Autor Wątek: Alternator Rover  (Przeczytany 7673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator Rover
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 12, 2006, 12:31:38 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
oczywiscie ze mozna wymienic tylko diode padnieta, ale ze tysiac kilometrow najprawdopodobniej padnie nastepna i co wtedy znowu wyciagamy ??
jak ktos sie lubi bawic to nie ma problemu, gorzej jak ktos jezdzi w dalekie trasy wiec czasami warto zrobic wszystko raz a dobrze

masz fotki tych diod na sztuki ?? chetnie bym je zobaczyl
jak jest ich cena ??

a twoj akumulator jak slusznie bylo wczesniej pisane jest PRZELADOWYWANY skoro ma ok 17 -18 V dlatego tak dobrze dalej kreci i nie zdziwilbym sie gdyby zaczely padac inne elektryczne rzeczy np. zarowki,
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Alternator Rover
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2006, 11:07:54 am »

gEntillo

  • Gość
Byłem u elektryka. Sprawdził pr?d ładowania. A raczej jego zupełny brak. Tzn.  alternator kompletnie nie ładuje. Nic a nic. Wychodzi na to że mam zajebi?cie mocny akumulator. A z drugiej strony co? nowego zaczyna mi ?witać. Parę dni temu robili mi sprzęgło. Może patałachy co? poruszali. Jakie? przewody albo co?. I po prostu co? się gdzie? rozł?czyło???

Alternator Rover
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 13, 2006, 23:21:42 pm »

Godzill

  • Gość
po 1 primo ładowanie było sprawdzane na zaciskach czy na wyjsciach alternatora?
po 2 primo fachowcy sciagali skrzynie ?


punkt 1 i drugi ł?czy sie przy rozruszniku tzn przy sciaganiu skrzyni musieli sciagn?c rozrusznik przy rozrusniku jest główny + z alteratora i akumlatora

jezeli masz czym sprawdz ł?downie na wyjsciach z kostki alternatora
jezeli nie masz obejrzyj kable przy rozruszniku ze 30cm w góre kabli jest ł?cznik 2 kabli zobacz tam moze szarpneli i sie urwało  ;)

Alternator Rover
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 14, 2006, 13:37:45 pm »

gEntillo

  • Gość
No i już wszystko wiem. Patałachy przy wymianie sprzęgł? zachlapali cały altek olejem. I tak go zostawili. No i szlag go trafił. ALe będę jeszcze próbował go reanimować. Będzie zapas jakby co. Albo się go pchnie.

Alternator Rover
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2006, 17:13:16 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
sprawny alternator-kompletny 80zł :)
  • Jef
  • Czaku

Alternator Rover
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 14, 2006, 19:29:10 pm »

Arkady

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
NO własnie od kiedy
Cytuj (zaznaczone)
"pr?d ładowania"
jest w Voltach. Je?li juz to napięcie ładowania.

Oczywi?cie napięcie mierzymy w Voltach a pr?d w Amperach lecz ja to napisałem w cudzysłowie , bo jak na sprawnym akumulatorze jest napięcie 13-14V to musi płyn?c pr?d !!!

[ Dodano: 2006-10-14, 19:36 ]
Cytat: "AndrewS#100"
oczywiscie ze mozna wymienic tylko diode padnieta, ale ze tysiac kilometrow najprawdopodobniej padnie nastepna i co wtedy znowu wyciagamy ??
jak ktos sie lubi bawic to nie ma problemu, gorzej jak ktos jezdzi w dalekie trasy wiec czasami warto zrobic wszystko raz a dobrze

masz fotki tych diod na sztuki ?? chetnie bym je zobaczyl
jak jest ich cena ??

Z diod? to jak z żarówk? niewiadomo kiedy się uszkodzi.Fotek nie mam bo musiałbym kupić diody , s? po 10 zł.I jeszcze jedno w niektórych mostkach s? diody o ?rednicy 10,5 mm a w innych 11,5 mm (o ile dobrze pamiętam).

Alternator Rover
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 16, 2006, 09:51:37 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Ja dodam jeszcze ze jest sposob na wyciagniecie altka w jedna osobe bez pomocy przy odciaganiu silnika. Wystarczy po odkreceniu altka odkrecic rowniez wspornik alternatora od bloku. Przykrecony jest 3 srubami (klucz 13) Wtedy wychodzi bez problemu w gore.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Alternator Rover
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 16, 2006, 10:44:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
Ja dodam jeszcze ze jest sposob na wyciagniecie altka w jedna osobe bez pomocy przy odciaganiu silnika. Wystarczy po odkreceniu altka odkrecic rowniez wspornik alternatora od bloku. Przykrecony jest 3 srubami (klucz 13) Wtedy wychodzi bez problemu w gore.

Qrcze że ja na to nie wpadłem :oops:  :lol:  :lol:  :lol: . Normalnie genialne  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Alternator Rover
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 16, 2006, 12:30:49 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Alternator Rover
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2006, 16:22:26 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
js wyciagałem altka bez problemu przekrecajac go na pionowo odkrecajac tylko rure z nad kolektora wydechowego
  • Jef
  • Czaku

Alternator Rover
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 16, 2006, 21:57:17 pm »

Arkady

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"
Ja dodam jeszcze ze jest sposob na wyciagniecie altka w jedna osobe bez pomocy przy odciaganiu silnika. Wystarczy po odkreceniu altka odkrecic rowniez wspornik alternatora od bloku. Przykrecony jest 3 srubami (klucz 13) Wtedy wychodzi bez problemu w gore.

Dodam jeszcze że ja odkręcam jeszcze śrubę M8x10mm  mocującą metalową rurkie z płynem chlodniczym i dŹwigam ją lekko w góre.

Alternator Rover
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 17, 2006, 23:47:13 pm »

Arnold

  • Gość
Ja zdejmowałem tak samo jak mastah :)

Alternator Rover
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 10, 2007, 09:02:57 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
czy zmienial ktos lozyska w alternatorze roverowskim?? sa tylko wkladane czy nabijane czy HGW jakie? bo nie wiem czy rozbierac go samemu i sam go naprawic, czy oddac od razu tam gdzie naprawiaja alternatory...
powod - spiewa/piszczy mi alternator (nie pasek)
to ja, byly Marcin#839

Alternator Rover
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 10, 2007, 12:35:50 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
lozyska sa nabijane, od strony paska jest standardowe,



a to z drugiej strony (od strony diod) jest inne


Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Alternator Rover
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 10, 2007, 17:00:21 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
rozbieraj,nic strasznego poradzisz sobie.Pozatym łozysko igiełkowe z tyłu raczej jest bezawaryjne,jesli nie pogubisz igiel :) Jesli cos huczy to przód :)
  • Jef
  • Czaku

Alternator Rover
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 10, 2007, 20:03:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
lozyska sa nabijane, od strony paska jest standardowe,

Nawet nie wiem czy przypadkiem nie takie samo jak w maluchu  :lol:  :lol:

[ Dodano: 2007-09-10, 20:04 ]
A i jeszcze jedno. Jak nie było nigdy zmieniane to łożysko jest zabezpieczone takim małym nadlewem aluminium. Delikatnie wybij aby nie pękła ci obudowa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Alternator Rover
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 10, 2007, 21:01:23 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a jaki jest koszt takich lozysk?
bo wymiana lozysk w altku z matiza kosztuje 120zl. wiec jak lozyska niewiele mniej kosztuja to nie bede sie bawil w naprawe tylko oddam do zakladu.
to ja, byly Marcin#839

Alternator Rover
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 10, 2007, 21:24:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
wiecej jak 50 zl to nie powinny kosztowac, nie pamietam dokladnie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Alternator Rover
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 10, 2007, 21:50:21 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
hehe łozysko przednie to wieksze to koszt rzedu ok 10zł.Do tylnego nałóz smaru i zsotaw go w spokoju,ale nie bedzie tez az tak drogie  :) .Oba nie powiny kosztowac wiecej jak 40-50zł
  • Jef
  • Czaku

Alternator Rover
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 17, 2007, 19:04:36 pm »

ram.ram

  • Gość
Witam Panów podłącze se do wątku ponieważ też mam problem z alternatorem ( ładowaniem) otóż radio doi mi ako więc postanowiłem zmierzyć napięcie ładowania i okazało sie że na wyłączonych światłach jest ok 13,7 po włączeniu prawie wszystkiego spadało do 12,8 -12,9 i bardzo się grzeją kable pomiar na aku ale na alternatorze (jest tam taka śrubka) pokazało 14,2. Rozebrałem kostke przy alternatorze troche jest przypalona (co za idiota puszcza 65A zwykłymi wsuwkami) zrobiłem po swojemu i dołożyłem dodatkowy kabel przykręcony do wyżej wspomnianej śruby oczywiście przed rozebrałem altek żeby sprawdzić czy można. Teraz jest lepiej bo na luzie bez świateł jest 14,0 a po włączeni spada do ok 13,5 ale kable nadal bardzo się grzeją nawet ten co dołożyłem i alternator też rozgrzewa sie błyskawicznie i wyje co znaczy że daje sporo prądu. Napięcie nie rośnie a wręcz maleje (ok0,2v) po dodaniu gazu. Diody mierzyłem niestety bez demontażu ale wszystkie mają takom samom oporność w jedną stronę. Co może być nie tak i jeszcze jedno jak włączam kierunkowskazy lub stop to żarzy sie kontrolka ładowania.
Proszę o podanie rozmiaru łożyska dużego bo nie widać na zdjęciu rozmiaru.

Pozdrawiam za pomoc z góry dziękuje.