Autor Wątek: Rover - 1.6 nie odpala po swapie  (Przeczytany 15200 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 07, 2007, 05:10:17 am »

JAGOS

  • Gość
Ta ponizej fotki dociskow..... niczym sie tarcze nie roznia.... srednica,grubosc, szerokosc docisku jest taka sama w obydwu przypadkach, ale roznica jaka jest to obudowa.... polroverowska jest jakies 4-5mm wezsza czego nie widac golym okiem, ale roverowska nie wejdzie na kolo poldka bo jest za duza. Tak jak Tarcza... chcialem zastosowac wieksza tarcze od 1.6, ale nie wchodzi w obudowe 1.4.....:(

po lewej rover docisk rovera 1.6 a po pravej poldrovera

http://www.wrzuta.pl/obraz/qD7PHTV9rM/dociski_sprzegla_rover_1.6_i_1.4

http://www.wrzuta.pl/obraz/1qPDTA1EzT/dociski_sprzegla_rover_1.6_i_1.4

ok spadam do roboty....łeee :(

[ Dodano: 2007-12-07, 05:13 ]
Van#1860,masz i chcesz opchnac blok od 1.6??  napisz na priv ile chcesz..... bardzo jestem zainteresowany. Mam jeszcze glowice od 1.4 to bym sobie zlozyl drugi 1.6.... :D:D:D :twisted:

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 07, 2007, 08:11:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JAGOS"
ale roverowska nie wejdzie na kolo poldka bo jest za duza. Tak jak Tarcza... chcialem zastosowac wieksza tarcze od 1.6, ale nie wchodzi w obudowe 1.4.....:(
A nie da się założyć caego sprzęgła z 1,6. Powinno wejść w obudowę srzyni czy nie???
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 07, 2007, 08:24:24 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Zmierz srednice tarczy od 1.6. Wieloklin jest taki sam?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 07, 2007, 12:59:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
wg posiadanej wiedzy problem ze sprzęgłem 200mm jest tylko jeden (no może dwa)

Po pierwsze to wielkość docisku: czy zmieści się w dzwonie skrzyni
po drugie to koło zamachowe ma przyszykoane miejsce na tarczę 190mm w formie okręgu o średnicy odpowiadającej odpowiadającej tarczy i wystającej minimlnie ponad zasadniczą część koŁa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 07, 2007, 17:05:58 pm »

JAGOS

  • Gość
wlasnie wrocilem z roboty.... wieczorkiem jak odpoczne podejde do piwnicy i pomierze wszystkie czesci i Wam napisze.... ale z tego co pamietam to problem tkwi w rozmiarach docisku i bodajrze nie pasuje do skrzyni, ale nie chce sklamac i pozniej napisze jakie maja wymiary

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 07, 2007, 18:50:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak możesz to przymierz docisk do skrzyni biegów. Tak będzie najlepiej.

Wkładanie tarczy 200mm do docisku 190 mija się z celem nawet jeśli by to pasowało.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 16, 2007, 19:23:26 pm »

JAGOS

  • Gość
Panowie pomierzylem... docisk rovera nie pasuje do skrzyni.. nie pasuja otwory na sruby..brakuje ok 2-3mm. Obudowa rovera jest wieksza niz ta polonezowska o ok. 5-6 mm co swiadczy o tym ze na stronie brakuje ok 2-3 mm dla sruby.... wiec nic z tego.... a szkoda. Bo przydalo by sie wieksze sprzeglo.... ale gdyby tak zaspawal otwory w skrzyni i nawiercil i nagwintowal nowe?? w sumie mozna ale znow problem sie pojawia z kolem zamachowym....  a raczej dwa... pierwszy to taki ze sa otwory 4 w roverku a 2 w poldku... w sumie mozna by je tez zaspawac ale nie wiadomo czy te dwa byly by w dobrym polozeniu... no i o ile pamietam to kolo zamachowe rowerka ma wiecej zebow i do tego ma inaczej umieszczone rowki dla czujnika polozenia walu....:(

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 16, 2007, 20:01:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a co ma docisk do skrzyni ?
nic nie trzeba spawac - 3mm to poprostu rozwiercasz otwory w zacisku i przykrecasz do kola zamachowego
problem jest inny - bieznia na kole zamachowym - jezeli wieksza tarcza bedzie wystawac poza bieznie to nic to kompletnie nie da (takie niuanse jak wieksze tarcie na docisku moze dac tylko przekosenie sprezyn ,a nie przenoszenie wiekszego momentu)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 16, 2007, 20:38:27 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "KGB"
nic nie trzeba spawac - 3mm to poprostu rozwiercasz otwory w zacisku i przykrecasz do kola zamachowego


gratuluje pomyslu  :shock:
przeciez to razem musi byc idealnie wywazone !!
po takim zabiegu balbym sie to wkrecic na 6 tys. rpm
wystarczy ze troche zle rozpilujesz i pozamiatane
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 16, 2007, 20:58:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "AndrewS#100"
wystarczy ze troche zle rozpilujesz i pozamiatane


Przeciez kolo moze rozwiercic na wiertarce stolowej ,a nie pilnikiem na kolanie. Zwykle kolo posiada inne ustawienie wspolosiowosci- opiera sie na lozysku wału, albo jest np specjalny kołek. Sruby tylko skrecaja i przenosza moment obrotowy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 16, 2007, 21:32:58 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
Zwykle kolo posiada inne ustawienie wspolosiowosci


no czytajac instrukcje do polda, jest napisane zeby zmontowac je tak samo jak bylo zalozone, wiec jest to dosyc wazne
skoro otwory sa gdzie indziej, to pewnie kolki ustalajace rowniez :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 16, 2007, 21:38:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie wiem jak jest w poldzie ohv -gdyz nigdy tego silnika nie rozbieralem :)  Ale w innych(chocby dohc fiata czy ford ohc) koła nie da sie przykrecic inaczej, gdyz po prostu nie wkrecisz wszystkich srub na swoje miejsce -mimo ze na pierwszy rzut oka wyglada ze mozna je zamocowac w 6 połozeniach. Zreszta jezeli kolo da sie zalozyc na kilka sposobów  to skad pewnosc ze ktos kto rozkrecał silnik przed Tobą zalozyl je dobrze ?

Jezeli trzeba załozyc inne koło do innego docisku to sa firmy które wyposrodkuja maszynowo docisk wzgledem kola i wykonaja odpowiednie otwory(pod nowy docisk) oraz wywazą
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 16, 2007, 22:14:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JAGOS"
Panowie pomierzylem... docisk rovera nie pasuje do skrzyni.. nie pasuja otwory na sruby..brakuje ok 2-3mm. Obudowa rovera jest wieksza niz ta polonezowska o ok. 5-6 mm co swiadczy o tym ze na stronie brakuje ok 2-3 mm dla sruby.... wiec nic z tego.... a szkoda. Bo przydalo by sie wieksze sprzeglo.... ale gdyby tak zaspawal otwory w skrzyni i nawiercil i nagwintowal nowe?? w sumie mozna ale znow problem sie pojawia z kolem zamachowym....  a raczej dwa... pierwszy to taki ze sa otwory 4 w roverku a 2 w poldku... w sumie mozna by je tez zaspawac ale nie wiadomo czy te dwa byly by w dobrym polozeniu... no i o ile pamietam to kolo zamachowe rowerka ma wiecej zebow i do tego ma inaczej umieszczone rowki dla czujnika polozenia walu....:(

Czytam i nijak nie qmam o czym ty do mnie piszesz...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:33:43 am »

JAGOS

  • Gość
Ujjjjj kurcze pewnie mi sie za to dostanie ale kurcze cos wylukalem:P Sory Panowie ale zle zobaczylem.  Ja u siebie w aucie mam docisk ROVERA!!!  :shock:  Jak wymienialem tarcze sprzegla to mi koles musial wlozyc docisk ROVERA... bo mam w domu tarcze Rovera i docisk(poldka) i ta tarcza Ni gdzyba w ten ocisk nie wchodzi!  Ja pamietam ze chcialem roverowska tarcze wlozyc ale koles mowil mi ze nie pasuje ale nie pamietam czemu  :oops: nie wiem o czym myslalem mierzac to.... :roll:

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:50:27 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
czyli docisk 200mm jednak pasuje noooo :D bo tanszy jest a ja własnie swoje sprzegło zjadłem :)

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 17, 2007, 11:16:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
czyli docisk 200mm jednak pasuje noooo  bo tanszy jest a ja własnie swoje sprzegło zjadłem  

A nie mówiem.

Cytat: "JAGOS"
koles mowil mi ze nie pasuje

może dlatego
Cytat: "KGB"
bieznia na kole zamachowym - jezeli wieksza tarcza bedzie wystawac poza bieznie to nic to kompletnie nie da (takie niuanse jak wieksze tarcie na docisku moze dac tylko przekosenie sprezyn ,a nie przenoszenie wiekszego momentu)


Na kole zamachowym jest bieżnia na tarcze 190mm i wystaje ponad resztę niecaly mm więc chcąc zalożyć tarcze 200mm i nie mieć tego o czym pisal KGB to trzebaby to ztoczyć na plasko aby większa tarcza stykala się calą swoją powieżchnią z kolem zamachowym.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 17, 2007, 22:47:32 pm »

lotoja

  • Gość
powiedzcie który z przekaźników jest nieużywany . zamieniłem 2 z 3 (w/g ruchu wskazówek zegara) i włączają mi się funkcje zapłonu, ale padła pompa paliwowa. Z logiki wynikało by że nieczynny jest 4 ponieważ 1 iskrzy podczas pracy silnika.
Może ktoś z Was wie to na 100% . bo kiepsko się te przekaźniki wylutowuje.
Fajnie się czyta o tych przymiarkach tarcz i docisków , lecz życzę udanych eksperymentów z kołem rovera, tarczą i dociskiem spawaniem koła od strony wyzębień dla czujnika halla itd. Najlepiej jest wtedy gdy silnik nie odpala , albo wpada w histeryczne wibracje i na drugi dzień znowu trzeba ściągać skrzynię , koło zam. itd.
SAMA RADOŚĆ !!!!!!!! :roll:  :roll:  :mrgreen:

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 29, 2007, 12:15:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "lotoja"
Fajnie się czyta o tych przymiarkach tarcz i docisków , lecz życzę udanych eksperymentów z kołem rovera, tarczą i dociskiem spawaniem koła od strony wyzębień dla czujnika halla itd. Najlepiej jest wtedy gdy silnik nie odpala , albo wpada w histeryczne wibracje i na drugi dzień znowu trzeba ściągać skrzynię , koło zam. itd.
SAMA RADOŚĆ !!!!!!!!


To jest wlasnie pierwsza czesc medalu - zawsze cos wychodzi na co nie byles przygotowany i trzeba sobie umiec radzic z takimi wypadkami. Ile sie człowiek nameczy i napoci to jego  :roll:  Jak masz dosyc zawodnej elektroniki to kup kolektor pod dwa gazniki i wtedy cała ta kabelkologie bedziesz mogł wywalic spod maski. Na gaznikach bedzie duzo mocnijszy niz na tym wtrysku skreconym pod ekologie .Ciekaw jestem czemu w dobie wolnego rynku nie proponuje sie klientowi ze ma do wyboru "ekologiczny" 1,6 105 Km  i drugi normalny który z 1,6 ma 120 Km lub wiecej. Mysle ze nie trudno przewidziec która wersja cieszylaby sie wiekszym popytem. A tak jakis pacan narzuca wszystko odgórnie  i koniec  :x
Druga strona medalu jest znacznie lepsza -w koncu fajnie miec trucka którego nikt inny nie ma  :D  i otworzyc maske na zlocie i sie pochwalic :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 29, 2007, 12:36:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Elwood, ale o czym Ty mowisz. Przeciez wlasnie w dzisiejszych czasach z silnika 1.6 bez problemu wyciaga sie 120KM i przy tym jest ekologiczny. To na starych gaznikach z 1.6 jest 70KM, pali jak smok i przy tym truje. Otoz wtrysk to takie madre urzadzenie ktore potrafi idealnie wykorszystac silnik. Dzieki mapom idealnie dawkuje fuel i ustawia zaplon. W gazniku polega to na spartanskim otwarciu gardzieli i niech sie dzieje co chce. Elektronika owszem jest czasami zawodna, ale dlaczego tak sie dzieje? Ze starosci tworza sie jakies przebicia, przepiecia na wiazkach itd, itp. To jest normalne. Co Ci sie moze zepsuc w kompie, ktory ma moc obliczeniowa elektronicznego zegarka na reke. Wiem ze to zadziala na Ciebie jak plachta na byka, ale 1.8 VVC (ekologiczny) ma 160 kucy, bardzo szeroki zakres dostarczenia momentu i pali mniej niz polonez 1.6.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 nie odpala po swapie
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 29, 2007, 12:50:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Elwood, ale o czym Ty mowisz. Przeciez wlasnie w dzisiejszych czasach z silnika 1.6 bez problemu wyciaga sie 120KM i przy tym jest ekologiczny. To na starych gaznikach z 1.6 jest 70KM, pali jak smok i przy tym truje


Wiesz 20 lat temu silniki alfy z 1,6 tez osiagały moce 120 KM i jedyna elektronika jaka byla to tranzystorowe moduly zaplonowe. A porównanie nowoczesnych silników do silnika ohv z poloneza jest moim zdaniem po prostu nie na miejscu  :)

Cytat: "Senn#1869"
W gazniku polega to na spartanskim otwarciu gardzieli i niech sie dzieje co chce. Elektronika owszem jest czasami zawodna, ale dlaczego tak sie dzieje? Ze starosci tworza sie jakies przebicia, przepiecia na wiazkach itd, itp. To jest normalne.

Włąsnie o to chodzi  :)  Im prosciej tym lepiej - czego nie ma to sie nie zepsuje. Ja wiem ze elektronika pozwala uzyskac lepsze parametry przy nizszym zuzyciu wachy ,ale czemu w takim razie najszybsze auta na 1/4 mili jezdza na doładowanych gaznikach ?
Cytat: "Senn#1869"
ale 1.8 VVC (ekologiczny) ma 160 kucy, bardzo szeroki zakres dostarczenia momentu i pali mniej niz polonez 1.6.

Ok, tylko ze gdyby zoptymalizowac elektronike pod katem tego co mozna wyciagnac z tego silnika rozwijalby znacznie wiecej. I o tym napisalem. Zreszta wtrysk tez do konca nie kontroluje silnika gdyz w jego pracy jest duzo zmiennych czynników których po prostu nie da sie przedstawic matematycznie i np zwiazku z tym skorygowac dawke paliwa

PS zauwaz ze wiekszosc silników o poj 1600 ma moc zawsze ponizej 105 Km -czemu ? Nie dlatego ze z silników nie da sie wycisnac wiecej tylko dlatego ze powyzej tej mocy w wielu krajach jest juz drozsze ubezpieczenie co juz w ogole zakraja na paranoje(ale to tylko moje zdanie  :mrgreen:  )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG