dalej bedzie na hamplu. Wyci?nie tłoczki cylinderka - wyciek- zapowietrzenie i dużo więcej roboty.

beben spada dopiero po puszczeniu hamulca
a poloska kreci sie z bebnem do momentu wcisniecia hamulca
jesli oska kreci sie bez bebna to mozna zdiac beben bez zbednych zabiagow  8)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 16, 2006, 15:51:17 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
To jedynie rusza go z o?ki co zazwyczaj nie jest problemem. i w takim wypadku nie spadnie. głównym problemem przy zdejmowaniu jest próg. im wyższy tym bardziej go trzyma. a szczeki się nie cofn? bo samoregulatory na to nie pozwol?. I u jest jedyny problem z ich zdjęciem. U mnie w aucie problemów takiech nie mam gdyż to wszystko jest co i raz rozbierane czyszczone i składane ponownie. większo?c elementów u mnie w aucie nie jest problemem odkręcić gdyż wszystko jest przesmarowane i już odkręcane  :P Więc rozebrać komplet hampli wymienić klocki tarcze bebny trwa dosłownie godzinkę

Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 16, 2006, 16:37:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
U mnie w aucie problemów takiech nie mam gdyż to wszystko jest co i raz rozbierane czyszczone i składane ponownie. większo?c elementów u mnie w aucie nie jest problemem odkręcić gdyż wszystko jest przesmarowane i już odkręcane  :P Więc rozebrać komplet hampli wymienić klocki tarcze bebny trwa dosłownie godzinkę

no i o to chodzi
u mnie pierwszy raz bebny byly rozbierane po 110kkm i ostro sie trzymaly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 02, 2016, 15:46:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Jeśli dobrze zrozumiałem, to bęben jest mocowany przez szpilki ustalające kół?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 02, 2016, 18:02:14 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wszystkie bębny, z jakimi się do tej pory w polskich autach spotkałem, są przymocowane do piasty śrubami M6 na krzyżak PH3, dostępnymi po zdjęciu koła.

Odp: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 02, 2016, 21:49:11 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Wszystkie bębny, z jakimi się do tej pory w polskich autach spotkałem, są przymocowane do piasty śrubami M6 na krzyżak PH3, dostępnymi po zdjęciu koła.
Bebny w Lucasie sa zamocowane śrubami M8, tzw pilotującymi, na klucz 12.

Odp: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 02, 2016, 21:52:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
W Żuku, Lublinie, Nysie, Tarpanie, Warszawie itp. jak najbardziej.Śruby M8 ze stożkowym łebkiem, na płaski, lub "gwiazdkowy" śrubokręt.W polonezie natomiast są te śruby-szpilki ustalające koło.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2016, 21:55:03 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 04, 2016, 06:40:15 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
W syrenie też. :)
Dzięki za sprostowanie - śruby, które miałem na myśli to oczywiście M8, a nie M6. <ok>
W moim są takie śruby, a nie ma tych szpilek. Gwintowany otwór w bębnie jest, ale chyba po to, żeby w razie czego dało się go zdjąć bez "młotkowania".

Odp: Jak się rozbiera bęben hamulcowy ?
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 04, 2016, 10:42:30 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
W gwintowany otwór wkręca się właśnie te szpilki, lub jakieś inne śruby M8.Dzięki temu właśnie nie trzeba "młotkować" i bęben ładnie schodzi.Tu akurat pomyśleli, oczywiście chyba nie w FSO, skoro układ pochodzi z Volvo, czy tam czego.