Autor Wątek: Rover - 1.6 nie odpala po swapie  (Przeczytany 15179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« dnia: Listopad 05, 2007, 15:18:16 pm »

lotoja

  • Gość
słuchajcie, jakiś czas temu pisałem że chcę wymienić 1.4 na 1.6 . poświęciłem cały piątek i kawałe soboty na wymianę . przezbroiłem silnik tj wymieniłem pokrywę zaworów na poldroverową, wymieniłem mocowanie altka, zamontowałem kolektory , złożyłem wszystko do kupy i zainstalowałem w nadwoziu. Sprawdziłem i wymieniłem pasek rozrządu.
Finał jest taki ża motor nie gada. Po wielu próbach zapalił na zaciągu , ale obroty jakie uzyskał to 500/minutę i po dodaniu gazu zdechł. powtarza się to na gaze i benie.
jeśli jest ktoś mądry we Wrocławiu kto się na tym zna to zapraszam do pomocy. będe przy nim grzebał w piątek i, lub sobotę.
wykluczam cz. halla, kompa  i resztę elektryki bo wrzystko przeniosłem z pracującego silnika.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2007, 15:43:22 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
chyba nie doczytales wszystkiego o zmianie z 1,4 na 1,6.  wtryski zmieniles na odpowiednie??

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2007, 15:50:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "lotoja"
przezbroiłem silnik tj wymieniłem pokrywę zaworów na poldroverową, wymieniłem mocowanie altka, zamontowałem kolektory , złożyłem wszystko do kupy i zainstalowałem w nadwoziu. Sprawdziłem i wymieniłem pasek rozrządu.
Finał jest taki ża motor nie gada.
A koło zamachowe z 1,4 przelozyles  ? Pewnie nie wiec znowu bedziesz musial rozpoławiac napęd  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2007, 17:31:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wtryskiwacze nie maja tutaj wplywu, a przynajmniej nie az takiego zeby samochod nie zapalil. Tak jak wspomnial Elwood. Podstawowe pytanie to czy zmieniles kolo zamachowe i drugie pytanie czy na pewno dobrze zalozony jest pasek.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2007, 18:20:09 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no wlasnie, bo na zlym kole zamachowym to nawet na zaciag nie powinien zapalic, dobrze ustawiles rozrzad?
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 06, 2007, 16:01:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "lotoja"
wykluczam cz. halla, kompa i resztę elektryki bo wrzystko przeniosłem z pracującego silnika.

Nie bardzo rozumiem ale wychodzi że kolega przeswapował silnik z elektryką. A immo też?? bez tego silnik nie ma prawa dzialac.

W roverach elektronika jest zabezpieczona immo natomiast w poldkach nie.

Jeśli się nie mylę to pozostaje dwie drogi. Przeszczepić immo albo zastosować elektrykę z 1,4 wraz z zamachem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 06, 2007, 19:58:09 pm »

lotoja

  • Gość
macie rację, koła zamachowego nie przekładałem  :oops: , trafi mnie szlag przy zmianie,a właściwie ściąganie skrzynki  :evil: . Wracając do elektryki, w 100 % jest to polonez rover z 94r. bardzo dziękuję za wskazówki. prawdę mówiąc. przygłądałm się kołom zamachowym i nie widziałem zauważalnych różnic. rozrząd (pasek) robiłem w tych silnikach z dziesięć razy, wiec pomyłkę w 99% wykluczam.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2007, 09:27:06 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Podnieś silnik za koło pasowe - skrzynia łatwiej wychodzi.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2007, 13:58:42 pm »

lotoja

  • Gość
A może ktoś mi wytłumaczy jakie są różnice pomiędzy kołami zamachowymi 1.4 a 1.6 rovera? W końcu wyczytałem że nie ma w nich żadnych magnesów tylko ząbki. Czy dla immo został zmieniony kąt (miejsce ) zapłonu na kole 1.6 ?

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 07, 2007, 14:41:52 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Kolo dla poldorovera jest wersja do niezakodowanego ECU czyli bez immo. Jako punkt odniesienia ma dwie "dziury" w wyzlobieniach - 90 stopni przed  najwyzszym martwym punktem.
Wersje kol od 1.6 jak tez dla zakodowanych ECU posiada cztery dziury - dwie do sterowania zaplonem i dwie dla immo.

Dlatego az dziw bierze ze Ci to wogole odpalilo  :shock:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 07, 2007, 17:21:02 pm »

lotoja

  • Gość
odpalił na zaciągu, a na rozruszniku tylko załapuje i gaśnie.Po odpaleniu nie było możliwości dodania gazu, bo trzeba było trzymać gaz wciśnięty do połowy, i wtej pozycji utrzymywał te 300-500 obrotów.
W sobtę wymienię to koło i zobaczę co dalej.
Dzięki za pomoc :mrgreen:

[ Dodano: 07 Lis 2007 17:22 ]
Zaczął bym dzisiaj ale mieszkam w Lubinie a furę mam we Wrocku

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 07, 2007, 17:23:56 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
nasz na kompie od rovera i na odwro,t nawet sie raz nie odedzwal na rozruszniku, baaaa nawet nie kichnal :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 07, 2007, 19:47:50 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Andrew, ale u nas komp byl blokowany przez brak sygnalu z immo.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 07, 2007, 20:11:19 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
przeciez to na to samo wychodz,i bo jak kolo jest inne, to komp nie ma sygnalow dla immo i sie blokuje
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 07, 2007, 22:05:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Ale lotoja ma kompa poldoroverowego wiec on nie szuka sygnalu z immo.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 07, 2007, 23:50:09 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no tak, w takim razie, moze za duzo dostaje syganlow i nie wie co ma z nimi robic  :D ,  wiec nie robi nic  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 08, 2007, 22:12:03 pm »

lotoja

  • Gość
Według mojego rozumowania komputer nie wie że jeden a raczej dwa sygnały z czterech dotyczą immo więc czyta je jako punkt zapłnu i strzela iskrą w dolnym i górnym położeniu tłoka,co przenosi się na dziwny tryb pracy silnika gdzie na gazie trochę pracuje 300-500 obrotów a na benie próbuje zagadać i tyle.Pracę wymuszają uszczelnione zawory w jednym cyklu pracy tłoka i zapłonu a wybuchy druga iskra w dolnym położeniu. energia spalonej mieszanki z dolnego położenia jest słabsza od pierwszego cyklu bo spaliny od razu uciekają przez otwarte zawory i dlatego silnik sie kręci , ale po zmianie dawki paliwa na większą się zadławia. dlatego chodzi tylko przy pewnej dawce która nie jest ani za duża ani za mała.
może pierniczę głupoty ale tak mi wychodzi.
w sobotę wymienię koło i zobaczę co będzie. na pewno opiszę co się wydarzyło. sam się denerwuję.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 08, 2007, 22:53:05 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Lotoja nie zapomnij zrobic dobrej fotki dwoch kol zamachowych obok siebie. Wklej je w ten topic.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 09, 2007, 01:58:48 am »

maras

  • Gość
Widzę,że coraz więcej większych k16, czas by chyba też zmienić na coś większego :mrgreen:

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 09, 2007, 07:30:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Maras wszystkie opcje lajtowe wyczerpane. Pozostalo Ci jednak kilka VVC 147, VVC  160, Turbo K, VHPD 190 :D
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb