Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 22, 2007, 11:39:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Poproś o fotki tej uszczelki... bo to na aukcji to nie jest do rovera...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 22, 2007, 13:15:09 pm »

Marcino84

  • Gość
NO ja wiem ze to tylko przykladowe foto.Ale zaluzmy ze ta uszczelka tej firmy i te sruby co sa w zestawie.czy do dobra cena za to.i czy warto to wkladac do samochodu?

[ Dodano: 28 Lis 2007 00:40 ]
MAm pytanko odnosnie uszczelki glowicy do K16. bylem ostatnio w sklepie i gosciu zaproponowal mi komplet uszczelek od miski po pokrywe klawiatury firmy FAI za kwote 280 zl.
Dobra bedzie ta uszczelka warto to kupowac?

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 01, 2007, 15:10:36 pm »

JAGOS

  • Gość
Witam ponownie... dzis rozkrecilem prawie cala glowice i moim oczom ukazal sie takowy widok........
http://www.wrzuta.pl/obraz/aJDiGc0ztt/zalana_glowica
i teraz mam pytanko.... jak odkrece juz gorna czesc trzymajaca walki i te ooslone plastikowa to czy zejda mi walki razem z oslona?? bo nie jak nie moge dojsc jak to wykrecic..... a nie chcial bym tego ciac..... a nizej pokazuje jak mam ustawiony rozrzad wiem ze jest wszystko opisane w knidze ale wole sie upewnic...... i powiedzcie czy zmieniac czy jest ok....
http://www.wrzuta.pl/obraz/dc96uAmYHr/rozrzad_rover

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 01, 2007, 15:19:26 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
kola odwrotnie. EXCHAUST to wydech wiec w druga strone powinno byc, poza tym cos dziwnie nieliniowo mi wygladaja te punkty na kolach, ale moze tylko mi sie wydaje

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 01, 2007, 15:40:20 pm »

JAGOS

  • Gość
G.T., tu masz z innej perspektywy.........
http://www.wrzuta.pl/obraz/ieLm4c6tQH/rozrzad_rover2

dobra... teraz jak je przekrecic?? Czy wystarczy dac na luz i obkrecic?? i czy musze zdejmowac kola zebate??

[ Dodano: 2007-12-01, 15:41 ]
i to obydwa exhaus w prawa strone maja isc??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 01, 2007, 15:43:28 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
kola jesli chodzi o napis Exhaust sa dobrze

ale napisy i kreski maja byc w lini prostej !!
tak jak ponizej


mam nadzieje ze widzisz roznice
na moje oko, u Ciebie lewe kolo o zabek w prawo, a prawe o zabek w lewo

caly artek jest tu
http://roverki.pl/article.php?sid=402

zeby odkrecic oslone walkow to trzeba odkrecic kilka srubek na klucz chyba 8
dwie widac za kolami
jedna po lewej kolo pompy wody
i jedna tam nisko po prawej stronie gdzie pasek ma najdluzsza droge bez zadnych kol
uwazaj zeby tam na dol do malego kola ta srubka ci nie spadla
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 01, 2007, 18:33:20 pm »

JAGOS

  • Gość
G.T., i AndrewS#100,  no widze zdecydowana roznice tylko zastanawia mnie to jak ja jezdzilem....;/;/ teoretycznie moc byla ok, nic nie klepalo i nic nie stukalo..... :?:

no i moje pytanie..... musze zdjac pasek zeby przekrecic walki w odpowiednie polozenie??  Najpierw ustawiam z paskiem.... naciecie na kole pasowym do nadlewki na pompie si?? pozniej zdejmuje pasek i przekrecam po jednym zabku walki zeby byly rowno, ale czym i za co mam je przekrecac?? Przeciez nie mozna krecic za tew sruby przy walkach wiec jak??.... bo albo czegos nie rozumiem albo...... nie rozumiem  :oops:  Juz przeczytalem tyle tego ale nie ma opisane jaka sruba krecic zeby te walko ustawic..... :roll:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 01, 2007, 21:02:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
najwazniejsze jest ustawic dolne kolo na znak
potem juz mozna krecic walkami zakladajac klucz na sruby kol, oczywiscie bardzo ulatwia sprawe zastosowanie przyrzadu do blokowania kol, bo wtedy powoli obracasz kolami blokujesz je i zakladasz pasek bez obawy ze cos sie przestawi
ja taki przyrzad sobie dorobilem  

nie wiem jak mogl dzialac silnik z takimi ustawieniami, wolne obroty mial rowne ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 01, 2007, 21:21:33 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100,  wlasnie nie... na poczatku na benzynie po swapie ladnie chodzil ten silniczek skakalo na gazie ale ostatnimi czasy zaczol skakac i to sporo..... jak stalem pod blokiem na spokojnie bylo 1000obr cacy... a jak w miescie na swiatlach dajmy na to, to cywalo ze do 2500skakal i nie chcial opasc.... pozniej znow opadalo.... no i jak jechalem czesto szybko i podczas hamowania  szybkiej predkosci to gasl mi...  na biegu jak hamuje to nie ma tego ale jak z wysokich obrotow spada to juz gasl......

[ Dodano: 2007-12-01, 21:23 ]
aha... i jak bylem u "znajomego" :wink:  mechanika po nasadke to srub od glowicy to powiedzial ze mi uszczelniacze poszly.... czy to mozliwe??

[ Dodano: 2007-12-01, 21:46 ]
Senn#1869, czy to chodzi o taka uszczelke??
http://moto.allegro.pl/item277589497_uszczelka_pod_glowice_rover_mg_land_rover.html

no i nigdzie nie moge znalesc tej magistrali olejowej i tego termostatu....... wrrr a co najwazniejsze ile one kosztuja :mrgreen:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 01, 2007, 21:51:17 pm »

vox+241

  • Gość
Jak masz zdjętą głowice to zmień tak czy inaczej uszczelniacze...

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 01, 2007, 22:08:10 pm »

JAGOS

  • Gość
ok spoko, ale moje pytanie brzmi... czy musze?? Jesli nie to fajnie jesli tak to jak to zrobic..... :?:

[ Dodano: 2007-12-01, 22:32 ]
i jeszcze jedno... w ponmiedzialek zleje ten syf z silnika i tu moje pytanie.... czy jak zleje to wtedy chce zakrecic miske oleju i zalac ropa albo benzynka.... wytarmosic autem i zlac to... i tak ze 2-3 razy powtorzyc.... co Wy na to??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 01, 2007, 22:45:11 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Mozesz. Ale niewiele Ci wycieci. Po godzinie pracy rozgrzanego silnika wyparuje samo.
Jeśli chodzi o ustawianie dolnego koła na znak - możesz ustawić tłoki na jednym poziomie. Bedziesz miał 100% dokładność ustawienia wału. Potem prowadzisz pasek po napinaczu, ustawiasz wstępnie wałki - one sie w miarę trzymają w położeniu )-( .
Do kręcenia wałkami używam klucza francuskiego. Ładnie wchodzi w otwory kół.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 01, 2007, 23:00:38 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "JAGOS"
ok spoko, ale moje pytanie brzmi... czy musze?? Jesli nie to fajnie jesli tak to jak to zrobic.....


oczywiscie nie musisz, puszczal dyma zaraz po odpaleniu ??

zeby zmienic uszczelniacze to trzeba rozpinac zawory, a do tego potrzebny przyrzad do sciskania sprezyn, Bocian cos takiego robil i to bez sciagania glowicy, pewnie sie wypowie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 02, 2007, 00:36:03 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "JAGOS"
jeszcze jedno... w ponmiedzialek zleje ten syf z silnika i tu moje pytanie.... czy jak zleje to wtedy chce zakrecic miske oleju i zalac ropa albo benzynka.... wytarmosic autem i zlac to... i tak ze 2-3 razy powtorzyc.... co Wy na to??


Nagrzej motor, spusc olej, potem wlej 2 litry + nowy filtr, zapal- niech pochodzi na wolnych pare minut, spusc olej, wymien filtr  i wlej juz ten na którym zamierzasz jezdzic.
Co do uszczelniaczy- to sie nie zastanawiaj jak czapka jest na zewnatrz to praca przebiega duzo szybciej i sprawniej- mozesz mi wierzyc ze ten kto juz raz wymienial w aucie nigdy wiecej nie bedzie chial tego robic. Jak nie wiesz ile maja przejechane to wymien odrazu dla swiętego spokoju- ja nie wymieniłem i przypłaciłem koniecznoscia remontu silnika  :? Wiec nie zakladaj z góry ze sa "dobre" -chyba ze wczesniej wymieniłes sam
Do zdjecia zaworów wystarczy klucz do swiec od poldka, młotek, kawałek szmaty, i kawalek drewna do podparcia zaworu. Przy odrobinie wprawy zawór puszcza maks po 3 uderzeniach  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 02, 2007, 10:52:20 am »

e_gregor

  • Gość
Ja w poldofordzie zmieniałem uszczelniacze w aucie... 2 popołudnia mi to zajęło, masę pitolenia i w ogóle... niezła rzeźnia. Ale czy jak Elwood pisze że nie zrobiłbym tego drugi raz.... no nie wiem - na razie o tym nie musze myśleć. Ale mając zdjetą głowicę i uszczelniacze które już mają troche lat to bym się nie wahał. Kosztują groszę a na zdjetej głowicy to nie jest wiele pracy. Stosowałem tą metodę co Elwood - czyli klucz do świec, szmata i młotek. Trochę trudniej jest potem założyć sprężyny ;)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 02, 2007, 12:40:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Uwaga wypowiadam się.

Pi pierwsze fotacze zapodane przez andrewsa są moje z arta o rozrządzie. Naprawdę polecam przeczytać.

po drugie przyrząd do blokowania kół jest ql ale ostatnio poradziłem sobie za pomocą klocka z miękkiego drewna. Ustawiłem koła na znakach a potem wbiłem klocek jak klina między nie. nic nie dygnęło  :mrgreen: .

Po trzecie widząc taką musztardę nie ma się co zastanawiać. Nie podejrzewam cię o świadome wlanie płynu chłodzącego do oleju bo tylko taka opcja mogłaby odpuścić zmianę uszczelki.

Po czwarte jak już zdejmiesz głowicę to nie zaszkodzi zmienić uszczelniaczy. Raz że masz wszystko na wierzchu a dwa że na samochodzie da się to zrobić ale jest to bardzo upierdliwe i wymaga czasem niezłych zdolności manualnych i nieco osprzętu. Nie polecam  młotka i klucza do świec jeśli już to ścisk stolarski.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 02, 2007, 13:16:20 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
co do napisow na kolach to moze faktycznie cosik mi sie pokrecilo, w kazdym badz razie rozrzad przestawiony o 1 zab da rade jezdzic w poldoroverze . Kolega z sekcji tak mial

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 02, 2007, 20:27:18 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100,  w jakim sesie puszczal dyma przy odpaleniu?? Chodzi Ci o to czy zawsze jak odpalalem to czy kopcil?? Bylo tak ze jak odpalalem to pod wydechem za rura byla czarna plama jakby wlal rope w wydech i odpalil auto.... bywalo ze dawal dyma.....

Bocian_s#313, nie ma mowy o pomylce mojej ze wlal bym plyn do oleju.....

I panowie... powiedzcie mi jak to zrobic.. jak zdjac te uszczelniacze..... posiadam scisk stolarski......  i pozniej jak je zalozyc.........

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 02, 2007, 21:13:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a nie lepiej/szybciej bedize to oddac do zakladu? "zdemontowanie" zaworu kosztuje z tego co pamietam 3zl od sztuki. +wymiana uszczelniaczy i zamontowanie tego znowu do kupy. pewnei cos kolo 100zl bedzie to wszystko kosztowac (a moze nawet mniej).  dla nich to moment, bo maja maszyny do tego. a tak to bedziesz sie caly dzien z tym babral. (chociaz jak ja juz gdzies kiedys pisalem  to ze sciagaczem do zaworow wymontowalem wszystkie 16 zaworow w 20-30 minut)
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 02, 2007, 22:28:43 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
tylko ze te uszczelniacze najtansze, to nie sa podobno dobre, szybko guma na nich twardnieje

widzilem jak facet w lublinie w zkladzie gdzie szlifuja glowice zdejmowal zawory na specjalnym stole, zdjecie i zalozenie jednego zaworu trwalo ok 20 sekund
trzeba uwazac zeby nie pogubić tych malutkich zabezpieczen
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350