Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« dnia: Listopad 04, 2007, 11:48:30 am »

Marcino84

  • Gość
A wiec co do tego remontu.Puscila uszczelka po glowica i musze rozbierac silnik,a przy okazji zrobie wiecej.co chce zrobic
Panewki korbowodowe( cos stuka na zimnym,wyraznie slychac w okolicach miski olejowej)
Uszczelka pod glowica ze srubami
male kolo rozrzadu(jest juz wyrobione bo poprzedni mechanior co rbil rozrzad nie dokrecil za mocno tego elementu i powstal luz)
chydro popychacze(ale nie wszystkie bo kasy nie za wile mam,i niewiem jak sprawdzic ktory jest dobry a ktory zly)
Pierscieni raczej nie bo na niebiesko nie dmucha,a tak jak mowilem cienko z kasa :(
no i oczywiscie uszczelki gory glowicy,kolektory,miska i takie tam,no i jecszcze koszt planowania glowicy :(  az sie boje.moj portwel jeszcze bardziej


A wiec czy to wystarczy zeby ozywic ten silniczek,zeby nie stukalo w nim nic<bo mnie to do szalu doprowadza,u mnie musi wszystko ladnie cykac a niie stukac


A i slyszal ktos cos o CERAMIZERACH co sie je do oleju dodaje.Dobre to?

Re: Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2007, 12:38:43 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Marcino84"
(...)
chydro popychacze(ale nie wszystkie bo kasy nie za wile mam,i niewiem jak sprawdzic ktory jest dobry a ktory zly)(...)?

wyjmujesz szklanke i wciskasz grzybek ktory jest w srodku szklanki. jezeli sie wcisnie to znaczy ze szklanka jest do dupy. jezeli sie nie rusza - jest dobra. jak ja rozebralem glowice okazalo sie, ze mam 7 szklanek do wymiany. ale i tak wymienisz te zle, a zaraz inne zaczna pewnie grac  :mrgreen:  :mrgreen:
szklanka jedna kosztuje okolo 40zl.
pewnie z 1000zl ten pol-remont Cie wymniesie (jak nie lepiej)
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2007, 12:42:13 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Przeciez to normalne ze roverej sie tlucze na zimnym. Wynika to z jego budowy. Poczytaj troche o tych silnikach. To tloki klepia na zimnym

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2007, 14:22:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Seria K] Mój silnik po odpaleniu dziwnie klekocze. Czy to normalne?

Dźwięk ten jest słyszalny zwłaszcza podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu na postoju.
Jest to normalne zjawisko i jest związane z konstrukcją silnika. Dźwięk jest spowodowany ruchem tłoka w tulei cylindra. Gdy silnik się rozgrzewa tłok się rozszerza, w związku z czym po okresie ok. 3 minut klekot nie powinien już być słyszalny.
Zjawisko to zostało opisane przez ROVERa jako "piston rattle" w biuletynie serwisowym nr 0023 z dnia 18.11.98, a sam ruch tłoka w tulei (obijanie się tłoka o ścianki tulei) jest znany jako "piston slap".

zrodlo
http://roverki.pl/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=5&categories=Technika

a BTW na wiekszosc Twoich pytan byly juz watki na tym forum jak i na forum www.roverki.pl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2007, 17:43:14 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hydropopychacze mozesz sprawdzic bez wyjmowania ich z gniazd. Wez sobie jakies drewienko i sprobuj nadusic. Oczywiscie przyloz sie do tego dosc mocno :) Jak sie ugnie to lipa. Drugi sposob to wez stetoskop i posluchaj szaklanek przez pokrywe walkow. Ja tego nie probowalem wiec uwazaj zeby Ci bebenkow nie rozwalilo.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2007, 22:31:00 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jak bedzie oddawal do planowania to i tak bedzie mogl wyjac szklanki  :wink: (bo walki trzeba zdjac, zeby wszystkie zawory byly zamkniete, bo inaczej nie chca planowac, przynajmniej u tych co ja robie)
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 06, 2007, 20:51:40 pm »

Marcino84

  • Gość
A i jeszcze jedno pytanie.wie ktos z jakim przelozeniem ,z jaka sila dokrecac te szpilki glowicy,i korbowody zebym czegos nie urwal :|

[ Dodano: 06 Lis 2007 20:56 ]
kolego GT.czytale o tych silnikach i nic takiego tam nie pisali podaje linka


http://www.roverki.pl/article.php?sid=350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2007, 21:53:15 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
mam jakies skany do tego silnika 2,5 MB z pewnoscia Ci sie przydadza

[ Dodano: 2007-11-07, 17:21 ]
Cytat: "Senn#1869"
Hydropopychacze mozesz sprawdzic bez wyjmowania ich z gniazd. Wez sobie jakies drewienko i sprobuj nadusic. Oczywiscie przyloz sie do tego dosc mocno :) Jak sie ugnie to lipa.


tak mi przyszlo do glowy ze taki pomiar jest malo wiarygodny
bo jesli hydropopychacz jest juz wcisniety przez krzywke, to przeciez naciskanie nam nic nie powie, bo on juz jest scisniety
najlepiej jest pewnie wyjac walki i sprawdzac
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 08, 2007, 18:17:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
najlepiej byłoby wyjąć i napompować olejem i wtedy sprawdzić jak z twardością...

Tyle że jak to zrobić w warunkach domowych.może ktoś opracuje taką metodę w oparciu o jakąś sprężarkę..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Re: Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 08, 2007, 20:26:54 pm »

mrobin

  • Gość
Cytat: "Marcino84"
A i slyszal ktos cos o CERAMIZERACH co sie je do oleju dodaje.Dobre to?


Jakieś pół roku temu zaczęły mi lekko cykać zawory więc kolega polecił mi Ceramizer, podszedłem do tego sceptycznie, ale co tam to tylko 50 zl. Zapodałem to do oleju i bardzo się zdziwiłem ponieważ cykanie ustało jeżdżę z tym już od 10kkm i jak na razie zawory są ciche. Więc ja uważam że Ceramizer spełnił swoje zadanie.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 09, 2007, 16:18:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale jaki masz silnik kolego??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 09, 2007, 22:26:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Bocian_s#313"
najlepiej byłoby wyjąć i napompować olejem i wtedy sprawdzić jak z twardością...
(...)

a po co?
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 09, 2007, 23:15:12 pm »

mrobin

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Ale jaki masz silnik kolego??


Jeżeli to do mnie to 1.6 GSI.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 10, 2007, 08:58:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "-Marcin-"
Cytat: "Bocian_s#313"
najlepiej byłoby wyjąć i napompować olejem i wtedy sprawdzić jak z twardością...
(...)

a po co?

Bo przed każdym "cyklem pracy" (wciskanie zaworu) szklanka jest pompowana ciśnieniem oleju z magistrali.

Stukanie wynika z szybkości wypływu oleju ze szklanki a każdorazowe naciskanie bez dopompowywania powoduje że po pewnym czasie wszystkie szklanki robią sie miękkie :P.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 10, 2007, 21:41:41 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ale jak ja napompujesz sztucznie to i tak ten olej wywali bokiem, bo zaworek przeciez nie trzyma. dlatego szkanka nie napelnia sie, jak wiesz.



znalazlem potwierdzenie tego o o czym wczesniej pisalem
"Jedną z najprostszych, a zarazem dającą satysfakcjonujący efekt kontroli popychacza hydraulicznego, którą można wykonać bez dodatkowych narzędzi jest próba ściśnięcia popychacza ręką. Napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć z dużym wysiłkiem. Przy próbie tej należy zwrócić wyjątkową uwagę na olej, który może wytrysnąć przez kanały olejowe. Jeżeli napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć ręcznie przy użyciu relatywnie małej siły, kwalifikuje się on do wymiany. Dokładna kontrola działania popychaczy hydraulicznych możliwa jest jedynie przy użyciu specjalistycznych urządzeń kontrolno-pomiarowych u producenta."
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 11, 2007, 20:09:32 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "-Marcin-"
Napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć z dużym wysiłkiem.


Ktos nie dodal - Zaje...scie duzym. Tego reka sie nie da scisnac. Drewnem od gory to musialem sie niezle przylozyc.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 11, 2007, 23:13:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Cytat: "-Marcin-"
Napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć z dużym wysiłkiem.


Ktos nie dodal - Zaje...scie duzym. Tego reka sie nie da scisnac. Drewnem od gory to musialem sie niezle przylozyc.


Pewnie chodziło o to ze jezeli jestes w stanie scisnac go w reku to juz nie nadaje sie do niczego  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 13, 2007, 20:12:37 pm »

JAGOS

  • Gość
Panowie... ja mam maly problem.... wywalilo mi w moim 1.6 16V uszczelge z cego jestem strasznie niezadowolony i zdziwiony bo myslalem ze uszczelki padaja tylko w 1.4 ;/;/ Dobra ale do rzeczy... chce sam sprobowac wymienic uszczelke.... mam do tego baaardzo profesjonalny klucz dynamometryczny, uszczelke i wydaje mi sie ze sruby beda ok poniewaz przegrzal sie ale tylko chwilowo wiec sruby nie mialy szansy sie rozciagnac o te czesci milimetra:P choc nie wiadomo.... i tu moje pytanie... jak zdejme glowice i wymontuje z niaj walki  i dam do planowania to czy pozniej przy zakladaniu musze czyms smarowac uszczelke?? mam czerwony silikon ale nie wiem czy w przypadku uszczelki pod glowice sie go uzywa. Mysle ze w 2-3 dni sie z tym uporam. Nawet moze szybciej... no i to zalezy od pogody i wolnego czasu ktorego mam niewiele. Doradzcie mi co mam zrobic. I czy jak zdejme glowice to czy wypolerowac zawory?? Ostatnio rozebralem swoj stary 1.4 i zawory byly strasznie obrosniete sadza;/;/ Czy jak zdejme glowice to czy przestawi mi sie rozrzad??  Prosze o wszelakie sugestie zwiazane z wymiana uszczelki  i co radzicie zrobic jeszcze przy okazji... Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-11-13, 20:18 ]
aaahhhh przypomnialo mi sie jeszcze to ze sadze ze to uszczelka poniewaz podczas jazdy zgasl silnik ale chwile przed tym za mna ujrzalem straaaaszna chmure dymu.  Nigdy tkakiego czegos nie widzialem....... jak otworzylem maske smierdzialo palonym olejem a jak wyjolem bagnet to olej byl kolory metalicznego... jakby byla to farba metaliczna a nie olej.... mysle ze poszla uszczelka i olej przedostal sie do wydechu.... ale jeszcze kilka minut przed zdarzeniem ubylo mi plynu... musialem sie zatrzymac bo nie bylo...ciagle wlewalem i nic.... co chwile ubywalo a nie lecialo na zewnatrz..... boje sie zebym nie zatarl silnika;/;/ CZY to mozliwe??

[ Dodano: 2007-11-13, 20:21 ]
aaa i jeszcze hehe.... na ile Nm trzeba dokrecac sruby glowicy i walkow?? prosze o pomoc..... do swiat chce go zrobic na cacy,......

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 13, 2007, 20:28:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z tym olejem to nie wiem ale nie wróży to nic dobrego.

W sprawie uszczelki głowicy to tak:
- jak silnik pierwszy raz rozbierany to powinny się nadać
- do planowania głowicy musisz ją rozpołowić a potem złożyć na uszczelkę w płynie!!! żadne tam sylikony
- uszczelka głowicy powinna starczyć sama w sobie bez dodatków. Polecam zainwestować w uszczlkę z nieco większą ilością sylikonu a najlepiej całosylikonową (najnowszy produkt)
- rozrząd - zanim rozkręcisz silnik ustaw wszystko na znakach potem rozepnij wszystko. Przy składaniu poustawiaj wałki jak wcześniej i napnij pasek. Nie zapomnij pokręcić wałem  przez odpaleniem.
- zawory nie zaszkodzi przeczyścić ale najlepiej byłoby je do tego wyjąć a to dodatkowa robota i też nie dość łatwa i odpowiedzialna. A jak już zdejmiesz zawory to i uszczelniacze by się nowe przydały...

To chyba tyle.

Powodzenia w naprawach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 13, 2007, 20:53:32 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
mam gdzies instrukcje 2,5 MB do tego silnika mysle ze Ci pomoze
a olej to dziwna sprawa moze jednak go solidnie przegrzales i dlatego zmienil barwe

kurde powazny blad przy tych silnikach to brak kontrolki minimalnego poziomu plynu, przeciez to taka w sumie prosta sprawa, i nawet na desce jest miejsce, a ile moze zaoszczedzic ........
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350