Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 49213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 09, 2007, 14:17:40 pm »

Gifter

  • Gość
Gregor no tak ponoć jest, że zawory się wypalają, wiem to od kilku znajomych osob i kilku mechaników tak wiec zimny silnik zawsze traktuje benzyną do póki sie nie nagrzeje do 40-50 stopni

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 09, 2007, 14:46:01 pm »

e_gregor

  • Gość
Gifter, ja tam zawsze paliłem na gazie jak się dało  i nie było problemów. Poza tym, nawet gdyby to była prawda wymiana zaworów z obróbką głowicy to koszt zaledwie kilkudziesięciu litrów benzyny

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 09, 2007, 16:19:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
To chyba zależy od twardości gniazd zaworowych. U mnie w pinto mechanik nie zaobserwował takiego problemu po 3 latach jazdy tylko na gazie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 09, 2007, 16:19:48 pm »

Fistasz

  • Gość
Mozna zawsze zrobic elektryczne podgrzewanie reduktora i wtedy mozemy zapalac w najgorsze mrozy

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 09, 2007, 19:54:51 pm »

e_gregor

  • Gość
BARTEK, bo ja myślę że to wszystko to ściema - gaz jest szkodliwy tylko jak go ustawimy na "maksi economic" i jeździmy na ubogiej mieszance. Potem można sie chwalić superniskim spalaniem... do czasu aż auto trafi na warsztat. Problem z LPG jest taki że łatwo ustawić sobie jedna śrubką zbyt ubogą mieszankę. Być może jeśli jeździ sie na benzynie to głowcia może być nievo bardziej odporna na wypalanie z racji własciwości benzyny, ale jak ktoś na LPG normalnie ustawi to silnik zyje dłużej

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 09, 2007, 22:21:59 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Przełączanie na gaz przy nagrzanym silniku ma wpływ jedynie na membrany


nie pamiętam który i przy jakich dokładnie temp ale propan albo butan zaczyna
pracować w temp ujemnej a drugi z tej mieszanki delikatnie powyżej zera więc
rozgrzewanie silnika przed przełączaniem na gaz oszczędza elementy gumowe reduktora
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 09, 2007, 22:25:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jedyne co  dostaje mocno po dupie podczas odpalania na zimnym to membrany w parowniku. Niby gaz opuszcza parownik w fazie ciekłej ale droga od parownika do zaworu jest dosc dluga wiec wieksza czesc zdazy odparowac zapewne. U siebie tez prawie zawsze palilem na gazie i jest dobrze a glowica dohc jest duzo bardziej finezyjna i delikatna( i sporo lzejsza :P  ) niz ta od pinto. Podobnie fiatoford- jezdzi tylko i wylacznie LPG i kilometrów ma nakrecone od cholery. Z tym ze u nas po samodzielnych regulacjach silnik na pewno nie ma za ubogo  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 10, 2007, 08:02:57 am »

e_gregor

  • Gość
Ja pisze też o OHV bo miałem takiego z gazem, zrobiłem nim 50.000km a poprzedni właściciel twierdzi ze zrobił 100.000km na gazie (kupił z przebiegiem około 50.000km)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 10, 2007, 09:13:49 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "Fistasz"
Mozna zawsze zrobic elektryczne podgrzewanie reduktora i wtedy mozemy zapalac w najgorsze mrozy

Chyba z 220V. Pomysl ile energii jest potrzebne do podgrzania reduktora i kilku litrów płynu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 10, 2007, 09:33:32 am »

e_gregor

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Chyba z 220V


Chyba z 230V ;)

(to za to że czepiasz się błędów ortograficznych a ja je czesto robię)

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 10, 2007, 09:46:54 am »

Fistasz

  • Gość
A kto mówil o całym układzie? Wystarczy lekkie podgrzanie reduktora. Lekkie! A nie do 90 stopni.Podobnie jak swiece zarowe w dieslach.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 10, 2007, 10:36:50 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chłopaki, ja w najgorsze mrozy dwa lata temu nie mogłem odpalić auta na benie przy temp. - 17 stopni C, natomiast po ogrzaniu parownika ciepłą wodą-nie wrzątkiem- auto odpalało bez problemu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 10, 2007, 18:43:54 pm »

pluton_14

  • Gość
Można zastosować taki patent:






Grzanie parownika świecami żarowymi. Patent był już opisywany na forum przez Sztywnego.



PZDR Pluton

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 10, 2007, 21:11:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli ma sie zasilanie tylko LPG to wypadaloby zrobic dogrzewanie parownika ,najprosciej swieca zarowa i najprosciej jest to zrobic w parowniku emmegas (projekt porzucilem z racji naglego braku potrzeby odpalania auta kielka razy dziennie)

mozna zrobic prowizoryczne odpalanie na benzynie ,najlepiej na abimexie
kosztowaloby to 150-200pln (wtryskiwacz,wiazka,komputer,pompa)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 10, 2007, 21:56:50 pm »

Fistasz

  • Gość
wracając do temtu. Moze mi ktos podrzucic to zdjecie i wymiary miarki olejowej ?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 10, 2007, 23:48:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Moze to nie na temat :P  ale w niektórych autach amerykanskich w bloku jest seryjnie instalowana grzalka. Mozna tez w misce olejowej zainstalowac zwykla grzalke 230V z termostatem od termy i mysle ze to wystarczy. Zima nagrzany olej jest rzadki wiec opory rozruchy zmiejszaja sie dosc mocno i blok tez sie troche nagrzeje  :)
Ps ma ktos jakies namiary na wieksze zawory wydechowe do glowicy forda ohc 1600 ?? Dolot jest Ok tyko wydechy troche male  ale za to małą jest tez komora spalania  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 11, 2007, 08:43:53 am »

Fistasz

  • Gość
Grzałka oleju jest bardzo fajna. Mielismy kiedys takie cos w ciagniku. Zimą 15 minut i palił po pierwszym obrocie.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 11, 2007, 10:43:08 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Racja 230V. Do tej pory nie mogę sie przestawić ;)
Pod domem bede wrzucał farelkędo środka i uruchomienie wł. czasowym
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 11, 2007, 13:41:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO35"
Pod domem bede wrzucał farelkędo środka i uruchomienie wł. czasowym


Daaawno temu tak robiłem jak byo po -20. Potem stwierdziem że nie mam czasu na takie zabawy  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 11, 2007, 14:57:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo



 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG