Autor Wątek: Swapa na 2.0 OHC Ford  (Przeczytany 55349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 11, 2007, 10:03:58 am »

Fistasz

  • Gość
wiem ze kompresory sa drozsze. mercedesowskie kosztuja od 1000zl do 2500zl.
Bartek nie przepowiesz mi ze turbo jest lepsze od sprezarki mechanicznej. Jest lepsze tylko pod tym wzgledem ze nie zabiera mocy silnikowi.
Tylko ze turbo moze miec kazdy a kompresor juz nie :P

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 12, 2007, 18:51:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kompresor jest latwiej zamontowac i to jego jedyny plus
kiedys to byl jeszcze brak "turbo dziory" ,ale dzis to juz nie jest problemem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 12, 2007, 20:08:29 pm »

Fistasz

  • Gość
nie wiem czy nie jest. w nowoczesnych silnika to moze nie byc problemem, ale przy kompinowaniu z sprezarką we wlasnym zakresie mozna sie zdziwic.
Ja tam i tak jestem za kompresorem, mimo ze drozszy i wiekszy od sprezarki.

Cytat: "Elwood"
Nie wejdzie to za chiny pod maske

a kto powiedzial ze ma sie miescic pod maska? nie widze problemy zeby zrobic dziure w masce. a niech sobie troche kompresor wystaje :twisted:


jeszcze jedno. Gdzie zmiescici Intercooler. w wiekszosci poldków znajdzie sie miejsce gdzies za zderzakiem ale przy borku jest problem gdzie to by upchnąc.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 13, 2007, 18:28:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
np. przed chlodnica jest miejsce
a sama potrzeba zainstalowania intercoolera zalezy od cis. doladowania
czasami nie jest potrzebny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 13, 2007, 18:59:18 pm »

Fistasz

  • Gość
w borku przed chlodnicą sie nie da. Chyba ze wytne kawał atrapy

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 13, 2007, 20:28:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hmm ,a pojde jutro sprawdze
ale to chyba zalezy jakiej grubosci bylby IC
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 15, 2007, 13:59:03 pm »

Fistasz

  • Gość
Ponawiam pytanie czy musze zmienic srodkowy drazek kierowniczy na taki z Diesla albo Rovera? Bostabilizator to wiem ale niejestem pewien tego drazka wlasnie.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 15, 2007, 23:02:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
czy musze zmienic srodkowy drazek kierowniczy na taki z Diesla albo Rovera?
Nie musisz, jedynie stabilizator -ma bardziej wygiety srodek - w tym od ohv nie miesci sie miska fordowska. Od rovera jest idealny  :) Oprócz drazka od rovera bedziesz jeszcze potrzebowal ta blache z przodu do której przykreca sie oslone miski- przy tym stabie ma troche  inny kształt
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 15, 2007, 23:16:23 pm »

Fistasz

  • Gość
co do stabilizatora to czy szeroki i wąski zawias maja rozne stabilizatory?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 15, 2007, 23:23:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Prawde mówiac to nie wiem   :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 15, 2007, 23:41:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Niestety stabilizatory różnią się długością - przerabiałem temat przy swapie zawiasu z wąskiego na szeroki.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 16, 2007, 00:19:48 am »

Fistasz

  • Gość
to nieladnie. bedzie trzeb szykac waskiego diesla albo roverka

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #112 dnia: Listopad 16, 2007, 08:22:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Fistasz"
bedzie trzeb szykac waskiego ... roverka

NIe istniaŁ taki model Niemniej jednak u mnie w borkostworku jest wąski zawias i rover. Wygląda to na staba z szerokiego zawiasu kórego ktoś za pomocą palnika poprosiŁ o zmianę rozstawu "ramion" Nawet to jakoś jeździ.

MiaŁem u siebie robić szeroki zawias ale sobie odpóściŁem bo wtedy ten zwążany stab byŁby do Łyknięcia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #113 dnia: Listopad 16, 2007, 10:00:14 am »

Fistasz

  • Gość
to ja roznie dobrze ze zwyklego szerokigo moge sobie palnikiem wygrzac wieksze "U"
ale diesle byly waskie?

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #114 dnia: Listopad 16, 2007, 12:00:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
Niestety stabilizatory różnią się długością - przerabiałem temat przy swapie zawiasu z wąskiego na szeroki

Czyli od waskiego do szerokiego w zaden sposób nie podejdzie ?
Fistasz- jakby co to moge ci puscic mój drazek od poldoforda bo u mnie do szerokiego chyba nie podejdzie i bede musiał dac od rovera, a po co masz rzezbic bez sensu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #115 dnia: Listopad 16, 2007, 13:22:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Elwood - ponieważ wachacze są odsunięte na górze i na dole (ok 3 cm na stronę) a stabilizator jest mocowany do karoserii w tym samym miejscu zarówno w szerokim jak i wąskim więc naturalnie musi być dłuższy o ok 6cm w stosunku do wąskiego.
W sumie na upartego to gdyby stabilizator z szerokiego wygiąć bardziej przy wachaczach oraz go odsunąć na mocowaniach bardziej do przodu (z roverowym może być cięzko) to powinno być ok. Podobnie na upartego można by było zrobić w drugą stronę (bez sensu bo by juz nic nie weszło) lub przerobić wsporniki stabilizatora żeby inaczej je zamocować lub je nieco przeprofilować - ciężki temat ale możliwe że wykonalne.

Ostatecznie pozostaje jeszcze jedna droga - przeszczep stabilizatora ze 132/argenty najlepiej wraz z dolnymi wachaczami.O ile wiem króraś wersja diesel czy MK2 miała inaczej pociągnięty drążek (wyglądem przypominał roverowy) ale znowu inczej jest on mocowany do wachaczy więc znów rzeźba albo dolny wachacz z argi/132....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #116 dnia: Listopad 16, 2007, 13:40:41 pm »

Fistasz

  • Gość
Elwood odezwij sie na pw to pogadamy co i jak.
i co do stabilizatora to jak wymienic lączniki stabilzatora z wachaczem? bo mam wszystko odkrecone a ten kawalek zelestwa nei chce wyjsc z wachacza.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #117 dnia: Listopad 16, 2007, 14:56:38 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "Fistasz"
ale diesle byly waskie?


Tak.

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #118 dnia: Listopad 16, 2007, 15:07:55 pm »

jawiem69

  • Gość
Fistasz moze nie jestem w temacie co tam robisz bo nie czytalem dokladnie ale czytalem ze myslisz o doladowaniu, polecam kompressor, wcale nie sa duze, spokojnie zmiesci ci sie na zrobionym od podstaw kolektorze dolotowym pod maska, generalnie to nie wiem jak ma byc zasilany ten silnik, czy to bedzie wielopunkt czy tez inna metoda (to o czym ja pisze jest zamysl pod wielopunkt) W civicu kolegi mial sie taki kompressor nie zmiescic a okazalo sie ze trzeba bylo zdemontowac tylko patyk podtrzymujacy maske, efekt zamontowania kompressora jest taki ze na zimnym silniku nie trzeba w ogole pedalu gazu uzywac do jazdy :D przybylo ponad 100 koni, tak wiec mysle ze jak nie musi byc tanio to polecam kompressor :D no i ten dzwiek :D od 8000rpm brzmi jak sygnal dzwiekowy od elektrowozu :D

Swapa na 2.0 OHC Ford
« Odpowiedź #119 dnia: Listopad 16, 2007, 15:31:17 pm »

Fistasz

  • Gość
sprezarka te zajmuje troche miejsca, a do tego trzeba wyspawywac kolektor wydechowy