Autor Wątek: Poldi 1,9 GLTD Project...  (Przeczytany 25149 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 29, 2011, 12:02:06 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ewentualnie jeżeli ktoś zna samochód z takim serduchem 1.9TDI  też może się wypowiedzieć. :P

Kolegę Snikersa ścigałem na PW ale ciężki kontakt z nim. :P

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 29, 2011, 14:06:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z benzyniakami Citroena nikt nie próbował, możesz być pierwszy, silniki tanie, dostępne w pojemności od 1.4 (75 KM) do 1.9 16V (ta wersja już kosztuje i jest paliwożerna, występowała też w Peugeocie MI16).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 30, 2011, 22:30:59 pm »

Offline Adam256

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • bordowe caro 1.6GLI na OZ-etach:)
w poprzedniej cytrynce miałem uturbione 1.9 i autko było miodzio. Zrywne itd. Mogę ci wrzucić parę schematów - jeżeli chcesz to pisz.

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 01, 2011, 17:32:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ewentualnie jeżeli ktoś zna samochód z takim serduchem 1.9TDI  też może się wypowiedzieć. Kolegę Snikersa ścigałem na PW ale ciężki kontakt z nim.
W Poznaniu jest Truck z 1,9 TDI od VW. Kombinuję namiar na gościa, ale jakoś to ciężko idzie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 04, 2011, 23:04:51 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 05, 2011, 11:53:21 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W tydzień z normalnej przejściówki, których jest mało, zrobił toto, qrwa gratuluję...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 05, 2011, 12:57:34 pm »

snikers

  • Gość
1.9 benzyna z citroena ma mniej momentu niż TD więc o skrzynie bym się nie martwił mimo tych 115KM

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 05, 2011, 14:46:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1.9 benzyna to zadki silnik ,a wiec i tani nie bedzie,
inne benzyniaki sa raczej slabe ,albo sa mocne (np. 1.8 16v xu7) ale trzeba polozyc cala wiazke od silnika ,a nie wiem ,czy nie kazdy pedzio 406 nie mial immo,
najprosciej to do GLD wlozyc jednak diesla jakiegos turbodiesla,
w przypadku benzyniaka to nawet zbiornik paliwa trzeba zmieniac i ciagnac przewody paliwowe ,
sporo roboty,a efekt ten sam co w TD ,
albo z nowszymi silnikami to i cena silnika wieksza i roboty wiecej,
a podejrzewam,ze jak ktos jezdzi GLD to mu klekot nie przeszkadza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 05, 2011, 14:57:14 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
A 2.1TD 109km(chip tuning na 130km) z XM to nie to samo? Powinien chyba wejść. Ewentualnie 2.1D 82KM.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2011, 15:04:29 pm wysłana przez PiatasE »

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 05, 2011, 23:20:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
1.8, 1.9, 2.1D/TD to prawie taki sam silnik, na skrzynie pasuje. Jak już było powiedziane, można zalożyć i 2,1td tyle, że reszta napędu na dłuższą mete tego nie wytrzyma.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 06, 2011, 00:40:47 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale jaki chip tuning w 2.1 td ? <lol>
ten silnik seryjnie ma ponad 240Nm wiec skrzynia bedzie miala ciezko,
on jest w wersji 12v ,a nie wiem czy byly wersje 8v,
jakis taki niepopularny jest, lepiej sie skupic nad znalezieniem 1.9 td - i tak z nadmiaru mocy nic nie przyjdzie,jezeli nie da sie dluzszych przelozen,
moze most 3.5 (od volvo ?) i dorobienie kol V biegu (ale to spore koszta)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 06, 2011, 01:02:09 am »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
To zależy jak by z tego korzystać, starty z każdych świateł to raczej nie na skrzynkę i most też.

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 29, 2011, 18:50:08 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ten silnik seryjnie ma ponad 240Nm wiec skrzynia bedzie miala ciezko,
on jest w wersji 12v ,a nie wiem czy byly wersje 8v

a czy w przypadku przekladki z 1.9D na 2.1 TD nalezy zmienic cos jeszcze? to ze siada na skrzynie ok jak onjest sterowany?  i czy wersjia 12v tez siada naskrzynie i jest taksamo sterowana?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 23, 2011, 01:40:21 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Otóż ostatnio z powodów hmmm jakby to nazwać z powodu tego iż zacząłem myśleć bardziej długodystansowo zastanawiam się nad swapem na 1.9D z tymże mój poldek to 1.5 OHV, przeczytałem już kilka tematów na temat GLD, ale nadal mam pewne wątpliwości, wiem że muszę zmienić drążek kierownicy i staba chciałbym się dowiedzieć czy ciężko ze znalezieniem części? I czy jest to silnik wdzięczny chodzi mi czy nie zostanę gdzieś kiedyś na szczerym polu :D ile palą te silniki? Słyszałem że wypiją wszystko co im się wleje to prawda że nie są delikatne na paliwo? Czy jeśli nie posiadam wspomagania to nie będzie z tym problemu bo chyba coś czytałem że jest pompa wspomagania w nich, czy muszę montować wspomaganie? I jak ma się jego hmmm wigor do wigoru 1.5 jeśli można o czymś takim mówić ;)
A i muszę zmienić jeszcze zegary? Czy muszę całą wiązkę przekładać? Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na te pytania byłbym wdzięczny poczytałem już trochę ale już zaczynam się sam gubić w tych sprawach ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 23, 2011, 16:38:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak musisz zmienić drązek kierowniczy i stabilizator na rover/diesel. Belka zostaje, ale musisz dokupić odpowiednie poduszki (do diesla są inne)

Silnik jest bardzo trwały i przyjemny. Trzeba tylko uważać by go nie przegrzać. Obowiązkowa oryginalna chłodnica i 2 wentylatory.
Paliwo też bez większego znaczenia. Nasz jeżdzi na BIO przeważnie i jest OK.
Części nie są kosmicznie drogie-pasek rozrządu ok 80zł, pompa wody 100, rolki ok 120, świece żarowe 10-15zł/szt. filtr paliwa 25. Wszelkie uszczelki dostępne i w małych cenach. Można śmiało zaopatrywać się we wszystkie części w ASO peugeot/citroen-ceny podobne jak nie niższe, a oryginały.
Wspomaganie występuje-jpompa jest po lewej stronie razem z alternatorem na jednym pasku. Trzeba kupić oryginalną łapę z pompą i napinaczem. Chyba że masz już z silnikiem.
Jazda dieslem jest bardzo przyjemna. Moc porównywalna jak ohv.
Wiązka składa się z 1 kabla-odcięcia paliwa i tyle. Nic nie trzeba zmieniać i przekładać. jednynie dolożyć instalację drugiego wentylatora.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 23, 2011, 18:29:44 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A zaraz to jak wreszcie z tym wspomaganiem ono musi być?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 23, 2011, 18:32:59 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jeśli go nie posiadasz to nie musisz montować.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 23, 2011, 19:32:39 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
To dobrze ;) bo nie jestem zwolennikiem wspomy ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 03, 2011, 10:40:06 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a jak ze zbiornikiem i przewodami paliwowymi? jak jest zbiornik od gaznika moze zostacc?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Poldi 1,9 GLTD Project...
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 04, 2011, 10:44:42 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zbiornik od gażnika jest w dieslu oryginalnie. Własciwie tylko podłaczyć węże. Polecam jednak odkręcić "właz" w baku i wymienić sitko na zaciągu na takie z minimalnie większymi oczkami.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r