Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 49205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 07, 2007, 18:59:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Mam wrażenie że to jest góra miski z forda a dół dospawany z ohv
Niestety tak nie jest  :(   W orginale miska forda ma spust oleju z boku, a nie  w dnie jak w Fso. A w fiatofordzie jak dobrze pamietam to spust jest własnie z boku od strony pasazera. Takze rurka na bagnet wpawana w miske to przegieta rurka bagnetu fordowskiego
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 07, 2007, 18:59:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
U mnie też szlag trafił to ucho na tej miarce. Poldofordy mają tak chyba seryjnie :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 07, 2007, 19:01:26 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kolujesz bagnet od obojetnie czego -wazne zeby na dlugosc byl dobry  :)  Wymieniasz olej wlewasz ile fabryka nakazała i 5 mm powyzej i ponizej zaznaczasz pilniczkie m max i min i po problemie  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 07, 2007, 20:56:01 pm »

Fistasz

  • Gość
tez tak mozna. ale jedno zdjecie 3 wymiary i juz sobie zrobie taką prawie jak fabryczną :D

[ Dodano: 2007-10-07, 20:58 ]
Cytat: "Elwood#1887"
A w fiatofordzie jak dobrze pamietam to spust jest własnie z boku od strony pasazera

 W mojej misce jest z tyłu. Tak jak w zwykłym Polonezie. Tyle ze w zaden sposób ta miska nie przypomina Polonezowskiej od OHV

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 07, 2007, 21:37:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
W mojej misce jest z tyłu.
No własnie nie byłem pewien - ten silnik montowałem dosc dawno temu. Smok pompy oleju zastosowany przez FSO moze byc seryjnym smokiem oleju od V6 Koeln- tam aparat i pompa jest z drugiej strony silnika, a splyw jest do tylu wiec smok ma taki sam ksztalt jak w silnikach ohc przystosowanych do montazu w fso  :)  Smoki maja takie samo mocowanie - na dwie sruby
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 07, 2007, 21:43:38 pm »

Fistasz

  • Gość
Koeln? a nie Cologne?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 07, 2007, 21:49:28 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Koeln -nazwa miasta w niemczech gdzie opracowano rodzine fordowskich v6
Cologne -potoczna nazwa silnika w/w

PS orientuje sie ktos czy fordowskie MPI pinto wejdzie do PN/DF ?? I jak ito jest rodzaj wtrysku bo raz pisza ze L-Jetronic a raz ze Ford EEC IV
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 07, 2007, 22:08:19 pm »

Fistasz

  • Gość
Jest to EEC IV tak przynajmniej wyczytałem na forum sierrafan. Powinno wejsc gdyz rózni sie tylko kolektorem dolotowym który nie jest znów taki wysoki. Gorzej bedzie z rurkami kompensacji na wydechu. Sporo tego tam jest i wygląda dosc obszernie.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 07, 2007, 22:19:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Gorzej bedzie z rurkami kompensacji na wydechu
To sie akurat wywala gdyz recyrkulacja zaslania 1/3 przelotu kanalu wydechowego i zaklada zwykly wydech od gaznika  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 07, 2007, 22:42:32 pm »

Fistasz

  • Gość
czyli problem z głowy. Nie zmienia to charakterystyki  silnika? Bo przeciez po cos to tam jest :D
Jesli kolektor sie nei zmiesci zawsze mozna zrobic wlot na masce  :twisted: :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 07, 2007, 22:58:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zmienia, bo stare silniki forda mialy dziwne gazniki i rózne wynalazki w celu poprawy norm emisji spalin które to niestety uwielbiały sie psuc i ograniczały moc i moment obrotowy, wiec wymieniano to na starsze niezawodne elementy. Wtryski forda mialy ta zalete ze przy maksymalnym obciazeniu sygnal z sondy lambda byl pomijany i lało paliwa do oporu  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 07, 2007, 23:06:37 pm »

Fistasz

  • Gość
Wiec podsumowując, wywalając ta cala rurologie zyskujemy na mocy, momecie i mniejszej awaryjnosci. tak?

a i jeszcze przeróbka fordowskiego gaznika na zwykły polonezowski. Wczesniej pisałes ze potrzebny jest inny kolektor a czy nie wystarczy jakas flansza?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 08, 2007, 10:57:01 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja miałem gaźnik z polda i nie wymagało to zmiany kolektora dolotowego. Patent Elwooda jest świetny przy lpg (wyjęta zwężka z drugiej gardzieli-mocny kop na niskich obrotach, jednak mojemu brakowało powyżej 3500 tys obr/min, może dlatego, że zaraz po tych obrotach spada moment obrotowy). Obecnie mam z powrotem gaźnik forda-jazda na benzynie na poldowym była tragedią :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 08, 2007, 11:19:53 am »

Fistasz

  • Gość
wyczytałem tez ze dobrym sposobem na zwiekszenie dynamiki jest załozenie kolektora od EFI. Niestety wtedy chodzi tylko na gazie  :?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 08, 2007, 11:48:54 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kolektor od EFI to fajna sprawa.
Jedna duża przepustnica :twisted: do tego mikser pod przepustnice lub BLOSik i atak, ale tylko na LPG :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 09, 2007, 11:39:04 am »

Fistasz

  • Gość
Własnei z tym jest problem. Bo nie wiadomojak zimą z odpalaniem na LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 09, 2007, 13:20:09 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
W zimę to przychodzisz do samochodu z butlą z ciepłą wodą i ogrzewasz nią reduktor  :mrgreen:  :wink:
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 09, 2007, 13:28:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
można też założyć BLOSA.

Koledzy z forum sierrafan zaobserwowali po montażu blosika większą łatwość w odpalaniu auta na mrozie niż przy mikserach lejkowych i palnikach.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 09, 2007, 13:45:49 pm »

Gifter

  • Gość
nie zapomnij o jednym, silnik trakowanym gazem przy mrozach to zabojstwo dla zaworow,  najlepiej wlaczac gaz jak auto łapie 50 stopni

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 09, 2007, 14:08:44 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Gifter"
silnik trakowanym gazem przy mrozach to zabojstwo dla zaworow


WHY?