Autor Wątek: Zmiana oleju w silniku  (Przeczytany 58458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #160 dnia: Październik 31, 2011, 21:07:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie chce mi sie czytać tematu, więc nie wiem czy było takie pytanie.

Mianowicie 1.4 K16 jeździ obecnie na 5W40 i nic nie klepie. Przelotu 140pare tys km. Jakie będą konsekwencje zalania 5W50 ? Jest sens robić taką zmianę ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #161 dnia: Październik 31, 2011, 21:24:21 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Nie mam 1.4 ale jeśli silnik działa tak jak powinien to po grzyba kombinować? Lej to co masz - widać Twój silnik to lubi :)

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #162 dnia: Listopad 05, 2011, 17:20:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Konsekwencje będą takie że silnik będzie lepiej chroniony przy piłowaniu. W którejś książce do Poloneza nawet widziałem że do 1.4 właśnie liczba po ma być 50 ,a nie 40.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #163 dnia: Listopad 07, 2011, 11:06:01 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mnie bardziej zastanawia czy moje obecnie ciche hydropopychacze się nie odezwą, po przejściu z 5w40 na 5w50.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #164 dnia: Listopad 07, 2011, 12:31:37 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Nie kombinuj, ja mam 10w40 nic nie klepie i jest idealnie, nie zmieniam na gestszy ani rzadszy tylko ewentualnie nowy ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #165 dnia: Listopad 20, 2011, 17:54:50 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Olej 5W40 praktycznie nie różni się swoimi własnościami od oleju 5W50. Ten drugi teoretycznie przewidziany jest do pracy w nieco szerszym zakresie temperatur dodatnich. Ale i tak olej o lepkości 5W40 jest o wiele za nowoczesnym olejem do tych silników, które przewidziane zostały do pracy z olejami półsyntetycznymi o lepkości 10W40. Niemniej jednak, jeśli ktoś ma silnik w dobrym stanie, który nie zjada oleju więcej, niż max. 1 litr od wymiany do wymiany (w tych silnikach czyni się ją co 20 kkm), to na spokojnie można zalać olej syntetyczny 5W40, czy też 5W50.
Jednakże sens używania wyższej klasy olejów w tym silniku przy obecnej porze roku sugerowałby raczej stosowanie oleju o lepkości 0W40, niż 5W40, czy 5W50, zwłaszcza, jak ktoś nie ma garażu i samochód stoi sobie na zewnątrz.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #166 dnia: Kwiecień 09, 2014, 13:30:14 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Co sądzicie w wlaniu 5W30 do OHV i 16K4F ? Obecnie oba mam na 10W40. Rover przebieg bliżej nieokreślony, ale olej gubi tylko przez uszczelkę miski. OHV przebieg 50tys km i tak samo olej gubi przez uszczelkę miski jedynie. Więc niebawem nastąpi zmiana oleju i uszczelek miski. Mogę śmiało lać 5W30 ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #167 dnia: Kwiecień 09, 2014, 13:58:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bedzie jezdzic ,ale na wyzsze temp. lepszy jest 5W40
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #168 dnia: Kwiecień 09, 2014, 17:56:09 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Ja w GSI mam pełen syntetyk 10W60 i silnik chodzi dużo lepiej.
Jak wlejesz taki olej jak zaleca producent też będzie dobrze ;)

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #169 dnia: Kwiecień 09, 2014, 18:04:38 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jak wlejesz taki olej jak zaleca producent też będzie dobrze
heh czyli na pierwszy montaż minerał, potem klient przy pierwszym przeglądzie  zmieniał sobie wg życzenia dotyczącym marki i lepkości.

ja w swoim mam od nowości castrol 10w40 i jest ok, oczywiście I właściciel przeszedł z Lotosa 15w40  na pierwszej obsłudze. Ogólnie jest ok, nic się nie dzieje mimo 58tyś przebiegu.
Ogólnie ile rodzai Olejów tyle zdań. Każdy swoje chwali..
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 20:25:15 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #170 dnia: Kwiecień 09, 2014, 20:20:18 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja w GSI mam pełen syntetyk 10W60 i silnik chodzi dużo lepiej.
Jak wlejesz taki olej jak zaleca producent też będzie dobrze ;)

To raczej nie jest pełen syntetyk.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #171 dnia: Kwiecień 09, 2014, 21:55:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ja w GSI mam pełen syntetyk 10W60 i silnik chodzi dużo lepiej.
Jak wlejesz taki olej jak zaleca producent też będzie dobrze ;)
To raczej nie jest pełen syntetyk.
raczej jest , nawet na PAO byly ,przynajmniej te pierwsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #172 dnia: Kwiecień 09, 2014, 21:58:44 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Raczej na pewno jest, choć wątpliwości rozwieje choćby producent i dalsze konkrety. 10W60 raczej do wyczynowych silników.

5w40 do każdego silnika będzie okej, ja polecam Lotosa Synthetic Plus 5w40 dobra klasa jakościowa (praktycznie najwyższa) i niewysokie ceny od ~80PLN

każdy leje co chce, praktycznie wszystko będzie dobre  <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #173 dnia: Kwiecień 09, 2014, 22:04:28 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #174 dnia: Lipiec 17, 2016, 04:25:41 am »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
Elo
Mam zalany olej Gm 15 w 40 (mineralny),mój mechanik wpadł na taki pomysł ,chociaż sam chciałem dalej jezdzic na lotosie choc poprzedni własciciel nie wiedział jakim olejem był zalany <smutny>
mam 200 000 przebiegu ,troche moim zdaniem za długo klepia zawory ,silnik 1.6 Gsi ,polonezy tak mają czy jak ,a jak to u was wygląda? Pozdr

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #175 dnia: Lipiec 17, 2016, 04:29:24 am »

Offline Leksu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy jade jest impreza....
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI /1999
To jeszcze raz Ja ,"?" a co myslicie o tych specjalnych olejach do lpg? pic na wode czy warto?

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #176 dnia: Lipiec 17, 2016, 10:31:05 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Elo
Mam zalany olej Gm 15 w 40 (mineralny),mój mechanik wpadł na taki pomysł ,chociaż sam chciałem dalej jezdzic na lotosie choc poprzedni własciciel nie wiedział jakim olejem był zalany <smutny>
mam 200 000 przebiegu ,troche moim zdaniem za długo klepia zawory ,silnik 1.6 Gsi ,polonezy tak mają czy jak ,a jak to u was wygląda? Pozdr

W GSI wogóle nie powinny klepać

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #177 dnia: Lipiec 17, 2016, 11:50:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jaki byl ten poprzedni Lotos ? bo ze byl raczej lepszy niz ten GM 15W40 to juz wiemy,skoro teraz dluzej klepie po odpaleniu,
obawiam sie ,ze GM to moze byc Castrol, czyli syf

oleje dedykowane do LPG moga miec dodatki/ wiecej dodatkow przydatnych przy zasilaniu gazem ,ale w OHVce to nie przydatne - ona na takie niuanse nie reaguje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #178 dnia: Lipiec 17, 2016, 16:12:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Elo
Mam zalany olej Gm 15 w 40 (mineralny),mój mechanik wpadł na taki pomysł ,chociaż sam chciałem dalej jezdzic na lotosie choc poprzedni własciciel nie wiedział jakim olejem był zalany <smutny>
mam 200 000 przebiegu ,troche moim zdaniem za długo klepia zawory ,silnik 1.6 Gsi ,polonezy tak mają czy jak ,a jak to u was wygląda? Pozdr

Jak nie wiedział, to wlałby 10W40 i po kłopocie.

Odp: Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #179 dnia: Grudzień 30, 2016, 20:42:22 pm »

Offline Marek94

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ i inne
Ja miałem w swoim nie wiadomo co,więc lałem elfa mineralnego ale regulatory grały więc zmieniłem na półsyntetyk od GM chodzą zdecydowanie ciszej ale nadal je słychać silnik  puszcza jedynie pod deklem zaworowym na przyszłą zmianę wleje pełen syntetyk,ciągnie mnie w stronę Valvoline bo mam go w dość poprzerabianej hondzie i jestem zadowolony.