Autor Wątek: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !  (Przeczytany 31924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 21, 2019, 21:26:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bym zaczął od samego cięcia końcówki, może się okazać że wywalanie wkładu nie ma związku ze zjawiskiem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 21, 2019, 22:37:24 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Też tak myślę. Wywalenie wkładu nie dało u mnie kompletnie nic. Jak tylko wybiorę się do garażu, zetnę końcówkę i sprawdzę, czy gwizd się pojawi.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 02, 2019, 16:04:08 pm »

Offline Bonifacy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • VW Passat B3
Wrzucę kilka fotek, które mogą coś wnieść do tematu - ten z dłuższą puszką to gwiżdżący z nierdzewki, a ten drugi to Polmostrów współczesnej produkcji. W nierdzewnym coś grzechocze w środku, być może to resztki wytłumienia.









W gwiżdżącym nierdzewnym rurka wylotowa jest dospawana do sitowej pod kątem, a ponadto jest nieco mniejszej średnicy niż w tłumiku Polmostrów


I teraz wnętrze - rurka sitowa Polomstrowa wygląda tak

A w gwiżdżącym nierdzewnym jest taka






Tak to wygląda zamontowane w samochodzie


A tak wygląda połączenie rurki wylotowej z sitową

« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2019, 16:10:03 pm wysłana przez Bonifacy »

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 02, 2019, 17:03:57 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ściąłem międzyczasie w swoim tłumiku końcówkę pod kątem. Nie chciało mi się demontować znowu całego tłumika na mrozie, więc uciąłem na tyle, ile pozwalał, nie uszkadzając zderzaka. Gwizdu brak, ale nie ten kąt i końcówka rurki. Następna próba -> tłumik Bonifacego u mnie pod koniec lutego. Jak zagwiżdże - próbuję ściąć identycznie aktualny wybebeszony tłumik, jak nie zagwiżdże -> robimy replikę gwiżdżącej nierdzewki z relacją na forum :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #104 dnia: Marzec 24, 2019, 00:17:12 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No i sprawdzone, Bonifacy zawitał na Śląsk, przywiózł auspuff, który zagwizdał z kolektorem GSi oraz środkowym tłumikiem z borewicza :) Teraz pozostaje tylko wykonać dokładną kopię :)

https://youtu.be/n-Y27U6giJU
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 24, 2019, 01:00:02 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
No to już coś wiemy  <jupi> . Wam obu należy się co najmniej po flaszce dobrego trunku za wkład w poszukiwanie źródła gwizdu  :) . Ciekawe czy na tłumikach z caro też by zagwizdał.

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 24, 2019, 01:45:28 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dzięki :) Myślę, że tak. Tłumik gwiżdże od okolic 3,5 tysiąca obrotów, najmocniej przy bucie w podłodze. Przy jeździe z prędkościami rzędu 110-120 km/h delikatnie pogwizduje. Swoją drogą, wytłumienie w szerokim caro jest lepsze, niż w przejściówce, znacznie mniej słychać gwizd w środku auta, niż w aucie Bonifacego :). Wymiary zdjęte, więc w najbliższym czasie będziemy się pewnie starali wykonać kopię, która zagwiżdże. Najwięcej frajdy jest przy dynamicznym ruszaniu   <spoko>

https://www.youtube.com/watch?v=WeUrhP2tNZU&feature=youtu.be
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2019, 01:51:54 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 24, 2019, 09:41:03 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Dzięki :) Myślę, że tak. Tłumik gwiżdże od okolic 3,5 tysiąca obrotów, najmocniej przy bucie w podłodze. Przy jeździe z prędkościami rzędu 110-120 km/h delikatnie pogwizduje. Swoją drogą, wytłumienie w szerokim caro jest lepsze, niż w przejściówce, znacznie mniej słychać gwizd w środku auta, niż w aucie Bonifacego :). Wymiary zdjęte, więc w najbliższym czasie będziemy się pewnie starali wykonać kopię, która zagwiżdże. Najwięcej frajdy jest przy dynamicznym ruszaniu   <spoko>

https://www.youtube.com/watch?v=WeUrhP2tNZU&feature=youtu.be


I to jest ten dźwięk który pamiętam.
Wykonaj kopię i podziel się bo tego gwizdu szukam od około 2009 roku.
ps. u mnie Plus od około  3500obr/min po założeniu końcówki Ulter tez zaczął gwizdać jednak to nie jest to.
Nawiasem mówiąc to nowa Brodnica w 125p  nigdy tak nie zagwizdała.
Coś tam z siebie próbuje wydawać  ale to nie to.



FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 24, 2019, 11:01:24 am »

Offline PatrykBe

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997r.
Udało mi się uzyskać gwizd. Środkowy to Kant, sprawdzę co jest wybite, bo już zapomniałem, a końcowy to Polmostrów 2004r. Z Borewicza. Z tą kombinacją u mnie jest gwizd. Myślę, że to zasługa gabarytów i przepływu powietrza. Po przyłożeniu nogi do układu z Caro jest mały przepływ powietrza, a przy mojej kombinacji podmuch powietrza faluje spodniami. Zamieszczam na dolę filmik:
https://youtu.be/snSfsk4LOvM
Daniel to nie może być wina końcówki u mnie jest prosta i gwizda.
https://youtu.be/ZKcKEN20XfQ
Btw: nasze Caro gwizdzą obydwa inaczej
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2019, 11:04:44 am wysłana przez PatrykBe »

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 24, 2019, 12:44:16 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Możesz zrobić zdjęcie jak u ciebie wygląda sitko w końcowym ?

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 24, 2019, 13:18:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Udało mi się uzyskać gwizd. Środkowy to Kant, sprawdzę co jest wybite, bo już zapomniałem, a końcowy to Polmostrów 2004r. Z Borewicza. Z tą kombinacją u mnie jest gwizd. Myślę, że to zasługa gabarytów i przepływu powietrza. Po przyłożeniu nogi do układu z Caro jest mały przepływ powietrza, a przy mojej kombinacji podmuch powietrza faluje spodniami. Zamieszczam na dolę filmik:
https://youtu.be/snSfsk4LOvM
Daniel to nie może być wina końcówki u mnie jest prosta i gwizda.
https://youtu.be/ZKcKEN20XfQ
Btw: nasze Caro gwizdzą obydwa inaczej

Zmień olej w skrzyni. U mnie też już się pojawił problem z wrzucaniem biegów w górę i nowy olej załatwił sprawę.

Co do tłumika: fajny gwizd ale np. nie założyłbym tego do Rovera. Jeździłem przez parę miesięcy z tłumikiem z borewicza i o ile dźwięk nawet bez gwizdu był fajny, to prawdopodobnie zredukowana średnica końcówki była winna temu że auto straciło moc na wysokich obrotach. Po mieście było spoko, bo moment z dołu został, może nawet był ciut elastyczniejszy, ale nie szło tym autem wyprzedzać, rozkręcałeś motor licząc że wyda trochę mocy powyżej 5 tys. a on wtedy zdychał.

Co ciekawe bardzo fajnie chodził i brzmiał Rover z zwururuką zamontowaną zamiast tłumika końcowego, dźwięk trochę jak R6 sprzed 50 lat, i góra odetchnęła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 24, 2019, 21:51:19 pm »

Offline PatrykBe

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997r.
Skrzynia będzie ogarniania :)
Co do mocy szczerze to nie czuję różnicy
Majonez ogarnę jutro i wrzucę

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 24, 2019, 22:14:02 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Myślę, że jednak podobnie brzmią te nasze wydechy, tylko youtube przekłamuje dźwięk. Zresztą, w tym tygodniu przekonamy się na żywo :). Masz zdjęcie tych tłumików przed montażem, jakieś dokładniejsze? U mnie polmostrów końcowy i środkowy sam z siebie za chiny nie chciał gwizdać, ale to współczesny wyrób. Jakiś detal za to odpowiada, pytanie, jaki. Przepalenie tłumika na pewno nie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 24, 2019, 22:35:36 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Nie wiem co powoduje gwizd, ale logika nie wiem czy dobrze kombinuję podpowiada iż na magiczny gwizd ma wpływ tylko i wyłącznie rurka sitkowa wewnątrz tłumika. Nie wiem jak jest to produkowane ale napewno na przestrzeni lat zmieniały się wielkości oczek w tyk sitku ( nowsze maszyny etc). Na zdj od Bonifacego widać że w gwizdawce otwory mają większą średnicę, dla pewności trzeba by sprawdzić jeszcze jak te otwory są wykończone, czy nie ma na nich zadziorów itp które też mogą powodować zjawiska falowe i w efekcie gwizd. Daniel ja na twoim miejscu w twoim tłumiku rozwierciłbym otwory sitla do średnicy otworów  z gwizdawki. Teraz jeszcze przydało by się zdj otworów z tłumika od Patryka i jeżeli są podobnej średnicy jak u Bonifacego to być może zagadka się nam rozwiązała. A jeżeli jest inaczej to jedna hipoteza zostanie obalona.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2019, 22:39:35 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 24, 2019, 22:59:51 pm »

Offline PatrykBe

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997r.
Ja oprócz tego sitka dołożyłbym przepływ powietrza.
Środkowy tlumik u mnie to duży fiat wybite na nim "edex", końcowy to borek Polmostrów 2004

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 24, 2019, 23:02:21 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Środkowy nie ma nic do rzeczy, bo jak widać na kompletnie różnych i tak gwiżdże - to kwestia tylko tłumika końcowego, co mocno ułatwia sprawę :). Faktycznie wielkość oczek może mieć wpływ. Nie ma na nich zadziorów na pewno - sprawdzone. Zwykła rura perforowana z gładkimi oczkami.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 25, 2019, 15:58:31 pm »

Offline PatrykBe

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1997r.

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 25, 2019, 16:29:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to wam chodzi o taki chamski wysoki ton gwizdu - eee to slabo, tak jak w jakims niedorobionym tlumiku ;p
myslalem, ze chodzi o nizszy ton gwizdu z charakterystycznym chrypnieciem, ktory mialem w DFie (z silnikiem AB),

a tu jest typowy gwizd, wiec zwykly gwizdek zalatwilby sprawe ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #118 dnia: Wrzesień 05, 2023, 17:27:53 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
    • Caro 1.6GLE 95'
Kiedyś czytałem że komuś udało się uzyskać gwizd poprzez nawiercenie tłumika w odpowiednim miejscu niedużym wiertłem.

A tak wogóle to gwiżdżące tłumiki były w PRLu zmorą kierowców. Czasami nawet nowe Brodnice potrafiły gwizdać, a właściciele namiętnie je reklamowali i pisali zażalenia do zakładów produkcyjnych bo to był wstyd gdy nowy Fiat albo Polonez grał fletem z wydechu
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2023, 17:30:42 pm wysłana przez MateuszCOMPANY »

Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
« Odpowiedź #119 dnia: Wrzesień 05, 2023, 17:36:15 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
nawet nowe Brodnice potrafiły gwizdać
Brodnica nie gwizdała, a na pewno nie te z ostatnich serii.