Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #260 dnia: Luty 27, 2008, 08:41:35 am »

Gilmor

  • Gość
Co do rurowca to w przyszłym tygodniu mój przydomowy ośrodek rozwojowo-badawczy startuje z pracami nad kolektorem do Pinto który wejdzie do Polda...być może prace zaczniemy już jutro lub po jutrze kiedy będziemy wkładać wydech w Elwooda poldzie;] bo i tak nas czeka cięcie gięcie więc może odrazu wymodzimy takowy sprzęt ;]

a co do tej blachy to ja bym ściął ten kołnierz i poprostu za spawał ten otwór zawsze troszkę więcej sztywności  :wink:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #261 dnia: Marzec 10, 2008, 23:14:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Z placu boju : kolektor EFI idealnie pasuje do caro :mrgreen:  Jest go tam nawet latwiej zainstalowac niz gaznik+puszke poloneza na kolektorze od webera 2V -aby to zrobic nalezy rozwiercic otwory w gazniku i zeszlifowac go o dobry centymetr a i tak jest na styk  :| Kolektor od webera 2v jest wyzszy o okolo 4 mm od koektora który pasuje pod gaznik polonezowski - od tanusa.  Dodatkowo trzeba w caro podciac ta plastikowa oslone podszybia- zawadza o dekiel zaworów, a nie mozna go wklepac gdyz akurat wypada tam mocowanie walka rozrządu. W przypadku poduszek poldka powinno byc ok. Jako weze nagrzewnicy idealnie pasuja te od sierry -trzeba tylko odpowiednio przyciąc  :) Gazniki bocznossace tez pasuja idealnie i nawet filtry sie mieszcza bez wiekszych problemów
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #262 dnia: Marzec 11, 2008, 11:56:59 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
kiedy oficjalne odpalenie pinto :roll:  :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #263 dnia: Marzec 12, 2008, 08:52:14 am »

Fistasz

  • Gość
no to skoro efi pasuje to trzeba sie wybrac na złomowisko :D  Jak narazie poldek nie chce jechac tak jak powinien, dusi sie nie wkreca na obroty, cos musze to naprawic dzisiaj

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #264 dnia: Marzec 12, 2008, 10:43:19 am »

e_gregor

  • Gość
Czyli rozumiem że można kolektor od EFI i np gaz sekwencyjny na Megasquircie? Tak blizej ziemi - czyli można założyc kolektor od EFI i blosa?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #265 dnia: Marzec 12, 2008, 16:18:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "e_gregor#1917"
Czyli rozumiem że można kolektor od EFI i np gaz sekwencyjny na Megasquircie? Tak blizej ziemi - czyli można założyc kolektor od EFI i blosa?


można nawe przeszczepić całe EFI + zew. el. pompa paliwa i wio, a gaz wystarczy I gen, ew. II :P
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #266 dnia: Marzec 12, 2008, 18:09:51 pm »

e_gregor

  • Gość
Hmmm... a co potrzeba żeby pożenić cały wtrysk EFI? Czy ten komp od EFI ma dużo czujników? Czy potrzeba czujnik PWK? Pewnie potrzebna jest sonda lambda...

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #267 dnia: Marzec 12, 2008, 20:05:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Hmmm... a co potrzeba żeby pożenić cały wtrysk EFI? Czy ten komp od EFI ma dużo czujników? Czy potrzeba czujnik PWK? Pewnie potrzebna jest sonda lambda...

Czujnik PKW jest w aparacie zaplonowym  :) Sonda jest potrzebna w wersji 100Km wersje 115Km byly w wiekszosci bez sondy -zalezy od rocznika -najlepiej szukac od scorpio- tam byly tylko 115KM. Potrzebny jest kolektor wtryskowy ze wszystkimi szpejami, przeplywka, rury i wiazka plus komputer sterujacy.  Wszystkie czujniki z tego co pamietam sa zamocowane na kolektorze wtryskowym. Potrzebny jest tez aparat zaplonowy od wtrysku. Caly kolektor pasuje duzo lepiej niz gaznik- bo wystarczy go tylko przykrecic  :wink:  Linka gazu po niewielkiej korekcie powinna pasowac od fiata argenta 2,0 IE. Wtryski do 1990(chyba ) mialy zewnetrzna pompe paliwa wiec bak moze zostac od gaznika. W glowicy nalezy wykonac podciecia pod wtryskiwacze i zaopatrzyc sie w uszczelke pod kolektor wtryskowy. Jezeli ktos jest nastawiony na kolektor + blos to info znajdzie tutaj
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t=34591

[ Dodano: 2008-03-12, 20:11 ]
Dodatkowe info : jezeli ktos ma zalozone szerokie uszczelniacze zaworowe wewnetrzne sprezyny od poldka 1.6 nie podejda- chacza o uszczelniacz
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #268 dnia: Marzec 21, 2008, 20:07:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
odświeżę temacik, poniższy link pokazuje bardzo fajnie zrobioną głowę (profi):

http://gallery.claptons.net/album41/IST_017?full=1

coooolll :twisted:

[ Dodano: 2008-03-21, 20:08 ]
kolejne foty z tej stronki też polecam, bardzo wyraźnie widać poziom wykonania i chcących coś robić widać jak to ma wyglądać 8)

a tu pięknie wypucowane pinto
http://gallery.claptons.net/album41/IST07_001 :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #269 dnia: Marzec 21, 2008, 22:53:23 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a tu pięknie wypucowane pinto
http://gallery.claptons.net/album41/IST07_001


Pytanko, co z tym pinto jest nie tak?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #270 dnia: Marzec 21, 2008, 23:06:01 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
kolektor pod świstaka?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #271 dnia: Marzec 21, 2008, 23:06:40 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
1) W pinto nie bylo 3 biezniowych kol
2)Posiada przepustnice suwakową
3)Posiada dodatkowa zewnetrzna pompe oleju pod turbo
?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #272 dnia: Marzec 22, 2008, 00:32:34 am »

Gilmor

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
Cytuj (zaznaczone)
a tu pięknie wypucowane pinto
http://gallery.claptons.net/album41/IST07_001


Pytanko, co z tym pinto jest nie tak?


ma dekiel w kolorze niebieski metalik...a powinien być czarny  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

co do koła wału korbowego to akurat i takie ford kładł szczególnie w okresie schyłku granady...pierwsza bieżnia od zewnątrz najczęściej napędzała klimę ale zdarzało się też,że wspomę...

kit pod turbo, obudowa termostatu scorpio, łapy sierra, korek oleju z rurką do odmy od scorpio, czujnik położenia wału korbowego, oraz lżejsze koło rozrządu...

dziś rano jak będę leciał do firmy do wdepnę na skład części ponieważ znalazłem poszukiwaną przez właściciela v4 przy okazji dowiem się ile by zestaw wtryskowy od scorpio się cenil po znajomości:P

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #273 dnia: Marzec 22, 2008, 12:40:55 pm »

e_gregor

  • Gość
No, silniczek widać zrobiony pod turbo... jak ja bym takie coś chciał miec pod maską... ale przyjdzie czas na to że poldek przestanie być dupowozem i wyląduje w garażu w roli moich klocków lego.

PS. Obudowa termostatu u mnie jest taka sama

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #274 dnia: Marzec 22, 2008, 19:04:54 pm »

Gilmor

  • Gość
Ad P.S.: od sierry ma inaczej wyjścia i taki mały "kutasik" z gumowym kondomikiem ... zwane odpowietrznikiem :)

Wiesz zawsze możesz nabyć PINTO i sobie przygotować spokojnie silniczek ;] obróbka kanałów i komory spalania...pomimo,że to żeliwo to wykorzystjąc kamienie/ściernice listkowe w połączeniu ze szlifirką palcową idą w całkiem przyzwoitym tempie...ja to w tej euforii aż do szlifowałem się do kanału wodnego :P  :P  ale potem przy następnych nic nie zepsułem;] z tego co zaobserwowałem to głowice z capri/granady/taunusa mają większe kanały niż te ze ścierwa czy scorupy ;/ czyli więcej skrobania:-) jest sporo opcji na zrobienie tego silnika...inne czapki/rozwierty...za turbienie...lub u "coswortowienie" blok 205/kute korby/wał/tłoki + głowica coswortha do nabycia nowe i używane:D plus doładowanie około 225koni

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #275 dnia: Kwiecień 26, 2008, 19:09:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
no to dźwigamy w górę temat  :lol: , a tak poważnie to pod poniższym linkiem znajdują się przydatne informacje na temat momentów dociągania poszczególnych śrub/nakrętek w pinto.
Temat zaczerpnięty z forum sierrafan :wink: :
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t=35569

Przyda się każdemu, kto rozbiera/składa dwójkę. Ja się na to natknąłem z musu, bo szukałem info o momentach dokręcania korb i panewek głównych (w książce nie ma  :!: ), a tu są :P
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #276 dnia: Kwiecień 26, 2008, 21:25:42 pm »

Fistasz

  • Gość
dzis zmienilem gazniczek na poldkowy. zaluje ze odrazu tak nie postapilem. Auto odrzylo i stalo sie bardziej zrywne. Takie wesolutkie teraz jest  :mrgreen:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #277 dnia: Kwiecień 27, 2008, 11:44:05 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odrazu mówilem zeby na polonezowskim robic  :)  Jako opcje mozna sprobowac zastosowac gaznik od 2.0 V6- tam dwie gardziele otwierajace sie razem  :mrgreen: Za polonezowskim przemawia tez lepszy dzwiek po wyjeciu gardzieli  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #278 dnia: Kwiecień 27, 2008, 18:34:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytuj (zaznaczone)
A czy miales problem z zamknieciem maski? ba ja musielem wyciąc kawal wlotu powierza i troche podgiąc to korytko od niego. Filtr nie chcial sie zmiescic


to normalne, bo oryginalny wlot w poldofordzie jest o połowę węższy :!: , stąd ten problem :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #279 dnia: Kwiecień 28, 2008, 00:23:34 am »

Gilmor

  • Gość
niższy jest na taunusowym kolektorze
na sierrowym jest wyższy :-)
my podcinaliśmy kolektor ssący o jakieś 5mm i pasuje