Autor Wątek: xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej  (Przeczytany 23734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 18, 2008, 00:51:10 am »

Kris_fanatyk

  • Gość
chłopaki troszeczke pojezdzilem i poszukalem w necie na temat ksenonow ktorych fabryka nie plaowala w danym modelu i ...... MOŻNA załozyc sobie ksenony do polda i nie trzeba zakladac jakiegos tam poziomowania czy spryskiwaczy. w poldzie caro i kazdym innym wyposazonym w H4 trzeba zakladac bi - ksenonyczyli chodzi o to zeby w jednym żarniku byly i swiatala mijania i drogowe. Jedyne co musi byc spełnione to to zeby swiatla były dobrze ustawione. ja ksenony zakladam nie poto zeby szpanowac tylko po to by w nocy nie siedziec z nosem przy szybie!! polecam ksenony 6000K lub mniejsze bo im wiecej K tym gorzej widac!! aaa i jeszcze jedno jerzeli masz nieszczelne i brudne klosze to daj sobie spokoj z ksenonami bo efekt jest zerowy.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 18, 2008, 06:25:01 am »

alex1916

  • Gość
No to czekamy na podstawę prawną tych rewelacji ...

[ Dodano: 2008-02-18, 06:52 ]
Na marginesie, coś odnośnie poziomowania i spryskiwaczy (Regulamin nr 48 EKG ONZ): "Dipped-beam headlamps with a light source having an objective luminous flux which exceeds 2,000 lumen shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. 7/ In addition, with respect to vertical inclination, the provisions of paragraph 6.2.6.2.2. above shall not be applied."

Dla jasności: Regulamin nr 45 mówi o spryskiwaczach reflektorów, zaś fakt nie stosowania przepisów paragrafu 6.2.6.2.2. uniemożliwia stosowanie w przypadku takich reflektorów ręcznej regulacji wysokości świateł - ergo wymusza automatyczne poziomowanie.

[ Dodano: 2008-02-18, 06:55 ]
Idąc dalej, co do tego jakoby można było montować światła inne niż w homologacji. Otóż nie można, na podstawie PoRD:
- prawo o ruchu drogowym Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust.4 p. 2:
Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych (Regulaminy homologacyjne EKG ONZ)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 18, 2008, 08:24:37 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Kris_fanatyk"
ja ksenony zakladam nie poto zeby szpanowac tylko po to by w nocy nie siedziec z nosem przy szybie


To moze zaczinj od okulisty. Okulary wyjdą taniej niż ksenony. Ja do tej pory robiłem dziesiatki tysięcy km nocami, dlatego tak mnie drażnią oslepiajace światła. Może mój poldek jest inny ale niemam problemów ze słabą widocznościa na pustej drodze. Jak cos jedzie z przeciwka to najlepszy ksenon nam nie pomoże bo światła z przeciwka nas (mniej lub bardziej) oślapiają i widocznośc jest ograniczona.

Trzymam Was za słowo że zrobicie to profesjonalnie w swoich poldach.

Jara polda na żywo nie widziałem, więc nie wiem jak świeci.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 18, 2008, 18:26:02 pm »

Kris_fanatyk

  • Gość
To teraz tak szybko!! SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji) mozna załozyc a xsenonow nie??
no czegos tu nie rozumiem!! jezeli masz dobrze wyregulowane swiatła to w czym problem?? a co do okularow to chyba nie miales okazji jezdzic autem z xsenonami!! mam primere z 2003 roku z fabrycznymi ksenonami i jezdzisz owiele pewniej niz na zwyklych!! juz niedługo to bedzie standard w kazdym aucie i wtedy juz TY bedziesz musial kupic sobie okulary ale przeciwsłoneczne!!

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 18, 2008, 19:46:59 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Kris_fanatyk"
To teraz tak szybko!! SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji) mozna załozyc a xsenonow nie??

Nie można.
Cytat: "Kris_fanatyk"
no czegos tu nie rozumiem!! jezeli masz dobrze wyregulowane swiatła to w czym problem??

Brak automatycznej regulacji wysokości, brak odpowiednio ukształtowanego odbłyśnika, brak układu oczyszczania, niezgodność z Regulaminami EKG ONZ, niezgodność z PoRD. Mało?
Cytat: "Kris_fanatyk"
a co do okularow to chyba nie miales okazji jezdzic autem z xsenonami!! mam primere z 2003 roku z fabrycznymi ksenonami i jezdzisz owiele pewniej niz na zwyklych!!

Z FABRYCZNYMI. W aucie masz wtedy ogrom gratów które zapewniają ich prawidłowe i zgodne z prawem działanie.
Cytat: "Kris_fanatyk"
juz niedługo to bedzie standard w kazdym aucie i wtedy juz TY bedziesz musial kupic sobie okulary ale przeciwsłoneczne!!

A to jest rozbrajające, może meliski się napij :P

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 18, 2008, 20:23:55 pm »

WKLIW

  • Gość
rozmawiałem dziś z rzeczoznawcą i powiedział mi że jest możliwość legalnego zamontowania  reflektorów xenonowych do starego auta pod warunkiem wykorzystania KOMPLETU objętego homologacją w innym pojeździe. I potem robi się przegląd ( do podbicia którego niezbędna jest opinia rzeczoznawcy) i z kwitkiem idzie do WK i uzyskujemy adnotacje w dowodzie (lub karcie pojazdu) taką jak np w przypadku haka ( pieczątka i wpis że zamontowano reflektory xenon) ale nie wiedział jakie przepisy musi on spełniać aby mógł wydać pozytywną opinie i opbiecał się dowiedziać na przyszły tydzień, Wiedział na 100% że musi być homoliogowany komplet szkło odbłyśnik (lub soczewka) żarnik i przetwornica, ma się dowiedzieć jak to wygląda z włożeniem soczewkio za polerowaną (nie homologowaną) szybe i czy obowiązkowe są spryskiwacze ( i tak je założę dla wygody) i samopoziomowanie. Jeśli uda już się uzyskać ten wpis w DR to policja może nam przy kontroli naskoczyć......

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 18, 2008, 20:35:30 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
WKLIW, a roznica polega na tym ze Ty zabierasz sie porzadnie do tego i zgodnie z przepisami chcesz to zrobic.moze ktos pojdzie Twoimi sladami :)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 18, 2008, 21:19:51 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "brudny#1924"
roznica polega na tym ze Ty zabierasz sie porzadnie do tego i zgodnie z przepisami chcesz to zrobic.moze ktos pojdzie Twoimi sladami :)


oczywiście, dlatego przeglądam ten wątek.

Cytat: "Kris_fanatyk"
SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji)


maja homologację najczęściej E11 (UK) więc w innych krajach z kierownicą po normalnej stronie nie mogą być stosowane. swoją drogą większość xenonów z allegro ma właśnie homologację E11

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 18, 2008, 21:48:05 pm »

Kris_fanatyk

  • Gość
pozyjemy zobaczymy!! ale patrzac w swietle prawa to tak naprawde nie mozesz nic w aucie przerobic bo jak by nie bylo to zawsze bedzie jakis kruczek prawny do ktorego mozna se przyczepic! nawet jezeli jest nie legalne zalozenie xsenonow to i tak je zaloze. ustawie je tak jak powinny byc ustawine i bede jezdzil. nie wierze ze jakis policjant sie przyczepi!! bo o co moze sie przyczepic?? jasna sprawa ze jak sie zalozy jakies 12000K to sie przyczepi bo swiatla swieca na niebiesko a nawet fiolet. Jaro jakis przerobil swiatlana xsenony i auto do tej pory jezdzi. Rozmawialem z nim na zlocie dwa lata temu i nie wspominal zeby sie ktos czepil tego. zakladajac xsenony chyba troszke wplywam na bezpieczenstwo na drodze bo nie da sie ukryc ze droga jest lepiej oswietlona. przeciez nikomu nie kaze zakladac xsenonow. kto chce to zaklada! ALE JEST ALTERNATYWA NA KSENONY polecam zarowki PHILIPSA koszt to cos okolo 80 zl ale efekt jest widoczny. jak tylko sie uporam z tym co zacząlem robic w aucie to zaloze sobie xsenony i zobaczymy czy bede mial jakies problemy z tym! Pozdrawiam!!

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 18, 2008, 21:56:06 pm »

alex1916

  • Gość
Kris_fanatyk, faktycznie, jesteś fanatykiem do kwadratu ... Wyluzuj chłopie :)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 18, 2008, 22:06:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Kris_fanatyk"
polecam zarowki PHILIPSA koszt to cos okolo 80
Jakies blizsze szczegoly mozna prosic ??  :) typ, nazwa itd
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 18, 2008, 22:11:22 pm »

Kris_fanatyk

  • Gość
jestem uparty jak osiol i to co chce miec zawsze musze miec!! bedzie mozna zobaczyc na zlocie bo do tego czasu napewno załoze. ale napisze jeszcze ze chce zalozyc w zdrzaku jeszcze swiatla do jazdy dziennej tylko nie takie za 30 zl. pozdrawiam!! PS alex 1916 w łodzi to sa jakies spoty klubowe? moze bym sie kiedys do was wybral i chetnie podyskutowal na rozne tematy. my w tm raczej nie zrobimy spotu bo znam tylko jednego goscia z moich okolic ktory ma swira na punkcie polda!

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 18, 2008, 22:13:27 pm »

WKLIW

  • Gość
PHILIPS VISIONPLUS z zależności jakie chcesz są +30 +50 +70 nie są to jakieś niebieskie ksenonluki tylko żarówki o zwiększonej ilości światła. Podstawą ich konstrukcji jest krótszy żarnik co powoduje że jest on "przevoltowany" i dlatego jest jaśniejszy.  Ja mam +30 i w porównaniu z zwykłych żarówek jest kosmiczna różnica. Ale do xenonów im daleko :D

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 18, 2008, 22:14:22 pm »

Kris_fanatyk

  • Gość
O ile dobrze pamietam to sa Philips bluevision czy bluewision! naprawde warte tej ceny!

[ Dodano: 18 Lut 2008 22:15 ]
no tak do xsenonow daleko ale jezeli chodzi o zwykle zarowki no to jest widoczna roznica

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 18, 2008, 22:22:04 pm »

Arnold

  • Gość
Pewnie Philips Blue Vision. U mnie kosztują 130 zł za komplet... Uwaga na allegro - tam albo sprzedają podróbki albo pojedynczo, a nie w kompletach (wtedy i cena o połowę niższa :P)
Widziałem te żarówki w akcji w Escorcie i to jest rewelacja!

EDIT: ubiegłeś mnie :)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 19, 2008, 07:27:45 am »

Eddek

  • Gość
A jaka jest zywotnosc tych zarowek? :]

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 19, 2008, 10:00:19 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Kris_fanatyk"
polecam zarowki PHILIPSA koszt to cos okolo 80 zl ale efekt jest widoczny


Zgadza się - są dobre, trzeba tylko pilnowac stanu kostek, bo te żarówki mocnej sie nagrzewaja i potrafią upalić styki.

Cytat: "Kris_fanatyk"
SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji) mozna załozyc a xsenonow nie


Można, ale one nie swiecą lepiej niż dobre Philipsy a jedynie mają niebieską barwę światła

Cytat: "Kris_fanatyk"
zakladajac xsenony chyba troszke wplywam na bezpieczenstwo na drodze


Sobie podnosisz bezpieczeństwo ale możesz pogarszać innym, bo oślepisz kogoś z przeciwka kto np przejedzie dziecko idące poboczem. Sam na drogach nie jesteś.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 19, 2008, 14:26:17 pm »

Krismielec

  • Gość
Lecicie z tematem ladniutko :P Ja wam powiem tak.. Pozakladajcie sobie te ksenony ;] Tylko wypolerujcie szklo zeby nie swiecilo przez pryzmat i ustawcie nisko lampy.. Ale najlepsze rozwiazanie to takie jak robi WKLIW albo jak ja mam.. Cały srodek lampy wymienic na gotowy dzialajacy z innego autka :) Wtedy linie rozdzielajace beda ok, odblask i efekt :)

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 19, 2008, 21:11:15 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
Sobie podnosisz bezpieczeństwo ale możesz pogarszać innym, bo oślepisz kogoś z przeciwka kto np przejedzie dziecko idące poboczem. Sam na drogach nie jesteś.

A jak nie założy, to sam może dziecko przejechać... I tak źle i tak nie dobrze ;)
A na poważnie to nie ma się co sugerować takimi rzeczami "co by było gdyby..." Owszem, trzeba myśleć o innych i przewidywać, ale...
Chce, niech założy. Nie jest pierwszym i nie ostatnim. Trzymam kciuki.

xenony zamiast H4 jak to wygląda od strony prawnej
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 20, 2008, 19:11:07 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "Arnold#1910"
Chce, niech założy. Nie jest pierwszym i nie ostatnim. Trzymam kciuki.


Absolutnie popieram, najważniejsze żeby zrobił to tak jak trzeba. Jeśli chodzi o automatyczne poziomowanie to na naszych drogach nie zdaje egzaminu, często widuje auta z xenonami i na każdej nierówności poprzecznej błyskają po oczach jak lampa błyskowa w aparacie fotograficznym. niestety skoro jest to wymagane to trzeba to zamontować.