Autor Wątek: Blos w Polonezie  (Przeczytany 47191 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 30, 2010, 10:21:45 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
W mocy nie zauważyłem różnicy a spalanie troszke spadło ok 1 litra na sto ale muszę jeszcze zrobić kilka setek kilometrów i wtedy można bedzie dokładniej sprawdzić czy ten spadek spalania był chwilowy czy stały. Teraz troche mam jeżdżenia ( w tygodniu ze 400km zrobie ) to dokładnie wam napisze co i jak. A o tym podgrzewaniu to kuzyn mi powiedział bo wyczytał to na forum opla omegi więc dlatego o to zapytałem.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #141 dnia: Maj 30, 2010, 11:38:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak ci spalanie spadlo o 1l  :!:  ,to ile ci wczesniej palil ?
tu problem nie lezy w tym ,ze podgrzales gaz i ci spalanie spadlo ,ale w tym ,ze wczesniej jezdziles na wyziebionym reduktorze ,
czyli lepiej zajzyj do reduktora ,bo mozesz miec slaby przeplyw wody przez kanaly wymiennika ciepla w parowniku,

napisz jaki masz model parownika i jak go masz podlaczonego do ukladu wodnego

UPDATE ,
wyczytalem w drugim temacie ,
masz lovato 92 ,teraz tylko kwestia jak jest podlaczony do ukladu chlodzenia ,
a co do tego drugiego tematu to sie nie pochwaliles w nim ,ze masz mikser z przelotem 41mm :]
w takim razie nie ma co sie dziwic ,ze niechce ci sie wkrecac od pewnych obrotow i wymiana parownika raczej tu nie pomoze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #142 dnia: Maj 30, 2010, 11:51:25 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Podłaczony jest równolegle z nagrzewnicą więc ogrzewać się dobrze ogrzewa gorący jest jak chol**a  czyszczony był 3 miechy temu, jak zrobie zdjęcia tego ogrzewacza to wstawie je do wglądu. A co do chwalenia się mikserem moje małe nie dopatrzenie poprostu zapomniałe dopisac ale wniose poprawke dzięki za zwrócenie uwagi. Spalanie spadło z 14 na 13litrów.A w sprawie drugiego tematu: blos mi pomoże bo mam zamiar zakupić
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #143 dnia: Maj 30, 2010, 12:08:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak bedziesz zakladal blosa to i tak przydaloby sie rozebrac i wyczyscic parownik ,
ten model z grzaniem gazu problemu raczej nie mial i przy 100KM nie powinien miec,
u ciebie musie byc jakis zaklejony w srodku skoro dodatkowe podgrzewanie fazy lotnej skutkuje jakakolwiek poprawa ,
co do wpiecia parownika ,to masz plusa ,a tam nagrzewnica nie m zaworka i rownolegle podlaczenie jest nienajlepsze i niepotrzebne ,
lepiej podlaczyc szeregowo z nagrzewnica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 06, 2010, 20:58:27 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
jak robiłem to w robocie to chłopaki też mi tak mówili  :P .Sprawdzałem znowu spalanie i raz wyszło 12.8 a drugi raz 13.3 litra na stówke tak że spadło około litra. A ktoś z was spotkał się z  blosem w silniku z turbospręrzarką czy będzie to pracować bo zwykły gaz nie chodzi na turbinie?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 08, 2010, 00:34:09 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mikser chodzi na turbinie ,blos nie chodzi na turbinie ,
blos bedzie chodzil jak go zalozysz przed turbina i turbina bedzie sprezala mieszanke gazowa  :roll:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwiec 08, 2010, 23:38:11 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "KGB"
mikser chodzi na turbinie ,blos nie chodzi na turbinie ,
blos bedzie chodzil jak go zalozysz przed turbina i turbina bedzie sprezala mieszanke gazowa  :roll:

Wizja że powietrze i gaz czyli mieszanka wybuchowa idzie przez turbinę jednak mnie dość odpycha. Załóżmy że coś się sypnie, obok mamy gorący wydech i zaistnie szybko obracające się łopatki.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #147 dnia: Czerwiec 08, 2010, 23:40:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ot tak podalem ,sam bym nie stosowal ,
no chyba ze w kompresorze bez IC to mozna pomyslec na krotka mete ,ale w turbinie raczej kiepski pomysl ,

choc wiem ,ze niektorzy tak jezdza/jezdzili  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #148 dnia: Czerwiec 09, 2010, 08:22:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
blos nie chodzi na turbinie

Dlatego stałem się posiadaczem blosa bo jego poprzedni właściciel też kombinował z turbo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #149 dnia: Czerwiec 09, 2010, 10:08:42 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gandziorz, KGB, wasza wiedza o uzytkowaniu draw thru turbo jest oparta na jakichś dziwnych mitach i wierzeniach :mrgreen: takie auta jeżdżą i to rozwiązanie było też stosowane fabrycznie. O wypadkach wybuchów nie słychać, natomiast wybuchające OHV-ki w teamie FSO i poza nim to częste przypadki.

[ Dodano: 2010-06-09, 10:10 ]
BTW, jeżdżące draw-thru na gaźniku w sierce:

http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?f=11&t=1785&start=450
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #150 dnia: Czerwiec 09, 2010, 15:54:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "KGB"
a tak swoja droga to chcialbym zobaczyc przypadkowy strzal w dolot przy zasilaniu gazem przed turbina i zamontowanym IC - oczywiscie z bezpiecznej odleglosci,


widzę kiepsko z Twoją wiedzą, bo IC się nie stosuje w układach draw-thru  :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwiec 09, 2010, 16:01:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "KGB"
a tak swoja droga to chcialbym zobaczyc przypadkowy strzal w dolot przy zasilaniu gazem przed turbina i zamontowanym IC - oczywiscie z bezpiecznej odleglosci,


widzę kiepsko z Twoją wiedzą, bo IC się nie stosuje w układach draw-thru  :wink:

a kogo to obchodzi ,czy sie stosuje ?
przeciez i tak zakladaja to ludzie ,ktorzy niepotrafia zestroic gaznika na nadcisnieniu ,wiec i o tym moga nie wiedziec i zamontowac IC ,
a to ,ze sie nie stosuje ,to sie domyslilem  - mam dobra wyobraznie ,techniczna ,
a ze kiepsko z moja wiedza - no coz ,wole isc dwa kroki do przodu niz jeden do tylu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwiec 13, 2010, 10:16:27 am »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
No ja mylę o założeniu w przyszłości turbo ale nie zarezykował bym podawania gazu przed turbiną.
Cytat: "KGB"
mikser chodzi na turbinie ,blos nie chodzi na turbinie
. czy kolega moze coś więcej na ten temat napisać bo z tego co zauważyłem wystarczy dmuchnąć na odkryty mikser i silnik gaśnie a co dopiero jak turbina dmucha, jak kolega ma jakiś sposób na ten system z mikserem za turbina to prosze o opis :)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #153 dnia: Czerwiec 13, 2010, 11:43:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba dorobic kompensacje do parownika i bedzie chodzil na nadcisnieniu normalnie,
żadna tajemnica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwiec 13, 2010, 15:02:58 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "KGB"
a tak swoja droga to chcialbym zobaczyc przypadkowy strzal w dolot przy zasilaniu gazem przed turbina i zamontowanym IC - oczywiscie z bezpiecznej odleglosci,


widzę kiepsko z Twoją wiedzą, bo IC się nie stosuje w układach draw-thru  :wink:



dlaczego sie nie stosuje..?

ja mam.. i dziala mi dobrze.. po jego zalozeniu tylko nieco spadlo cisnienie w dolocie podczas doladowania,  wrzuce foto jakjest zamocowany, oczywiscnie neima zadnych rur ic jest maly i bezposrednio od turbiny do kol wtryskowego.

[ Dodano: 13 Cze 2010 15:07 ]
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #155 dnia: Czerwiec 13, 2010, 18:12:55 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Cytat: "KGB"
trzeba dorobic kompensacje do parownika i bedzie chodzil na nadcisnieniu normalnie,
żadna tajemnica
_________________
dla kolegi to może nie tajemnica ale ja jeszcze z tym nie miałem do czynienia ,moze jakiś dokładny opis albo info gzie znajde podpowiedzi jak to zrobić( może wtedy zamontyje turbo szybciej niż planuje).
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #156 dnia: Czerwiec 13, 2010, 19:25:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
manieko58, google nie gryzie,
kompensację wykonuje się prosto, tzn. podłącza się stronę atmosferyczną parownika (przeciwna niż wyjście węża do silnika) poprzez dorobienie króćca (czasem jest już gotowy, nagwintowany otwór w parowniku) i połączenie go z kolektorem dolotowym (za przepustnicą) - np: poprzez wsadzenie odpowiedniego trójnika na wyjściu z kolektora do serwa lub dorobienie nowego króćca w kolektorze dolotowym.
BTW kompensację stosuje się również w silnikach wolnossących, np: w silniku 2.8 V6 EFI forda - w tym przypadku jest to niezbędne, ponieważ inaczej nie ma możliwości wyregulowania instalacji :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #157 dnia: Czerwiec 14, 2010, 08:34:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W sumie to kompensacja jest dobra we wszystkich autach. Takie paliwo we wtryskowcach też ma kompensację seryjnie ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #158 dnia: Czerwiec 14, 2010, 09:39:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
panowie ,co wy za herezje manieko58wi piszecie ?
chcecie kompensowac parownik IIgen podcisnieniem z kolektora ssacego ? powodzenia zycze  :lol:  
kompensacja dla IIgen to podanie na druga strone membrany cisnienia w dolocie - przed przepustnica ,a dokladniej przed mikserem ,
przy doladowaniu turbina to jeszcze zaleznie od rodzaju parownika ,czasami trzeba kompensowac rowniez I komore ,np. w emmegas ML94 czy brc 90e nie trzeba kompensowac I komory ,a w lovato trzeba kompensowac I komore

a co do kompensacji podcisnieniem ,to stosuje sie ja w parownikach III i IV gen i w listwach benzyny - oczywiscie z innych powodow i dla innego efektu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #159 dnia: Czerwiec 14, 2010, 10:21:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
a co do kompensacji podcisnieniem ,to stosuje sie ja w parownikach III i IV gen i w listwach benzyny - oczywiscie z innych powodow i dla innego efektu
Wyjątkowo napiszę. Masz rację  :)
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.