Autor Wątek: Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...  (Przeczytany 16522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« dnia: Marzec 22, 2007, 16:34:35 pm »

mariusz_u

  • Gość
Witam!!!
Od jakiegos czasu tlą mi sie (nie świeca tylko ledwo tlą) kontrolki: STOP w parze z ładowaniem akumulatora.  Gdybym nie miał ładowania to akumulator by juz dawno wysiadł bo jezdze tak ok. 2 miechy. Wymieniłem pasek klinowy, sprawdziłem szczotki alternatora oraz łożysko, przeczyscilem wsuwki przewodów na alternatorze i siknąłem Elektrosolem, zmierzyłem prąd ładowania - na średnich obrotach w granicach 14,5V a przy 4,5tys. obr./min nawet 14,9V (bez włączonych odbiorników). Wszystko w normie więc nie wiem o co chodzi ?  Czy ktoś ma jakiś pomysł ? Nadmienię, że posiadam Caro 1,6 GLE z roku `94

Rzucajcie pomysły bo mi zabrakło... :?

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2007, 16:40:41 pm »

Boczek

  • Gość
Sprawdz mase silnika z karoserią. Być może przyśniedziala.
Cytat: "mariusz_u"
na średnich obrotach w granicach 14,5V
tak powinno być na wolnych tzn. 1 tyś.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2007, 17:07:36 pm »

ochroniarz

  • Gość
ale tli Ci się kontrolka od ładowania cały czas, czy tylko przy wolnych obrotach ?

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2007, 18:26:27 pm »

tomsoo

  • Gość
miałem to u siebie.

odłączyłem akumulator i przeczyściłem klemy, założyłem je i zawazelinowałem. potem dokręciłem kleme masową dokładnie do karoserii i jeszcze zawazelinowałem to.  Dodatkowo sprawdzenie połączeń elektrycznych od alternatora.

jak ręka odjął.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2007, 01:11:21 am »

mariusz_u

  • Gość
Cytat: "ochroniarz"
ale tli Ci się kontrolka od ładowania cały czas, czy tylko przy wolnych obrotach ?

Tli sie caly czas. W dzien ledwie widac ale wieczorkiem doskonale. :evil:

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2007, 09:42:48 am »

archivi

  • Gość
Ja nauczylem sie z tym zyc;) tez tak mam od kad kupilem auto - prawie dwa lata bedzie... ale tez chetnie z tego sie wylecze....

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 26, 2007, 17:31:14 pm »

ochroniarz

  • Gość
Z tego co pamiętam, w Fiatach był przekaźnik od kontrolki ładowania, więc skoro masz dobre ładowanie, to może z nim coś jest nie tak. Znajdź przekaźnik, ma on inne ustawienia niż inne przekaźniki, poszukaj, który rózni się od innych (o ile pamiętam, ma jedną koncówkę mniej niż pozostałe) poruszaj nim, popukaj lekko, zobacz czy wsuwki elektryczne nie są zaśniedziałe, oczyść je i zobacz czy będzie lepiej.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2007, 22:12:24 pm »

klimek83

  • Gość
ochroniarz we fiatach 125 był przekaźnik, ale w polonezie go nie ma.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2007, 23:39:59 pm »

ochroniarz

  • Gość
no to kiszka, nie mam pomysłu co jest z tym ładowaniem a raczej kontrolką ładowania.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2007, 23:58:45 pm »

archivi

  • Gość
a tak mi sie przypomnialo... poprzedni wlasciciel twierdzil ze byl z tym u mechanika/elektryka, a ten stwierdzil ze jest to wina jakiejs diody... koszt takiej diody mial byc niby koszmarny (koszmarny pojecie wzgledne - ok 40zl chyba).

co o czyms takim myslicie?

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 27, 2007, 04:18:18 am »

mariusz_u

  • Gość
Cytat: "tomsoo"
miałem to u siebie.

odłączyłem akumulator i przeczyściłem klemy, założyłem je i zawazelinowałem. potem dokręciłem kleme masową dokładnie do karoserii i jeszcze zawazelinowałem to.  Dodatkowo sprawdzenie połączeń elektrycznych od alternatora.

jak ręka odjął.


Zrobiłem to samo ale nie pomogło.... :evil:

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2007, 10:29:54 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Kontrolka ładowanai świeci się jeśli między stykami na różnicę napieć. Z jednej strony mamy napięcie zza stacykji, z drugiej z wyjscia uzwojeń alternatora (za diodami dodatnimi =wejście sterujące na regulator)
Jeśli altek nie ładuje to na mim jest 0V a na stacyjce ok. 12V - lampka świeci
Jeśli ładuje to powiedzmy że na nim jest 14V, na stacyjce też powinno by 14 - lampka nie świeci
Jeśli altek daje 10V (padaka) a aku 12V - lampka sie żarzy - 2V różnicy
Jeśli Altek daje 14V, ale np stacyjka jest padnięta albo nie ma gdzieś dobrej masy i aku nie jest ładowany (np przewód alt-aku) , stacyjka ma np 11V to lamka też się będzie żarzyć. Sprawdźcie napięcie na lampce ładowania i wtedy bedize wiadomo z której strony szukać.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 28, 2007, 21:56:38 pm »

samul

  • Gość
Cytat: "OLO#35"
Kontrolka ładowanai świeci się jeśli między stykami na różnicę napieć


Cytat: "OLO#35"
Sprawdźcie napięcie na lampce ładowania i wtedy bedize wiadomo z której strony szukać.

Olo wez mi to wytlumacz bo ja zawsze sadzilem ze z jednej strony lampki podawany jest "+" a z drugiej "-" a napięcie sie mierzy dolaczajac rownolegle woltomierz a Ty teraz mówisz o jakiś 2napięciach na stykach lampki :?: chyba ze to jakas specjalna lampka :shock:

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 29, 2007, 10:44:07 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
lampka (zarowka) nie wymaga konkretnej polaryzacji (swieci niezaleznie od tego gdzie dasz plus, a gdzie minus), wazne aby byla jakas roznica potencjalow wywolujaca przeplyw pradu we wloknie zarowki... jasnosc zarowki jest proporcjonalna do wartosci przeplywajacego przez nia pradu, a co za tym idzie mozemy osadzic po jej jasnosci "jak bardzo" mamy uszkokodzone ladowanie w samochodzie.

napiecie na tej zarowce (jak i gdziekolwiek indziej) mierzysz roznolegle i mozesz dostac 3 wyniki: +, -, 0 [V]

zarowka ta nie jest podlaczona do masy samochodu! wskazuje roznice potencjalow miedzy wyjsciem z alternatora, a napieciem panujacym za stacyjka.

PS
dlatego tez nie nalezy tej zarowki zastepowac bezposrednio dioda LED wymagajaca jednoznacznej polaryzacji lub ukladem diod rownoleglych ze wzgledu na ich duza nieliniowosc wytwarzanego swiatla... jesli ktos uparlby sie na diode LED nalezaloby zasymulowac obciazenie zarowki, mierzyc spadek napiecia na tym obciazeniu i najlepiej przelozyc to napiecie na PWM sterujace dioda LED :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

wartość napięcia
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 01, 2007, 00:23:45 am »

mariusz_u

  • Gość
Pomierzyłem wartość napięcia na kostce doprowadzającej do lampki kontrolnej ładowania i wynik 12,5V a juz na zarówce kontrolki 10,5V. Skąd spadek na kilku cm ścieżki licznika nie wiem. Mam pytanie : jaką rolę spełnia opornik wlutowany łączacy ścieżki (plus i minus) żarówki kontrolki ładowania? Pozostaje mi jeszcze wymontować alternator i sprawdzić diody chyba, bo sam już nie wiem...  a nie mogę spać mimo że ładowanie akumulatora bez zarzutu. Ale wytwory rodzimej motoryzacji to wieeeeeelka zagadka

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 01, 2007, 09:51:05 am »

e_gregor

  • Gość
Opornik jest pewnie po to że jak padnie żarówką to prąd wzbudzenia popłynie przez opornik i dzieki temu pomimo bbraku żarówki dalej bedziesz miał łądwoanie

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 01, 2007, 18:45:52 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Opornik? a nie dioda?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 02, 2007, 08:24:19 am »

kan

  • Gość
Żadnego opornika tam nie ma. A 10,5V masz pewnie na żarówce od strony alternatora a 12,5V do strony akumulatora. Te dwie wielkości powinny być takie same, jeśli są różne to znaczy że z układem ładowania jest coś nie tak. Stawiam na padnięta diodę albo wzbudzenia albo mocy. Odłącz przewód wzbudzenia(który wychodzi z altka do regulatora) i podepnij w to miejsce do regulatora dodatkowy przewód od +12V z aku. Odpal silnik i zmierz jakie jest napięcie na tym przewodzie wzbudzenia z altka a jakie na zacisku + alternatora i będziesz wszystko wiedział.

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2007, 22:47:36 pm »

morannon

  • Gość
Cytat: "tomsoo"
miałem to u siebie.

odłączyłem akumulator i przeczyściłem klemy, założyłem je i zawazelinowałem. potem dokręciłem kleme masową dokładnie do karoserii i jeszcze zawazelinowałem to. Dodatkowo sprawdzenie połączeń elektrycznych od alternatora.

jak ręka odjął.


Ja ma podobny problem, tzn lamka od akumulatora się zarzy na małych obrotach(<1000) a potem gaśnie wraz ze wzrostem obrotów tylko czy powyższe rozwiązanie może pomóc jeżeli mi zaczyna czasem migać nie załeżnie od obrotów np jade sobie przy 2000obr/min i zabuja autem(lub nie koniecznie) lamka zaswieci się mocno na chwile lub zamiga i przestanie(wyadaje mi się, że cześciej jak jest duża wilgotność powietrza, ale to moje tylko odczucie).
Czy któreś z tych rozwiązań w tym temacie może mi pomóc??

Dzięki

[ Dodano: 15 Paź 2007 21:38 ]
witam ponownie w tym temacie :) borykając się z migającą lampką ładowania akumulatora wykonałem następujące czynności:
wyjąłem alternator, wymieniłem w nim szczotki i regulator napięcia następnie przeczyściłem jego styki, wkładając do samochodu przeczysciłem jeszcze wszystkie styki związane z alternatorem oprócz przewodu masowego przykręconego do kadłuba silnika (słabe dojście) :(
po nie długim czasie eksploatowania (koło 200km) pojawił sie taki problem, że lampka ładowania akumulatora jarzyła sie do około 1200obr/min oraz w tym samym zakresie obrotów potrafiła lekko migać.
Moje pytanie jest takie co może być przyczyną takiej sytuacji? czy ktoś już uporał się z takim problemem?

Kontrolka ladowania akumulatora i STOP...
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 17, 2007, 18:34:28 pm »

mariusz_u

  • Gość
Znajdzie sie ktos kto da salomonowa rade? Widze ze problem caly czas nie rozwiazany... :(