Autor Wątek: Zmiana oleju w silniku  (Przeczytany 53408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #120 dnia: Marzec 13, 2011, 17:47:53 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A ja jeżdźę na mobilu 10W40 obecnie i jest dobry. Ogólnie już wiele pólsyntetykow sprawdziłem: Mobil Castrol Lotos Orlen Gulf wg mnie najlepszy jest Castrol.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #121 dnia: Marzec 13, 2011, 17:57:05 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ogólnie już wiele pólsyntetykow sprawdziłem: Mobil Castrol Lotos Orlen Gulf wg mnie najlepszy jest Castrol.
A jak je sprawdziłeś i wg jakich kryteriów je oceniasz ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #122 dnia: Marzec 13, 2011, 18:14:56 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A jak je sprawdziłeś i wg jakich kryteriów je oceniasz ?
Na każdym jeździłem od wymiany do wymiany, w zimie najlzej palil na castrolu, najszybciej na nim ustawało klekotanie  popychaczy na zimnym. Nawet nowy Castrol ma inny zapach niz inne.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #123 dnia: Marzec 13, 2011, 18:40:55 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Jeśli chodzi o cichobieżność hydropopychaczy w OHV to tylko nadają się syntetyki do tego celu,one to skutecznie smarują i wyciszają rozrząd [szczególnie zimą].Potwierdzam osobiście bo jeżdżę na nich od 11lat i do tej pory się na nich nie zawiodłem,a różne stosowałem,zaczynając od Lotosa 5W/40 do obecnego Orlena 0W/30.A uwagi "pold20" są słuszne. ;) i nie chodzi tu o zapach bo to nie istotne, tylko chodzi o  jakość.Moim zdaniem oleje ,które producenci zalecają do samochodów konkretnej marki,to są oleje które spełniają minimalne parametry ,przy których silnik będzie poprawnie pracował,i się nie zatrze,ale to wcale nie oznacza że nie można jeździć na lepszych olejach od zalecanych.Między innymi ja ten mit obalam co do OHV z hydrauliką ,że na "wodzie"[oleje syntetyczne] całkowicie bezpiecznie można śmigać.  ;) :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2011, 21:45:06 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 14, 2011, 20:49:11 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziś wlałem mobila 10W-40, po przejściu z vavlwoline motor life 10w-40 i stwierdzam że valvoline jest bardzo rzadkim olejem, przez co szybciej spływa z hydropopychaczy więc  przy odpalaniu zimnego dłużnej utrzymuje się klekotanie, silnik podczas eksploatacjii jest minimalnie głośniejszy . do tego jest różnica na ciśnieniach tego oleju dla zimnego silnika. dla valvoline jest  4.1 Bara a  dla mobila jest 4,7 Bara dla wolnych obrotów.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 25, 2011, 21:25:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Czytam i czytam i jestem w kropce a tu trzeba się szykować do wymiany oleju i nie wiem jaką oliwę wlać do Atu+. Ma nakręcone 126000tyś bez LPG i zalany jest Castrolem GTX High Mileage nie poci się, nie bierze go ale lekko słychać już cykanie rozrządu. Ostatnio postawiłem go obok kumpla GSI zalanym półsyntetykiem bodajże Lotos to jego był o wiele cichszy.
Co polecacie do tego do niego początkowo myślałem o jakimś półsyntetyku ale poczytałem trochę i zacząłem mieć wątpliwości więc może lepiej jakiegoś porządnego minerala.
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2011, 21:25:53 pm wysłana przez Keczo »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 25, 2011, 21:31:41 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
Czytam i czytam i jestem w kropce a tu trzeba się szykować do wymiany oleju i nie wiem jaką oliwę wlać do Atu+. Ma nakręcone 126000tyś bez LPG i zalany jest Castrolem GTX High Mileage nie poci się, nie bierze go ale lekko słychać już cykanie rozrządu. Ostatnio postawiłem go obok kumpla GSI zalanym półsyntetykiem bodajże Lotos to jego był o wiele cichszy.
Co polecacie do tego do niego początkowo myślałem o jakimś półsyntetyku ale poczytałem trochę i zacząłem mieć wątpliwości więc może lepiej jakiegoś porządnego minerala.


wg mnie ten castrol ( ten gtx, nie zwykly ) jest jednym z najlepszych minerali

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 25, 2011, 21:40:13 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Czytam i czytam i jestem w kropce a tu trzeba się szykować do wymiany oleju i nie wiem jaką oliwę wlać do Atu+. Ma nakręcone 126000tyś bez LPG i zalany jest Castrolem GTX High Mileage nie poci się, nie bierze go ale lekko słychać już cykanie rozrządu. Ostatnio postawiłem go obok kumpla GSI zalanym półsyntetykiem bodajże Lotos to jego był o wiele cichszy.
Co polecacie do tego do niego początkowo myślałem o jakimś półsyntetyku ale poczytałem trochę i zacząłem mieć wątpliwości więc może lepiej jakiegoś porządnego minerala.

Lej 10W40. Ważne, żeby świeży był, a jakiej firmy, to już zależy jak bardzo jesteś podatny na reklamy i jak dużo chcesz wydać, żeby poczuć się lepiej.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 26, 2011, 00:57:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czytam i czytam i jestem w kropce a tu trzeba się szykować do wymiany oleju i nie wiem jaką oliwę wlać do Atu+. Ma nakręcone 126000tyś bez LPG i zalany jest Castrolem GTX High Mileage nie poci się, nie bierze go ale lekko słychać już cykanie rozrządu. Ostatnio postawiłem go obok kumpla GSI zalanym półsyntetykiem bodajże Lotos to jego był o wiele cichszy.
Co polecacie do tego do niego początkowo myślałem o jakimś półsyntetyku ale poczytałem trochę i zacząłem mieć wątpliwości więc może lepiej jakiegoś porządnego minerala.
Lotos 5W40 albo Orlen 5W40  bedzie dobry
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #129 dnia: Kwiecień 09, 2011, 21:39:47 pm »

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Ja chce do poldona zalac olej mineralny orlen w takiej czerwonej butli.
Powiedzcie mi ile wchodzi oleju do silnika? 4 l wejdzie??? Wiadomo ze pozniej uzupelnie braki ale chce wiedziec ile tam mam wlac na poczatek.
Pozdrawiam
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 09, 2011, 21:42:19 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Ja wlałem całą bańkę czyli 4l.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 09, 2011, 22:41:33 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja chce do poldona zalac olej mineralny orlen w takiej czerwonej butli.
Powiedzcie mi ile wchodzi oleju do silnika? 4 l wejdzie??? Wiadomo ze pozniej uzupelnie braki ale chce wiedziec ile tam mam wlac na poczatek.
Pozdrawiam

Ciężko wlać 4L.

Wlej tak ze 3,5L i zobacz jaki jest stan. Więcej niż 3,7 - 3,8 nie wejdzie. Chyba, że do górnej miarki.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 10, 2011, 21:58:38 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Lej 10W40.

Lotos 5W40 albo Orlen 5W40  bedzie dobry

hmm ale te oleje to chyba co najmniej półsyntetyki. Nie rozszczelnią one silnika lub jakichś innych historii nie spowodują?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2011, 21:58:51 pm wysłana przez Keczo »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #133 dnia: Kwiecień 10, 2011, 22:57:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
producent okresla je jako syntetyki,
olej nie rozszelnia silnika, mojemu nie zaszkodzil lotos 5W40
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #134 dnia: Kwiecień 11, 2011, 11:09:08 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
A ja mam rovera na mineralnym, nie wiem na czym jeździł, bo mam go od kilku miesięcy? Trochę ubywa tego oleju, choć nie tragicznie (nie wiem dokładnie ile). Zostać przy nim czy lepiej zmienić na 10W40?

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #135 dnia: Kwiecień 11, 2011, 12:20:29 pm »

addy

  • Gość
jeżeli ubywa Ci mineralnego to ja został bym już jednak przy tym mineralnym...
10W40 to półsyntetyk więc jest duże prawdopodobieństwo, że będzie Ci ubywał ale w większych ilościach

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #136 dnia: Kwiecień 11, 2011, 15:41:54 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
olej nie rozszelnia silnika
Wiem wiem tylko taki skrót myślowy zastosowałem chodziło mi o wypłukanie osadów. Tyle że mój cały swój żywot spędził na mineralu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2011, 15:42:40 pm wysłana przez Keczo »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #137 dnia: Kwiecień 11, 2011, 16:52:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moj jezdzil na polsyntetykach wiekszosc ,a przed syntetycznym na mienerale raz,
wiec to nie maznaczenia ,
poprostu syntetyk zrobi sie szybko brudny ,bo wyplucze zalegajace zlogi ,ale nie przeszkadza to zrobic na nim normalny przybieg ,a pozniej juz syntetyka mozna wymieniac rzadziej 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 11, 2011, 23:05:54 pm »

myambo

  • Gość
Co powiecie o oleju ELF SPORTI SRI 15W40 , dobry do Poldka ?

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #139 dnia: Kwiecień 12, 2011, 08:15:01 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Co powiecie o oleju ELF SPORTI SRI 15W40 , dobry do Poldka ?

Nie spotkałem się ze złymi opiniami na temat Elfa, t ematy olejowe na forach motoryzacyjnych to taka "Moda na sukces" - tasiemiec na maxa...
Moja Polina od początku latała na Castrolu GTX, potem ten olej zmieniona na GTX 3 Protection, potem jeden sezon latałem na Hight Mileage, potem na Magnatecu (wszystkie minerale 15W40), w tym roku, przy zamawianiu oleju do Corolli (Motul), zalałem Polinę Motulem - o ile w Rolce olej sprawdza się rewelacyjnie o tyle w Polinie nie jestem do końca zadowolony - silnik pracuje twardziej, wydaje mi się że na Castrolu Magnatecu pracował lepiej.
Trzeba też pamiętać  o tym że w czasie gdy projektowano silnik do PNa nikt nie brał jeszcze pod uwagę takich standardów olejowych jak dzisiejsze - najtańszy olej na rynku jakościowo będzie lepszy od tego co produkowano te lekko 30 lat temu.
Dlatego, choć na forum Corolli powieszono by mnie za ... osobiście do PN polecam Castrola Magnateca (ale! warto kupić z niemiec, ja kupowałem na Allegro, wychodzi taniej - banki są 5 litrowe, u nas 4 litrowe i te nasze są rozlewane u nas...), jestem też przekonany że i Lotos i Orlen też doskonale by się sprawdziły.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )