Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #680 dnia: Wrzesień 10, 2014, 22:59:38 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja uchlastalem dwa zwoje z traka disla przy(Cięzkim) dohcu i na kole 185/65/15prog od ziemi i tak jest ieco wyzej niz w seri.. prawie porownywalnie ale nieco wyzej. do odbojow mi niedobija jedynie co to jet troche... zamiekko... na zakrętach...  wyokosc jest optymalna przy tym kole bo kolo wypelnia idealnie nadkole. prowadzi sie dobrzenawet szybkie łuki mimo izz minimalnie zamiekko( mam wsadzone gumy w sprezyny) ja raczej szybkich " testów łosia" nierobie wiec o tym sie nie wypowiem...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #681 dnia: Wrzesień 30, 2014, 19:14:29 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Jak sklepie 3-pióra z Caro+ na 12cm i założę do Caro- to trzeba będzie przyciąć odboje czy jeszcze nie sądzie na odbojach?
I gdyby bylo trzeba to będzie na tyle twardo że nie będzie dobijać?
Na razie mam z przodu -3 truck i resor 2 piora na 17cm ale z tylu jest za miekko i za wysoko :D Chce na 12cm 3piora i ciapnąć jeszcze 0.5 zwoja zeby na 165/70r13 koła zrownaly mi sie z blotnikami

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #682 dnia: Wrzesień 30, 2014, 19:29:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
koła zrownaly mi sie z blotnikami

Z tyłu będzie jeszcze skok, z przodu zawieszenie przestanie pracować.

I gdyby bylo trzeba to będzie na tyle twardo że nie będzie dobijać?

Nie będzie twardo przy tych piórach które masz.


Na razie mam z przodu -3 truck i resor 2 piora

Zakładam że ustawiłeś na nowo zwrotnice, bo jak nie to prowadzenie będzie bardzo słabe.


to trzeba będzie przyciąć odboje czy jeszcze nie sądzie na odbojach?

Odboje z tyłu są bardzo słabe. Nie przycinałbym tego, bo jak dobije na ściętym odboju to będzie rąbniecie prawie bezprośrednio w blachę.
Ogólnie nie polecam znacznego obniżania samochodu niewzmocnionego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #683 dnia: Wrzesień 30, 2014, 22:33:50 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Z przodu miedzy rantem blotnika a kolem mam mniej więcej 3-4 palce przerwy, nadkole jest głębsze wiec tak jest jeszcze sporo miejsca.

Mówisz że te 3-pióra z caro+ to miękkie są?

Po tym zglebieniu co jest cała geometria jest zrobiona na nowo, nawet fotka jest z wykresu w temacie moim.

Zastanawiam się po prostu czy przy 12cm resor oprze sie na odbojach czy nie. 

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #684 dnia: Październik 01, 2014, 01:16:50 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Z przodu miedzy rantem blotnika a kolem mam mniej więcej 3-4 palce przerwy, nadkole jest głębsze wiec tak jest jeszcze sporo miejsca.
nadkole to nie problem. popatrz na odboje na belce zawieszenia i samą belkę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #685 dnia: Październik 01, 2014, 04:55:09 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
czy nikt nie posiada kamery sportowej żeby umocować ją w nadkolu, dać światło i zrobić film jak pracuje zawieszenie poloneza podczas pokonywania wybojów, w zakrętach i przy hamowaniu. myślę że byłaby to dobra lekcja poglądowa dla obniżaczy czegoś co obniżane być nie powinno. konstruując poloneza nie myślano o szybkiej jeździe w zakrętach. wtedy inaczej wyglądałoby zawieszenie. konstruowano go mając na myśli nasze marnej jakości, wyboiste drogi. jazda po takiej drodze wymaga miękkiego zawieszenia żeby plomby nie powypadały. faktem jest, że jakość dróg poprawiła się znacznie ale konstrukcja od tego się nie zmieniła. dalej jest taka jaką była 30 lat temu- na wyboiste drogi a nie do bicia rekordów.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #686 dnia: Październik 01, 2014, 08:07:27 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
konstruując poloneza nie myślano o szybkiej jeździe w zakrętach. wtedy inaczej wyglądałoby zawieszenie. konstruowano go mając na myśli nasze marnej jakości, wyboiste drogi. jazda po takiej drodze wymaga miękkiego zawieszenia żeby plomby nie powypadały. faktem jest, że jakość dróg poprawiła się znacznie ale konstrukcja od tego się nie zmieniła. dalej jest taka jaką była 30 lat temu- na wyboiste drogi a nie do bicia rekordów.
Może nie doczytałeś, Marcin w ramach w własnego obrso, przerabia zawieszenie Poloneza w celu zmiany wyglądu, do jazdy bulwarowej a nie po dołach, dziurach, wioskach wschodniego Mazowsza czy Podlasia.
Jadąc swoim nieprzerobionym polonezem po dziurach nie raz miałeś zawieszenie "na dobiciu" z tym, że nieświadomie. On ma intencjonalnie.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #687 dnia: Październik 01, 2014, 09:52:55 am »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
konstruując poloneza nie myślano o szybkiej jeździe w zakrętach. wtedy inaczej wyglądałoby zawieszenie. konstruowano go mając na myśli nasze marnej jakości, wyboiste drogi. jazda po takiej drodze wymaga miękkiego zawieszenia żeby plomby nie powypadały. faktem jest, że jakość dróg poprawiła się znacznie ale konstrukcja od tego się nie zmieniła. dalej jest taka jaką była 30 lat temu- na wyboiste drogi a nie do bicia rekordów.
Może nie doczytałeś, Marcin w ramach w własnego obrso, przerabia zawieszenie Poloneza w celu zmiany wyglądu, do jazdy bulwarowej a nie po dołach, dziurach, wioskach wschodniego Mazowsza czy Podlasia.
Jadąc swoim nieprzerobionym polonezem po dziurach nie raz miałeś zawieszenie "na dobiciu" z tym, że nieświadomie. On ma intencjonalnie.

Dokładnie tak, mój poldek ma być bulwarówką która dobrze wygląda i leniwie toczy się po mieście a na zime idzie pod kocyk do garażu ;-)
Oczywiście zgadzam się że nie przelece takim zestawem 80km/h po polnej drodze ale to nie moja bajka...z reszta serią też bym tego nie zrobił :D
Z przodu przy -3zwojach zawiecha ma jeszcze spory skok zanim spotka sie z przycietym odbojem, a przez te kilkaset kilo.etrow ktore zrobilem to jak na razie ani razu soe nie spotkala takze sadzilem ze pół zwoja nie narobi krzywdy ;-)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #688 dnia: Październik 01, 2014, 09:57:14 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
konstruowano go mając na myśli nasze marnej jakości, wyboiste drogi. jazda po takiej drodze wymaga miękkiego zawieszenia żeby plomby nie powypadały.
Stwierdzam jednak, że zawieszenie w Polonezie komfortowe nie jest i plomby powypadać mogą... Może pancerne jest, ale z komfortem ma niewiele wspólnego. Niby miękkie, bo w zakrętach strasznie się kładzie i nie idzie nad nim dobrze zapanować, ale niestety jazda po dziurach i koleinach nie jest komfortowa.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #689 dnia: Październik 01, 2014, 13:19:51 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Żeby nie robić OT, resor 3piora na 12cm i -3.5zwoja będzie mi to stało równo przód-tył?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #690 dnia: Październik 01, 2014, 18:05:19 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD
Zobacz mojego poloneza. Ja mam -3,5 zwoja i 3 pióra na 12 cm. Tył stanowczo za wysoko.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #691 dnia: Październik 01, 2014, 19:15:20 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Zobacz mojego poloneza. Ja mam -3,5 zwoja i 3 pióra na 12 cm. Tył stanowczo za wysoko.

Kurde faktycznie u Ciebie na 12cm dupa pieje nieco...tak jak u mnie teraz na 2 piórach i 17cm :D Jakie tam koło masz na tej fotce?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #692 dnia: Październik 01, 2014, 19:24:29 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Przód -3 zwoje po założeniu od razu:



Tył 2-pióra na 17cm:



Tył jaki chciałbym uzyskać na 3-piórach (tutaj 2 pióra na 12cm co poskutkowało oczywiście oparciem się na odbojach) :


Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #693 dnia: Październik 01, 2014, 20:14:47 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD

195 50 15

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #694 dnia: Październik 01, 2014, 21:31:19 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna

195 50 15

To praktycznie to samo co ja mam... 1.5cm różnicy w obwodzie.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #695 dnia: Październik 01, 2014, 23:38:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Powiem tak: nie zjechałbym Polonezem po schodach, ale unikalną cechą Poloneza jest to, że może jeździć po schodach i różnych grajdołach. Seryjne auto ma po prostu wartość historyczną i oddaje charakter epoki oraz ma swoje unikalne zalety.


Niby miękkie, bo w zakrętach strasznie się kładzie i nie idzie nad nim dobrze zapanować

Herezje szerzysz. Po pierwsze panuje się nad tym autem bardzo dobrze. Znacznie lepiej niż hatchem FWD, jest tylko trochę mniej stabilny powyżej 100km/h ale jak już wpada w poślizg to łatwiej go kontrolować.
Po drugie, to Mercedes 190 z wielowachaczem przechyla się dokładnie tak samo jak szeroki Polonez. Testowane osobiście i bardzo dokładnie. A seryjny Pluszak z nowymi amortyzatorami Delphi wychodził mi z poślizgu nawet stabilniej niż 190 na amortyzatorach nie wiadomo jakich. W każdym razie Polonez był zwinniejszy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #696 dnia: Październik 01, 2014, 23:57:33 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Jak myslicie na ile zrobić te 3-pióra żeby mi usiadlo tak jak na ostatnim zdjeciu?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #697 dnia: Październik 03, 2014, 10:14:36 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Taczka mode. Niewzmocnione nadwozie będzie pękać na styku tylnych słupków z dachem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #698 dnia: Październik 03, 2014, 10:53:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak myslicie na ile zrobić te 3-pióra żeby mi usiadlo tak jak na ostatnim zdjeciu?
nie potrzebny resor - wystarcza dwie belki drewniane,zeby sie most nie przekrecal,bo i tak podluznica siedzi na moscie przez odbojnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #699 dnia: Październik 03, 2014, 15:12:58 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Na 90% obecne kółka idą na sell do Wawy wiec jest plan na coś grubszego i wiekszego od obecnego, planuje z przodu 15 cali 7j et20 a z tyłu 15' 8j et15 co by ładnie nadkola wypelnilo :D Do tego na przod prawdobodobnie 185/55 a z tylu 195/55  ;>