Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #240 dnia: Styczeń 21, 2008, 10:30:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kazdy element dolotu i jego parametry tj dlugosc, objętosc, chropowatosc itd ma wplyw ma moc, moment i halas.
Widzial ktos  przegub gumowy walu (ten przy skrzyni) produkcji forda  ? Wejdzie to w tunel poloneza ?  Polonezowskie niestety nie wytrzymuja u Młodego i trzeba to czyms mocnijszym zastąpic  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #241 dnia: Styczeń 21, 2008, 13:46:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wygląda prawie tak samo i na pewno wejdzie od sierry.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #242 dnia: Styczeń 21, 2008, 21:24:11 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Widzial ktos przegub gumowy walu (ten przy skrzyni) produkcji forda ? Wejdzie to w tunel poloneza ? Polonezowskie niestety nie wytrzymuja u Młodego i trzeba to czyms mocnijszym zastąpic

Wejdzie fordowski  ale bedzie ciasno . U siebi bede podklepywał  tunel i inaczej ustawiał przewody paliwa, gazu i hamulców. A w przyszłosci takze reczny.  
Bartek to ze wygląda tak samo nei znaczy ze wejdzie. Mówiel wam juz ze mój przegub gumowy nie podejdzie do wału poldka. I nei da sie go scicnąc mocniej. Elwood zmierz jak bedziez miał okazje rozstaw srób w oryginalnej koncówce Poldforda wchodzacej w skrzynie.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #243 dnia: Styczeń 21, 2008, 22:37:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sorka Fistasz, zapomniałem, że u mnie tunel jest szerszy, przez co daje możliwość lepszego manewru i większą przestrzeń w ej części podwozia :idea:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #244 dnia: Styczeń 22, 2008, 07:35:17 am »

Fistasz

  • Gość
koncówki Forda nie mają takich samych wymiarów jak te od Poloneza. Dzis ci podrzuce Fotke i wymiary.
Mozesz jeszcze zakupic lacznik od tarpana. Podejdzie do Poldka a powinien byc mocniejszy.

[ Dodano: 2008-01-22, 22:29 ]
Dzis powazniej zaczalem myslec nad przeszczepem tylnego zawieszenia ze sierry do Poldka. Ciekawe jakbz to wsyzstko wyszło. Miejsce w budzie, długosc wału. Napewno byłoby to o wiele lepsze rozwiązanie niz sztywny most Poldkowy. Ktos zna moze strone prawna takich modyfikacji?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #245 dnia: Styczeń 25, 2008, 10:27:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Ciekawe jakbz to wsyzstko wyszło. Miejsce w budzie, długosc wału. Napewno byłoby to o wiele lepsze rozwiązanie niz sztywny most Poldkowy. Ktos zna moze strone prawna takich modyfikacji?

Podobno w Krakowie gosc o ksywie Irek zbudowal cos takiego tzn kanta na podzespolach zawieszenia  sierry. Ile w tym prawdy nie wiem ale pamietam go ze starego forum AK i wiem ze posiadal odpowiednia wiedze, sprzet i doswiadczenie aby cos takiego stworzyc. Strona prawna wyglada w ten sposób ze nie przejdzie to przeglądu za Chiny wiec albo trzeba np skonstruowac tzw rame pomocnicza która przykrecasz do nadwozia a do niej bebechy od sierry tak aby bylo to w pelni demontowalne, albo bardzo grubo trzeba bedzie posmarowac. Legalnie mozna to spróbowac zrobic w ten sposób ze w Angli czy Belgi rejestruja jeszcze wieksze wynalazki(np corsa z dwoma silnikami 2,0 T z calibry turbo) i dopuszczają to do ruchu. Skoro wiec moze sie to poruszac po kraju  Uni Europejskiej tzn ze spełnia przepisy i moze sie równiez bez problemu poruszac w Polsce(na zasadzie umów wspolnotowych/akcesyjnych i zasady wzajemnosci). Trzeba by sie dowiedziec jak wygląda to od strony prawnej  :D

Z ciekawostek technicznych to głowica pinto 1,6 z walkiem bez kola i blaszanego dekla wazy 28 Kg  :)
Co z zdjęciami ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #246 dnia: Styczeń 26, 2008, 20:47:17 pm »

Fistasz

  • Gość
Elwood jutro bedą zdjecia. dzisiaj dopiero wrocilem z roboty i nie bylo mnei caly tydzien w domu.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #247 dnia: Styczeń 29, 2008, 14:16:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jako że diabeł tkwi w szczegulach to spytam o dwa szczegly z poldforda:
- sterowanie sprzeglem... Jak jest rozwiązane, jaka jest lapa i linka
- prędkościomierz... jaka linka prędkościomierza, czy licznik jest z FSO
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #248 dnia: Styczeń 29, 2008, 14:25:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
sterowanie sprzęgłem jest poprzez skróconą łapę + linka sprzęgła od ohv,
w kwestii szybkościomierza, to w oryginale jest taki diabełek na wyjście skrzyni zakładany i wtedy licznik jest FSO, a linke można wtedy założyć np.: od malczana (nakręcana). U mnie niestety ten diabełek się zrypał i mam teraz szybkościomierz od sierry (wkomponowany w kwadratowe zegary).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #249 dnia: Styczeń 30, 2008, 10:16:48 am »

e_gregor

  • Gość
Na zegarach mam pieczatkę "FORD". Nie wiem czy predkościomierz jest standardowy. Może stepelek jest tylko z powodu wskaźnika temp. a może i jest inny szybkościomierz.

Linka z jednej strony wyglada jak oryginalna polonezowska, ale od strony skrzyni jest na niej taki pierścień, powiedzmy podkładka. Wchodzi to w otwór o średnicy tego pierścienie i jest blokowane pierścieniem seagera.

Linka sprzęgła standard. Łapa nie wiem czy fabryczna fordowska czy jakiś patent efesowski. Jak komuś za ciezko działa to pisac na priv, wytłumacze jak przerobić mocowanie linki żeby dużo lżej chodziło

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #250 dnia: Styczeń 30, 2008, 15:15:18 pm »

Smar

  • Gość
Ale chodzi o to czym zegary z napisem "FORD" czy "ROVER" różnią się w budowie od zwykłych polonezowskich.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #251 dnia: Styczeń 30, 2008, 15:56:05 pm »

Buton

  • Gość
różnią się obrotomierzem i w przypadku poldforda wskaźnikiem temperatury. Są jeszcze zegary opisane abimex, abimex lucas i abimex sedan

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #252 dnia: Styczeń 30, 2008, 22:54:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Smar"
Ale chodzi o to czym zegary z napisem "FORD" czy "ROVER" różnią się w budowie od zwykłych polonezowskich.
Napisze jeszcze raz : Sprawdzic czy z tyłu  predkosciomierzy jest wybite K=1000 lub inna wartosc. Jezeli jest K=1000 to jest identyczny zegar jak w ohv
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #253 dnia: Luty 01, 2008, 16:20:50 pm »

Fistasz

  • Gość
łapa sprzegła nei jest skrócona. Jest to oryginalna Forrdowska do której załozona jest linka z Poldka.

[ Dodano: 2008-02-18, 07:59 ]
wczoraj odbyła sie pierwsza jazda na nowym silniku:D Wszystko byłoby Ok gdyby nie zapowietrzone hamulce, zle ustawione sprzegło, brak ładowania i niesprawne kable WN przez co palił tylko na 2 cylindry, w porywach na 3. Ale nawet bez tego auto zbiera sie niesamowicie :D  Sama radosc z jazdy Poldkiem po tak długim postoju rekompensuje wszystkie niedogodnosci :mrgreen:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #254 dnia: Luty 20, 2008, 22:25:46 pm »

Russell

  • Gość
No to teraz poszukaj kolektora rurowego do pinto. Zrób rozwiert i wsadź cylindry od 2.8 forda. Kup kolektor ssący pod dwa gaźniki.
No i nie zakładaj polonezowskiego gaźnika :). On jest do 1.5/1.6 a nie do 2.0. Silnik wtedy dołu nie ma w ogóle, w porównaniu do 32/36

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #255 dnia: Luty 20, 2008, 22:29:51 pm »

santi86

  • Gość
gratuluje, ja niestety muszę poczekać do wakacji żeby swapa robić, jak nar azie nie znalazłem silnika z  "poldoforda", więc chyba będę przerabiał OHC :roll:  Chyba że ktoś wie o takim silniku na sprzedaż  :mrgreen:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #256 dnia: Luty 20, 2008, 23:24:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zacznij jezdzic po okolicznych zlomach - niewielka szansza ale moze  cos sie trafi  :)  

Coby nie robic ot  :rozebrałem zakupiony silnik od transita  i okazalo sie ze silnik mial przebite numery ale tez pochodził z transita :]. Róznice sa dosc spore -inne lapy, inne kolo zamachowe i sprzeglo -to trzeba przelozyc od osobówki. Dodatkowo w wał korbowy nalezy wbic łozysko prowadzące walek sprzeglowy które w transicie nie wystepuje(wymiary 21/15/16) Co wiecej transit miał strasznie odprezony motor -tloki sa o milimetr nizej- tak jak w wersji wtryskowej 100 Km N4B oraz komora spalania w głowicy jest duzo wieksza niz w "normalnym" 2,0  i wersji wtryskowej ktora jest taka sama jak w gaznikowej bo odprezenie jest realizowane nizszymi tłokami(a konkretnie w  innym miejscu jest sworzen tloka- nalezy wymienic tloki lub splanowac blok aby doprezyc). Z tego tez powodu zakladam glowice od 1,6 która ma mniejsze komory spalania niz 2,0 i silnik bedzie identyczny jak w fiatofordzie  :)
Cytat: "Russell"
No to teraz poszukaj kolektora rurowego do pinto.
ZADEN rurowiec od forda nie wejdzie do polda -za waska komora silnika  :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #257 dnia: Luty 21, 2008, 10:39:20 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
po przeróbce może wlezie, dam znać :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #258 dnia: Luty 23, 2008, 23:17:40 pm »

Fistasz

  • Gość
ciezko bedzie tam cos upchnac. mialem problem wsadzic tam ta zwyklą dwururke od poldforda. a co dopiero kolektor rurowy. nie zmienia to faktu ze bedziemy nad takowym myslec :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #259 dnia: Luty 26, 2008, 22:47:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak jest mocowana w orginale ta blacha  ktora zaslania otwór po seryjnym  drazku ? Jest przykrecona "normalnie" czy trzeba odciac ta wystająca czesc do ktorej mocuje sie gumowa oslone lewarka ? U mnie pasuje ona srednio  :|  Podczas swapu wyniknal ciekawy problem -zmodyfikowany uchwyt od hamulca recznego nie pasuje -jest grubszy niz orginal :twisted:  Podszlifowanie go załatwilo sprawe  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG