Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 178546 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 13, 2007, 17:27:06 pm »
Mój na zakrętach prowadził się idealnie a po prostej miał problemy z utrzymaniem toru jazdy

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 13, 2007, 20:08:27 pm »
to niestety chyba pozostało bo wczoraj w bardzo głebokich koleinach auto pełny załadunek pływało jak jasny gwint. Pewnie wina zimówek na 13 :P i z nieznanym mi cisnieniem. moze za mało jest

banan_125p

  • Gość
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 13, 2007, 20:16:08 pm »
Cytat: "Van#1860"
to niestety chyba pozostało bo wczoraj w bardzo głebokich koleinach auto pełny załadunek pływało jak jasny gwint. Pewnie wina zimówek na 13 :P i z nieznanym mi cisnieniem. moze za mało jest

 a ja nie wiem jak to w zimę jest bo ani razu jeszcze nim nie wyjeżdzałem na śnieg a jak jeździłem to na oponach 195/45 z przodu i 195/50 z tyłu oczywiście R15 :D

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 14, 2007, 14:09:18 pm »
Ja natomiast u siebie założyłem utwardzone amory z DF (są rozbieralne ,ale też nie wszystkie i można je samemu utwardzić  :wink: ) i powiem, że prowadzenie się poprawiło i to dużo,zrobił sie twardszy, niema nurkowania takiego głębokiego ogulnie polecam. Zobacze jak to bedzie współgrać z sprężynami z trucka :mrgreen:

Radecki Marcin

  • Gość
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2007, 15:07:25 pm »
Ja mam  w starej Caro ale szerokiej oczywiście po trzy pióra a resory nówki kupowałem i powiem tyle jest gorzej niż było. Teraz w moim C+ mam fabryke i auto lepiej się trzyma drogi mimo ciulowatcyh opon Dębica passio 185/70 R13.  Gdzie w starym mam nówki opony Dayton d100 i do tego całe zawieszenie zrobione na nowych częściach to ten przechył jest większy C+ lepiej mi się prowadzi też mam zawiechce w stanie idealnym poprzedni właściciel dbał. Więc niewiem dlaczego u jednych 3 pióra się sprawdzają a u innych nie gdzie ja bazuje na nowych częsciach zawsze:P)

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 16, 2007, 16:36:53 pm »
Cytat: "Van#1860"
Pewnie wina zimówek na 13  i

Po zalozeniu 14 na nizszym profilu zdecydowanie lepiej sie prowadzi. Sam nie mogłem uwierzyc ze sama wymiana kół potrafi tyle dac  :D
Ci co maja silnik ohv, dohc fiata lub ohc ford(wymagany mniejszy rozrusznik od wersji 1,6-brak wyciecia w belce) i waski zawias moga sie pokusic o przełozenie przeniego zawieszenia z argenty -pasuje bez problemu i poszerza do rozmiaru szerokiego :D  -zero kombinacji ze spawaniem wspornika wachacza czy cos. Wkladasz i przykrecasz. Dodatkowym bonusem jest duzo grubszy drazek stabilizatora, wieksze tarcze hamulcowe(wymaga kól 14 cali) oraz wspomaganie. Kumpel po wymianie w DF na trasie przy 120KM/h wchodzi w zakret i tylko lekko go przechyla. Z tyłu załozone resory 3 piorowe i przespawany most argentowski oraz amory od opla kadeta. Po wejsciu w 2 osoby do bagaznika+trylinka auto usiadło o 1,5cm :) Przy 170 Km/h bez problemu trzymasz auto w ryzach, tylko inni kierowcy jak sie staje na swiatłach dziwnie sie patrza  :twisted: Ale DF jadacy 170 Km/h to niezbyt czesty widok  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Cycu_E30

  • Gość
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 22, 2007, 18:39:39 pm »
odswieze temat,

slyszalem o rozbieralnych amorach z DF-a,czy pasują one na przód do plusa?
czy posiada ktos fotke takowego amorka (rozbieralnego) chcialbym wiedziec jakiego szukac pod autami  :mrgreen:

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 899
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 23, 2007, 11:07:48 am »
Cytat: "Elwood#1887"
Po zalozeniu 14 na nizszym profilu zdecydowanie lepiej sie prowadzi. Sam nie mogłem uwierzyc ze sama wymiana kół potrafi tyle dac  

Kolejny nawrócony :) Rzekłbym że daje najwięcej. Profil 70 stosuje sie w dostawczakach!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 24, 2007, 08:34:23 am »
Wydaje mi się ze na F&F jest opis jak utwardzić amor z DFa. Telaz tylko pytanie jak stary najmniej 16letni amor będzie się sprawował?? Wymienia się w nim olej, kilka podkładek i to niby jest jego regeneracja??

[ Dodano: 2007-02-24, 08:35 ]
a z tego co mi się wydaje to te amory przestali produkować gdzieś w połowie lat 80 i zastąpiono nierozbieralnymi

iwan

  • Gość
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 30, 2007, 01:00:01 am »
Chcialbym odswiezyc temat. Otoz planuje zglebowac :),  poszerzyc  i utwardzic mojego borka (tylko bez linczu ze powinien wygladac jak klasyk :P ), wszystko to przygotowania pod DOHCa. Mam juz dosc tych przechylow w zakretach kiedy musze sie opierac reka za drugi fotel, badz kurczowo trzymac kiery. Plan mam taki: wstawic cala belke wraz z wachaczami, calym ukladem kierowniczym od plusa. Zwrotnice juz mam z pluszaka zalozone od kiedy go kupilem i przod jest szerszy niz tyl ogolnie, ale ponoc jeszcze wachacze sa dluzsze i to poszerzyloby troche zawias. Z tego co czytalem w tym temacie najlepiej wziasc sprezyny z trucka diesla i nie sa nawet az tak drogie. I tu pojawia sie pytanie. Czy hartowac je jeszcze? Czy dodac gumy pomiedzy zwoje? (ponoc od tego pekaja sprezyny). Oczywiscie bede ucinal zwoje. Nie doczytalem sie wreszcie co zrobic z tylem, jezeli chodzi o obnizanie. moj plan jest taki: Wyklepac resory na plasko. Posiadam komplet dwupiorowych do rzezbienia na nich, lecz wydaje mi sie ze nawet jesli je wyklepie i wstawie to beda za miekkie. moim zdaniem trzecie pioro (krotkie) tez niewiele da. CZy nie lepiej dowalic w miejsce trzeciego piora, pioro srodkowe z trzypiorowego ( badz to krotsze z dwu). Wtedy to powinno byc sztywniejsze. Wymieniony zostanie rowniez most na szeroki. Prawdopodobnie lucas. Na jakie problemy moge sie napotkac prz wymianie? Dodam ze mam odlaczony korektor hamowania. I ostania rzecz, a mianowicie stabilizator tylni z cargo/ambulans. Chcialbym go jeszcze dolozyc zeby auto sie tak nie bujalo. Jak jest z mocowaniami? Mozel lepiej skolowac most od karety? Prosilbym o opinie, poprawienie glupot i ewentualne empiryczne doznania w tym tamacie.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11070
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 30, 2007, 01:07:34 am »
zalatw sobie oryginalne resory 3piorowe z kombi lub cargo
wogole zalatw sobie caly most z w/w - nie kosztuje to juz majatku i nawet czasami da sie dostac
na przod daj szerokie wahacze i sprezyny z trucka lub trucka diesla
na takich sprezynach to juz gum nie potrzebujesz pchac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 09, 2007, 23:52:55 pm »
iwan, zajrzyj w temat o dokladkach do zderzakow w innym dziale techniki, tam sa fotki felg i rozmiary rozpisane

[ Dodano: 2007-04-19, 12:49 ]
no to teraz ja pokazuje efekty u mnie  :mrgreen:








Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 19, 2007, 21:58:39 pm »
ciesliscie jednak przód czy nie?? bo wyglada na 1.5 zwoja mniej
  • Jef
  • Czaku

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 19, 2007, 22:59:59 pm »
a wiec, doginanie zwojow przez kowala to se mozna o kant dupy rozbic, jeden zwoj jest sprasowany, 2 uciete i wlozone 2 typy gum usztywniajacych, dojednego typu nawet trzeba bylo ciut naciagac bo nie chcialo wejsc. Amory z przodu utwardzone krosno, skok zawiasu 1,5 cm :mrgreen:

1.zajebiscie jezdzi
2. PROG ZWALNIAJACY MOJ WROG
3.Drobne nierownosci wybiera lepiej niz seria, ale jak pieprznie w duza to masakra
4. Fajnie sie prezentuje :mrgreen:

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3106
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 19, 2007, 23:26:26 pm »
Cytat: "G.T._092"
skok zawiasu 1,5 cm :mrgreen:


To nie za sztywno troche? Chodzi mi o Twoje bezpieczeństo i wytrzymałość samochodu.

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 19, 2007, 23:27:22 pm »
bo ja wiem czy sztywno?? moze dzieki temu ,ze mam fabryczny polonezowski rozmiar opon to wszystko jest gicior. narazie mowie to co odczulem po 1 dniu jazdy, dajcie sie nacieszyc :mrgreen:

beton

  • Gość
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 19, 2007, 23:52:25 pm »
utwardzałes na maxa amory czy dałęś troche na pół gwizdka. Ja u siebie załozyłem utwardzone gdzies na 75% monroły, spręzyny od trucka i trzecie pióro prawie na całej długosci.  Mam go wysoko ale twardo i na zakretach bardzo dobrze się trzyma.

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 20, 2007, 00:04:16 am »
no z przodu mam krosno rozbieralne zalane hipolem zamiast oryginalnego oleju, chociaz mysle jeszcze nad dolaniem motodoktora jezeli sie za bardzo rozmiekcza, a tyl to tez MONGOŁY ( czyt MONROE), z tylu mam 2 dlugie piora i 1 krotkie , zobaczymy jak to bedzie dzialalo na dluzsza mete, dodatkowo mam przerobione tylne wieszaki

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11070
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 20, 2007, 00:14:09 am »
zalewanie gestszym olejem nie zmienia twardosci ,tylko spowalnia reakcje amora
mam wymieniony olej w tylnych amorach i nie jestem zadowolony
rozbieralne amory sa o tyle dobre ,ze mozna porzezbic przy zaworkach i taka operacja ma sens
lanie gestego oleju nie ma sensu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

maras

  • Gość
Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 20, 2007, 01:14:19 am »
Może powrócene do własciwego tematu :wink:
G.T._092, jaką masz odległośc od podłoża do brzegu nadkola mierząc w osi koła?
Fajnie to to wygląda. A nie przyciera Ci z tyłu o nadkola? Bo ja przy podonej wysokości prytarłem boki opon w zeszłym tygodniu :(  ale już dospawałem zderzaki do mostu :mrgreen:

Troszke posprzatalem :) - S#1869