Autor Wątek: Rover - dymi na niebiesko  (Przeczytany 10777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - dymi na niebiesko
« dnia: Lipiec 02, 2006, 11:20:30 am »

maly771

  • Gość
Wiam mam taka prosbe szukalem szukale ale nie moge znalesc.Mianowicie od jakiegos czasu dymi mi na niebiesko i to calkiem sporo i teraz niewiem czy to pirscionki czy uszczelniacze na zaworkach.Jezeli byl jusz taki temat to bardzo przepraszam ale nie moglem znalesc.Bardzo prosze o pomoc.I jakie koszta naprawy jak ktos zna.Z góry dziekkuje.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2006, 14:36:41 pm »

SerU#408

  • Gość
Wykręć ?wiece i sprawd? kompresję. Pó?niej wstrzyknij kapkę oleju do każdego cylindra i powtórz pomiar. Je?li warto?ci przy próbie olejowej będ? wyższe, to pier?cienie poleciały. A koszty to niech się roverowcy wypowiedz? ale pewnie spore  :twisted:

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 02, 2006, 17:28:01 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ano spore. Jesli dymi tylko prz zapalaniu uszczelniacze jesli non stop to pierscionki i bynajmniej nie zaręczynowe do wymiany. albo cały silnik

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2006, 19:21:35 pm »

maly771

  • Gość
dymi caly czas i chodzi na trzech garachwiem jusz ktury i jak wykrevam swiece to jest vala zalana olejem.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2006, 22:35:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Czyli to oficjalne poszły pier?cienie. dalsza jazda rozwali cylinder. też kiedy? połamałem pierscionki ale w zwykłym poldzie

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2006, 08:56:49 am »

Godzill

  • Gość
szukaj nowego silnika najlepiej 1.8 16V
koszt remontu wychodzi ponad 3000zł
wiem bo robilem ;)

pilnuj sobie poziomu oleju kup b?ńke 5litrow? albo 4 L i jezdzij dalej dopoki nie bedziesz mial nowego silnika ja tak objechalem 6miesiecy  :mrgreen:
czesci do remontu

uszczelka kol s?cego            26
usczelka kol            4
            
uszczelka kol wydechowego            30
            
uszczelka pokrywy zaworów            75
            
uszczelka głowicy silnika            158
            
pasek rozrz?du            110
            
filtr oleju            19
            
olej silnikowy lotos semi         5litrów   80
            
uszczelka pod miske olejow?            68
            
oringi             12
            
ziemering wału            120
            
pier?cienie             250====>dorabiane na zamowienie orginal kolo 1000zł
            
borygo             30
            
pasek klinowy            20
   
siemering wału            21

robocizna gosc wział 1000zł


do tego moze dojsc ?ruby trzymaj?ce silnik 300zł
szklanki (samoregulacje) 50zł sztuka -16sztuk
uszczelkniacze zaworów 80zł

sam policz i zobacz czy sie oplaca

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2006, 10:23:55 am »

Cycu_E30

  • Gość
Godzill, nie wiem czy elektronika z 1.8 podejdzie, a pozatym nie kupuj nowego oleju do tego silnika na dolewke tylko załatw sobie od kogos jakis przejechany , nowego sie nie opłaca  ;)

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2006, 10:35:14 am »

WKLIW

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
pier?cienie 250====>dorabiane na zamowienie orginal kolo 1000zł

1000zł za pier?cienie !!!! kur.a z czego one s? ze złota ?? sorki za OT ale aż mi sie wierzyć nie chce

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2006, 11:17:32 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pierscienie tlokowe firmy SCHOTTLE - 48 zlociszy za komplet na jeden gar wiec nie wiem skad te 1000 zl
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2006, 11:52:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja też słyszałem o sumie 250zł za komplet na 4 gary więc ten 1000 mnie powalił na kolana...

Jak bym miał 3000 to już dawno by siedziało pod mask? 1,8  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2006, 13:59:51 pm »

Godzill

  • Gość
cos mi gosciu brzeczał ze tylko w kompletach z tlokami sprzedaja i dlatego taka cena
bez tlokow nie chcieli sprzedac
czy cos takiego ;)

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2006, 14:49:44 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Godzill, no to informuj ze z tlokami bo ktos pozniej bedzie pisal jaki ten rover drogi :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 03, 2006, 15:34:18 pm »

Arnold

  • Gość
A ja jestem za tym, żeby zawsze lać jak najlepszy olej. Dla mnie to podstawa. Praktycznie najważniejsza rzecz. Wg mnie to ona zaraz po stylu jazdy najbardziej odpowiada za żywotno?ć silnika. Ludzie którzy już do nowego silnika wlewaj? minerał to dla mnie...  :?  Nie ważne jaki by to nie był silnik: w Ładzie czy w Porsche - olej wg mnie powinien być konkretny. Żeby nie było OT - poszukaj silnika. Jak Cię nie stać na 1.8 to nawet 1.6 albo z powritem 1.4. Bo z remontem to raz że drogo, dwa że nie wiadomo kto się podejmie (u mnie jak robiłem remont głowicy to 1,5 miecha mechanika szukałem bo wszyscy się peniali  :mrgreen: - oczywi?cie nie chciałem oddawać po raz 2 do warsztatu gdzie za samo sprawdzenie szczelno?ci, płukanie, planowanie + wymiana 2 szklanek wzięli 500 zł :!:  :!:  :!: ). Naszukasz się mechanika, wydasz worek pieniędzy i jeszcze się okaże że spartolił i co wtedy? Wiem, że znale?ć silnik nie łatwo. Jak masz inny samochód do jeżdżenia to masz czas na znalezienie czego?. Widziałem ostatnio 1.4 na Żeraniu za 800 zł, ale stan jego... niech spoczywa w pokoju. Wszędzie widziałem czerwony silikon, dosłownie w każdej dziurce. Pod głowic?, pod pokryw? zaworów, nawet pod kopułk? :!:  Kiedy? kto? miał za 200 zł dobry silnik ale nie wiem czy z papierami...
Powodzenia

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 03, 2006, 17:11:05 pm »

maly771

  • Gość
to chyba mnie wyniesie drugiego kupic.niemam nic drugiego do jezdzenia.Wiec jednak zastanowie sie nad drugim bo w tym tesz jusz blacha sie nadaje tylko na zlom.A 1,8 ile kosztuje i czy pasuje.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 03, 2006, 18:13:24 pm »

Arnold

  • Gość
1.8 Rovera, pasuje ale u nas ciężko spotkać (czytaj: raczej nie możliwe). Nawet na allegro. Jedynie e-bay. Ostatnio widzieli?my z Vanem 1.8 turbo za 350 Ł, ale to co? za tanio. Pewnie turbo do wymiany. Generalnie 1.8 z kosztami sprowadzenia z Wielkiej Brytanii to co? ok. 3000 zł chyba wychodzi...

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 03, 2006, 20:25:48 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Jestem ?wieżo po remoncie, więc co nieco naopiszę. Zacznijmy od przyczyn - bardzo mnie zezoscił kierowca mercedesa (ach ta cenzura), więc tylko k?tem oka zobaczyłem jak obrotomierz mija czerwone pole (na gazie offkorz) i po uszczelce. W sumie warto było, bo kole? mało kiery nie pogryzł.
Zacznijmy od pier?cieni. Je?li masz trochę przejechane, to głupot? straszn? jest kupowanie nowych pier?cieni, ponieważ masz zapewne rozbite conieco rowki w tłokach i po założeniu nowych będ? one pracować krawędziami, czyli szlag je trafi. Nawet jak nie trafi, to będ? przepuszczać olej pod spodem, czyli i tak lipa. Na Pl. Grzybowskim w wa-wie jest kole? który dorabia pier?cienie na zamówienie. Wygl?da to tak, że poszerza nieznacznie rowki na jeden wymiar i dorabia grubsze pier?cienie zachowuj?c naturalnie pasowanie. Mam takie, i ?miga jak ta lala. Cena 250 pln zwykłe ok 400 - 450 trapezowe.
W sumie wymienili?my: uszczelkę pod głowic?, uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod mich?, uszczelniacze wałków, uszczelki kolektorów i ew. inne po drodze. Do tego nowa pompa wody, szlif zaworów i gniazd, planowanie glowicy oczywi?cie,olej i płyn chłodniczy.
Razem z robot? 1700 pln (ze stówkę, albo dwie pewnie mechanik opu?cił, bo się okazało, że jaki ten ?wiat maly  :D )
Uszczelki oczywi?cie porz?dne, a nie syf jaki? za parę groszy.
Jak narazie, odpukać wszystko OK. Jak dotrę silnik, to kajtnę się na hamownię i zobaczymy, co z tego wyszło.  Jakby kto? chciał namiary na mechanika (Prószków) to dam namiary.
Mały 771 jak będziesz dalej je?dził, to rozwalisz tuleję i tłok, a wtedy, to naprawdę nic się z tym nie da zrobić.
Z ciekawostek, to mój poldolot ma przejechane 285kkm, z czego 100kkm na texaco, a poprzednio (z tego co twierdził wła?ciciel na mobilu), i po rozebraniu silnika okazało się, że panewki, sworznie i tuleje s? w idealnym stanie. To tak ku przestrodze, gdyby kto? chciał lać byle co. Teraz po dotarciu będzie Motul. :D

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 04, 2006, 07:34:48 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Siema Mariusz. Kolejny poldorover z WWA :). Tradycyjnie zapraszamy na spoty wtorkowe. Dobrze wiedziec ze w Pruszkowie jest porzadny kolo ktory nie boi sie rovera bo jak wiemy nie kazdy do tych silnikow chce podchodzic. Koszt wyszedl nie maly, przyznam szczerze. ART-BIZAR sprzedaje 1.4 z 30kkm za jakies 2500 pln wiec nie wiem czy nie lepszym byloby to drugie wyjscie. Zreszta nieodgadnione sa wyroki boskie i nie wiadomo co lepsze.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 04, 2006, 09:04:23 am »

maly771

  • Gość
Dzieki za wszlka pomoc i chyba zdecyduje sie kupic drugiego.mialem jusz raz przygode z tym poldkie i trafi do warsztatu i od tamtej chwili cos jest nie tak.mianowicie zerwal mii sie pasek rozrzadu i wymieniali mi zaworki ale po przeczytaniu troche lektury na forum mam mieszane uczucia co ich pracy.niestety wczesaniej nie mialem dostepu do takich info.W kazdym badz razie jak kupie drugiego to wiem gdzie sie zglosic po pomoc.Jesazcze raz dzieki. :(

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 04, 2006, 09:16:16 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jesli masz warunki ewentualnie znajomego mechanika to baw się w przekładkę. za 1,5zł można mieć silniczek 1,6 16v jesli bude masz ładn? i zdrowa bedziesz mógł sie pochwalić Poldkiem 1,6 roverek co raczej nie spotyka się co dzień. co do mechaników ja tam mojego nie daje. wszystko nauczyłem się robić sam

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 04, 2006, 18:29:31 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "Godzill"
szukaj nowego silnika najlepiej 1.8 16V
koszt remontu wychodzi ponad 3000zł
wiem bo robilem ;)


sam policz i zobacz czy sie oplaca


eee ja tez sie pogoniłem w koszta swego czasu,tyle ze w troszke wieksze :)

CZEK DIS AŁT

pozniej jeszcze remonty,blacharka,załozenie LPG,itp.
I wez tu teraz sprzedaj auto za 2 tysiace tak jak stoi,a i tak jest opcja ze bedziesz musiał zejsc z ceny... :321:
Wole go por?bać... :mrgreen:
  • Jef
  • Czaku