Autor Wątek: Blos w Polonezie  (Przeczytany 47193 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #160 dnia: Czerwiec 20, 2010, 12:07:55 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Tak tez myślałem ze trzeba podać ciśnienie na drugą strone membrany zeby wypychała gaz z parownika i też myśle że przed mikserem trzeba to zrobić dobrze to rozumie? No to będe mógł teraz kombinować.A w parowniku LANDI E13 trzeba kompensować obie komory?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #161 dnia: Czerwiec 21, 2010, 13:19:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak się zacząłem zastanawiać. czy przy turbo nie dałoby się skompensować jakoś blosa skoro da się skompensować mikser.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #162 dnia: Czerwiec 21, 2010, 23:51:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
Tak się zacząłem zastanawiać. czy przy turbo nie dałoby się skompensować jakoś blosa skoro da się skompensować mikser.

primo - miksera sie nie kompensuje ,kompensuje sie parownik

secundo - moja pierwsza mysl z blosa+turbo to tez byla kompensacja blosa ,
oswiadczam jednak ,ze nie da sie skompensowac blosa ,a to dlatego ,ze powierchnia dzialania z jednej storny jest przepustnica ,
czyli blos sam sie kompensuje ,zalozony do turbo tez posiada kompensacje i dziala jakos tam ,
problem jest taki ,ze nie dziala jak trzeba ,bo nie ma stalych warunkow pracy ,albo inaczej : cis. miedzy blosem a przepustnica w przypadku doladowania nie jest proporcjonalne

wymyslilem jak uzyc blosa do turbo - trzeba zrobic z niego gaznik z przepustnica podnoszona mechanicznie - tylko po co psuc sprawnego blosa  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwiec 22, 2010, 09:52:53 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Z tego co się orientuje, IMPCO robiło kiedyś takie prawdziwe gaźniki do gazu (z przepustnicą na linkę normalnie).

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #164 dnia: Czerwiec 23, 2010, 22:41:08 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Panowie przepustnica w blosie ma byc podparta na wolnych obr czy ją ma unosic podciśnienie?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwiec 23, 2010, 23:09:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "waldi919"
Panowie przepustnica w blosie ma byc podparta na wolnych obr czy ją ma unosic podciśnienie?

po to masz srubke do regulacji ,zeby ja sobie odpowiednio ustawic ,
generalnie ,to do tej srubki dotykac sie nalezy wtedy ,gdy juz inna regulacja (pozostale dwie srubki) nie pozwalaja ustawic odpowiedniej mieszanki na wolnych obrotach   ,gdy pozostale obroty sa ladnie ustawione ,
pozwala to otwozyc przepustnice blosa mocniej niz wynika to z potrzeby przeplywu powietrza ,a zarazem odslania wieksza szczeline w slicie i daje wiecej gazu,

no wlasnie zapomnialem dodac ,ze pozwoli to wzbogacic mieszanke ,ale raczej nie pozwoli jej zubozyc - na wolnych obrotach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #166 dnia: Czerwiec 24, 2010, 15:09:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i autom z małą pojemnością jest łatwiej zassać powietrze przy odpalaniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #167 dnia: Sierpień 20, 2010, 08:55:22 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Odświeżę temat. Mam w polonezie rovera 1,8. Spalanie aktualnie mieści się w 8 do 10 litrów BP, Zastanawiam się nad założeniem gazu, a mam starą instalację gazową od 1,6 gli. I tu są takie pytania moje:
1. Czy taka instalacja podejdzie do rovera
2. Jakiego blosa szukać?
3. Jak to podłączyć (zaczynam z mechaniką nie znam się na gazie)
4. Jakie spalanie jest z blosem? (13-14litrów gazu?)
Przeczytałem cały ten temat i szczerze mówiąc to jest awantura o to czy gaz jest dobry czy nie i czy da się założyć do turbo :)
A no i żeby zakładać poziomo i nie odwrotnie hehe:)
http://img844.imageshack.us/gal.php?g=dscf3310.jpg

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #168 dnia: Sierpień 20, 2010, 15:01:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak pisałem już w innym temacie instację LPG zakłada się tak samo do wszystkich aut. Silnik nie maznaczenia a jedynie rodzaj instalacji. Z fotek wynika że miałeś insalację II generacji z parownikiem LOVATO.

Cytat: "myszaradom"
1. Czy taka instalacja podejdzie do rovera
Generalnie tak. Parownik powinien dać radę na początek.

Cytat: "myszaradom"
2. Jakiego blosa szukać?
Zasadniczo Blos jest jeden. Rózni się jedynie rurką wewnątrz (tzw. slit) ale na standardowym już śmialo mozna jeździć. Dokładna zabawa wymaga porządnego strojenia. U mnie przynajmniej jak narazie daje radę zwykły slit ustawiony na czuja.

Cytat: "myszaradom"
3. Jak to podłączyć (zaczynam z mechaniką nie znam się na gazie)

Podgrzewanie paronika wpinasz równolegle z nagrzenicą w układ chłodzenia a wyjście gazu podajesz do miksera/blosa. Jako że masz auto z wtryskiem to wymagane jest sterowanie gazem. wstaw ten silniczek krokowy otwarty na maxa w przewód gazowy przed blosem a kable ukryj gdzieś w wiązce żeby wyglądalo że jest podłączony. Potrzebujesz też emulatorów wtrysku lub najzwyklejszego przekaźnika odpinającego steowanie wtryskiwaczami w czasie jazdy na gazie. Blosa/mikser wstawiasz między filtr powietrza a przepustnicę.

Cytat: "myszaradom"
4. Jakie spalanie jest z blosem? (13-14litrów gazu?)
Mi wychodzi tak 12-13 w miescie i jakieś 9-10 w trasie. Tyle że ja przedkładam przyjemność z jazdy nad ekonomię.

Cytat: "myszaradom"
żeby zakładać poziomo i nie odwrotnie
Zakłada się go tak aby był maksymalnie w pionie. U mnie zainstalowany jest mniej więcej tak:
http://www.fsoptk.pl/galeria_nowa/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2009_5ogolnopolski/_part2/Obraz00801.jpg

Generalnie LPG podłączasz podobnie jak w starym silniku tylko dajesz odpowiedni mikser lub blosa przed przepustnicą.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #169 dnia: Sierpień 20, 2010, 20:32:30 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Bocian_s#313"
Podgrzewanie paronika wpinasz równolegle z nagrzenicą w układ chłodzenia a wyjście gazu podajesz do miksera/blosa. Jako że masz auto z wtryskiem to wymagane jest sterowanie gazem. wstaw ten silniczek krokowy otwarty na maxa w przewód gazowy przed blosem a kable ukryj gdzieś w wiązce żeby wyglądalo że jest podłączony. Potrzebujesz też emulatorów wtrysku lub najzwyklejszego przekaźnika odpinającego steowanie wtryskiwaczami w czasie jazdy na gazie. Blosa/mikser wstawiasz między filtr powietrza a przepustnicę.

Znaczy się silnik krokowy to tylko dla przegłądu? u mnie jest to zbędne nie mam problemów z przeglądem :D
Co do przekaźnika odcinającego to go gdzieś wpinam w instalacje gazową? Po ten "komputer" czy jak go zwał tak?
Cytat: "Bocian_s#313"
Mi wychodzi tak 12-13 w miescie i jakieś 9-10 w trasie. Tyle że ja przedkładam przyjemność z jazdy nad ekonomię.

Jeżeli mi tyle bd palił bd zadowolony :)
Cytat: "Bocian_s#313"
Dokładna zabawa wymaga porządnego strojenia. U mnie przynajmniej jak narazie daje radę zwykły slit ustawiony na czuja.

Czuja czyli? Czytałem że coś jakiś miernik się podpina i voltami wiadomo jaki jest skład mieszanki?
Cytat: "Bocian_s#313"
Zakłada się go tak aby był maksymalnie w pionie. U mnie zainstalowany jest mniej więcej tak:

Gdzie blosa założyć to wiem, ale pod stożek też może być? śmiało pewnie co nie?
Dzięki za dobre rady oraz oczekuje na następne :)

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #170 dnia: Sierpień 23, 2010, 15:05:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
U mnie blos współpacuje ze stożkiem od począdku Z tą różnicą że obecnie filtr jest w puszce od seryjnego filtra i dolot jest brany z za prawego halogenu.

Krokowiec to i owszem tak tylko dla oka.

Sterowanie przekaźnika podłączasz pod elektrozawory LPG. Sam przekaźnik powinien odcinać wtryski przy pracy na LPG. Chyban jaszybciej będzie odciąć zasilanie na wtryski bo ZTCP jest jeden kabelek z przekaźnika głównego do wszystkich wtryskiwaczy. Ktoś miał tak na forum zrobione ale kto to już nie pamiętam.

Moja regulacja bazowała na wskaźniku AFR podłączonym do seryjnej sondy (zasadniczo to sam sobie zrobiłem voltomierz i wbudowałem w deskę rozdzielczą). Starałem się tak regulować aby wskazania oscylowały przy średnich obciążeniach silnika. Niejmniej jednak od kilku lat wybieram sie na pomiar szerokopasmówką i jakoś jeszcze tam nie dojechałem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #171 dnia: Sierpień 23, 2010, 22:39:15 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
dołączę się do dyskusji ... mam takie pytanko ... bo z tego co tu czytam to założenie blosa powoduje jeżeli dobrze rozumiem odzyskanie mocy jaka była przed założeniem instalacji gazowej w autku tak żeby autko zarówno na benzynie jak i na gazie chodziło ładnie ... bo z tego co rozumiem zwężka w postaci zwykłego miksera na dolocie powoduje utratę mocy ... (jeśli coś źle piszę to proszę aby mnie ktoś poprawił) Zamierzam w najbliższym czasie założyć do autka instalację drugiej generacji ... i teraz tak :
- Czy od razu mam zamiast miksera wrzucić blosa ? Instalacja będzie zakładana i strojona w warsztacie ... nie chcę za dużo kasy wywalić na instalację dlatego kupuję używaną ...
Autkiem staram się jeździć oszczędnie ale to nie znaczy, że zawsze delikatnie ... też czasem lubię mu przycisnąć do ponad 6000 tysięcy ...
- Czy blos zawsze powoduje zwiększenie spalania gazu ? tzn czy da się go tak wyregulować aby przy spokojnej jeździe autko spalało jak na normalnym mikserze a więcej tylko wtedy jak się mu przyciśnie ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #172 dnia: Sierpień 23, 2010, 22:49:24 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Blosa da się regulować jak tylko chcesz przez piłowanie slita (gwizdka), ale u nas w PL raczej nie ma nikogo na tyle kumatego w temacie.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #173 dnia: Sierpień 31, 2010, 12:42:54 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Bocian, Czyli da rade wyregulować blos samemu z pomocą AFR?
Ponieważ zdecydowałem się o montażu swojej instalacji gazowej. Nigdy tego nie robiłem i mam średnie pojęcie o tym ale liczę na pomoc kolegów z forum :D
Pozdro :D

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #174 dnia: Wrzesień 01, 2010, 07:12:00 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Czyli taki wskaźnik mogę śmiało zamontować?
http://allegro.pl/wskaznik-sklad-mieszanki-afr-sm-peak-60mm-red-i1194181850.html
Cytat: "Bocian_s#313"
a raczej voltomierz dedykowany do pełnienia tej funkcji

Trudno to wykonać? Może by było taniej :D

[ Dodano: 01 Wrz 2010 08:01 ]
A oraz który przewód przy sondzie jest sygnałowym?

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #175 dnia: Wrzesień 01, 2010, 08:35:30 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z pewnością urządzenie mierzące napięcie w zakresie 0-1V (czy to analogowe czy diodowe) będzie tańsze od tego zestawu co pokazałeś. NO ale wygląd już będzie nie ten. Wykonać to nie problem jeśli umiesz posługiwać się lutownicą. Być może są nawet oferowane gotowe do montarzu zestawy. Z pewnością na sieci jest mnustwo opisów i schematów jak zbudować diodowy czy analogowy woltomierz.

Jeśli chodzi o kabelek sygnałowy to jeśli dobrze pamiętam to szary. Czarny to masa i jeśli nie jest on na potencjale masy to ECU głupieje.

Jeśli nie zalezy ci na stałym umieszczeniu AFRa w aucie to możesz użyć też zwykłego uniwersalnego woltomierza wpiętego miedzy szaty i czarny przewód sondy ustawionego na zakres 2V. Jakie wartości odpowiadają jakiemu składowi mieszanki było opisane nie raz na forum. Na sieci też tego sporo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #176 dnia: Wrzesień 01, 2010, 08:48:02 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Aha to dzięki wielkie :D Czyli zwykły "mietex" wystarczy :D a bd na pewno dużo tańszy :D
Więc ten cały afr dam sobie spokój :)
A o wartościach coś było poszukam :)

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #177 dnia: Wrzesień 01, 2010, 11:04:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Do regulacji AFR najlepszy jest wskazówkowy bo robi pomiar bezpośredni a nie obliczeniowy. Tyle że musi to być dość doby miernik aby nie obciążał zbytnio sondy. Ewentualnie dać jakiś bufor o dużej rezystncji wejściowej (ja mam na wzmacniaczu operacyjnym - wtórnik napięciowy).

Niemniej jednak reguluje się tak żeby napięcie na sondzie się zmieniało.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #178 dnia: Wrzesień 01, 2010, 17:51:36 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Hmm czyli podpinam zwykły miernik napięcie się zmienia i wtedy wiem czy bogato czy nie. podpinam miernik bez niczego czy coś jeszcze?
Chodzi mi o to co lepsze miernik czy AFR, bo ja do końca się nie znam a planuje walkę z instalacją gazową :D

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #179 dnia: Wrzesień 02, 2010, 10:07:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "myszaradom"
co lepsze miernik czy AFR
Dobre pytanie. Napewno miernik tańszy ale nie wygląda tak ładnie i raczej go nei zamontujesz a stałe. Do samej regulacji oba starczą o ile wiesz jak interpretować wskazania multimetru. Ale o tym było już pisane nie raz.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.