Autor Wątek: Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?  (Przeczytany 16616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 29, 2007, 20:14:33 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
panowie ale jest prostrze rozwiazanie , wtryski od instalki gazowej mozna dorwac juz tanio bo sporo takich instalek jezdzi po polsce , widzialem kiedys za 100 zl listwe do 4 cylindrowca , mowie o uzywkach . Nowe kosztuja kolo 200 . Takie rozwiazanie bedzie pewniejsze niz kombinowanie z wtryskami od benzyny . Wszystko mozna by wysterowac megasquirtem ,  i jakos by to pracowalo , mysle ze pracowalo by swietnie gdyby dolozyc jeszcze jedna mape korekcyjna jesli chodzi o temp paliwa wlasnie , bo zakładam stałe cisnienie


ps nawet teraz jest taka http://moto.allegro.pl/item231219214_listwa_wtryskowa_reg_by_omvl_dream_xxi_n_d.html

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 29, 2007, 20:44:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nawet pojedyncze wtryskiwacze po 50pln sie trafiaja ,ale nie o to chodzi
poprostu mam juz wtryskiwacz od sciery ,bo kiedys mialem w planach NOSa i taki sobie zakupilem za 15pln
z nosa zrezygnowalem ,na rzecz sprezary ,ale wtryskiwacz nadal moze sie przydac
oczywiscie jak juz bede mial cala instalacje wykonana to moze bedzie potrzeba zakupienia wtryskiwacza od gazu i wtedy taki kupie
wtryskiwacz gazowy ma ta niepodwazalna zalete ,ze mozna w nim wymieniac dysze przez co dokladnie dostroic wydajnosc ,co w benzynowym jest niewykonalne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 29, 2007, 20:55:36 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
na jakim etapie jestes z uturbieniem , jaki silnik uturbiasz . Musimy sie ustawic na pogawedke kiedys na gg bo ja tez uturbiam tyle ze mnie spowalnia kampania wrzesniowa ,ale moj kumpel zrobil juz z turbo ze 2000  km i sobie chwali i milo to jezdzi .

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 29, 2007, 21:21:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
musialem rozebrac sprezarke ,by ja uszczelnic i narazie jest w czesciach
nie spieszylem sie ze zlozeniem ,bo nie mam narazie jak zrobic kolektora wydechowego
wlasciwie caly pic polega na zrobieniu kolektora i kawalka rury (do pierwszego tlumika)

zakladam to do silnika 1.6 na boschu ,musze pomyslec o jakiejs mocniejszej pompie paliwa
 docelowo to ma jezdzic oczywiscie na gazie - da sie to zrobic na IIgen ,ale to nie do konca mnie satysfakcjonuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 29, 2007, 21:59:40 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ten moj kumpel  ma na gazie , silnik nie odprezony dmucha 0,5 bara i jest zadowolony ale juz planuje cos mocniejszego , powiem CI ze naprawde milo to chodzi . Blat zamknol (200km/h) z niepelnym gazem  , ponoc wskaznik pokazywal 0,3 wiec pod noga bylo jeszcze  . Z reszta on przeglada to forum i chce opisac swojego poldka tylko ze nie ma cyfrowki zeby porobic zdjecia , ale ogolnine  sila tego poloneza ze z wierzchu jest 100% serja , tylko intercooler w zderzaku ale maly i na czarno pykniety wiec sie w oczy nie rzuca . Tylko swist  sprezarki i blow off go zdradzaja :D . Mega fura :D

a , tak na marginesie on ma to na gazie ogarniete

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 29, 2007, 22:16:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to niech opisze ,jaki ma silnik ,jak zrobione zasilanie ,jak zasila gazem
JA u siebie nie planuje intercoolera ,bo do 0.5 bara nie jest potrzebny

swist sprezarki ,to jest to co tygryski lubia najbardziej
robi swietne wrazenie
w specjalnie pociskam daihatsu ,zeby sobie poswiszczalo  :mrgreen:  - teraz na gazie ,to mozna sobie na to pozwolic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 29, 2007, 22:29:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
to niech opisze ,jaki ma silnik ,jak zrobione zasilanie ,jak zasila gazem


Normalnie- mikser przed turbina  i gaznik/wtrysk za turbina  :) wtedy przepustnica sluzy do regulacji mieszanki. Ewentualnie przerobil parownik na nadcisnieniowy, sa tez takie przystosowane do turbo- maja dodatkowa kompensacje

[ Dodano: 2007-08-29, 22:39 ]
Wracajac do tematu to czy mialoby sens zbudowanie takiego czegos- 4 cewki COP -lub ewentualnie cewki od abimexa do tego jakis czujnik podcisnienia, czujnik predkosci obrotowej i sterowanie. Chodzi o zrobienie mapy zapłonu o charakterystyce takiej jak ma rozdzielacz zaplonu od poloneza -ale "pewnego" - tzn bez wyciagających sie sprezynek regulatora odsrodkowego i mocnijszej iskrze. Osobiscie sprawdzalem  i moduły abimex bez problemu zawsze zapalały mieszanke przy przewie na swiecy 1,2 mm  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 29, 2007, 22:51:37 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no ja juz nie chce tu pisac na temat jego fury bo nie wiem czy sobie tego zyczy , tzn na pewno go opisze juz niedlugo w

co do tego o czym mowisz w temacie to Świety zwrocil mi uwage ze modul abimexa jest tak zbudowany ze bedzie dawal iskre nawet bez komputera , wystarczy czujnik polozenia walu i  modul i iskra bedzie dawana z wyprzedzeniem stalym 10 stopni , to takie zabezpieczenie i teraz sa dwie opcje , albo wykozystac wyjscia ktore ida do komputera i podajac na nie odpowiednie sygnaly osiagnac zakladane wyprzedzenie albo , przechwycic sygnal idacy od kompa do modulu przez jakas swinke i modyfikowac zaplon do woli , tyle ze to juz wydatek rzedu 400-500 zl ale mozliwosci daje spore :)

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 29, 2007, 23:19:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czesc sprzetowa to dla mnie nie problem, bo czesci mam i moge to polaczyc tylko ze za cholere nie wiem jak to oprogramowac( i na czym) zeby to ruszylo  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 29, 2007, 23:27:37 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Tak jak Ci mowie masz wiele opcji :
smt 6 i ecumaster - wydatki rzedu 500 zl jedno i drugie
druga opcja to zmajstrowac megasquirta ktory  nie wyszedlby tak drogo , potrzebowałbys z drozszych rzeczy to tak : map sensor (moze dalo by rade wykozystac polonezowski), procesor okolo 50 zl  , plytki ciezko powiedziec  , nie wiem czy w polsce ktos to robil ostatnio ale  spojrz tu www.insel.pl/ms tu jest forum ktore powstalo w wyniku dyskusji na elektrodzie przy zalozeniu forum bylo wykonanych chyba 20 kompletow plytek , nie wiem czy jeszcze cos zostalo  .

Ja bede trenowal ta akcje w niedlugim czasie jak beda jakies efekty to sie odezwe i zdam relacje ale perspektywa w pelni programowalnego zaplonu jest ciekawa jak dla mnie ;)  

do tego mozesz sterowac wtryskiem

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 29, 2007, 23:33:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "turbonez"
do tego mozesz sterowac wtryskiem

Ma byc jedynie słuszny system zasilania- podwójne bocznosssace gazniki  :twisted:

[ Dodano: 2007-08-29, 23:36 ]
Mialem na mysli jakas samoróbke z wykorzystaniem np motoroli 68HC11 a nie megasquirta czy innych wynalazków .Do samego zapłonu nie musi byc jakis wielce skomplikowany system
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 29, 2007, 23:39:41 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Tu masz gotowe rozwiazanie , stworzyc cos od 0 nie jest łatwo . Nie wiem jakie masz mozliwości i umiejetnosci ale najleprzy przykład Święty ze mozna cos samemu wygrzebac :)

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 29, 2007, 23:57:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W sumie masz racje, mozliwosci mam jakie takie ale jakby co to mam kumpla który lubi dlubac takie układy elektroniczne to cos tam zbuduje tylko z programowaniem lipa, bo u mnie wszyscy to "sprzetowcy" sa. mam calego abimexa to musze poczytac  o tym troche i zobaczyc jak sie sprawy maja :) Dlatego wybrałem "droge" podwójnych gazników  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 30, 2007, 00:47:44 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jesli chodzi o zaprogramowanie kostki to chyba asterix z tamtego forum ma programator i da rade to zrobic , a samo strojenie jest w miare ladnie opisane na stronach o MSie ale sie nie bede o tym wymadrzał bo to jeszcze przedemna :) .

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 30, 2007, 09:33:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a gdyby tak wykorzystac program z vtechu ? gdzies na elektrodzie ktos udostepnial pelna wersje komercyjna do abimexa
wystarczy wgrac na kosc i wrzucic do kompa abimexowego
z pewnoscia poprawili tam zaplon ,skoro wydziergali 8KM i 10Nm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 30, 2007, 10:52:01 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
hmm... jak ja szukałem informacji na ten temat to ludzie mowili ze po zaladowaniu tego do kompa byla lipa . Ja chcialem sobie male szkolenie przeprowadzic z zakresu grzebanki w seryjnym ecu wtedy by cos mozna samemu zgrzebac  :twisted:  ,  tylko problemem jest skad zalatwic damosy i biblioteki od check sum do win olsa pod polonezowskie ecu . Chcialem ojcu taki prezent do trucka zmajstrowac  :twisted:  :twisted:

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 30, 2007, 16:15:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "KGB"
to niech opisze ,jaki ma silnik ,jak zrobione zasilanie ,jak zasila gazem

Normalnie- mikser przed turbina  i gaznik/wtrysk za turbina  :) wtedy przepustnica sluzy do regulacji mieszanki. Ewentualnie przerobil parownik na nadcisnieniowy, sa tez takie przystosowane do turbo- maja dodatkowa kompensacje

taki sie nada do turbinki  :?:


 :mrgreen:
nadcisnieniowy z I i IIgen chodzic nie bedzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 30, 2007, 17:15:08 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
wiesz co ten utubrbiony poldek z jedna kompensacja nie chcial za bardzo chodzic , teraz ma doprowadzone ze obu stron parownika i to konkretne i pracje pieknie

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 30, 2007, 19:19:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kompensacja z dwoch stron  :roll:  ,jak to niby zrobic
u mnie ten dalszy przewod ,to nie kompensacja tylko zaslepienie
to jest parownik Igen ,wiec gdybym nie wywalil sprezynki ze srodka (ta od podcisniowego otwierania wyplywy) ,to przy nadcisnieniu odcielo by zasilanie
kompensacja wlasciwa to uszczelnienie dekla i otwor w srodku litery O napisu lovato
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon COP w OHV lub DOHC - ktoś to robił?
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 30, 2007, 20:25:26 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ja Ci mowie jak jest , jak to jezdzi , zrobił tak jak tu jest ze tylko z prawej strony parownika byla doprowadzona i nie chcialo to jezdzic , pogadal z jakims gazownikiem znajomym i mu kazał zrobic z drugiej strony i w tym momencie ten samochod jest w stanie 17,5 na 1/4 spokojnie poleciec bez wiekrzego wybebeszania przy 0,5 bara