Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #100 dnia: Grudzień 04, 2007, 20:58:57 pm »

JAGOS

  • Gość
maras,  i to i to... czesc jest sucha i jest to czarna sadza a czesc jest w takiej czarnej mazi jak gdyby sadza wymieszala sie z olejem....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #101 dnia: Grudzień 05, 2007, 00:10:31 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
glowicy pasowaloby zrobic test szczelnosci, przykro by bylo zalozyc uszczelke, a to za jakis czas to samo, obejzyj tez sobie tuleje
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #102 dnia: Grudzień 05, 2007, 08:18:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Co do płynu w tłokach to mam pewną uwagę. Może na pocieszenie niejako...

Otuż jak ja zdejmowałem głowicę to nie z powodu HGFa a uszkodzonego zaworu i też przy rozbieraniu nalało mi się trochę płynu do tłoków bo nie wszystko spływa z silnika. Tyle że u mnie byo czyste borygo. Tak więc część tego płynu mogła się tam znaleźć przy rozbiórce.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #103 dnia: Grudzień 05, 2007, 11:15:29 am »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313,  tez tak myslalem ale wydaje mi sie ze splywa po slupkach zaworow.... jeszcze raz zerkne.... tak to splywa po slupku ale mam tylko 2 slupki mokre... wydaje mi sie ze jak ja obracalem to mogla sie ta mazie tam dostac......

AndrewS#100, a jak sprawdzic jej szczelnosc??
i o jakie Ci tuleje chodzi??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #104 dnia: Grudzień 05, 2007, 11:39:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JAGOS"
o jakie Ci tuleje chodzi??

cylindrów
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #105 dnia: Grudzień 05, 2007, 11:59:48 am »

JAGOS

  • Gość
no to tuleje musial bym wam pokazac i byscie musieli sami zobaczyc ale kurcze problem w tym taki ze aparat braciak komus pozyczyl:( a ja nie wiem co mam sprawdzic i jak............

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #106 dnia: Grudzień 05, 2007, 13:15:17 pm »

sebek

  • Gość
ehh, Jagos, mam wrażenie ze się boisz auta  :D
jakbyś silnik zatarł to by sie nie kręcił, co do uszczelek, też bedzie wymiana w moim 1,4 nim go do Tarpana wpakuję, tak sobie myślę, chyab wszystko zamówię w UK i ładnie przyjdzie paczuszką  :)  w sumie wyjdzie o wiele taniej  :wink: , mój puszczał delikatny dymek z wydechu po opdaleniu, po około 2 km ustawało :) ale skoro juz sie tego chwytam to wszystkei uszczelki do wymiany tak na zapas, mam takie pytanie, wszyscy mówia o wymianei pompy wody przy przebiegu około 130k , ten mój ma nie całe 160k, tak sobie myslę, co sie tam moze zawlić? łożyskowanie albo simering ? o co chodzi z ta wymianą, bo jeśli o to chodzi to wymieniam łożysko i simera i pierdzielę nową pompę za 120zł  :P

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 05, 2007, 13:18:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przejedź palcem i zobacz czy nie ma wyraźnych rys... Powieżchnia powinna być idealnie gładka. Żadne zdjęcie nie zastąpi palca i oka ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #108 dnia: Grudzień 05, 2007, 13:22:39 pm »

JAGOS

  • Gość
sebek, masz racje z deka sie boje bo wiesz... moge CI zalozyc wypasione audio, wszystko zwiazane z elektryka , wydlubac cos z zywicy no ale z silnikiem i tak powaznym remontem mam 1 raz stycznosc wiec mam pewne obawy.

Bocian_s#313,  na tulejach mam rdze... niewiele ale jest a wina to woda ktora wleciala........ jakios pomysl na te rdze??

[ Dodano: 2007-12-05, 13:25 ]
sebek, tak na marginesie dobrze miec kogos w UK to by zalatwil taniej. a jesli chodzi o Tarpana to nie wiem czy tak Ci polata... jednak wazy te tarpanisko no chyba ze masz jakies pomysly o ktorych nie doczytalem:P

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #109 dnia: Grudzień 05, 2007, 13:55:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sebek"
... wymieniam łożysko i simera

Powodzenia. Ja w wakacje zostałem zmuszony do wymiany z powodu wycieku. Z ciekawości chciałem rozebrać tąstarą i nie dało się tego zrobić. Poprostu jest nierozbieralna a skoro ja tak mówię to musi być prawda  :mrgreen: .

Cytat: "sebek"
wszyscy mówia o wymianei pompy wody przy przebiegu około 130k , ten mój ma nie całe 160k,
U mnie była zmieniana wcześniej (albo przynajmniej wyjmowana), nie wiem kiedy, ale napewno więcej jak 70kkm temu i puściła płyn przez środek przy jakichś 175kkm.

Jak już robisz/zamawiasz wszystko to i pompę też polecam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 05, 2007, 13:56:34 pm »

JAGOS

  • Gość
Czy skladajac glowice musze brac ja na klej i uszczelke?? Mysle ze tak... jak dobrze mysle to na jaki??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 05, 2007, 13:58:32 pm »

sebek

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
sebek, tak na marginesie dobrze miec kogos w UK to by zalatwil taniej. a jesli chodzi o Tarpana to nie wiem czy tak Ci polata... jednak wazy te tarpanisko no chyba ze masz jakies pomysly o ktorych nie doczytalem:P


nie trzeba mieć, wystarczy zę zapytasz kolesia przez EBAY czy wysle do polski po płatonsci z góry ;) potem robisz przelew PAYPAL i gotowe :)

co do wagi Tarpanka to się akurat mylisz i to bardzo  :roll: mój po pełnym zatankowaniu beny pod zakrętkę i gazu 40 litrów do pełna waży 1320kg  :twisted:  do tego przełozenie mostu 5,875 i koła 15 (po przeliczeniu mam wolniejsze przełozenie od poloneza  o 20%) ale nowy most juz ma 4,8 tylko nei ma kiedy wrzucić  :(

co do remontu silniczka, jedna prosta zasada, co się moze przestawić nalezy unieruchomić, jak wykręcisz jakieś sróbki i coś zdejmiesz to wkreć sróbki tam gdzie były, wtedy nawet bez instrukcji poskałdasz :) mój tarpan był przez 2 lata rozebrany w mak, nawet silnik z powodu montowania nowych uszczelek i zaworki itd, i po 2 latach wszystko poskłądałem  do kupy :)  co do mojego silniczka ma nie całe 20k przebiegu od fabryki , ale słąbe to jak na dzisiejsze realia  :cry:  dlatego bezie 1,4 poldrovera i most szybszy, przyspieszenie bedzie na grnicy przyspieszenia obecnego a za to na traise ekonomicznie polece około 90-100km/h a nie jak teraz 70 :)

Cytuj (zaznaczone)
Czy skladajac glowice musze brac ja na klej i uszczelke?? Mysle ze tak... jak dobrze mysle to na jaki??


przecie pisano Ci juz we wcześniejszych postach zę ładujesz uszczelke na oleju  :roll:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 05, 2007, 16:30:52 pm »

JAGOS

  • Gość
sebek, no tak ale czy to wystarczy?? chcial bym to zrobic solidnie.....

[ Dodano: 2007-12-05, 16:31 ]
wystarczy ja posmarowac olejem???

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 05, 2007, 17:44:39 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
szczelnosc glowicy sprawdzaja firmy

pod pokrywa walkow  ma byc uszczelniacz typu loctite np. 510
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 05, 2007, 19:17:30 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100, tak wiem ze tam ma isc LOCTITE... no ale dlatego pytam o uszczelke pod glowice poniewaz jedni pisza za na sylikon do silnikow(wysokotemperaturowy) inni ze na olej a znow w tej ksiazce od Ciebie AndrewS#100,  jest napisane ze na LOCTITE LVV 10002 B....... wiec kogo sie sluchac??..........

[ Dodano: 2007-12-05, 19:19 ]
ps..... kto mi podpowie jak wyjac swiece z gniazda glowicy?? Nie moge za zadne skarby jej wykrecic..........:(:(:(

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 05, 2007, 19:32:46 pm »

tomallus1

  • Gość
Ty chcesz na czymś pakować metalową uszczelkę głowicy (olej, klej, silikon, loctite) :shock: ?????

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 05, 2007, 20:29:55 pm »

JAGOS

  • Gość
tomallus1,  to powiedz na co?? i dodam ze to nowy typ uszczelki... podwojna uszczelka od LR

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 05, 2007, 20:41:32 pm »

tomallus1

  • Gość
Nie wiem czy sie rozumiemy. Na pewno mówisz o : uszczelce pod głowicę?
Jeśli tak to niedopuszczalne jest smarowanie czymkolwiek uszczelki. Po to się planuje głowicę i ew. blok, żeby uszczelka idealnie przylegała baz żadnych dodatków. Powierzchnie bloku i głowicy muszą być dokładnie oczyszczone i suche.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 05, 2007, 21:16:18 pm »

JAGOS

  • Gość
tomallus1, sorka widzisz........ chodzilo o gorna czesc glowicy i pokrywe walkow rozrzadu... sorki za moje niedopatrzenie..... :mrgreen:

[ Dodano: 2007-12-05, 21:24 ]
Ok... znalazlem paste LOCTITE 510 ktora kosztuje 100zl za 250ml... czy jest jakas inna pasta lub inny sposob na zlaczenie glowicy z pokrywa zaworow?? Co by sie stalo jak bym uszczelnil to wysokotemperaturowym sylikonem??

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 05, 2007, 21:56:40 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "JAGOS"
Ok... znalazlem paste LOCTITE 510 ktora kosztuje 100zl za 250ml... czy jest jakas inna pasta lub inny sposob na zlaczenie glowicy z pokrywa zaworow?? Co by sie stalo jak bym uszczelnil to wysokotemperaturowym sylikonem??


Sposoby sa rózne- łącznie ze spawaniem, zrób jak chlopaki pisza i bedzie dobrze  :) Niestety to kosztuje ale i tak jest tansze niz stosowanie patentów i ponowna rozbiorka
Widze ze wymiana uszczelki która zajmuje max 4 godziny urasta do rangi problemów nierozwiązywalnych  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG