Autor Wątek: Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?  (Przeczytany 16087 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 15, 2007, 09:46:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Od pewnego czasu chodził mi po głowie sterownik do sekwencyjnego wtrysku gazu ale ze względu na brak czasu i kasy na zabawę z drogimi jakby nie patrzeć podzespołami do sekwencji odpuściłem to sobie.
Teraz będę kombinował z zastąpieniem silniczka krokowego klasycznego silniczkiem sterowanym PWM do dawkowania LPG. Może zimą będę miał trochę czasu aby się tym zająć.

Wstępny algorytm mam już w głowie tylko przelać go na soft. Mam też kilka atmelków 2313 do eksperymentów.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 15, 2007, 20:31:37 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Teraz będę kombinował z zastąpieniem silniczka krokowego klasycznego silniczkiem sterowanym PWM do dawkowania LPG


Powiedz dokładniej co masz na myśli. Znaczy o mechanikę mi chodzi bo elektronika to dla mnie pikuś ;) Sam myślałem żeby zrobic sekwencyjkę gazu. Takiego EFI LPG do silnika na gaźniku :) Tylko musiałbym lambdę do wydechu założyć... Takie pinto mogłoby ładnie latać, bo ma 105 kucy fabrycznie a wesrja z wielopunktem miała 120KM....

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 16, 2007, 00:45:50 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Takie pinto mogłoby ładnie latać, bo ma 105 kucy fabrycznie a wesrja z wielopunktem miała 120KM....


No to mozesz wykorzystac gotowe elementy z forda :)  Wywal tylko przepływomierz i w jego miejsce daj goracy drucik. Nie wiem czy wiesz ale w starych wtryskach forda tych z sonda lambda sygnał z sondy był pomijany przy pelnym otwarciu przepustnicy :twisted:  i wtryski lały tyle paliwa ile trzeba aby wykrzesac z silnika wszystkie rezerwy mocy  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 16, 2007, 10:02:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "e_gregor#1917"
Cytat: "Bocian_s#313"
Teraz będę kombinował z zastąpieniem silniczka krokowego klasycznego silniczkiem sterowanym PWM do dawkowania LPG


Powiedz dokładniej co masz na myśli. Znaczy o mechanikę mi chodzi bo elektronika to dla mnie pikuś ;) Sam myślałem żeby zrobic sekwencyjkę gazu. Takiego EFI LPG do silnika na gaźniku :) Tylko musiałbym lambdę do wydechu założyć... Takie pinto mogłoby ładnie latać, bo ma 105 kucy fabrycznie a wesrja z wielopunktem miała 120KM....

Przy gaźniku to tak średnio to widzę. W normalnej instalacji sekwencyjnej LPG sygnaŁ bazuje nie na sondzie lambda a na sygnaŁach wysterowujących wtryskiwacze PB. Dopiero elektronika obrabia ten sygnaŁ z odpowiednimi parametrami i wysterowuje wtryskiwacze LPG. CaŁy pic z instalacją IV generacji polega na tym żeby tak dobrać parametry gazu aby sterownik benzynowy nie poczóŁ na czym jeździ.

Dlatego obawiam się że moze to nie wyjść przy gaźniku bo potrzebowabyś napisać caŁy sterownik od nowa w oparciu o wszystkie czujniki nie tylko sondę lambda.

A jeśli chodzi o kwestię mechanicznego rozwiązania problemu to kupujuesz parownik do sekwencji i listwę wtryskową z dobrymi szybkimi wtryskiwaczami za powiedzmy caŁość 750zŁ nówki i rzeźbisz. Osobiście szybciej bym się skusiŁ na jakąś urzywkę. Ale że nie pomykam za dużo na LPG więc nie inwestuję zbytnio. Szybciej pomyślę nad BLOSem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 17, 2007, 10:28:38 am »

e_gregor

  • Gość
Bocian_s#313, acha - to teraz kumam. Jakimś sposobem byłoby założenie kolektora z EFI, albo w ogóle przerobienie silnika na EFI Forda - wtedy montaż sekwencyjki gazu. Ale to kasa raczej za duuuuże wydatki. Nie mniej jednak myślę jak tu udoskonalić sterowanie wolnymi obrotami. Mój gaźnik ma silniczek krokowy sterujacy przepustnicą do regulacji tych obrotów. Na benzynie trzyma równiutko 900 obrotów ale na gazie wariuje wszystko. Myślałem żeby zrobić sterownik tego silniczka krokowego i pobierać impulscy z cewki zeby wiedzieć jaki ma obroty. Wydaje mi się że na gazie to nie działa za dobrze w oryginale bo instalacja gazowa ma większą zwłokę niż gaźnik (i tak mowa o ułamkach sekundy). Po prostu jak silniczek wyhyla przepustnicę to na benzynie niemal natychmiast dostaje więcej paliwa a nagazie dochodzi zwłoka spowodowana długością węża i czasem reakcji parownika (czas ten jest za mały żeby kieroca zauważył)

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 17, 2007, 21:05:10 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
odrazu przepraszam za OT
ale chcialem skozystac z okazji bo widze ze kolega bocian jest w miare kumaty w kwesti gazu 4gen , ja myslalem bardziej o wykozystaniu megasquirta do sterowania takim ustrojstwem tylko caly czas nie daje mi spac to ze komputer powinien brac pod uwage temperature gazu i cisnienie . Wiesz jak to jest w seryjnych instalacjach ? moze parownik sam utrzymuje to na jakims stalym poziomie ?

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 17, 2007, 23:02:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "turbonez"
a myslalem bardziej o wykozystaniu megasquirta do sterowania takim ustrojstwem

Nie wiem czy w cenie nie wyjdzie podobnie jak oryginalny sterownik LPG IV generacji.

Cytat: "turbonez"
caly czas nie daje mi spac to ze komputer powinien brac pod uwage temperature gazu i cisnienie

Dobra instalacja ma korektę tych parametrów więc ma też czujniki. Nawet ma MAPsensor swój więc to prawie jak drugi ECU silnika. Tylko zapłon zostaje benzynie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 27, 2007, 16:26:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
święty,
gratulacje po raz n-ty

turbonez,
parownik ma za zadanie utrzymywanie stalego cis. - mozna je wyregulowac do 2bar
wszelkie odchylki (raczej spadki) cis koryguje sie mapa wtryskow

Bocian_s#313,
parownik 200pln i wtryskiwacze 250pln
jak ktos chce to moze sie pobawic
JA wymyslilem sobie tansza zabawe

mam wtryskiwacz od sierry ,chyba od 2.0 (jak cos to moge podac jego numer seryjny)
czy ktos sie orientuje jaki tam byl wtrysk ? sekwencja,polsekwencja czy full-group ?
nie chce mi sie szukac ,a moze ktos z was akurat wie
no i jeszcze jakie cis. paliwa?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 27, 2007, 19:02:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
JA wymyslilem sobie tansza zabawe

to sie podziel pomysłem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 27, 2007, 20:51:43 pm »

e_gregor

  • Gość
A sierra miała w ogóle jednopunkt? Wydaje mi sie że nie...

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 27, 2007, 21:15:02 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Czy te 2 bary to stałe cisnienie tak jak np we wtryskiwaczu abimexa czy jest jak listwa paliwowa i jest jakas kompensacja wzgledem pod/nadcisnienia w kolektorze ?

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 28, 2007, 11:44:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bocian_s#313,
przeciez juz sie praktycznie podzielilem :
wtryskiwacz od sciery ,sterowanie seryjnym kompem i strojenie cisnieniem gazu - taka generacja 4 i 1/2

e_gregor#1917,
nie wiem czy miala czy nie
JA mam wtryskiwacz od wielopunkta - przeciez inaczej bym nie pytal o sekwencje czy full-groupa  :mrgreen:

turbonez,
i tak i nie
jak podlaczysz przewod kompensacji do parownika to bedziesz mial cis. kompensowane ,a jak nie podlaczysz to wzgledem otoczenia
no i nie moge sie zgodzic z tym brakiem kompensacji w abimexie - tu tak jak w boschu regulator znajduje sie strudze zasysanego powietrza ,wiec kompensacja wystepuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 28, 2007, 11:58:57 am »

Russell

  • Gość
e_gregor#1917, 120zł i wtrysk masz :)
http://www.allegro.pl/item229175386_wtrysk_ford_sierra_2_0_efi_inne_tanio.html

Ja mam całe to ustrojstwo , czujniki, wtryskiwacze, kabelki i reszte dupereli w skrzynce po pomidorach w garażu. Jak coś fajnego wymyślicie to powiedźcie. Choć nie wiem czy już DOHC EFI  nie będe katował :)

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 28, 2007, 12:58:46 pm »

e_gregor

  • Gość
Sam kolektor i pordzewiałe wtryski to jeszcze nic... a komp? a lambda? a wiazka elektryczna? a czujnika PWK? a... wiele, wiele, innych duperel?

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 28, 2007, 16:41:08 pm »

Russell

  • Gość
No mówie, ja te duperele mam w skrzynce gdzieś. A kolektorów to z e cztery mam :). Ale szkoda zabawy dla 15 KM :D

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 28, 2007, 16:58:22 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Russell"
Ale szkoda zabawy dla 15 KM


Nie znasz się - montaż wielopunktu uprawni mnie do przyklejenia nalepki "multipoint injection" (+5KM), można wtedy stożek założyć (+15KM), zaleję V-Pover Racing (+5KM) i zrobię chip tuning, czyli rezystor oszukujący czujnik tempeatury żeby auto chodziło jak na ssaniu (+10K) i łącznie będę miał jakieś 50KM więcej a to już gra warta świeczki  :lol:

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 28, 2007, 17:41:30 pm »

Russell

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
Cytat: "Russell"
Ale szkoda zabawy dla 15 KM


Nie znasz się - montaż wielopunktu uprawni mnie do przyklejenia nalepki "multipoint injection" (+5KM)


No jakby nie patrzeć masz racje. Nalepki  mają potężną moc. Nie na darmo Polskę zwą potęgą M power. W Polsce jest więcej BMW M jakieś tam niż w hitlerowie wyprodukowali :D

Doooobra, off topom mówie enaf! :)

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 28, 2007, 17:51:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dwoch fordziarzy dyskutuje o d...Maryny
i zaden nie wie jaki wtrysk miala sciera i o jakim cis paliwa ???
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 28, 2007, 18:42:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
Bocian_s#313,
przeciez juz sie praktycznie podzielilem :
wtryskiwacz od sciery ,sterowanie seryjnym kompem i strojenie cisnieniem gazu - taka generacja 4 i 1/2

Powodzenia z zastosowaniem wtryskiwacza benzyny do LPG. Ja mu daję max kilka dni... Wtryskiwacz potrzebuje smarowania a LPG jest suche.

No chyba że ten wtryskiwacz jest jakiś specjalny...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 28, 2007, 20:58:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
troche oleistego szlamu z gazu sie oddziela
a biorac pod uwage ,ze gaz bedzie pod znacznym cis. ,to bedzie sie w dyszy rozprezal ,przez co wtryskiwacz napewno sie nie przegrzeje

ale wyjdzie w praniu - narazie wakacje sie koncza i juz w najblizszym czasie nie zdaze przetestowac
IIgen w Poldku doprowadzilem do nienajgorszej sprawnosci ,a Igen w daihatsu udalo sie zestroic z turbina
a cos mi mowi ,ze w scierze mogl byc full-group i w takim przypadku przerobienie parownika na ~5bar moze byc ciekawym wyzwaniem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.