Autor Wątek: fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008  (Przeczytany 47293 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 29, 2008, 10:28:00 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no widzę jakiś szał na rurowce :) ja już swojego mam. powiedzmy ze się zmiescił. muszę coś podłożyc pod pocuchy silnika bo mi na wstecznym i na hamowaniu silnikiem warczy o przegrode :/
Wreszcie bedziemy mogli siępochwalić mocnymi autami :) a nie tylko nazwą :)

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 29, 2008, 21:31:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
raczej z grupy fastRoad (BURTON) lub ROAD/RALLY od Kenta.
Np zastanawiam się nad tym zestawikiem:
KCFR30K ze stronki Burtona, wałek to zestaw Kenta, przeznaczony do silnków pinto z gaźnikiem, zakres pracy 1000-6000 obr, w zestawie koniki, sprężyny zaworowe itp, lub
KCFR31K, który kosztuje tyle samo, zakres pracy 2000-6500 obr. i w zestawie j/w  :roll:

i teraz niech mi ktoś powie co mam zrobić, bo wybór jest ciężki, a tak w ogóle, to czy ktoś z Polski importuje te wałki :?: jes jakiś dystrybutor Kenta w Polsce :?:


 Bynajmniej głowa na pewno będzie obrobiona + kolektor rurowy (od Calibry) + wydech fi 60. To powinno ożywić trochę ten silniczek :)

W kwestii doboru wałka kieruję się rozsądkiem, ponieważ będę tym śmigał na codzień, aha planuję jeszcze stoczyć zamach, bo 8,9 kg to trocha za dużo :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 29, 2008, 22:29:56 pm »

Arnold

  • Gość
Ja bym to rozkminił tak: jak stoczysz zamach, to Ci się krzywa charakterystyki momentu i mocy przesunie w prawo, czyli dół się pogorszy, a góra polepszy (zapomnij o elastyczności). Wtedy, żeby to wykorzystać, potrzebowałbyś tego drugiego wałka (zakres pracy 2000-6500 RPM).
Nie wiem czy to poprawne rozumowanie, ale chętnie się dowiem od bardziej doświadczonych :)

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 29, 2008, 22:29:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak na miasto to ten 1000-6000, choc jak masz gdzie krecic to zdecydowalbym sie na ten 2000- 6500 w koncu Kolobrzeg to nie Warszawa czy Łódz  :)  i nie stoisz w korku 30 min jadąc do pracy. W PL z tego co wiem nie ma przedstawiciela- tylko import we własnym zakresie z UK tzn najlepiej na spokojnie obserwowac Ebay.co.uk  :) czesto trafiaja sie tanie nowe graty/ lekko uzywane bo anglikowi nagle zmieniła sie koncepcja na silnik  :D  Kolo zamachowe poszukaj od wersji 1,8 - jest lzejsze o okolo 0,9 Kg i takie samo jak w 2,0 plus fabrycznie wywazone. Z wydechem tez nie ma co przesadzac -55mm wystarczy ,a nawet jest wskazane- rozprezajac spaliny tracisz na srednim momencie obrotowym. A co z zasilaniem ? Zaplon tez byłoby wskazane poprawic- chocby zaplon na module z transita -taki bede mial u siebie  :) - duzo lepiej chodzi a jeszcze nie słyszałem zeby sie komus moduł zjaral w fordzie. Podstawa to dobrze obrobiona glowica-  kto miał ja w reku wie o co mi chodzi(nie o wage) Zaczolem obrabiac wiec niebawem wrzuce zdjecia-pora zaczac sie przygotowywac na Czerniewice  :)  Choc na razie walka nie instaluje- chce zrobic druga czapke na wiekszych zaworkach
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 29, 2008, 22:45:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Walek będzie pewnie ten normalniejszy :wink:
zaplon zostaje taki jak teraz (praktycznie bezawaryjny) - po prostu nigdy mnie nie zawiódl, a do Czerniewic mam 600 kloców, więc nie będzie elektronicznego i basta. Glowa będzie robiona na przelomie luty/marzec. Szykuje się wyciąganie silnika - sprzęglo + uszczelnienie dolu, bo zaczyna plamki zostawiać :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 29, 2008, 22:49:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mój :Wznios 10.2mm Czas 300degrees .Czas 40/80 80/40 Moc 2000rpm > 7000rpm  I jest to typowy mocny sredniak  :mrgreen:  Co do turbo najprawdopodobniej -im wieksze czasy tym turbina mocniej nadmucha. Trzeba by chyba jakies FAQ zrobic bo pomału, pomalu sekcja łódzka staje sie ostoja fordziarzy na forum  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 30, 2008, 10:48:30 am »

Mlody_dnb

  • Gość
Ja tez bede kombinowal z wydechem dzieki BADYLOWI ktory zalatwil rury z kwasowki o srednicy 55 mm powinno byc dobrze ! SZAKAL wraca do formy na wiosne maly plan w podniesieniu mocy jakis walek i wydech z baranem nie obedzie sie bez wymiany zagniecionego przewodu od gazu i odwiedzin u blacharza bo po prau zimowych przygodach to niezbedne! :mrgreen:  :mrgreen:

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 30, 2008, 22:59:16 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
tak wygląda orginalna poduszka FSO na wale w fiatofordzie, mlody pojeździł na niej aż tydzień.

teraz jest założona od forda ciekawe czy już  bedzie dobrze.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 31, 2008, 09:09:12 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Jak na miasto to ten 1000-6000, choc jak masz gdzie krecic to zdecydowalbym sie na ten 2000- 6500 w koncu Kolobrzeg to nie Warszawa czy Łódz  :)  i nie stoisz w korku 30 min jadąc do pracy.

hehe a zdziwiłbyś co się dzieje w sezonie :)....
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 31, 2008, 09:46:33 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
6tys?? w miescie :) chwila i gotowe :) zwłaszcza jak się jakiś amator wrażeń na lewym pasie ustawi :D

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 01, 2008, 19:56:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No i stało się................................

a teraz wszyscy myślą co się spi#@$%#$ło :mrgreen: , a ja na to, że przyszła wreszcie paczka z kolektorem od calibry:


już z tych fotek widać, że dopasowanie tego do ciasnawej komory polda, to nie lada wyzwanie dla fleksa, spawarki i pary cierpliwych rączek. Od razu chce się robić, ale wszystko po kolei. :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 01, 2008, 23:16:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gwoli informacji, kolektor pochodzi od silnika C20XE montowanego w Calibrach, Vectrach, Astrach, jednak ten kolektor jest wyjątkowy, gdyż pochodzi z Calibry z napędem 4x4. Świadczy o tym nieco inne wyprofilowanie. Oczywiście g/ó/w/n/o to pomaga, bo trzeba będzie się sporo napocić - czyt. pociąć i pospawać, żeby to dziadostwo jakoś wyprostować. O geometrii kanałów nie wspominam - okna wydechów są prostokątne tak jak w Cali, ale niestety są ułożone poziomo, a nie pionowo tak jak w fordzie :?  stąd największa rzeźba będzie z tą częścią, która będzie przylegać do głowicy. Odległości między kanałami teżjeszcze nie mierzyłem - wykonam odcisk tej strony głowicy w grubym kartonie, a następnie wytnę szablon.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 02, 2008, 22:07:42 pm »

Fistasz

  • Gość
Co do lacznika elastycznego wału. to moim zdaniem leci ci on tak szybko gdysz jest to naciągniety element poldkowy. Przypuszczam ze w Poldfordzie był fordowski element gumowy. Ja mam teraz wał przespawany tak ze z jednej strony jest koncówka Forda a wyglada to tak:

Jesli twój wał jest podobny to znaczy ze trzeba montowac Fordowski lacznik

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 04, 2008, 14:11:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
głupie pytanie mam:

1. Czym się różni od efi i jak rozpoznać aparat zapłonowy (elektronik) od gaźnikowca,
2. Jakie ma oznaczenie moduł zapłonowy do gaźnikowca.

Wszystkie pytania dotyczą oczywiście pinto :mrgreen:

Aha i jeszcze jedno głupie pytanie do użytkowników pinto:

3. Czy da radę zaadoptować moduł polonezowy do posiadanego normalnego układu (jak granada/taunus) bez większych nakładów niż wspomniany moduł + odpowiednio podpięte kable?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 04, 2008, 22:56:50 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
1) Od EFI jest chyba inna wtyczka niz od ISC II, transit na module ma jeszcze inna ale wszystkie sa na trzy piny, poza tym wystepowalo pare rodzajów kopulek wiec sa trzy rózne wersje kabli zaplonowych  :)
2) http://www.capri.pl/forum/41522
3) Podobno sie da, mam schemat ja kto podpiac tzn aparat klasyczny pod modul i cewke od PN ale Cyneq próbowal i podobno nie odpalilo,a u innych dziala  :| Ja szukam zaplonu na module od transita/sierry ,jak nie znajde nic konkretnego to stykowiec +  inwencja wlasna tzn modul tranzystorowy skladajacy sie z kilku elementów- testowalem i daje to odczuwalna róznice -w razie spalenia po prostu przepinasz bezposrednio na cewke i jedziesz dalej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 05, 2008, 13:17:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak zwykle wielkie dzięki Michał :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 08, 2008, 11:50:26 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kilka fotek mojej mocno wstepnie obrobionej glowicy pinto  :)



Kanały wydechowe


Glowica z nalozonym kolektorem ssacym pod boczniaki

Po lewej zmodyfikowana komora, po prawo seria, przy tlokach 93 mozna zeszlifowac jeszcze wiecej z boku zaworów byle nie wyjsc poza metalowe wykonczenie uszczelki podglowicowej

Tak to wyglada w calosci  :)

 Pomału robie tez inne rzeczy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 08, 2008, 12:26:41 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
łądnie łądnie :) mam nadzieję ze to bedzie zapierdzielać wprost proporcjonalnie do włozonej pracy :)
tyllko nadwozie troche podpicuj :P

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 08, 2008, 14:00:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Widzę, chyba że wzrok mnie myli, że ktoś tu skasował prowadnice w kanałach dolotowych i wydechowych, czy może jednak zostały wbite głębiej :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć) rok 2008
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 08, 2008, 18:40:42 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
fiu, fiu, kupa dobrej, profesjonalnej roboty. pogratulować cierpliwości.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.