Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 03, 2007, 00:46:56 am »

maras

  • Gość
Z puszczaniem dyma chodzi o to,że po odpaleniu na zimno puszcza niebieski dym. Olej ścieka po trzonku zaworu do komory spalania i po odpaleniu się spala, stąd dym. Teoretycznie, im dłużej stoi, tym go więcej powinno być

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 03, 2007, 11:30:09 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
no i teraz sobie zweryfilowalem jak to bylo u mnie. Ja u siebie ustawialem EXHAUST na wydech, bo przeciez to oznacza wydech. Jezeli obrocisz wal o 360* to wyjdzie wasze ustawienie, ktorego to ponoc sie nie zaleca, w koncu w jakims celu jest napisane na kolach WYDECH

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 03, 2007, 12:31:54 pm »

JAGOS

  • Gość
Oj chyba dam sobie spokoj z uszczelniaczami..... chodz nie wiem ehhh... nie chcial bym czegos zje..... :cry:  

czyte uszcvzelniacze sa dobrej jakosci??
http://moto.allegro.pl/item273452469_uszczelniacze_zaworowe_polonez_1_4_16v.html

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 03, 2007, 13:42:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "maras"
Z puszczaniem dyma chodzi o to,że po odpaleniu na zimno puszcza niebieski dym. Olej ścieka po trzonku zaworu do komory spalania i po odpaleniu się spala, stąd dym. Teoretycznie, im dłużej stoi, tym go więcej powinno być

Potwierdzam u mnie po wymianie uszczelniaczy problem praktycznie ustąpił, co nieznacznie poprawiło sprawę ubytku oleju no ale chyba jakby mam wyciek gdześ z dołu. Narazje leje i jade...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 03, 2007, 14:57:12 pm »

JAGOS

  • Gość
Dobra to kupie i postaram sie je wymienic SAM... mam skany od jednego kolegi z forum dzieki ktorym mysle ze to zrobie i wymienie te uszczelniacze bo tam jest to opisane jak to zrobic....  czy poza wymiana uszczelniaczy moge cos jeszcze wymienic?? Przyznam ze od strony kopulki rozdzielacza zawsze mi cos stukalo czy to nie byly czasem...........??  :roll:

[ Dodano: 2007-12-03, 14:59 ]
Bocian_s#313,  a jak wyjoles zawory-jakim przyzadem i ile Ci to zajelo no i czy to jest trudne?? do tego moje pytanie brzmi jak wyjoles uszczelniacze?? jakimis szczypcami??

[ Dodano: 2007-12-03, 15:04 ]
chcialem kupic takie szczypce
http://moto.allegro.pl/item276976927_szczypce_do_uszczelniaczy_zaworowych_dlugie_fv.html

ale jesli sie da to zrobic w inny sposob to zaoszczedze kaski

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 03, 2007, 15:11:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JAGOS"
Bocian_s#313, a jak wyjoles zawory-jakim przyzadem i ile Ci to zajelo no i czy to jest trudne?? do tego moje pytanie brzmi jak wyjoles uszczelniacze?? jakimis szczypcami??

Zawory rozbieraem za pomocą wyspawanego przyrządu i ścisku stolarskiego na zdjętej głowicy a ostatnio na założonej poradziłem sobie za pomocą "pewnej kontrukcji" której fotki chyba gdzieś na forum były.

Same uszczelniacze wyjmowaem starym ściskiem hirurgicznym ale możesz też pokombinować z długimi cienkimi szczypcami/kombinerkami.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 03, 2007, 15:13:12 pm »

JAGOS

  • Gość
ah i jeszcze pytanie.... jak zzdjac kolo pasowe??... czy musze zablokowac czyms cos zeby je odkrecic a nie przekrecic rozrzadu?? czy moge smialo je odkrecic, zdjac i zdjac dolna pokrywe paska i dopiero wsadzic kolo pasowe i ustawic naciecie na kole razem z odlewem, zdjac pasek rozrzadu, ustawic walki, usztywnic je i i dopiero zakladac. I nie pojmuje jednego... przed zdjeciem glowicy nie musze ustrawiac rozrzadu prawda?? bo po co....hmmm... zdjac wszystko tak jak jest i dopiero jak bede juz skladal to sie stosowac do w/w procedur ustawiania rozrzadu tak??..... o curfa... hehe czasem juz mnie niektore rzeczy przerastaja....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 03, 2007, 17:56:15 pm »

maras

  • Gość
Lepiej zablokuj, wykręcasz rozrusznik i możesz zablokować np ceownikiem, zapierając o zęby koła zamachowego, podpierając kawałkiem drewna, jak to ja kiedyś robiłem :mrgreen:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 03, 2007, 18:00:21 pm »

JAGOS

  • Gość
maras, rozumiem oco biega.... tymbardziej ze przed ustawieniem kola wykrecilem juz sruby z glowicy;/;/ i teraz nie moge obracac walem bo moge uszkodzic panewki tak??

[ Dodano: 2007-12-03, 18:02 ]
no i zablokowac mogl bym w Twoj sposob ale musze wlazic pod auto a przypomne ze robie to pod chmurka...;/;/

Teraz jak juz wykrecilem sruby to moge zablokowac kolo i wykrecic wszystko?? a pozniej przy skladaniu ustawie tak jak powinno byc??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 03, 2007, 18:07:24 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
OT
Cytat: "Bocian_s#313"
wyjmowaem starym ściskiem hirurgicznym


Cytat: "maras"
możesz zablokować np ceownikiem, zapierając o zęby koła zamachowego, podpierając kawałkiem drewna


Różnorodnosć narzędzi jest imponująca :)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 03, 2007, 19:15:22 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "AndrewS#100"
(....)

widzilem jak facet w lublinie w zkladzie gdzie szlifuja glowice zdejmowal zawory na specjalnym stole, zdjecie i zalozenie jednego zaworu trwalo ok 20 sekund
(...)

wlasnie o tym pisalem  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 03, 2007, 19:47:28 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "G.T."
no i teraz sobie zweryfilowalem jak to bylo u mnie. Ja u siebie ustawialem EXHAUST na wydech, bo przeciez to oznacza wydech.


Tak mi sie cos wydaje ze jak wymienialismy rozrzad w moim 1.8 zaraz po swapie to tez ustawialismy exhaust na wydech.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 03, 2007, 20:22:54 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "G.T."
w koncu w jakims celu jest napisane na kolach WYDECH


ano pewnie ze jest cel
przydaje sie to przy odlaczeniu kol pasowych od walkow, wtedy walek wydechowy montuje sie tak ze koleczek ustalajacy jest wlasnie przy napisie exhaust

Cytat: "Senn#1869"
Tak mi sie cos wydaje ze jak wymienialismy rozrzad w moim 1.8 zaraz po swapie to tez ustawialismy exhaust na wydech


eee tam
zreszta mozesz to sprawdzic zdejmij oslone i ustaw na znaki   :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 03, 2007, 20:38:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Dimmu_"
Różnorodnosć narzędzi jest imponująca  
Robi się tym co się ma.

W moim patencie na zmianę uszczelniaczy potrzebowaem czegoś aby śruba służąca do odblokowywania zamków zaworów nie opadała i przeszkadzała. Idealnym do tego okazał się stary "zamek" do puszki z piwem odpowiednio docięty:


Potrzeba matką wynalazku  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 04, 2007, 14:34:47 pm »

JAGOS

  • Gość
Zdjolem glowice i moim oczom ukazal sie potforny widok........... :(:(:(:(:(..... w komorach spalania bylo czarno i w trzeciej od strony rozrzadu byl olej wraz z plynem (woda) :(:(:(:(:(............  uszczelka w kilku miejscach ma pourywany ten czerwony silicon i to tego strasznie jakos tak pordzewiala...... czy oby nie zatarl mi sie silnik?? Zdjec nie moge zrobic bo bral  :evil:  jak na zlosc pozyczyl jakiemus tyfusowi aparat....;/;/ ale przyznam ze wyglad tragiczny....:( Do tego jedna swieca nie  chce sie wykrecic... ;(;(;(...... zawory sa czarne od nagaru no i swiece czarne jak nie wiem co.......:( glowica juz lezy w domu na stole i czeka na rozebranie.... zdjolem ja razem z walkami..... Biore sie za wykrecanie walkow i oczyszczenie z tego calego syfu...... czy jest cos co radzili byscie zrobic?? Uszczelniacze wymienie, ale ciezko jest odkrecic te walki....... ehhh ;/;/

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 04, 2007, 14:42:42 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Ciezko wykrecic walki?? To niby dlaczego?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 04, 2007, 14:59:13 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869,  chodzi mi o te pokrywe walkow ta na 15 srub bodajrze nie ta czarna tylko ta co sie przykreca do glowicy walki no i kol zebatych z walkow nie dalem rady wykrecic.... czekam na dobry klusz i je poodkrecam....

Senn#1869,  myslisz ze nic takiego sie nie stalo silnikowi?? Boje sie ze bedzie kaplica:(

[ Dodano: 2007-12-04, 16:02 ]
No uporalem sie juz ze wszystkim... teraz czyszcze glowice i szykuje ja do planowania...eehhh....... troche pracy jest;/;/


I MAM PYTANKO.... :mrgreen:  czy jak pojda uszczelniacze to co sie dzieje?? jaki jest wynik tego?? i jak zprawdzic czy mam dobre popychacze......

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 04, 2007, 16:33:08 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No jak widac uporales sie z odkreceniem. Generalnie zasada jest prosta. Jak sie do czegos zabierasz to podstawa sa dobre klucze. Bez nich ani rusz. Pamietaj zeby potem wszystko skrecac z odpowiednim momentem.
Co do zasyfionych cylindrow i glowicy to jezeli dostawal Ci sie plyn lub olej to nie dziwne ze beda nieciekawie wygladac.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 04, 2007, 16:57:25 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, no mam fajne klucze ale akurat gdzies mi wsiakla  "8" ktora musialem te sruby poodkrecac.  powyjmowalem popychacze no i ich boki sa porysowane... snaczy w polowie sa cacy ale gorny i dolny brzeg maja porysowany... to normalne??

no i wlozylem palec w glowice w otwory wydechowe no i......... w niemal kazdym jest pelno oleju a to swiadczy ze sa walniete uszczelniacze prawda?? To by tlumaczylo meeeega dymienie podczas jazdy......(bylo ostro  :mrgreen: ) no i teraz tylko musze wyczyscic glowice, splanowac ja, wymienic uszczelniacze no i czekamy na przesylke z uszczelka  :mrgreen:  Ta ktora Mi Senn#1869,  doradziles tylko nie moge znalesc nigdzie tego termostatu o ktorym pisales....

[ Dodano: 2007-12-04, 17:02 ]
ps. to ta uszczelka

http://moto.allegro.pl/item277589497_uszczelka_pod_glowice_rover_mg_land_rover.html

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 04, 2007, 20:41:12 pm »

maras

  • Gość
Cytat: "JAGOS"

no i wlozylem palec w glowice w otwory wydechowe no i......... w niemal kazdym jest pelno oleju a to swiadczy ze sa walniete uszczelniacze prawda?? To by tlumaczylo meeeega dymienie podczas jazdy......(bylo ostro  :mrgreen: l

No moze to o tym świadczyć :D Zwłaszcza o padnięciu wydechowych. A co do tej czarności komory spalania, czy jest to sadza, czy czarny oleisty brud??