Autor Wątek: Blos w Polonezie  (Przeczytany 47314 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 04, 2009, 23:04:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"
Manometr od paliwa  :mrgreen:


znaczy się pokazuje ciśnienie paliwa przed listwą  :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 05, 2009, 13:55:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "BARTEK#1925"
Bocian_s#313 napisał/a:
Manometr od paliwa  


znaczy się pokazuje ciśnienie paliwa przed listwą

TAK
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 13, 2009, 20:56:47 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Czy ma ktoś może fotki blosa założonego w GSI? Jeśli tak, to poproszę.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 13, 2009, 21:34:40 pm »

200sx

  • Gość
co chcesz wiedziec? fotek nie mam niestety ale montowałem, blosa nie załozysz przy przepustnicy, musisz dac przed puszka filtra powietrza,najlepiej ze stożkiem bo masz duzo miejsca wtedy,i fajny dzwiek,

zakladajac ori gume + blos + ori puszka filtra powietrza ,guma bedzie tak wygieta ze zmniejszy sie jej srednica - spadna osiagi,zalozysz stozek to ona sie wyprostuje i bedzie gites  :)

[ Dodano: 13 Lut 2009 21:35 ]
montaż jest tak banalny ze nie potrzeba fotek, zwykly,prosty 18(wtedy) latek zamontował i wyregulował go w 1,5h (powolnym tempem)

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 14, 2009, 00:36:13 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Bocian_s#313, probowales go juz ustawic na sonde??
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 16, 2009, 11:29:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak próbowałem toto jakoś regulować na lambdę.

Zgodnie z instrukcją producenta:
Na początek poskręcany blos na maxa.

Wolne obroty i sonda pokazuje biednie (ok. 0V). Kręciłem śrubą od wolnych obrotów aż będzie bogato (ok. 0,8V).

Potem ustawiłem 3,5kRPM i znowu było biednie. Kręciłem śrubą główną do uzyskanai miesanki bogatej oscylującej z biedną.

Na koniec korekta wolnych obrotów. Okazało się że śruba od wolnych obrotów skręcona jest do minimum a i tak mieszanka jest bogata...

Ogólnie w czasie jazdy mieszanka jest zasadniczo bogata sporadycznie oscyluje w okolice biednej.

Testów drogowych nie robiłem bo wiecznie są problemy z trakcją szczególnie w taką pogodę jaka mielismy ostatnio....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 22, 2009, 00:11:00 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Niech mi ktoś powie jak coś takiego sprawowałoby się w silniczku 1.6 gli (nakulane 65kkm).

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 22, 2009, 00:41:52 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Gandziorz"
Niech mi ktoś powie jak coś takiego sprawowałoby się w silniczku 1.6 gli (nakulane 65kkm).

dobrze by sie sprawowalo ,ale sie nie oplaca ,bo oprócz samego blosa to trzeba jeszcze dolot zrobic ,albo kupic do boscha - od passata,golfa  ,bravy ... - na allegro chore pieniadze za to chca
bosch dobrze chodzi po zastapieniu miksera fi28 (odpowiednik ,trzeba wyliczyc ile jest w rzeczywistosci) na fi32-33
najprosciej to kupic mikser do boscha z otworem fi38 i zamontowac go stozkiem do dolu (scianki maja opadac do dolu)
tak jest napewno z mikserem szczelinowym ,a jak jest z palnikowym to nie wiem ,bo takiego nie posiadam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 03, 2009, 18:59:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zastanawiam się aby zagonićdo roboty krokowca od starej instalacji. Jak dorwę softa i kabelek to spróbuję ustawić go na nominalne otwarcie tak gdzieś koło 90% aby regulował tylko w wąskim paśmie przy max otwarciu. Jak myślicie jak będzie się to spisywało??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 03, 2009, 23:41:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
prawdopodobnie nijak ,na forum forda ,gdzie zaczela sie cala zabawa z blosami na szeroka skale ktos probowal i silniczek wlasciwie tylko przeszkadzal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 07, 2009, 23:58:27 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
cala frajda z posiadania blosa to reakcja na gaz  obawiam się że krokowiec może to zepsuć .

pozdrawiam

ps. daj znać jak to jeździ , ciekawi mnie jak się sprawdza u ciebie

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 17, 2009, 15:17:50 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szczerze to moja dupohamownia jest mało dokładna niemniej jednak auto idzie jak trzeba. Wyregulowany jest na oko ale tak że sonda lambda skacze sobie z min do max w zakresie obrotów średnich. Wynik może być zafałszowany bo mam nieszczelność w kolektorze nad sondą.

