Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 58084 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 09, 2007, 22:17:19 pm »

JAGOS

  • Gość
Elwood#1887, chodzilo o calkowite koszta....... 270+50 Planowanie glowicy......
Panowie mam wielki orzech do zgryzienia.....;/;/

Chcial bym kupic Rovera 220 Turbo jak wczesniej pisalem ,ale bylem go ogladac to Cena robi swoje... :x  kolo chce 4Tys ale jest w oplakanym stanie Ten Roverek..... A dop mojego poldzia mam jakos tak sentyment bardzo wielki... nie chcial bym sie go pozbywac.... po 1 ma naped na tyl... lubie go bo zwraca uwage.... a lubie miec cos nie spotykanego, i co mi radzicie... czy naprawiac jego i nim jezdzic czy pozbyc sie i kupic cos innego??........ Jest w gazie, ekonomiczny i w ogole..... mam wypasione w nim audio, duzo w niego pracy wlozylem i nie chcial bym sie tak go pozbywac tymbardziej za 2000tys.... ;/;/;/  No i jeszcze cos... wczoraj wpadlam na plan zeby po nowym roku jednak go zrobic... kupic te nowa uszczelke, magistrale olejowa  i........Chcial bym jemu podpiac NOS........ :roll:  Czy wytrzyma mi ten silnik obciazenie dodatkowych 30KM?? i mam pewne obawy co do podzespolow........;/;/

[ Dodano: 2007-12-09, 22:20 ]
wiecie mam na zbyciu okolo 4tys.... myslalem zrobic mu blacharke...poszerzyc nadkola, obnizyc, kupic OROCARI i zaszpachlowal ladnie i deczko przerobic zeby nie wygladal jak kazdy poldek z oricari, no i zainstalowac NOS.... bardzo bym chcial...... :twisted:  :twisted: Byl bym chyba 1 posiadaczem poldka z NOS-em.... :twisted:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 09, 2007, 22:30:57 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Wg mnie, zrób poldka i hulaj nim bezkompleksowo dopuki będzie się toczył.

Przy kupnie wyłożysz 4 tys. i wcale to nie będzie oznaczało końca problemów z samochodem.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 09, 2007, 22:41:52 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
jesli to 220 jest zaniedbane to nie warto, poczytaj tez forum roverki.pl tam jest przyklejony temat z samochodami "minami"
poczytaj tez dzial "chce kupic rovera"
doprowadzic samochod do dobrego stanu to niestety spora kasa, tym bardziej ze tam jest turbina i samochod ma 200km, wiec pewnie nie byl oszczedzany
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 09, 2007, 23:52:58 pm »

JAGOS

  • Gość
no wlasnie o to chodzi.. takie autka chodza po 12-15tys nawet... tamten ma pekniete zderzaki, przednia szybe i blacharka jakas nieteges... ma za duze szpary miedzy elementami jaby byl sklejany z kilku autek... a i turbina dziwnie chodzi......;/;/

A co sadzicie o N2O w Roverku?? :mrgreen:  chodzi mi to po glowie ciagle
hehe

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 10, 2007, 10:02:21 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jak dla mnie nos to kasa wyrzucona w bloto. Wole miec caly czas moc pod pedalem, a nie na guzik na kilka sekund. Jak juz to inwestuj w Turbo
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 10, 2007, 16:46:49 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, tez myslalem nad turbo no ale jak juz sie podejme Turba to i musze silniczek dobrze poskladac na nowych czesciach... no i mam pytanki czy Torbo z 2.0 Rovera podejdzie?? Widzialem takie na allegro za 900zl po regeneracji.... a pewnie ze 150KM poldek by mial...... :twisted:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 10, 2007, 18:42:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
140KM miał 1,4 z Vtecu i jakoś to latało. Przy obecnych cenach sądzę że idzie to nawet tanio zrobić...
Chociaż wolałbym wsadzić 1,8VVC :D tam też będzie 150KM pod nogą i to na stałe. Ale to już rzeźba dla "zawodowca" z głęboką kieszenią (5-8 tyś zł).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 11, 2007, 14:47:07 pm »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313 widzialem VVC za 3600bez osprzetu...:(:(:( szkoda bo bym cos takiego zaadoptowal. po nowym roku chce zrobic blacharke (podloge) bo reszte zrobie sam.... chce zrobic fajne zderzaki, bad look, chce usunac klamki, wstawic alarm i centralny... troche mam zalozen i mysle ze do wakacji bedzie spoczko. Ale znow zadam to pytanie czy Turbo z 2.0 Rovera podejdzie??

[ Dodano: 2007-12-11, 15:00 ]
dokladnie chodzi mi o to....
http://moto.allegro.pl/item276437131_turbina_rover_2_0_turbo_benzyna_mar_max.html

mam kolektor wydechowy-rurowy ktory pasuje do glowicy i mysle ze i do turbo mi podpasuje , ale nie wiem czy miejsca bedzie wystarczajaco.....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 11, 2007, 20:20:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
w v-tecowym turbo było postawione do góry i jakoś się mieściło. a co do tego turbo z rovera to trzeba by mieć wymiary. kolektor raczej na pewno nie wejdzie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #149 dnia: Grudzień 12, 2007, 00:38:17 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
zejdzmy moze na ziemie , niech kolega najpierw dokonczy to co rozgrzebal  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 13, 2007, 07:47:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
taa
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 16, 2007, 11:00:12 am »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
JAGOS, jak postępy?

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 16, 2007, 15:12:17 pm »

JAGOS

  • Gość
Dimmu_, no wszystko w proszku.... auto stoi.. pod autem baniak w ktory kapie sobie olej... glowica i reszta w domu.... przeliczylem sie troszke z kosztami bo zblizaja sie swieta  wiec odkladam wszystko na styczen gdzie juz powaznie zabieram sie za remont. Nie ukrywam ze chodzi mi po glowie duzo spraw zwiazanych z poldkiem... czasem mam go dosyc ale czasem chce go miec i zrobic tak zeby byl niepowtarzalny.... czytam wiele artykulow zwiazanych z roznymi przerobkami.... Tylko ze jedna przerobka ciagnie za soba nastepna...  mam dwie mysli jedna to taka zeby wsadzic zwykla uszczelke i go zlozyc i sprzedac  a druga to taka zeby zlozyc na nowych czesciach (nowa uszczelka, nowa magistrala olejowa, termostat) i zaczac postepy w strone turbo... ale wiem ze po zalozeniu turbo przyjdzie kolej na most(mocniejszy -Argenta) -skrzynia moze padac szybko, troche mam problemow z blacha... wiem ze niebawem przyjdzie i na nia czas a chcial bym tez go obnizyc i zrobic fajne zderzaki... tylko ze nie mam na to tyle czasu i miejsca.... checi sa wielgachne no i kasa jakas sie by znalazla....

[ Dodano: 2007-12-16, 15:15 ]
AHAAA ... mam pytanie.. czy dostane gdzies nowe uszczelki do wtryskiwaczy?? Te takie okragle co uszczelniaja wtryskiwacz i listwe

[ Dodano: 2007-12-16, 15:18 ]
I jeszcze cos... czy ma ktorys z was 2 wentylatory w Roverku?? Jak tak to ktory mi powie jak podlaczyc przewody od czujnikow w chlodnicy zeby wentylatory sie wlaczaly... ?? bo zrobilem teraz na krotko i wlacznik w kabinie mam... poki co zrobie co moge i poki nie ma nic w srodku to wymienie przewody gumowe i wytlumie sciane grodziowa komory silnika mysle ze wysmaruje masa bitumiczna, na to nakleje warstwe maty bitumicznej i wate bitumiczna.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 16, 2007, 17:16:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "JAGOS"
AHAAA ... mam pytanie.. czy dostane gdzies nowe uszczelki do wtryskiwaczy?? Te takie okragle co uszczelniaja wtryskiwacz i listwe


bierz stary i idz do sklepu z oringami uszczelniaczmi itp.
i odrazu rada na przyszlosc, przed montażem koniecznie je smaruj !!! one sa suche od benzyny i latwo je uszkodzic przy wkladaniu, ostatecznie mozna nawet ich poslinic my tak robimy  :mrgreen:

jak bedziesz mial problemy z kupnem to pisz
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 16, 2007, 18:31:30 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100, pracuje w Leroy merlin i tam jest w pytke uszczelek typu oring ale kurcze albo za duze albo za male to znow grube albo za cienkie... ciezko takie dostac;/;/

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 16, 2007, 21:49:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "JAGOS"
Jak tak to ktory mi powie jak podlaczyc przewody od czujnikow w chlodnicy zeby wentylatory sie wlaczaly... ?? bo zrobilem teraz na krotko i wlacznik w kabinie mam
Nie wpadnij przypadkiem na pomysł podlączenia 2 wentylatorów pod jeden czujnik ! Efekt bedzie taki ze jak sie włacza oba to popracuja 20 sekund, po chwili znowu sie załacza itd. Jak padnie czujnik to przegrzejesz motor. Lepiej zrobic tak ze jeden działa na czujnik a drugi zalanczasz z kabiny. Jak cos sie zacznie dziac to zawsze zdazysz zareagowac i wlączyc ten drugi.
Drugi sposob -(nie sprawdzony i nie wiem czy zadziała !!!)- poszukac czujników od sierry dohc- cos mi sie obilo o uszy ze maja taki sam gwint jak poldkowe ale wyzsza temp zadzialania -wówczas podłanczasz 2 went pod czujnik od sierry  i jezeli temperatura przekroczy poziom odpala sie ten drugi
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:23:13 am »

sebek

  • Gość
podepne sie znów do tematu, zabieram sie na ostro za remont mojego 1,4 bo mnie czas nagli do wakacji juz mało czasu zostało, mam kilka pytań:

-jakie sprzęgło, myślałem nad Valeo (silnik nie bedzie katowany itd, auto prawie zawsze jeździ puste czyli waży tyle co poloneza czyli około 1300kg)

-uszczelka pod głowicę, myslałem nad tą meltalową za około 120zł (mało jeżdże tarpanem bo narawie udalo mi sie zorbić prawie 7 k za rok czasu wieć wystarczy mi jak do następnego remontu zrobi 130k przebiegu)

-rozrzad, jakiej firmy ?? taki lepszy zeby był pewny ze jak czasem sie troche po obrotach pokręci zeby nie strzeliło  :)

 i teraz pytanie najważniejsze, czy macie gdzieś tani sklpe z zalecanymi przez Was czesciami?

ewentualnei zastanawiałem sie nad kumpnem uszczelek i pompy wody oraz rozrządu w Uk, co o tym sądzicie i co polecacie ? mam 3 tygodnie czasu zeby pokompletować uszczelki i sprzęgło i sie za to zabieram bo czasu mało

aha i jeszcze jakiej długości potrzebny klucz do świec ? bo jak looknąłem pod pokrywkę świec to sie załamałem  :lol:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:39:20 am »

JAGOS

  • Gość
Elwood#1887, nie mialem nawet takich zamiarow. Ja mam 2 czujniki w chlodnicy. Tylko chodzi mi o schemat podlaczenia... jakie kable i gdzie je podlaczyc. Nie moge przeciez podlaczyc went pod czujniki bo skad brac prad. chodzi mi o to jak podlaczyc. co z czym. A pamietam za dobrych czasow ze najpierw mi sie zalaczal jeden a po chwili drugi.

[ Dodano: 2007-12-17, 09:42 ]
sebek,  Ja tez remontuje swoj 1.4 no i Senn powoedzial ze weszly nowe typy uszczelek pod glowice. Podobno maja wyeliminowac zdarzenia takie jak HGF w K-16. Ale do w pelni dzialajacego zestawu t trzeba wlasnie tej uszczelki(sylikonowa), dolna magistrale Olejowa tez jakis nowy wymysl LR i termostat jakis tez wymysl LR. Wszystko jest opisane w tym temacie. Poczytaj. Pozdrawiam:)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 17, 2007, 11:04:28 am »

sebek

  • Gość
mnie akurat HGF nie przeszkadza, nie mam zamiaru katować silnika, no moze czasem troszke pociagnać po obrotach, mnie wystaczy ze wytzryma 100k do nastepmengo remonotu, bo jak tak dalej pójdzie to on bedzie za ponad 10 lat  :mrgreen:

pytam o te części bo nie chce sie wtopic w coś żeby za 2 lata musieć znó grzebać, jak robic to do porzadku, u mnie silnik rover nie miał wiecej jak 70 stopni latem wiec luz

chce kupic te uszczelki:

http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-45-75-214-216-218-414-416-UPRATED-HEAD-GASKET-SET_W0QQitemZ110165583036QQihZ001QQcategoryZ10414QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

lub te:

http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-K-SERIES-LANROVER-LOTUS-K16-HEAD-SET-BOLTS_W0QQitemZ320195983130QQihZ011QQcategoryZ10414QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


które wybrać? silnik ine bedzie katowany i wystarczy jak wytrzyma 100k przebiegu do kolejnego dłubania

doradźcie tak od serca, wiem ze te nowsze lepsze, ale czy to potrzebne?

mam czas do srody żeby sie zdecydować, pomóżcie

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 17, 2007, 13:11:10 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No ta pierwsza aukcja jest z nowym typem uszczelki. Zaufany sklep z czesciami do rovera to tomateam.pl
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb