Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #220 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:21:49 pm »

Fistasz

  • Gość
ja po skonzzeniu tego SWAPa nie mam zamiaru nic wiecej robic w Poldku przynajmniej przez jaakies 6 miesiecy. Musze sie troche finansowo ustabilizowac :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #221 dnia: Styczeń 16, 2008, 23:23:15 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
w zawiasie nie będę grzebał poza nowymi amorkami w tym roku :)


Ja w zeszłym roku zmieniłem - nie poczułem różnicy. Ta zawiecha jest za miekka na ten cieżki silnik. Przydałyby się dużo twardsze amroki i sprężyny ale to by mogło przy takim klocu pod machą szybko zepsuć budę, więc zostawię łódkę tak jak jest

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #222 dnia: Styczeń 17, 2008, 08:45:17 am »

Smar

  • Gość
Poldoford zawias seria:


A tu na sprężynach od trucka (żółte) nic nie cięte:


Wydaje mi sie za najlepszym rozwiązaniem są sprężyny z trucka cięte o jeden zwój.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #223 dnia: Styczeń 17, 2008, 20:17:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
ja po skonzzeniu tego SWAPa

Jak rozwiazales sposób zasilania -na tym elektronicznym gazniku z modulem ? Jezeli tak to mozesz sprawdzic czy zaplon pracuje na gazie normalnie po  odpieciu wtyczek od gaznika ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #224 dnia: Styczeń 17, 2008, 20:51:41 pm »

Smar

  • Gość
Można odpiąć. Ja kiedyś przez zapominalstwo jeździłem z odpiętymi wtyczkami od krokowca (ta duża) i bimetalu (ta mała wtyczka) i nie zauważyłem żadnej różnicy :]
Ale krokowiec mi działa bo widać jak pracuje ten metalowy element sterujący przepustnicą.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #225 dnia: Styczeń 17, 2008, 21:25:24 pm »

e_gregor

  • Gość
Jak się wypnie wtyczkę krokowca przy pracującym zimnym silniku to po nagrzaniu obroty mogą wzrosnąć nawet do 2000. Jak sieja wyjmie na zgaszonym silniku lub odpalonym ciepłym to silnik będzie gasł na zimno.

Swego czasu chodziło mi po głowie zrobienie układu elektronicznego sterującego tym silniczkiem, tak żeby whylać go w funkcji położenia potencjometru. W ten sposób miałbym ręczne ssanie sterowane gałką potencjometru zamontowaną np tam gdzie normalne poldki miały ciegno ssania.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #226 dnia: Styczeń 17, 2008, 21:59:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
to ja jednak wolę patent łódzki, czyli gaźnik PN-a i linka ssania jak  w GLE
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #227 dnia: Styczeń 17, 2008, 22:07:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
to ja jednak wolę patent łódzki, czyli gaźnik PN-a i linka ssania jak  w GLE

Tak wlasnie bedzie  :) Z tym ze mam dwa moduly, dwie wiazki, dwa rozdzielacze i chialbym tymczasowo podpiac gaznik od PN i zapłon elektroniczny na module od gaznika webera. Kolektor przerobie pod gaznik- przyda sie do rozruchu ta grzałka  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #228 dnia: Styczeń 17, 2008, 22:11:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Elwood, ja swojemu odkręciłem parę dni temu śrube na wężu o pół obrotu i zaskoczył mnie o litr mniejszym spalaniem :mrgreen:

normalnie musicie to opatentować z tym gaxnikiem, bo na innych forach piszą głupstwa o wkładaniu gaźnika od PN-a do pinto :evil:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #229 dnia: Styczeń 17, 2008, 22:13:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ich strata  :D  U nas akurat pasuje jakby stamtad byl  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #230 dnia: Styczeń 18, 2008, 10:32:40 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Ellwood"
U nas akurat pasuje jakby stamtad byl
Tu wszystko pasuje tak jak byc powinno :D Co do Zasilania to podpiolem wszystko zgodnie z schematem z HYNES. Razem ze wszystkimi przekaznikami i calą resztą tego ustrojstwa. Zostaly mi chyba 3 wolne kable ktore zaizolowałem. Dzisiaj spróbuje odpalic na Gazie. Na beznzynie wziąl od strzału co było dla mnei niesamowitym zaskoczzeniem. Nie myslałem ze poradze sobei z tymi kablami. Z tego co zdarzylem zauwazyc to krokowiec pracuje i ten smieszny siłownik od takiej klapki na pierwszej(od silnika) gardzieli. Nie wiem czy to nei jest przypadkiem ssanie czy cos. Narazie nie robiłem zbyt długich prób bo nie mam jeszcze wydech zmontowanego i chodził na samym kolektorze.Ku mojej uciesz bo dzwięk ma obledny  :twisted:  

Cytat: "e_gregor"
Przydałyby się dużo twardsze amroki i sprężyny ale to by mogło przy takim klocu pod machą szybko zepsuć budę, więc zostawię łódkę tak jak jest


Spokojnie nic sie jej nie stanie. Tez na poczatku myslełem ze podłuznice mi sie rozjada pod tym silnikiem, ale po pocieciu dawcy na złom zmieniłem zdanie. Sierra z której mam silnik miała naprawde delikatna blache w komorze silnika. Dle porównania poldek ma podłuznice dolne i górna która jest przyczepem dla amortyzatora i sprezyny. Do tego gigantyczna belka pod chłodnica i jeszcze jedna do góry lączaca błotniki. W Sierrze były tylko podłuznice dolna cieniutka pelka pod chłodnica i jeszcze delikatniejsza górna. Kielichy pod McPhersony latały jak Zyd po pustym sklepie, Były to tylko wytłoczki z blachy, Nie wyobrazam sobie jezdzic Sierrą bez rozporki tychze kielichów. Tam wszystko wyglądało jakby zaraz miał sie złozyc jak domek z kart.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #231 dnia: Styczeń 18, 2008, 11:42:27 am »

e_gregor

  • Gość
A co Ty gadasz. Buda poldka nie wytrzymywała silnika diesla 2.0 produkcji VM. Poza tym nie gadaj że sierra ma taka delikatna konstrukcję. To razem ze scorpio ostatnie czołgi forda.

Co do tej dodatkowej przepustnicy. to faktycznie jest ssanie. Przepustnica ta jest sterowana elektroniką, która podgrzewa bimetal wychylajacy ją :) Śmieszne rozwiazanie. W starszych sierrach bez modułu ESC II ta przepustnica była sterowana termostatem podłączonym pod układ chłodzenia.

Ideą tego urzadzonka jest przymykac dopływ powietrza ale nad dyszami paliwowymi, dzięki czemu można mocno wzbogacić mieszankę. Jednak to nie jest całe ssanie w tym silniku. Oprócz wzbogacania mieszanki przez ta przepustnicę, jest jeszcze mocniej uchylana właściwa przepustnica. W modelach z ESC II robi to setrownik przy pomocy silniczka krokowego od wolnych obrotów. W sierach bez elektroniki termostat sterujacy przepustnicą rozruchową poprzez system zapadek ustalał również położenie własciwej przepustnicy.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #232 dnia: Styczeń 18, 2008, 12:14:04 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "e_gregor#1917"
Buda poldka nie wytrzymywała silnika diesla 2.0 produkcji VM.


I to jest chyba przyczyna. Diesla.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #233 dnia: Styczeń 18, 2008, 12:59:59 pm »

e_gregor

  • Gość
Wydaje mi się że skoro buda na seryjnym zawiasie nie wytrzymała diesla to w benzyniaku o podbnej masie silnika jest na skraju wytrzymałosci a utwardzenia zawieszenia moze byc ryzykowne.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #234 dnia: Styczeń 18, 2008, 13:06:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pozostaje tylko ciąć metal i krzesać iskry :twisted:  i obspawać, wzmocnić podłużnice i połączenia podłużnice/gródź/nadkola. U mnie o dziwo mimo wieku i przebiegu nic nie pęka :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #235 dnia: Styczeń 18, 2008, 14:01:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "e_gregor#1917"
Wydaje mi się że skoro buda na seryjnym zawiasie nie wytrzymała diesla to w benzyniaku o podbnej masie silnika jest na skraju wytrzymałosci a utwardzenia zawieszenia moze byc ryzykowne.



Buda mogła nie wytrzymywać z powodu drgań silnika diesla, a nie jego masy.

Co do utwardzenia zawieszenia, to masz racje. Ale zastosowanie sprężyn z diesla, raczej nie wywoła jakiś niekorzystnych reakcji. Były niby przygotowane do poloneza.

[ Dodano: 2008-01-18, 14:03 ]
A jeszcze jedno. To czy polonez będzie pękał, czy nie to pewnie zależy od egzemplarza. Plusy nie maja praktycznie innych silników niż OHV i wiele z nich ma już "spawane przody". :mrgreen:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #236 dnia: Styczeń 18, 2008, 15:02:59 pm »

Fistasz

  • Gość
e_gregor to nie chodzi o mase silnika tylko o jego wibracje. Diesle mają bardzo nieprzyjemne wibracje o czestotliwosci która ujemnie wpływa na polączenia spawane/zgrzewane w nadwoziu. Ten Diesel VM to naddawał sie do ciągnika albo ciezarówki a nie do osobówki. Ja gdy cialem ta sierre to tez sie dziwiłem ze nei ma zadnych wzmocnien tylko wszystko złozone tak aby sie trzymało. A o bude Poldzia jestem spokojny. Szybciej sie most rozleci niz buda. Tak uwazam.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #237 dnia: Styczeń 18, 2008, 15:38:59 pm »

mirekpsary

  • Gość
Buda wytrzyma,w końcu to jedna z najlepiej skonstruowanych,najmądrzej,a Silnik VM to nie jest najlepsza jednostka napędowa,o czym świadczy jej awaryjność,żaden Poldek nie jest tak awaryjny.
Owszem buda musi być jak najbardziej zdrowa!

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #238 dnia: Styczeń 18, 2008, 21:56:04 pm »

Fistasz

  • Gość
Kolejny etap prac zakonczony. Podlączona chłodnica i czesciowo gaz. Musze jeszcze dorobic sobie jakis dolot. I własnei nie wiem jaką mam miec srednice, jaka bedzie najodpowiedniejsza do tego silnika(pomojajac to ze sam gaznik dławi)?
Wyciolem tez otwór na drazek zmiany biegów:


Przy wpbitej 2. recznego nie da sie podciągnąc. Wynika z tego ze bede musiał wyprostowac ten drazek:


Dzis troszke przeplukalem uklad chłodzenia. Pierwszy raz mogłem zaobserwowac jak silnik strzela płomieniem z kolektora wydechowego. Eflekt jest niesamowity :twisted:

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #239 dnia: Styczeń 20, 2008, 22:08:43 pm »

Fistasz

  • Gość
Udało sie przywrócici sprawnosc instalacji elektrycznej. Siadł przekaznik zasilania modułu przez to nie było na nim napiecia a co za tym idzie napiecia na cewce która nie wytwarzała iskry na swiecach. Przez te wszystkie kombinacje zdechł mi  akumulator.
A powie mi ktos jakiej srednicy dolot bedzie najefektowniejszy do tego silnika? I czy odległosc od Filtra do gaznika ma znaczenie. Jedyne miejsce jakie mi pozostało na filtr jest miedzy reflektorami a akumulatorem. Czy nei bedzie to zbyt długie?