Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 14, 2008, 23:00:27 pm »

Fistasz

  • Gość
Dzis nowe serducho zawitało w Poldku 8) takze pozostała zabawa z elektryka. Co ciekawego niepotrzebnie podcinalem belke. Mój rozrusznik ma okolo 11cm i po wsadzeniu silnika widac ze nei koliduje z belka która nie jest podcięta. Dodatkowo podrzuce zdjecie porównawcze smoka pompy oleju od Sierry(lewy) i Poldforda(prawy):








Jeszcze pytanko ile oleju wchodzi do tego silnika w Polonezie? Tak samo jak w sierrze? I jaki macie pasek klinowy alternatora? Poldkowy i Scierkowy jest zadługi.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 15, 2008, 20:06:37 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"


Jeszcze pytanko ile oleju wchodzi do tego silnika w Polonezie? Tak samo jak w sierrze? I jaki macie pasek klinowy alternatora? Poldkowy i Scierkowy jest zadługi.


Niestety w materialach które mam nie jest podana ilosc oleju, ale wydaje mi sie ze wchodzi troche wiecej niz do sierry -miska jest przetloczona z szerszej strony niz orginal. Typ paska wedlug ksiazki to Motocraft 2135, ale dlugosci paska bylo kilka rodzajów w zalesnosci od zastosowane alternatora, nawet w tych samych rocznikach bywalo roznie -trzeba po prostu cos dobrac
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 15, 2008, 20:25:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
w moim wchodzi 3,5 litra oleju. Więcej nie wlewam, z tym, że pewnie 4 litry wejdzie. Ja lubię mieć poziom oleju w połowie między min a max :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #203 dnia: Styczeń 15, 2008, 20:33:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
w moim wchodzi 3,5 litra oleju.

Dobrze wiedziec  :)
Fistasz -patrząc na to zdjecie wydaje mi sie ze w poldofordzie łapa alternatora jest inna krótsza. Ta co masz teraz zalozyles zapewne od sierry a  tak braknie regulacji do konca bo altek oprze sie o nadwozie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 15, 2008, 20:39:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "BARTEK#1925"
w moim wchodzi 3,5 litra oleju.

Dobrze wiedziec  :)
Fistasz -patrząc na to zdjecie wydaje mi sie ze w poldofordzie łapa alternatora jest inna krótsza. Ta co masz teraz zalozyles zapewne od sierry a  tak braknie regulacji do konca bo altek oprze sie o nadwozie


u mnie przerwa między alternatorem i błotnikiem jest równa grubości mojego palucha wskazującego, więc w razie urwania poduszki lub innego podobnego wypadku może to dziadostwo porządnie przyorać w błotnik :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #205 dnia: Styczeń 15, 2008, 21:08:20 pm »

Fistasz

  • Gość
Tak podstawa alternatora jest od sierry. Dzis udało sie dopasowac jakis pasek. Przypadkiem wpadl mi w łapy i odziwo pasuje. Pomiedzy nadwoziem a altkiem jest 1-2cm przerwy. Dzisiaj walczylem, troche z ta elektryka i godzine temu poległem. Jutro zaczynam od nowa co by to sie dało odpalic. Oleju nalałem 3.5litra niestety nie mam jak zmierzyc stanu gdyz nie posiadam oryginalnej miarki oleju.

Cytat: "BARTEK"
w razie urwania poduszki lub innego podobnego wypadku może to dziadostwo porządnie przyorać w błotnik


Altek powinien sie wtedy złozyc. W najgorszym przypadku bedziesz musiał go wymienic.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #206 dnia: Styczeń 16, 2008, 13:33:27 pm »

e_gregor

  • Gość
U mnie zalanie równo 4l oleju daje około 3/4 na miarce (pomiędzy min a max)

Paski klinowe idealnie pasują od sierki. Z tym że u mnie, (nie wiem jak w innych poldofordach) są koła dwubieżniowe, wiec mam dwa identyczne paski.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #207 dnia: Styczeń 16, 2008, 15:37:09 pm »

Smar

  • Gość
U  mnie też są dwie bieżnie/dwa paski. Nigdy, nawet pod obciążeniem drogowe+halogeny dalekosiężne 2x100wat pasek nie jęknął :)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 16, 2008, 15:43:18 pm »

e_gregor

  • Gość
Wszystko jest kwestią napięcia.  Jak po profilaktycznej wymianie za słabo naciągnąłem (w celu oszczędzania łożysk pompy i alternatora) to piszczały oba jak szalone.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 16, 2008, 15:50:17 pm »

Fistasz

  • Gość
ja mam jedno biezniowe koła. Ale załatwie sobei ze złomowiska jedno dwu biezniowe od Scorpio. Stoi na zlomowisku OHC EFI ze wspoma i abs-em takze kólko juz sobie podpasuje pod przyszłą wspome :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 16, 2008, 16:22:35 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
u mnie też są koła dwubieżniowe i też są dwa paski.

Aha jak już sobie gaworzymy o paskach, to powiedzcie mi czy odlewy z otworami na prawo (patrząc od przodu auta) są pod pompę wspomy?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 16, 2008, 19:02:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
u mnie też są koła dwubieżniowe i też są dwa paski.
to powiedzcie mi czy odlewy z otworami na prawo (patrząc od przodu auta) są pod pompę wspomy?

Nie, w orginale w sierrach(i nie tylko) pompa byla mocowana do wspornika alternatora - byl troche inny, inaczej troche przykrecany i  wykonany z zeliwa  :wink:  Pompa była mocowana nad alternatorem i miała dodatkowe usztywnienia w postaci odpowiednio pozaginanych jednej/dwóch rurek przykrecanych do kolektora wydechowego. Nazwa tego wspornika w slangu to kopyto. Do otworów o ktorych mówisz mozna dorobic wspornik  i przykrecic pompe wspomagania od polda. Wtedy jak masz dwubiezniowe kolo jedna bierznia napedza altek i pompe wody, a druga wspome  :)  ztym ze dobrze by bylo troche te nadlewy zeszlifowac(DF) bo w przeciwnym razie kolo lub sruba moze obcierac o czujnik w chlodnicy i trzeba dodatkowo stuningowac mocowanie bagnetu w misce
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #212 dnia: Styczeń 16, 2008, 20:38:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja tam na wspomy nie mam w planach - buły fajnie rosną od manewrowania na parkingach pod marketami :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #213 dnia: Styczeń 16, 2008, 20:57:29 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Elwood"
inaczej troche przykrecany i wykonany z zeliwa

to zwykły pod altek w poldfordzie jest z aluminium? Ja mam zeliwny :D

Dzis nowy silniczek zagadła do mnie:D Takiego banana na ustach juz dawno nie mialem :lol:
I przyjzałem sie dzis jaką piekna glebe mam z przodu.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #214 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:02:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Widzialem i takie i takie - zalezy od  alternatora. Chlopaki niestraszcie z ta gleba  :roll:  :|
Dzisiaj bylem obejrzec kolejny motorek tym razem gaznikowca 105 Km. Dogadalem sie za 500 mam caly silnik i prawie nowy wydech plus jakies drobiazgi typu weze . Jest tez opcja calej sierry troche ponizej 1000 ale nie mam gdzie tego rozebrac.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #215 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:02:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
u mnie z tą glebą jest to samo (chłopaki na Czerniewicach widzieli). Jest to niestety efekt żeliwnego serca, o wiele cięższego od ohv.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #216 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:06:58 pm »

Fistasz

  • Gość
My nie straszymy. Sam zobaczysz jak to serducho wyląduje w twoim aucie. Bez spręzyn od Trucka sie nie obejdzie.
Przy okazji węzy to wszystkie pasuja praktycznie tak jakby były zrobione do Poldka :D  Jakbys chciał motorek to mówilem ze stoi w poblizy na złomowisku Scorpio OHC na pełnym wtrysku nie wiem tylko czy jest 100 czy 115 konne

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #217 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:09:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mam truckowskie sciete o 2 zwoje i ciekaw jestem czy to wystarczy. OHC scorpio bylo tylko 115 Km
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #218 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:11:41 pm »

Fistasz

  • Gość
Przypuszczam ze pod ten silnik lepiej nie scinc spręzyn od Trucka az o 2 zwoje, Ja bym takich wogóle nei ruszał.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #219 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:17:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a moje springi mają tyle lat co auto i powiem szczerze, że w zawiasie nie będę grzebał poza nowymi amorkami w tym roku :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja