Autor Wątek: Rover - dymi na niebiesko  (Przeczytany 10814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 04, 2006, 21:45:37 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"
Siema Mariusz. Kolejny poldorover z WWA :). Tradycyjnie zapraszamy na spoty wtorkowe. Dobrze wiedziec ze w Pruszkowie jest porzadny kolo ktory nie boi sie rovera bo jak wiemy nie kazdy do tych silnikow chce podchodzic. Koszt wyszedl nie maly, przyznam szczerze. ART-BIZAR sprzedaje 1.4 z 30kkm za jakies 2500 pln wiec nie wiem czy nie lepszym byloby to drugie wyjscie. Zreszta nieodgadnione sa wyroki boskie i nie wiadomo co lepsze.


A witam, witam. We wtorki to mam lipę, bo aqrat mam stał? fuszkę, i kończę robotę ok 20-21, ale się postaram.
Co do innego silnika to też się zastanawiałem, ale wiadomo, jak to jest z tymi przebiegami. Doszedłem do wniosku, że wolę swój, niż nowy zestaw niespodzianek.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 10, 2006, 15:29:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 10, 2006, 16:36:43 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
fuck 40 ojro to full nisko...U nas za komplet szpilek tzreba dać 300zł,i jest neilada problem z dojciem do nich...
  • Jef
  • Czaku

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 10, 2006, 16:43:04 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
takze mastah nie wiem czy do audi beda tansze czesci  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 10, 2006, 16:45:24 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
jesli do rovera jest taka przebitka miedzy polska a niemcami to do audi tez :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 10, 2006, 16:48:22 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "mastah22#1900"
fuck 40 ojro to full nisko...

40 ale funciorow  :smile:
to ja, byly Marcin#839

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 10, 2006, 16:49:35 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
aaaaaa...ale to i tak o wiele taniej niz w polsce :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 09, 2006, 23:12:59 pm »

KraseK

  • Gość
Mam taki mały problem otoz moj Fiacior 1.4 strasznie dymi na niebiesko czyli łyka se troszke oliwki :p. Ale teraz do konkretów - jak to jest z odma w tych silnikach? Otoz po odkreceniu korka wlewu oleju odczuwalne sa silne podmuchy ze skrzyni korbowej, natomiast po zdjecie rurki od odmy przy przepustncy ledwo mozna odczuc jakies "dmuchanie" czy jest to normalne czy takze moze to byc jedna z przyczyn łykania oliwy (jak w OHV?). Dodam jeszcze ze sprezanie ma po 12 na kazdym cylindrze, a oliwki łyka ok 2.5l/1000 km.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 10, 2006, 00:58:42 am »

maras

  • Gość
Odma ma dwie rurki, ta co przychodzi przed przepustnic? nie me seperatora oleju,  ta za przepustnic? ma(krótsz).  dodatkowo, w pokrywie głowicy jest filtr labiryntowy wypełniony dodatkowo splecionymi drucikami.Odma jak najbardziej może być przyczyn? zużycia oleju, ale w?tpie,czy do tego stopnia. W kolektorze za/przed przepustnic? masz olej? W jakich warunkach dymi? Przy zwiększaniu obrotów, po odpaleniu?

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 10, 2006, 09:04:44 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a odkręc korek i  zatkaj wlew kartk? papieru zdziwisz się bo zostanie przyssana mimo tych podmuchów. Tak robi? zdrowe te silniczki :)

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 10, 2006, 09:26:16 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO wła?nie u mnie też dymi przy odpalaniu. dodatkowo jak sie nagrzeje to przy przegazówce. Podejrzewam że to uszczelniacze zaworowe ale całkowitej pewno?ci nie mam. wycieki jakie się pojawiły na silniku raczej można pomin?ć. A sporzycie mam też około 1-1,5l/1000  :sad: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 10, 2006, 14:27:17 pm »

KraseK

  • Gość
Cytat: "maras"
Odma ma dwie rurki, ta co przychodzi przed przepustnic? nie me seperatora oleju,  ta za przepustnic? ma(krótsz).  dodatkowo, w pokrywie głowicy jest filtr labiryntowy wypełniony dodatkowo splecionymi drucikami.Odma jak najbardziej może być przyczyn? zużycia oleju, ale w?tpie,czy do tego stopnia. W kolektorze za/przed przepustnic? masz olej? W jakich warunkach dymi? Przy zwiększaniu obrotów, po odpaleniu?


Dymi mocno po uruchomieniu do momentu jak złapie ok 50 stopni C. Po nagrzaniu tylko przy ruszaniu i zmianie na 2 (aczkolwiek nie zawsze). Olej miałem w rurce przed przepustnica (od momentu załozenia LPG nie zagladałem don).

Szukam juz 2 silnika ale zawsze moze jeszcze cos do sie zrobic....

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 10, 2006, 16:32:04 pm »

maras

  • Gość
Jak po odpaleniu, no wg mnie masz uszczelniacze zaworów do wymiany, ale na Twoim miejscu zdjoł bym pokrywę głowicy(zwróc uwagę na kolejno?c odkręcania/dokręcania ?rub) i zobacz jak wygl?da odma, czy nie ma jakie? syfu, Przed przepustnic? nie spotkałem się jeszcze z olejem, ja w swoim mam idealnie czysto. Oznaczało by to duże przedmuchy na wyższych obrotach, ale piszesz,że spężanie ma dobre. Radzę ,zrób tak jak pisałem, zdejm pokrywę. a tak wogóle, to ?wiece nie s? zaolejone?

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 10, 2006, 19:31:13 pm »

KraseK

  • Gość
Na 1 i 3 lekko zasyfione na 2 i 4 czysto!
Mysle ze to prawdopodobnie pierscienie mam pekniete na tych cylindrach a olej uszczelnia i dlatego takie sprezanie.
Aczkolwiek jaszcze nie dałem za wygrana, ale jak juz pisałem szukam 2 silnika.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 10, 2006, 21:17:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Mój tez łyka oliwe i to z 1l/1500km ale mnie ucieka z uszczelniacza wału od strony pompy tak ze nei wiem ile dokładnie łyka...Olej nie powinien sie pojawiac przed przepustnica bo jego sladowe nawet ilosci doprowadzaja do potwornego dymienia.Zaslep sobie t? odme która wedruje przed przepustnice,nic sie nei stanie,prze z nia własnie z racji braku badz zuzycia filtra siateczkowqegio w pokrywie zaworów ciagnie sobie olej do kol.ssacego i dymi niemiłosiernie.
Pamietam kiedy zrobiłem swapa na silnik 1.4 z rovera 214 SI z monowtrysku,ma on inna pokrywe zaworów i z racji tego ze ma seryjnie monowtrysk nie ma filtra siateczkowego i tamtedy ciagnał mi oliwe,załozyłęm silnik i na wolnych chodził dobrze,nie kopcił.Ale jak wyjechałem na droge badz zrobiłem przygazówke  to myslałem ze sie załamie,juz miałem sie ciac,ale wtedy obadałem ze tamtedy sobie własnie pociaga oliwe.Miałem tez problem wtedy z niskimi obrotami,bo jak sie okazało w pookrywie z SI kruciec który w pokrywie poldrovera jest podłaczony do kol ssacego(zaslepiony) w SI był "na wylot" i cignał lewe powietrze co uniemozliwiło ustawienie wolnych obrotów.,
  • Jef
  • Czaku

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 10, 2006, 21:47:54 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1214
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Podstaw? diagnostyki silnika jest pomiar spręzania.Jak kto? napisał jak po wlaniu oliwki ci?nienie idzie w górę to padły pir?cienie i trzeba je wymienic ale po pomiarze owalizacji i zużycia cyloindrów.W ksi?żce s? podane wymiary graniczne.Osobiscie  mam tez poldefiksa.Sprężanie n  trzech  garach to 12 a na czwartym 8.Po wlaniu oliwki nic nie wzrosło.Podejrzewam zawór albo gniazdo zaworowe wypalone.Mam juz drug? głowiczkę po planowaniu i wymianie co nieco.Czekam tylko na wenę twórcz?.A co do zaworów przepuszczaj?cych to zrobiłem taki patent.Kupiłem dwa nowe zawory ,na jednym ponaklejalem na przylgni kawałeczki papieru ?ciernego około 400 ,pięć taki  kawałeczków. a potem wkrętarka i lewa prawa.Kilka obrotów i sprawdzenie drugim zaworem.Jaqk narazie nic nie przecieka.T my?lę ,że i wpracy też bedzie trzymało.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 11, 2006, 00:22:58 am »

maras

  • Gość
Krasek-FSOAK, te 12barów to ma po próbie olejowej, czy normalnie? Je?li normalnie, to pier?cienie nie mog? być pęknięte, zteszt? wydaje mi się,ze nawet po próbie olejowej, przy pękniętym pier?cieniu sprężanie nie doszło by do warto?ci nominalnej

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 11, 2006, 00:49:51 am »

KraseK

  • Gość
Cytat: "maras"
Krasek-FSOAK, te 12barów to ma po próbie olejowej, czy normalnie? Je?li normalnie, to pier?cienie nie mog? być pęknięte, zteszt? wydaje mi się,ze nawet po próbie olejowej, przy pękniętym pier?cieniu sprężanie nie doszło by do warto?ci nominalnej


Sprezanie było mierzone po 2 dniach postoju auta. Próby olejowej nie robiłem. Dzis po pracy pokombinuje z ta odma, znaczy zaslepie ta przed przepustnica.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 11, 2006, 09:20:28 am »

tomallus1

  • Gość
Do docierania zaworów s? specjalne pasty, a nie papier ?cierny.

Rover - dymi na niebiesko
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 11, 2006, 09:39:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "tomallus1"
Do docierania zaworów s? specjalne pasty, a nie papier ?cierny.

Też miałem to powiedzieć

Kilka słów o odmie. Też my?lałem że moze tamtędy zaci?ga oliwę i nawet zrobiłem z 1000km ze zdjętymi odmami i nadal dymił przy odpalaniu a spożycie oleju nie zmalało.

Muszę zmierzyć kompresję bo ?wiece mam faktycznie zaolejone odrobinę :(.

Chyba mnie też czeka zmiana silnila :(. Ja siezałamię.... :cry:  :cry:  :cry:  

ide sie  :badass: albo :hanged:  ostatecznie  :behead: bo już mnie trafia ten samochód...


PS. Niech kto? go odemnie kupi  :help: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.