Spalanie trudno określić bo od kiedy go mam zawsze postanawiam przejechać zbiornik ekonomicznie ale jakoś mi nei wychodzi. Jazdę na V biegu z pzędkościami 4,5-5kRPM raczej nie da się nazwać za oszczędną. Spalanie jakie wychodzi średnio to tak 11-12l w cyklu mieszanym z dość drastycznym operowaniem gazem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 26, 2009, 19:58:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wczoraj na przeglądzie sprawdzali mi spaliny (pierwszy raz od kiedy jeżdżę na przeglądy) na LPG. Na wolnych obrotach wyszło lambda 0,805. MOcno bogato. Muszę poszukać dlaczego bo nie da się już zubożyć.

Na wysoich obrota lambda 0,966 czyli prawie idealnie.

Oczywiście wynik moze być zafałszowany bo mam dziurę w kolektorze.

Regulowane było na wskaźnik lambdy. Jak załatam dziurę i poprawię wskaźnik lambdy to pojadę na kalibrację jeszcze raz. Albo zaszaleję i podskoczę na szerokopasmówkę ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 26, 2009, 19:59:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wczoraj na przeglądzie sprawdzali mi spaliny (pierwszy raz od kiedy jeżdżę na przeglądy) na LPG. Na wolnych obrotach wyszło lambda 0,805. MOcno bogato. Muszę poszukać dlaczego bo nie da się już zubożyć.

Na wysoich obrota lambda 0,966 czyli prawie idealnie.

Oczywiście wynik moze być zafałszowany bo mam dziurę w kolektorze.

Regulowane było na wskaźnik lambdy. Jak załatam dziurę i poprawię wskaźnik lambdy to pojadę na kalibrację jeszcze raz. Albo zaszaleję i podskoczę na szerokopasmówkę ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 10, 2009, 21:27:53 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
tak cały czas mam własnie w ten sposób..  ale chce załozyc kolektor wtryskowy z przepustnica i IC .  dlatego pomyślalem o blosie.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #115 dnia: Lipiec 28, 2009, 14:11:28 pm »

200sx

  • Gość
wybaczcie,ale turbo i lpg? wogóle jak to brzmi  :mrgreen: ...

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #116 dnia: Lipiec 28, 2009, 15:04:02 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "200sx"
wybaczcie,ale turbo i lpg? wogóle jak to brzmi  :mrgreen: ...


Cycu, nie gadaj głupot :mrgreen: U Niutona to śmiga przyzwoicie, łatwiej zestroić turbo i lpg, niż turbo i benzynę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #117 dnia: Lipiec 28, 2009, 23:04:57 pm »

200sx

  • Gość
na swoim osiedlu (niestety nie znam wlasciciela) mam lexusa cabrio,z jasną skórą, w LPG jak go zobaczyłem raz na stacji tankującego, to goscia smiechem zabiłem  :D

teraz co przejezdzam to sie krzywo patrzy  :D

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #118 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:39:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "200sx"
wybaczcie,ale turbo i lpg? wogóle jak to brzmi  :mrgreen: ...

pięknie

blos nie nadaje sie do silnika doladowanego i kazdy kto rozumie zasade dzialania blosa o tym wie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Blos w Polonezie
« Odpowiedź #119 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:13:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
blos nie nadaje sie do silnika doladowanego i kazdy kto rozumie zasade dzialania blosa o tym wie

Jaśnieoświecony KGB, jakbyś mógł przelać choć część posiadanej przez siebie wiedzy na te ciemne masy ludu kombinującego miast i wsi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.