Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #740 dnia: Październik 12, 2014, 14:41:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
SWÓJ samochód to ma do tego prawo

Nie ma, ponieważ jak ktoś nie znający się na zawieszeniach, przerobi zawieszenie, to może doprowadzić do wypadku kiedy przy 120 błotnik przetnie oponę, albo na nierówności auto wybije się do góry na 30cm i odleci w bliżej nieokreślonym kierunku. A wtedy może zrobić krzywdę komuś innemu i to jest już naruszenie cudzej wolności.


i tym bardziej jeśli się pyta co by było dobre to wystarczy

To czy kogoś pytasz samo w sobie wiele nie daje, jeżeli trafisz na ludzi którzy nie mają pojęcia o temacie, a wydaje im się że mają. Są całe kluby osobników którzy nawzajem doradzają sobie jak obniżyć auto, żeby bez desek się przez tory nie dało przejechać i potem piszą jaka panika była, bo auto zsunęło się z deski na torowisku, a tu pociąg jedzie.


Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #741 dnia: Październik 12, 2014, 17:13:58 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Nie sądzę żeby sprężyny z trucka diesla przycięte o 3 zwoje i sklepane 3 pióra (2 na razie) było tak gigantycznie nie dobrą modyfikacją aby spowodowała ona rozlecenie się samochodu. Na takim setupie wysokości można nawet po kraweżnikach jeździć.  Co do felg to porzuciłem pomysł 16tek o takiej szerokości bo przeczytałem co napisaliście i potrafię z tego wyciągnąć wnioski. Wpadają 15stki 7j et20 i 8j et15 i na to najprawdopodobniej 165/50.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #742 dnia: Październik 12, 2014, 17:34:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wane jakie felgi beda mialy ET ,bo i tak na waskim nie zalozysz ich bez dystansu, z przodu 25mm ,z tylu to nawet nie wiem ,bo trzeba pomierzyc na aucie,
chociaz akurat z tylu z takim z ET15 moze bedzie siedzialo bez dystansu - zakladalem do waskiego 7j ET35 to "prawie" nie ocieral od srodka o plastikowe nadkole i przy ET25 daloby sie jezdzic ,wiec 8j ET15 to tak jakby 7j ET23 od srodka auta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #743 dnia: Październik 12, 2014, 20:34:42 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Przy szerokim moście i 7/15 z et 13 jest jeszcze wąsko, idealne było by et 0
Szeroki przód 7/15 z et 23 i negatywem jest na równo z nadkolem
opony 195/50
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #744 dnia: Październik 12, 2014, 21:04:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Nie sądzę żeby sprężyny z trucka diesla przycięte o 3 zwoje i sklepane 3 pióra (2 na razie) było tak gigantycznie nie dobrą modyfikacją aby spowodowała ona rozlecenie się samochodu.

Seryjny Polonez po odpowiednim przebiegu pęka na styku dachu z słupkami tylnymi. U mnie po 153tys. Wszystko dzięki temu że chyba w 80 roku usunięto rozpórkę tylną, żeby można było położyć kanapę, a przy przeróbce do Carówki jeszcze bardziej osłabiono sztywność tylnej części budy.
Do tego dochodzi pękanie pasa przedniego.

To w sumie nie jest jakieś nadzwyczajne, na polskich drogach wiele aut ma podobne problemy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #745 dnia: Październik 13, 2014, 00:04:25 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Czy to jest jeszcze temat o obniżaniu poloneza?
<do bani>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #746 dnia: Październik 13, 2014, 11:56:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie sądzę żeby sprężyny z trucka diesla przycięte o 3 zwoje
po co niszczyc sprezyny z Trucka ucinajac 3 zwoje z 10 ,skoro wystarczy uciac mniej ze sprezyn 13.3mm (waski zawias) i efekt szorowania ryjem o ziemie bedzie taki sam,
sprezyny 14.5mm w osobowce stosuje sie po to,zeby utwardzic zawieszenie ,a nie po to zeby je ciac do tego stopnia,ze i tak nie pracuja,bo wahacze opieraja sie juz o odboje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #747 dnia: Październik 15, 2014, 01:02:34 am »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Nie sądzę żeby sprężyny z trucka diesla przycięte o 3 zwoje
po co niszczyc sprezyny z Trucka ucinajac 3 zwoje z 10 ,skoro wystarczy uciac mniej ze sprezyn 13.3mm (waski zawias) i efekt szorowania ryjem o ziemie bedzie taki sam,
sprezyny 14.5mm w osobowce stosuje sie po to,zeby utwardzic zawieszenie ,a nie po to zeby je ciac do tego stopnia,ze i tak nie pracuja,bo wahacze opieraja sie juz o odboje

Odboje mam uciete o połowę i na balonowej oponie 165/80 jest jeszcze spory skok zawieszenia.

Btw. Chyba zdecyduje się na 175/50r15 na te 7j+8j będzie grało? 
Do tego kupiłem pływaki z 4x98 na 4x100 na przód 35mm gwintu (bo mowiliscie ze 5mm dystansu trzeba bedzie dać) a na tył standardowe 28mm. Do tego pierscienie centrujące 58.1 - 73.1 więc mam nadzieje ze jak przyjadę papierem sciernym piasty to wcisne ;-)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #748 dnia: Październik 15, 2014, 01:09:01 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Do tego kupiłem pływaki z 4x98 na 4x100 na przód 35mm gwintu (bo mowiliscie ze 5mm dystansu trzeba bedzie dać) a na tył standardowe 28mm

5mm dystansu? Powodzenia.

Śruby się kupuje po przymiarce na feldze jaką "grubość" ma felga.

PS. ja się poddaje w tłumaczeniach..
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #749 dnia: Październik 15, 2014, 01:48:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gdzies wyzej sam mu napisales o 5mm ;p
oczywiscie,ze trzeba dac 10mm na szerokim przy et35 ,
przy et20 na szerokim bedzie bez dystansu ,a na waskim minimum 25mm - ale w tym sie powtarzam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #750 dnia: Październik 15, 2014, 08:43:04 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
gdzies wyzej sam mu napisales o 5mm 

No ale na szerokim, a tak się śmiałem z testów na czytanie ze zrozumieniem w podstawówce...
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #751 dnia: Październik 15, 2014, 10:21:27 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Odboje mam uciete o połowę i na balonowej oponie 165/80 jest jeszcze spory skok zawieszenia.

Dodałeś sobie niepotrzebnie roboty. Auto i tak się nie będzie nadawać do szybkiej jazdy. Ja mam cały odbój, seryjną sprężynę 14.3 (szeroki Caro) ściętą o 1 i 1/3 zwoja i da się jeździć szybko i trzyma się nieźle (po ustawieniu geometrii), a odbój wkracza do akcji na każdym zakręcie i przy każdym hamowaniu. Utnij sprężynę na wahaczu, wkręć nowe odboje i zostaw tak, zaoszczędzisz sobie kosztów i roboty z wyciąganiem sprężyn.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #752 dnia: Październik 15, 2014, 10:47:24 am »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
gdzies wyzej sam mu napisales o 5mm 

No ale na szerokim, a tak się śmiałem z testów na czytanie ze zrozumieniem w podstawówce...
Przy kilkunastu wiadomościach na raz nie zauważyłem że piszesz o szerokim...
Według willtheyfit koło 15' 7j na oponie 175/50 po zastosowaniu 5mm dystansu będzie bliżej sprężyny o, w zaokrągleniu 1cm. Na moją miarkę nie spotka się ze sprężyną przy maxymalnym skręcie.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #753 dnia: Październik 15, 2014, 12:18:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ze sprezyna sie nie spotka - spotka sie z wahaczem gornym ;]
7j et35 na szerokim potrzebuje 10mm dystansu,zeby zalozyc kolo (felga/opona opiera sie o sprezyne) ,a po opuszczeniu auta jest 1-1.5 cm miejsca do sprezyny ,za to przy maks skrecie i jezdzie do tylu felga szura o wahacz (tak sobie oskrobalem ciezarki na feldze)
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2014, 12:22:36 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #754 dnia: Październik 18, 2014, 18:22:15 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
KGB no nie jest do końca tak jak piszesz. Dzisiaj założyłem koła. Przód 7j 15' na oponie 195/45 z 5mm fabrycznym dystansem na śrubach 35mm. Setup z przodu -3 zwoje truck i odboje o połowę ciachnięte. Tył 8j bez dystansu bo miałem za krótkie śruby bo 28mm. Wymienię i założę z 5mm dystansem. Z przodu absulutnie nic nie trze by max skręcie prawo lewo i jeździe do tyłu.  Od blotnika jest jeszcze luz przy dziurze nie ma prawa sie spotkac z blotnikiem. Tył to już w ogóle miejsca a miejsca. Dam 5mm żeby był tył delikatnie szerzej. Więc nie wiem jakie wy felgi i opony macie że wam trze albo z wahaczem sie spotyka :p
ET przód przy dystansie 15 tył też a docelowo za chwilę 10.
Postaram się jakieś fotki zarzucić jutro.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #755 dnia: Październik 18, 2014, 20:04:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak moj blad,bo z przodu nie ma znaczenia,czy zawias jest waski czy szeroki ,jezeli chodzi ocieranie o wahacz,
ale jest roznica przy sprezynie,bo na waskim sprezyna jest pod innym katem,
od sprezyny masz wiecej miejsca,bo zostalo tylko 2/3 sprezyny i mniej sie wybrzusza,
z tylu 8j et15 nie ociera podczas jazdy prosto,ale skrec przy normalnej predkosci ,to jesli masz plastikowe nadkola to moze szurnac opona o nadkole od srodka auta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #756 dnia: Październik 18, 2014, 23:57:28 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Sprawdzone dzisiaj podczas jazdy przy prędkościach 10-100km/h z tyłu nic nie ociera o plastikowe nadkole. Można śmiało montować taki zestaw bo wygląda zacnie :d Co mnie zdziwiło na postoju łatwiej ukręcić niż balonem 165 :p

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #757 dnia: Październik 19, 2014, 15:30:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Co mnie zdziwiło na postoju

Na postoju się nie kręci, bo się rozwala przekładnię ślimakową. Auto musi się ruszać chociaż trochę. Jakim autem bym nie jeździł, nie ruszam kierą jeżeli auto nie jest w ruchu, już choćby ze względu na tulejki zawieszenia.

Sprawdzone dzisiaj podczas jazdy przy prędkościach 10-100km/h z tyłu nic nie ociera o plastikowe nadkole.

Tak naprawdę, jak przyjdzie co do czego to seria potrafi lekko przytrzeć, tyle że bez konsekwencji. Tak naprawdę to samochód jaki by nie był, jest precyzyjnie policzony i przetestowany. Można krytykować np. brak stabilności powyżej 100km/h, ale auto może sobie bokiem wylecieć z drogi, przelecieć płytki rów, z impetem przejechać przez krawężnik, i o ile kierowca ogarnia, to przejdzie to w miarę bezproblemowo i bez poważnych strat. A jak się zacznie coś przerabiać to nie wiadomo co z tego może wyjść.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #758 dnia: Październik 19, 2014, 18:08:27 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
Na postoju się nie kręci, bo się rozwala przekładnię ślimakową. Auto musi się ruszać chociaż trochę. Jakim autem bym nie jeździł, nie ruszam kierą jeżeli auto nie jest w ruchu, już choćby ze względu na tulejki zawieszenia.

"Na postoju" w znaczeniu podczas powolnego manewrowania na parkingu czy pod domem.

Ogólnie to widzę że jak zabrakło argumentów że taka szerokość felgi a takie zawieszenie a będzie tarło, darło, rozpadnie się po 10m i w promieniu kilometra wszyscy zginą co naruszy ich swobodę się skończyły to pozostało zwykłe marudzenie. Nikt nikomu nie broni jeździć kozą i w temacie o obniżaniu poloneza nie powinno się marudzić jeśli ktoś zakłada inne felgi i obniża trochę zawieche. Mi się tak podoba mi sie dobrze jeździ i przyjmuję wszelkie tego konsekwencję.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #759 dnia: Październik 19, 2014, 18:37:24 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Pochwal się jak to teraz wygląda.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+